Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
R2-D2
Amerika-ontdekker

Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door R2-D2 »

Hallo,

binnenkort bezoeken wij San Francisco en Santa Monica (telkens 2 nachten).
Er is valet parking aan onze hotels (Handlery Union Square en Carmel), maar die is wel duur (58 en 35 USD).

Nu had ik gedacht gewoon de auto in een parkeergarage te zetten.

San Francisco: Ellis-O'Farrell Street (nog steeds wel 44 USD/dag)
Santa Monica: Parking Structure 7 of 6 (20 USD/dag)

Mag je je auto hier overnight laten staan?
Andere opties?

Dank voor jullie ervaringen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Parkeren SF en Santa Monica

Bericht door roelb »

Dus samenvattend: je gaat voor respectievelijk $14 en $15 per dag het gemak opgeven dat je hebt door gewoon de valet van je hotel te gebruiken. Totaal is dat $58 (plus tax uiteraard). Op je gehele vakantiebudget ga je dat echt niet merken.

Mijn advies: niet over nadenken, gewoon de valet gebruiken.

Kies je er toch voor om zelf een parkeergarage te zoeken, houd er ook rekening mee dat parkeergarages, in ieder geval in San Francisco, vaak niet 24/7 open zijn. En als je weg gaat en weer terugkomt gaat het tarief weer opnieuw lopen, wat juist vaak de eerste uren hoog is. Dus als je de auto halverwege de dag even nodig hebt dan kan het tarief per 24 uur zomaar fors hoger uitvallen.

Bij de valet van je hotel geldt bijna altijd dat je "in-out" privileges hebt. Dat betekent dat je gewoon het dagtarief betaalt per etmaal, ongeacht hoe vaak je je auto laat halen en weer terugbrengt. Het is wel gebruikelijk om de valet bij het ophalen van je auto een tip te geven ($2 tot $5 is gebruikelijk, maar uiteraard niet verplicht).
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Neem daarbij dat de Valet ook veiliger zal zijn dan een andere parking.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:
22 jul 2022, 13:19
Mijn advies: niet over nadenken, gewoon de valet gebruiken.
Zou ook mijn advies zijn.

Anders zit er onder Union Square een parkeergarage waar je 24 uur per dag in en uit kunt rijden.. Prijs moet ik om liegen. Maar ergens achterin de 30 dollar per dag. Maar vanuit Union Square kan je zo'n beetje overal naartoe wandelen. Of je pakt de tram.
dewilde
Amerika-newbie

Bericht door dewilde »

Zou hier inderdaad niet te veel over nadenken en gewoon de valet gebruiken. Wel tippen he
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Ieder beheert z'n vakantiebudget op z'n eigen manier.
Maar je boekt hotels voor dik € 200,- per nacht (x4) maar wil dan 29$ (x2) besparen op parkeerkosten? :blink:

Bovendien: wij hebben in SF in verschillende parkeergarages (ook bijvoorbeeld die ene waar wij tegen een flat rate stonden tegenover Pier 39) gezien waar op veel plaatsen glas op de grond lag. Dat is ook niet voor niks. Voor mij dus een no brainer en de valet!
R2-D2
Amerika-ontdekker

Bericht door R2-D2 »

Inderdaad, ieder geeft zijn geld aan wat hij wil. Waarom dan toch commentaar?
Voor 60 USD kan je een keer uit eten.

Het is onze allereerste keer Amerika en wij zijn helemaal niet bekend met valet service.
Voelt voor mij heel onwennig aan, alsof je niet aan je auto kan wanneer je zelf wil.
Bovendien: gebruiken zij niet gewoon dezelfde parkeergarages? Of zetten zij de auto op echt een heel andere plek weg?

En hoe gaat dat dan bij aankomst aan het hotel? Zet je hem langs de weg en komt er meteen een valet?
Of moet je nog zorgen dat je aan de meter betaalt omdat het toch wel effe kan duren voor ze hem wegzetten?
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

Ik gebruik zelf de spotangels app voor info over goedkoop parkeren, zo lijkt op 1,5 blok van je hotel de 344 mason street garage met 28$ voor 24h het goedkoopst te zijn. Echter inderdaad geen in and out priviliges dus je als je van plan bent de auto meerdere keren op een dag te pakken is wellicht de hotel valet toch de slimste optie.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
dewilde
Amerika-newbie

Bericht door dewilde »

R2-D2 schreef:
22 jul 2022, 16:42
Voelt voor mij heel onwennig aan, alsof je niet aan je auto kan wanneer je zelf wil.
Je kan juist wel heel de dag bij je auto en zo vaak in/uit rijden als je wil. Zou dan wel $2 tot $5 tippen.
R2-D2 schreef:
Bovendien: gebruiken zij niet gewoon dezelfde parkeergarages? Of zetten zij de auto op echt een heel andere plek weg?
Ze gebruiken een voor hun gereserveerd stuk van een normale parkeergarage. Security zal er ook bij zijn.
R2-D2 schreef:
En hoe gaat dat dan bij aankomst aan het hotel? Zet je hem langs de weg en komt er meteen een valet?
Bij aankomst zet je hem aan de stoep bij de witte streep voor het hotel.

Als je de auto de hele dag niet gebruikt kun je best self parking doen om goedkoper uit te zijn maar als je hem wel nodig hebt ben je met twee keer zelf parking al hetzelfde kwijt als valet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is natuurlijk afhankelijk van je plannen maar normaal gesproken heb je in SF de auto niet nodig en in lLA wel.
Wij hebben in SF altijd een hotel gehad met een eigen (gratis) parking, zoals de Cow Hollow Motor Inn. Er zijn meerdere Motor Inns die allemaal goed gelegen zijn. Misschien een idee om van hotel te wisselen?

Marianne
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@Moderatorteam ik heb de post al eerder gemeld, zou dit draadje naar het ZW forum verplaatst kunnen worden? Thx!

Opmerking moderator

Topic is verplaatst.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Valet parking gebruiken, ideaal en volkomen normaal in Amerika, niks engs of raars aan.
Public parking is leuk voor een paar uur, maar ik zou mijn auto daar nier hele dagen laten staan, ook ivm gevaar op inbraak.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

San Francisco is berucht vanwege de vele auto-inbraken. Daar zou ik mijn auto niet meer op een onbeheerde plek willen parkeren.

Bij het ophalen van mijn auto op SFO vorige maand was er een stel (vlgs mij Italië) waarbij ingebroken was in de auto en deze omruilden. De hele rompslomp die daarbij kwam kijken word je niet vrolijk van. Hoorde van de Hertz medewerker dat het echt een probleem is in San Francisco.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Ik snap je helemaal hoor, vind parkeerkosten ook zonde van het geld. Kun je toch lekker van uit eten 😉
Zelf kijk ik altijd bij het boeken al wat de kosten zijn en maak dan een keuze welk hotel het wordt. De parkeerkosten neem ik dan voor lief.
Probeer wel valet parking te mijden, omdat ik ook het gevoel heb niet a-la-minute mijn auto te kunnen gebruiken. Ze moeten hem dan toch eerst weer voor je halen.
Maar vaak heb je de keuze self-parking of valet parking. Is dit niet bij jullie hotel?
En anders zoals Marianne al aangaf van hotel wisselen?
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker

Bericht door SnoopyMetKids »

Wij hebben in SF echt heel goed uitgezocht waar garages waren met goede camerabewaking (we moesten echt een keer met de auto voor een alcatraz cruise ivm wandelwagen mee). Het aantal inbraken is zoals Roland schrijft enorm, bij Alamo waarschuwden ze ons er al voor. Kregen het advies om in vol zicht cameras of bij Teslas te parkeren (ivm de cameras daarin) dus het leek niet overdreven door nieuwsberichten ofzo. Alamo gaf aan dat ze regelmatig kapotgeslagen autos terugkregen.

Wij sliepen niet in een hotel, maar ik zou de valet kosten er zeker voor over hebben.
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

R2-D2 schreef:
Inderdaad, ieder geeft zijn geld aan wat hij wil. Waarom dan toch commentaar?
Dat 'commentaar' (in ieder geval van mij) omdat je een duur hotel boekt, maar géén extra geld wilt uitgeven aan parkeerkosten.
Ik zou daar een andere keuze maken, of niet, maar dan hoor je mij ook niet over de parkeerkosten.

Het is duur, dat ben ik met je erns. Maar het verschil met zelf parkeren vind ik zo weinig dat het bij mij niet eens in mn hoofd op zou komen. Ja in totaal.is het 60 dollar voor 4 dagen/nachten. Maar dat wist je toch toen je het hotel boekte?
Nog los van het tweede deel van mn bericht (wat je niet noemt) waarin ik het ook over het veiligheidsrisico heb.
Overdag lijkt dit me nog anders (dat kan ik mis hebben) maar ik zou niet graag 's nachts in SF of LA mn auto in een of andere parkeergarage zetten. Al helemaal niet als het voor 15 dollar meer bewaakt/valet is.

Te zien aan andere reacties in dit draadje ben ik overigens niet de enige die dat een risico vind.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Probeer wel valet parking te mijden, omdat ik ook het gevoel heb niet a-la-minute mijn auto te kunnen gebruiken. Ze moeten hem dan toch eerst weer voor je halen.
Even een belletje vanuit je kamer naar de receptie 5 min voor je naar beneden gaat en de auto staat voor je klaar. Voelt misschien wat decadent als je het nooit/amper gebruikt (hebt), maar is toch heel normaal daar.

Zeker met alle criminaliteit rond Tenderloin/Union square/South of Market in SF. Nu kan je in in die stad het meeste per OV, fiets of te voet doen. 'S avonds alleen niet door bepaalde straten lopen.

In LA heb je de auto echt nodig imo. Ik weet niet of de grote parking bij Santa Monica pier voor 24u is, maar ook daar, zet je auto even voor de deur als je de koffers bij het hotel dropt. In SM kan je op sommige plekken ook gewoon gratis langs de weg parkeren, let even op de kleur van de stoepranden. Prijsverschil tussen parkeergarage en valet is er wel, persoonlijk vind ik het gemak van Valet het prijsverschil wel waard

Verder moet TS imo gewoon doen waar hij zich lekker bij voelt
R2-D2
Amerika-ontdekker

Re: Parkeren San Francisco en Santa Monica.

Bericht door R2-D2 »

OK, dank je wel allemaal.

Stof tot nadenken, maar ik denk idd dat we het bij de valet zullen houden.

Het veiligheidsrisico was nog niet bij mij opgekomen. Wist eigenlijk helemaal niks over valet service, maar als ik lees dat zij op veiligere plekken parkeren, is me dat het extra geld wel waard.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Als ik je nog een tip mag geven in San Francisco ipv die Handlery: het Donatello. Vaak gunstig geprijsd en kwaliteit helemaal prima. Op booking.com als Club Donatello te boeken. 1 blok van Union Square. Parkeergarage zit aan het hotel vast. Alleen valet, maar je auto staat dus gewoon naast het hotel.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Bij the Handlery moet je opletten dat je niet naar de voorkant van het hotel op Geary street navigeert maar naar 260 O'Farrell Street. Daar is ingang van de garage, dus ook geen gedoe met op straat hoeven parkeren terwijl je incheckt. Naar binnen rijden, dr staat vast iemand klaar of er staat een bordje waar je moet wachten. Koffers uit de auto, sleutel inleveren bij valet en dan gaan inchecken. Kan zijn dat ze bij valet ook vragen of ze je koffers naar de kamer moeten brengen. Dan krijg je nummer mee en bel je vanaf de kamer naar de valet waar ze de koffers heen kunnen brengen. Uiteraard tip je de brenger van de koffers. Wil je weg dan kun je even bellen naar valet dat ze auto klaar zetten. Anders moet je paar minuutjes wachten als je in garage aankomt.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer