Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wachten op een vlucht: gebruik een Lounge.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
bedeve
Amerika-expert

Wachten op een vlucht: gebruik een Lounge.

Bericht door bedeve »

alc.jpg
Meer dan ooit te voren krijgen wij bij vertrek en overstappen te maken met wachttijden.
Het draagt niet bij tot het ultieme vakantiegevoel, om die wachttijd door te brengen in een overvolle vertrekhal.
Het is hoog tijd om eens wat aandacht te besteden aan de airportlounges.
Een plek om je wachttijd wat relaxter met een hapje en een drankje door te komen.
Ik open het topic heel basaal, met de info over lounges op de vliegvelden die wij als forumgenoten het meest gebruiken om naar de USA te vliegen.
De info over de lounges op je vetrekvliegveld uit de USA volgt wel.

Hierbij de info over locatie- en toegangsvoorwaarden op Schiphol, Zaventem, Düsseldorf Airport, Heathrow en Parijs-Charles de Gaulle:

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/schiphol-lounges/

https://www.brusselsairlines.com/nl/nl/ ... rt-lounges

https://www.dus.com/en/inform/lounges

https://no1lounges.com/airport-lounges/ ... terminal-3

https://wwws.airfrance.us/information/prepare/salons

Air France - KLM zijn net als het door USA-gangers veel gebruikte Delta verenigd in het Skyteam.
Skyteam biedt je wereldwijd toegang tot hun lounges; kijk maar:

https://www.skyteam.com/en/lounges/lounge-finder

Er zijn verschillende platforms die wereldwijd voor loungetoegang zorgen.
De bekendste daarvan is Priority Pass. Maar kijk ook eens naar Dragon Pass.
Amex Cardhouders die geen loungetoegang hebben op basis van hun loyaltystatus of kaarttype kunnen gebruik maken van Loungebuddy.

https://www.prioritypass.com/en

https://en.dragonpass.com.cn/

https://www.loungebuddy.com/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wachten op een vlucht: gebruik een Lounge.

Bericht door Kath90 »

Heeey een topic over lounges, mooi want als loungemaagd heb ik hier wat vragen over😋.

Ik ben sinds een maand of 2 Amex platinum maar door de welbekende Privium druk kan ik mijn irisscan pas in december(?!?) laten doen. Jammer maar het is niet anders, ik neem aan dat ik dan ook geen gebruik kan maken van de privium lounge?

Dan ben ik dus aangewezen op de Aspire Lounge Non Schengen via de priority pass, iemand ervaring met deze lounge en voornamelijk hoe streng de dresscode is? Ik denk dat mijn vriend er niet op zit te wachten om een spijkebroek en polo met nette schoenen aan een vlucht van 11 uur in te moeten zeg maar😋.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Gast

Bericht door Gast »

Kath90 schreef:
25 jul 2022, 22:22
hoe streng de dresscode is
Eigenlijk helemaal niet, bedoel de dresscode is er bijna niet. Heb in verschillende lounges gezeten maar er kwam van alles binnen. First class weet ik niet. Met AE Platinum kan je bv op verschillende plaatsen de Centurion lounge ongeacht welke classe je vliegt. Geweldige lounge vinden wij.
De Aspire lounge wisselen heel erg. Vinden wij de mindere maar altijd beter dan geen lounge.

Privium; misschien kan je vragen of je al een pas kan krijgen zonder Iris scan. Weet niet of het kan, maar vragen kan je. De Privium lounge vinden wij ook altijd prima.

Oa. met deze link kan je veel lounges opzoeken (samen met AE Platinum:
https://www.americanexpress.com/idc/en/ ... ction.html
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Houd er wel rekening mee dat de Aspire lounge tijdens drukte er om bekend staat dat ze Priority Pass klanten weigeren ten gunste van premium passagiers van de airlines waar ze een contract mee hebben. En dat zijn de meeste niet-Skyteam airlines op Schiphol. De BA lounge is dicht, dus ook die passagiers zijn er bijgekomen.

Ik zou nog eens vriendelijk naar Privium bellen en vragen of je echt niet toevallig al iets eerder langs mag komen voor je pasje.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Het weigeren of het bezoek alleen op bepaalde tijdstippen toestaan is een element waar Priorrity Pass leden niet aleen op Schiphol mee te maken krijgen. Het gebeurt wereldwijd.

Priority Pass werd eerder toegejuicht omdat het zorgde voor extra klandizie voor de lounges .
Die laatsten waren vaak onderbezet en de eerste bouwde daar een verdienmodel op....
Zij bieden het direct B-B & B-C aan en hebben ondertussen een groot aantal creditcard bedrijven die PP als extraatje in hun pakket opnemen....
Getalsmatig gaat het PP voor de wind
Nu de lounges wereldwijd overvol raken komt PP meer en meer achter in de rij te staan.
En de leden daardoor steeds vaker voor een dichte deur.

Loungetoegang vanwege je reisklasse of je loyalty status is net als de als extraatje gekochte incidentele toegang de meest safe manier.

https://onemileatatime.com/denied-access-to-priority-pass-lounge/
Stuur mij een PB !
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij maken graag gebruik van lounges en plannen onze vluchten er vaak op. Wij vliegen vrijwel altijd premium economy en in een aantal gevallen zit de toegang tot de lounge erbij in of kun je toegang kopen. Van een dresscode hebben wij nog nooit gehoord. Wel is er veel verschil in aanbod in eten en drinken en de ene lounge is gezelliger/comfortabeler dan de andere.
De beste die we gehad hebben, maar toen vlogen we business class, is van Virgin Atlantic op Heathrow. De vlucht zelf was trouwens ook zeer aangenaam.
Er is vaak wel een maximum tijd dat je er mag blijven. Geen idee hoe ze dat controleren trouwens.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Virgin clubhouses zijn inderdaad vaak erg goed.. Laatst op SFO nog geweest: geen buffet maar bediening aan tafel, cocktailmenu, prima douches/badkamers en zeer vriendelijk personeel.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@bedeve Bedankt voor dit initiatief. Wel even dit: Dragonpass vind ik waardeloos, misschien kun je een waarschuwing bij je post zetten?

Mijn dochter is nu nl. op JFK maar de enige lounge met member access in hun app op T2 blijkt niet te bestaan. Er staat een "Executive Lounge" in maar die bestaat dus helemaal niet. Ben de reviews aan het checken, Dragonpass krijgt een 1,3...
En de Virgin, AF, Delta lounges mag ze er niet mee in.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

dat zijn geen mooie berichten @harryh .
Vervelend voor je dochter.
Hoe heeft ze het opgelost ?
Staat mij bij dat bij eerdere reizen van je dochter na afscheid van ouders iets mis ging....
Ist een idee dat jij voortaan na jullie gezinsuitje eerst je dochter veilig thuis afleverd voordat je weer jouw weegs gaat ....?

Bedankt voor je wijzigingssugestie maar ik kan mijn openingsbericht niet meer wijzigen.
Dus opmerklingen zoals die van jou , aanvullingen , wijzigingen zullen een aparte post moeten zijn.
Laatst gewijzigd door bedeve op 04 aug 2022, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Er zijn forumgenoten die via London Heathrow naar de USA vliegen .
Voor hen kan er de bovengenoemde Sky Team Lounge zijn,...maar je toegang is dan afhankelijk van de vliegmij waarmee je onderweg bent.

American Express Platinum en Centurion Card houders hebben automatisch toegang tot de Amex Centurion Lounge .
Da s een hele plezierige plek om je overstap tijd door te brengen.....
Kijk maar ;

https://www.thecenturionlounge.com/locations/lhr/

Ga je weer weg uit de VS of heb je juist daar een overstap , dan heb je daar als Amex Platinum Card houder en hoger ook toegang tot de Amex Centurion Lounges
Kijk hier voor de locaties ;

https://www.thecenturionlounge.com/#locations
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Met een Amex platinum heb je meer keuzes dan alleen de Centurion lounges. Er zijn ook nog een groot aantal Centurion partner lounges, daar gelden dezelfde regels als Centurion zelf. Daarnaast heb je ook toegang tot alle Plaza Premium lounges, ook als dat bijvoorbeeld een Virgin clubhouse is. Zolang het geexploiteerd wordt door Plaza Premium mag je er binnen.

Voor al deze lounges is de toegang gewoon met de creditcard zelf, zonder Priority Pass oid. Je mag in deze lounges altijd 2 gasten kostenloos meenemen.

Ook heb je met de kaart zelf toegang tot alle Delta Skyclubs, mits je diezelfde dag vertrekt (vanaf die luchthaven uiteraard) op een door Delta uitgevoerde vlucht. Let op: een KLM of Air France vlucht tellen in dit geval niet, het moet echt een toestel van Delta zijn (vluchtnummer is niet relevant, dus mag een KL of AF codeshare zijn). Bij de Skyclubs helaas geen gratis gasten, maar je mag wel tot 2 personen betaald mee naar binnen nemen ($39 pp).

Tot slot heb je dan ook nog kostenloos de Priority Pass (wel even aanvragen!) waarmee je ook bij alle aangesloten lounges naar binnen kan, inclusief 1 gast. Daar zie je wel de nare trend dat er bij deelnemende lounges in de VS, en nu inmiddels ook in Europa, wel steeds vaker nee wordt verkocht aan PP houders op basis van "ruimtegebrek".

Al deze voordelen gelden voor zowel de primaire kaarthouder, als voor de (kostenloze) extra platinum kaarthouder. Dus als dat je partner is mag je beide altijd gratis naar binnen, en bij Centurion en Plaza Premium mag je samen nog 4 gasten kostenloos meenemen, bij PP lounges samen 2 gasten.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Dank je wel @roelb :thumbup:

Vraag van mij ;
Geldt die Centurion toegang alleen voor de AMEX Platinum of ook voor de AMEX Flying Blue Platinum
(Of andere co-branded Amex cards )
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nee, co-branded kaarten hebben geen toegang tot die lounges.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

bedeve schreef:
04 aug 2022, 10:43
dat zijn geen mooie berichten @harryh .
Vervelend voor je dochter.
Hoe heeft ze het opgelost ?
Staat mij bij dat bij eerdere reizen van je dochter na afscheid van ouders iets mis ging....
Ist een idee dat jij voortaan na jullie gezinsuitje eerst je dochter veilig thuis afleverd voordat je weer jouw weegs gaat ....?
Haha paps en mams kunnen tegenwoordig soms wat langer op reis dan onze dochters en dat komt met alleen reizen ;)
Ze heeft het gisteren niet kunnen oplossen, dus maar bij een rustige gate gaan zitten. Ze wilde wat studeren want dat was tijdens onze rondreis niet erg gelukt en had 5 uur lay-over.
bedeve schreef:
04 aug 2022, 10:43
Bedankt voor je wijzigingssugestie maar ik kan mijn openingsbericht niet meer wijzigen.
Dus opmerklingen zoals die van jou , aanvullingen , wijzigingen zullen een aparte post moeten zijn.
O ja da's waar.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

harryh schreef:
03 aug 2022, 21:30
@bedeve Bedankt voor dit initiatief. Wel even dit: Dragonpass vind ik waardeloos, misschien kun je een waarschuwing bij je post zetten?

Mijn dochter is nu nl. op JFK maar de enige lounge met member access in hun app op T2 blijkt niet te bestaan. Er staat een "Executive Lounge" in maar die bestaat dus helemaal niet. Ben de reviews aan het checken, Dragonpass krijgt een 1,3...
En de Virgin, AF, Delta lounges mag ze er niet mee in.
Ik heb geen ervaring met Dragonpass, maar op hun website netjes een overzicht van de deelnemende lounges. Op LHR T2 zouden de Plaza Premium lounge en de Regus Express lounge toegankelijk moeten zijn:

https://en.dragonpass.com.cn/airports/100126#page-1
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik heb zelf ook geen ervaring met Dragon Pass.
Heb een account op basis van mijn Regus Gold status.
Was laatst heel kort in de Tempelhof lounge in Berlijn om te vragen naar hun toegangsvoorwaarden .
Toen kreeg ik als eerste een enthousiaste verwijzing naar Dragon Pass..
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@roelb gisteren was het op JFK, niet LHR. Er was daar maar één lounge waar je de benodigde "member access" knop krijgt in de Dragonpass app en laat die nu net niet bestaan. Die lounge staat ook op hun site trouwens.

Check ook andere reviews en dan is mijn conclusie om er niet aan te beginnen.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Sorry, verkeerd gelezen.

Maar als ik kijk op dragonpass.com.cn bij Airports, dan zie ik op JFK geen lounge in T2:
image.png
De enige optie voor T2 was geweest om de airside Jitney bus van Delta naar T4 te nemen en daar dan de VA lounge te gebruiken. En dan weer die bus terug naar T2.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@roelb Deze staat in hun app en is de enige met Member Access op JFK. VA is ze daarna ook heen gegaan, maar geen toegang. Idd met de bus van T4 naar T2 naar T4.
image.png
Veel gebruikers klagen over waste of money.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ja, dat is wel vreemd inderdaad. Op hun website hebben ze nog een artikel van 2021 waarin ze partnership met Plaza Premium aankondigen, maar als ze bij de VA lounge geweigerd is dan klopt daar dus ook niets van.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer