Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Eilasor
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Overnachtingen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door Eilasor »

Stel dat we wel willen gaan kamperen, voor welke parkeren (Grand Canyon/Bryce/Zion/Yosemite) zouden jullie dit dan aanraden en welke specifieke camping/plek dan? Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

En vast een domme vraag, maar hoe zit dat dan met wc's/douches etc?
Eilasor
Amerika-ontdekker

Bericht door Eilasor »

En welke unit zouden jullie bij Housekeeping Camp in Yosemite aanbevelen (Standard of Unit)? Slaap je dan met andere mensen ook op de kamer? Dat vind ik niet helemaal duidelijk.

Edit: oh, dit is al niet meer beschikbaar volgens mij.. of zou dat nog vrijkomen?
Eilasor
Amerika-ontdekker

Bericht door Eilasor »

En nog een andere vraag: hebben jullie tips voor overnachtingen in/bij Pismo Beach? Dat lijkt echt onbetaalbaar allemaal daar..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eilasor schreef:
15 aug 2022, 19:35
Stel dat we wel willen gaan kamperen, voor welke parkeren (Grand Canyon/Bryce/Zion/Yosemite) zouden jullie dit dan aanraden en welke specifieke camping/plek dan? Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

En vast een domme vraag, maar hoe zit dat dan met wc's/douches etc?
In alle parken is het erg leuk en goedkoop om te kamperen. In Yosemite en Bryce kan het wel koud zijn.

Lees ook eens mee in andere topics, er is de laatste dagen al veel over geschreven, zoals in dit topic: viewtopic.php?f=36&t=74332&start=60
Begin met de verschillende NPS sites. Daar staat welke campings er zijn en welke voorzieningen er zijn en waar je kunt reserveren. Douches zijn niet altijd aanwezig.
Eilasor schreef:
15 aug 2022, 19:43
En welke unit zouden jullie bij Housekeeping Camp in Yosemite aanbevelen (Standard of Unit)? Slaap je dan met andere mensen ook op de kamer? Dat vind ik niet helemaal duidelijk.

Edit: oh, dit is al niet meer beschikbaar volgens mij.. of zou dat nog vrijkomen?
Er zijn tenten aan de rivier, en tenten die wat meer van de rivier afliggen. Dat zijn de standard units denk ik. De andere zijn de river units. Het is een tent, met een tweepersoonsbed en een stapelbed. Je deelt niets, behalve de achterwand.
Ik neem aan dat je hier al hebt gekeken?
Er kunnen altijd annuleringen zijn, dus regelmatig checken of er iets vrij is.
Ik zie dat er op 10 mei wel een vrij is; die zou je vast kunnen leggen. Check wel even de annuleringsvoorwaarden, die zijn bij HKC anders dan bij de andere Yosemite-accommodatie geloof ik.
Wij vinden HCK erg leuk, we waren er onder andere in 2002, zie hier.

Wat Pismo Beach betreft: @Kath90 noemde in dit topic San Simeon voor 120 dollar, zie viewtopic.php?p=1293467#p1293467

Marianne
Eilasor
Amerika-ontdekker

Bericht door Eilasor »

georgesken schreef:
01 aug 2022, 17:16
Here goes:

LA 3 nachten cambria LAX 261€ (via Hotwire)
Laughlin 1 nacht aquarius resort 64€ (met best western kortingscode)
Grand Canyon 1 nacht Bright Angel lodge 105€
Monument Valley 1 nacht The VIEW Hotel 144€
Page 1 nacht Hyatt Place Lake Powell 117€ (met THANKYOU code op Hyatt.com)
Bryce Canyon 2 nachten Bryce Canyon Resort 190€
Zion 1 nacht Zion Park Motel Springdale 133€
Las Vegas 4 nachten Park MGM (2x 2gratis nachten via MyVEGAS en geen resort fees door match naar MGM Gold) 0€
Death Valley 1 nacht Stovepipe Wells Resort 147€
Willow Springs 1 nacht Willow Springs Resort 151€
Yosemite 2 nachten Curry Village (heated tent) 314€
San Francisco 3 nachten days inn Wyndham Lombard 275€ (Met wyndham kortingscode)

Totaal 1901€ voor 21 nachten

En overal op een premium locatie
Wij zitten nu te kijken naar Curry Village (heated tent) en dan komen we op 413 dollar voor 2 nachten, behoorlijk verschil met jouw 314 euro.. hoe zou dat kunnen? Of voor welke periode is dit geboekt?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een deel van het verschil zit in heated versus non heated:
image.png
image.png (162.24 KiB) 856 keer bekeken
In de zomer is er geen verschil tussen beide omdat dan de verwarming niet werkt.

En verder: de jaarlijkse prijsstijging? Koersverschil?

Marianne
Eilasor
Amerika-ontdekker

Bericht door Eilasor »

Ja, maar wij hadden in dit geval beide voor de heated tent gekozen. Wij hebben daar nu ook voor gekozen omdat ik begreep dat je in die non heated tent geen elektra hebt en dat lijkt me toch wel praktisch met telefoon opladen, koelbox etc.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Geen idee, da was de prijs in april/mei voor de heated tent van 4-6 september
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In de zomer zijn de heated tenten net zo duur als de non heated tenten, dus het kan dat Georgesken in de zomer een heated tent heeft voor de prijs van een non heated tent. Dit zijn de prijzen in juli (die ik zonet liet zien zijn de prijzen in mei):
image.png
image.png (158.01 KiB) 835 keer bekeken
Zodra de kachel aan gaat zijn de heated tenten duurder.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 aug 2022, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Wen er allemaal maar aan voor nu... ! In een ander topic heb ik iemand aangeraden om de BW in st Augustine (Florida) te boeken. Mijn dochter zit er op dit moment voor net iets meer dan 100,- usd. per nacht. Voor volgend jaar april staat dezelfde kamer nu op Booking voor ca 250,- usd. Inflatie, personeels-issues, energie... ook in de USA merken ze dat. De prijzen zijn echt extreem op dit moment. Blijft dit zo..., geen idee. Mogelijk dat men erachter komt dat dit toch teveel van het goede is en dat komende maanden de prijzen weer tot een iets normaler niveau dalen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer