Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bellen met eigen mobiel in Amerika naar Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bellen met eigen mobiel in Amerika naar Amerika?

Bericht door nieuwenoord »

Hoi allemaal,

Voor ik mijn blog ga bijwerken even een vraag vanuit Marine Dunes RV Park aan de Pacific.

Zoals jullie weten is onze zoon hier bij vrienden. Ik wel hem en onze vrienden zowel op hun vaste lijn als mobiel kunnen bellen. Ik heb nog een gigantisch tegoed op mijn belbundel bij KPN, dus gebruik daarvoor gewoon mijn eigen Nederlandse tri-band mobiel. Naar huis bellen gaat prima, maar ergens draai ik een verkeerd nummer om binnen Amerika hiermee te bellen.

Wie helpt me? Wat draai ik hiervoor? Het 001 wat we in Nederland gebruiken werkt niet.

Help!

Monique
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik denk dat je gewoon een 1 moet kiezen en dan de rest van het nummer.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Monique,

Ik zou het proberen met +1 en dan het nummer. Dus in plaats van "00" gebruik je "+" en je moet de landcode voor Amerika draaien omdat je belt met een NL mobiel.

Ik denk dat het zo wel lukt!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

probeer eens gewoon het nummer zonder landcode..
dus (fictief) 555-blabla.. je zit immers op het amerikaanse netwerk.
001 zou trouwens wel moeten werken, maar zou ook overbodig moeten zijn..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
jer van bia
Amerikafan
Contacteer:

Re: Bellen met eigen mobiel in Amerika naar Amerika?

Bericht door jer van bia »

nieuwenoord schreef: Ik heb nog een gigantisch tegoed op mijn belbundel bij KPN
Let op dat dit beltegoed vaak geldt voor binnenlands telefoonverkeer. Al hetgeen dat je in het buitenland belt, wordt hier gewoon bij opgeteld :evil: grr. Of heb jij een ander abonnement?

Jerry
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Als ik mijn man bel van mijn amerikaanse mobiel naar zijn amerikaanse mobiel binnen Nederland, bel ik naar Amerika dus 00 1 ...

Dus als het andersom ook zo werkt moet je 0 11 31 ... draaien binnen Amerika tussen 2 Nlse mobiels.

Dora
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Color01 schreef:ik denk dat je gewoon een 1 moet kiezen en dan de rest van het nummer.
Oops ik zie dat je niet naar een andere NLse mobiel gaat bellen, dan denk ik dat het antwoord hierboven het juiste is.

Dora
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

dora schreef:
Color01 schreef:ik denk dat je gewoon een 1 moet kiezen en dan de rest van het nummer.
Oops ik zie dat je niet naar een andere NLse mobiel gaat bellen, dan denk ik dat het antwoord hierboven het juiste is.

Dora

en de winnaar krijgt :lol:
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Color01 schreef:
dora schreef: Oops ik zie dat je niet naar een andere NLse mobiel gaat bellen, dan denk ik dat het antwoord hierboven het juiste is.

Dora

en de winnaar krijgt :lol:
Eeuwige roem!

Dora
jer van bia
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jer van bia »

als je naar een nederlands mobielnummer wil bellen, probeer dan eens +31 6 ........ Dan moet het lukken. Per staat wil het nog eens wisselen, vandaar de +. Deze kiest dan vanzelf de juiste nrs. ervoor.

Succes,
Jerry
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jasmino schreef:Ik zou het proberen met +1 en dan het nummer. Dus in plaats van "00" gebruik je "+" en je moet de landcode voor Amerika draaien omdat je belt met een NL mobiel.
Als je binnen Amerika wilt bellen met je NL-mobiel gebruik je inderdaad +1 (=landennummer), net zoals je +31 gebruikt als je naar Nederland wil bellen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

011-31-6 en dan je eigen nummer.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Tinkerbell schreef:011-31-6 en dan je eigen nummer.
om hier in amerika te bellen :?:
Albert
Amerikafan
Partner van: Nieuwenoord
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Albert »

We hebben het net even getest en we hebben onze zoon gebeld met nummer van zijn Amerikaanse mobiel en zowaar kregen we hem online

Bedankt voor jullie reacties
Albertje kretiek Himself uut de joe naait et steeds
Laatst gewijzigd door Albert op 27 apr 2007, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik heb het in Amerika nog niet geprobeerd maar als we op Tenerife zijn en ik moet daar een lokaal # bellen dan toets ik alleen dat 3 in zonder landcodes en dat werk goed.
Zou het daar dus ook eens proberen.
Rob
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het blijkt dus dat we hier gewoon zonder welk toegangsnummer dan ook kunnen bellen.

Gewoon het nummer wat de Amerikanen zelf ook gebruiken. Handig!

Naar Nederland en Nederlandse mobiele nummers werkt inderdaad gewoon met +31, maar dat was het probleem niet :lol:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

nieuwenoord schreef:Het blijkt dus dat we hier gewoon zonder welk toegangsnummer dan ook kunnen bellen.

Gewoon het nummer wat de Amerikanen zelf ook gebruiken. Handig!
Komt volgens mij doordat je op het amerikaanse telefoon net zit. Als je in (bv) Duitsland bent, moet je ook voor een Nederlands nummer +31 draaien en voor een Duits nummer geen +49
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Color01 schreef:
Tinkerbell schreef:011-31-6 en dan je eigen nummer.
om hier in amerika te bellen :?:

Ja stond nog in de telefoon opgeslagen. We hadden twee nederlandse mobieltjes in gebruik zodoende. :lol: :lol:
Zal wel te duur zijn geweest maar het werkte en dat was de hoofdzaak. :D :D :D
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik heb in mijn mobiele telefoon alle nummers opgeslagen inclusief de +31 (of voor buitenlandse nummer + "eigen landcode"). Ik kan nu zonder problemen overal ter wereld bellen, ook in Nederland!

Met mijn mobielen telefoon moet ik in sommige situaties een 0 bellen voor een buitenlijn (is een zakelijke telefoon) en dat omzijl ik ook door +31 te draaien. Hoewel het dus niet nodig is in alle gevallen +31 te draaien, kan ik zonder problemen telefoneren en hoef ik niet na te denken waar ik ben. Ook als ik in het buitenland ben hoef ik niet na te denken welk nummer ik moet draaien. Heel gemakkelijk!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
TravelGuy
Amerika-ontdekker

Bericht door TravelGuy »

[size=0].[/size]
Het is toch simpel.. met mobiel "+" (internationale toegangscode)

Landnummer

Abonneenummer (10 cijfers)

Naar een nederlandse mobiel 9 cijfers ("0" weglaten, dus 06 zonder de "0")

De reden van het "+" teken is dat de mobiel zélf uitmaakt welke toegangscode er gebruikt wordt, dit wordt gezien door het netwerk.

[size=0].[/size]
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer