Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor het eerst alleen naar Amerika (wie heeft er ervaringen mee?)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
jeroen_
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Voor het eerst alleen naar Amerika (wie heeft er ervaringen mee?)

Bericht door jeroen_ »

Beste forumleden,

Ik overweeg een reis naar de VS. Dit zal mijn eerste keer zijn. Bij aankomst zal ik op dag 2 een begeleide rondreis door de VS. De reis naar de VS toe maak ik alleen en de eerste dag verblijf ik er ook alleen. Nu lees ik op internet allerei verhalen over de douane. Mijn vraag is of het een probleem is als je alleen naar de VS reist en of je dan niet extra en uitgebreide vragen krijgt.

Overigens reis ik wel gewoon met een voldoende budget, een retourticket en mijn hotel ticket.

Graag verneem ik hier meer over van mensen die ook alleen zijn gegaan en die hier ervaringen mee hebben.

Groetjes,

Jeroen
Hockey
Amerika-expert

Re: Voor het eerst alleen naar Amerika (wie heeft er ervaringen mee?)

Bericht door Hockey »

@Jeroen, wees welkom hier. Als ik heel eerlijk ben snap ik je vraag en je angst niet. Waarom zou het een probleem zijn dat je alleen reist?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@jeroen_ Ik ben talloze malen alleen naar de VS gegaan. Nooit een probleem mee gehad. Wat voor verhalen heb je op internet gelezen waardoor je denkt problemen te krijgen?
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Ik ben ooit op mijn 20e alleen naar Amerika gereist. Was geen enkel probleem. Alleen het concept van Airbnb uitleggen was toen een dingetje nog.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Deze vraag is meer iets voor het subforum Reizen Algemeen, ik heb een moderator gevraagd het te verplaatsen.

Ik denk dat je niet de douane bedoelt, maar de Immigrations. Daar kom je langs als je aankomt in de VS, nog voordat je je koffers haalt en voordat je bij de douane komt. Je moet bij Immigrations vingerafdrukken laten maken en soms worden er wat vragen gesteld over het doel van je reis. Stelt niets voor. Ik neem aan dat je een ESTA hebt? Officieel is het niet nodig die uit te printen, aar het kan wel handig zijn om die toch bij je te hebben.

Vlieg je rechtstreeks? Waar ga je naar toe?

Marianne
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

In december ook alleen naar Las Vegas gegaan. 0 vragen hierover.

In september ga ik terug alleen daarheen. Niets beter dan alleen reizen om eens lekker egoistisch alle me-time van de wereld te nemen. Doen waar je zin in hebt, wanneer je daar zin in hebt...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik reis al ruim 20 jaar alleen naar Amerika. Nog nooit is daar een opmerking over gemaakt. :wink:

@jeroen_ Vanwaar deze vraag? Over de hele wereld reizen personen alleen. Waarom zou dat verdacht zijn in Amerika? Of ben je wellicht nog minderjarig en verwacht je daarom problemen?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Ik reis altijd alleen naar Amerika, nu een keer of 11 geweest denk ik. Nooit vragen gehad over waarom ik alleen reis.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Naast de leden van dit forum reizen er dagelijks duizenden mensen alleen naar de VS, vanuit alle hoeken van de wereld, geen enkel probleem dus.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer