Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag over toll in Noordoost Amerika.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Vraag over toll in Noordoost Amerika.
@harryh
We hebben sunpass pro weten te bemachtigen via een collega die onlangs in Florida was. We willen een account aanmaken en zien dat je adresgegevens moet opgeven. Bij de registratie moet je je adresgegevens opgeven en kunt alleen kiezen tussen Canada, USA en Mexico. Hoe heb jij dat gedaan? Gewoon een adres opgegeven in Amerika, zoals het adres van een hotel?
Bij het begin wordt ook aangegeven dat je het kenteken bij de hand moet hebben. Dat weten we nu natuurlijk nog niet. Hoe heb jij dit gedaan?
Alvast bedankt voor je hulp!
We hebben sunpass pro weten te bemachtigen via een collega die onlangs in Florida was. We willen een account aanmaken en zien dat je adresgegevens moet opgeven. Bij de registratie moet je je adresgegevens opgeven en kunt alleen kiezen tussen Canada, USA en Mexico. Hoe heb jij dat gedaan? Gewoon een adres opgegeven in Amerika, zoals het adres van een hotel?
Bij het begin wordt ook aangegeven dat je het kenteken bij de hand moet hebben. Dat weten we nu natuurlijk nog niet. Hoe heb jij dit gedaan?
Alvast bedankt voor je hulp!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@Poohbear Ik heb even in de app gekeken, inderdaad heb ik een willekeurig adres gebruikt destijds.
Bij mij lukte het destijds niet vanuit NL, ik kan me alleen niet meer herinneren waarom niet. Misschien dat ik toen nog geen vpn voor mn Android phone had of zo.ik ben uiteindelijk langs hun kantoor in Orlando gereden.
Kenteken heb je niet nodig voor een rental. Maar mocht je dat toch moeten hebben voor de activatie, gebruik dan een willekeurige. Je kunt m in de app namelijk simpel verwijderen en later een andere toevoegen (wat je voor je rental toch moet doen).
Bij mij lukte het destijds niet vanuit NL, ik kan me alleen niet meer herinneren waarom niet. Misschien dat ik toen nog geen vpn voor mn Android phone had of zo.ik ben uiteindelijk langs hun kantoor in Orlando gereden.
Kenteken heb je niet nodig voor een rental. Maar mocht je dat toch moeten hebben voor de activatie, gebruik dan een willekeurige. Je kunt m in de app namelijk simpel verwijderen en later een andere toevoegen (wat je voor je rental toch moet doen).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@harryh
Bedankt, het is gelukt. We hebben het adres opgegeven van ons hotel en het kentekennummer gebruikt van zo'n oude plaat die we jaren terug gekocht hebben in de VS
Het was wel even zoeken wat het nummer van de transponder is. Er staan er namelijk twee op. Een begint met FL ID en de ander met E-ZPass ID. We hebben het eerste nummer gebruikt omdat het ook op de achterkant staat. Nu even kijken hoe we de app op de telefoon kunnen krijgen.
Hoe kun je trouwens checken of de transponder echt werkt? Eerst proberen te rijden door een tolpoort waar je ook cash kunt betalen en kijken of de slagboom uit zichzelf open gaat?
Bedankt, het is gelukt. We hebben het adres opgegeven van ons hotel en het kentekennummer gebruikt van zo'n oude plaat die we jaren terug gekocht hebben in de VS

Het was wel even zoeken wat het nummer van de transponder is. Er staan er namelijk twee op. Een begint met FL ID en de ander met E-ZPass ID. We hebben het eerste nummer gebruikt omdat het ook op de achterkant staat. Nu even kijken hoe we de app op de telefoon kunnen krijgen.
Hoe kun je trouwens checken of de transponder echt werkt? Eerst proberen te rijden door een tolpoort waar je ook cash kunt betalen en kijken of de slagboom uit zichzelf open gaat?
Kan je doen door de eerste keer gebruik een toll te kiezen waar je ook cash kan betalen. Rij in die 'booth' en gaat dan automatisch de poort open zonder te betalen weet je dat hij werkt. Gaat deze niet open overleg je met de persoon in de booth. HIj kan je nog tips geven en wij maakte mee dat hij ook nog eens handmatig probeerde te scannen (met een hand scanner).
-
- Amerika-expert
Inderdaad, da's de manier.
Die Easypass id moet je inderdaad niet gebruiken, alleen als je een Easypass account aanmaakt.
Met de app heb je dat probleem niet, dan scan je de qr van je transponder.
Die Easypass id moet je inderdaad niet gebruiken, alleen als je een Easypass account aanmaakt.
Met de app heb je dat probleem niet, dan scan je de qr van je transponder.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Je moet eigenlijk wel het kenteken van de auto waarin de transponder gebruikt wordt registreren. Op veel plekken worden camera's gebruikt om op terug te vallen als de transponder niet goed functioneert.Poohbear schreef: ↑31 mei 2022, 20:57@harryh
Bedankt, het is gelukt. We hebben het adres opgegeven van ons hotel en het kentekennummer gebruikt van zo'n oude plaat die we jaren terug gekocht hebben in de VS![]()
Een update voor degene die het volgen.
Wij hebben in drie weken de staten New York, Massachusetts, Rhode Island, Vermont, Maine, Connecticut en New Hampshire doorkruist. Dit met een huurauto van Alamo met daarin de E-ZPass.
Uiteindelijk deze maand de afschrijving op de creditcard gekregen van deze toll-heffing. Met de link https://www.alamo.com/en/customer-suppo ... ceipt.html een overzicht opgevraagd. Het viel alleszins mee, USD28,33 + USD15,80 service charge (zie plaatje). Uiteraard is het afhankelijk van welke wegen je gebruik maakt.

Wij hebben in drie weken de staten New York, Massachusetts, Rhode Island, Vermont, Maine, Connecticut en New Hampshire doorkruist. Dit met een huurauto van Alamo met daarin de E-ZPass.
Uiteindelijk deze maand de afschrijving op de creditcard gekregen van deze toll-heffing. Met de link https://www.alamo.com/en/customer-suppo ... ceipt.html een overzicht opgevraagd. Het viel alleszins mee, USD28,33 + USD15,80 service charge (zie plaatje). Uiteraard is het afhankelijk van welke wegen je gebruik maakt.

- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Goede informatie. Het is ook mogelijk om de tol per traject op te vragen voordat je er rijdt, maar dat is een hele klus.
Overigens zijn de kosten voor zogenaamde HOV-banen (High Occupancy Vehicle - 2, 3, of 4+ personen) op veel plekken nogal hoog. Tijdens de spits ten zuiden van Washington, DC bijvoorbeeld kan dat oplopen tot zo'n $50. Soms is het gebruik van deze banen automatisch gratis, maar soms heb je een speciale pas/transponder nodig.
Overigens zijn de kosten voor zogenaamde HOV-banen (High Occupancy Vehicle - 2, 3, of 4+ personen) op veel plekken nogal hoog. Tijdens de spits ten zuiden van Washington, DC bijvoorbeeld kan dat oplopen tot zo'n $50. Soms is het gebruik van deze banen automatisch gratis, maar soms heb je een speciale pas/transponder nodig.
Gister auto opgehaald op JFK (Avis). Er stonden sowieso superveel auto’s uit andere staten, zo ook de onze (Florida). Ik zag vrij snel dat er geen transponder in zat, dus ik naar een meneer bij het wagenpark. Die zei dat veel mensen die eraf trekken als ze m niet willen gebruiken waardoor ze constant nieuwe moeten plaatsen en er nu een regeling op kenteken zou zijn. Ik vond het vaag verhaal dus ging even terug naar binnen. Die mevrouw zei hetzelfde en rolde bijna met haar ogen toen ik zei dat het wel raar is dat ik dat niet zwart op wit heb en ik geen boete wil krijgen. Ze gaf aan dat dat nog nooit gebeurd is.
Ik bleef het raar vinden dus bij het uitrijden nogmaals gevraagd aan een derde persoon. Die legde het uit zoals de eerste meneer dat deed, en dat ze goed contact hebben met de mensen van de tollpassen en dat dit is afgesproken. Omdat t voor dat bedrijf niet te doen was om wekelijks al die transponers opnieuw te plaatsen. Dat klinkt ergens aannemelijk maar het blijft een vaag verhaal tov wat er op de Avis website staat over toll. Ben dus erg benieuwd wat er aan het einde van m’n huurperiode voor rekening komt. Op huur ik niet heel lang, een ruime week, en rijden we lang niet alle dagen op tolwegen.
Ik zal na m’n vakantie even laten weten hoe of wat, is wellicht handig om te weten voor anderen als ze vanaf jfk met Avis huren.
Ik bleef het raar vinden dus bij het uitrijden nogmaals gevraagd aan een derde persoon. Die legde het uit zoals de eerste meneer dat deed, en dat ze goed contact hebben met de mensen van de tollpassen en dat dit is afgesproken. Omdat t voor dat bedrijf niet te doen was om wekelijks al die transponers opnieuw te plaatsen. Dat klinkt ergens aannemelijk maar het blijft een vaag verhaal tov wat er op de Avis website staat over toll. Ben dus erg benieuwd wat er aan het einde van m’n huurperiode voor rekening komt. Op huur ik niet heel lang, een ruime week, en rijden we lang niet alle dagen op tolwegen.
Ik zal na m’n vakantie even laten weten hoe of wat, is wellicht handig om te weten voor anderen als ze vanaf jfk met Avis huren.
- MichaelJohnson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@Senia let dan straks goed op dat wat je gefactureerd krijgt klopt.
Als je in noordoost blijft, check deze site: https://www.htallc.com/en/tollpass/policy?agency=Avis
Op het tabje Northeast zie je precies wat er het geval is. Feitelijk heb jij nu optie 2 "If your vehicle is not equipped with an installed transponder device or if you have not activated your installed transponder device or you utilize toll roads without otherwise paying the applicable toll, we will automatically enroll you in our TollPass™ Service."
Ze zouden dat echt beter moeten uitleggen aan de desk.
p.s. - stonden er een beetje interessante wagens daar?
Als je in noordoost blijft, check deze site: https://www.htallc.com/en/tollpass/policy?agency=Avis
Op het tabje Northeast zie je precies wat er het geval is. Feitelijk heb jij nu optie 2 "If your vehicle is not equipped with an installed transponder device or if you have not activated your installed transponder device or you utilize toll roads without otherwise paying the applicable toll, we will automatically enroll you in our TollPass™ Service."
Ze zouden dat echt beter moeten uitleggen aan de desk.
p.s. - stonden er een beetje interessante wagens daar?
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
Ik weet niet hoe het met huur auto's gaat... maar met mijn (Amerikaans (Ohio) geregistreerde) auto de afgelopen zomer rondgereden in Washington DC end andere wegen in Virgina, Maryland. Pennsylvania. Geen EZ pass of niks in de auto. De tol poorten stonden overal gewoon open en er zat verder niemand in de hokjes om iets te vragen. Dus maar doorgereden. Een paar weken later rolden de brieven binnen. Of ik even wilde betalen. Fotootje erbij van mijn ayuto/nummerbord. Was wel redelijk hoor. Allemaal tussen de $4 en $9.
Geen idee met huur auto's... ik neem aan dat je een credit card gebruukt bij het huren en dat de kosten achteraf betaalt worden?
Geen idee met huur auto's... ik neem aan dat je een credit card gebruukt bij het huren en dat de kosten achteraf betaalt worden?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
We hebben via Avis nog nooit anders dan “toll by plate” gehad, werkt prima, je rijd overal gewoon door en ze halen achteraf een paar tientjes van je creditcard.
-
- Amerika-expert
Huurauto's hebben geen transponder

Ik heb afgelopen maand bij Avis een auto gehuurd en het werd een paar dagen na het inleveren netjes van de CC afgeschreven. Paar dollars meer dan de toll zelf, maar niet veel. Het zullen wel admin kosten zijn ofzo.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb afgelopen juni een auto gehuurd van SFO naar JFK bij Hertz. Hertz heeft Toll by Plate dus in principe hoef je nergens direct te betalen, wordt gewoon achteraf verrekend. Echter betaal je bij Hertz voor elke dag dat je gebruik maakt van tolwegen een toeslag van USD 5,95. Er is geen maximum per huurperiode. Als je slechts enkele dagen gebruik maakt van tolwegen valt dat best mee. Echter als je slechts 1x op een dag gebruik maakt van een tolweg (deed ik bijv bij Chicago) voor zeg, USD 2,00 en de rest van de dag niet dan wordt het een dure tolbeurt. Ik heb dan ook dagen gekozen waarbij ik bewust wel direct de tol afrekende waar dat kon.
Echter, in en rond New York liep het wat anders. Daar waren tolwegen waar je gewoon niet terplekke betalen kon (richting Staten Island). Van elke auto wordt daar een kiekje genomen á USD 16 (!). Ook maakte ik mee dat je ter plekke wel contant kon betalen maar niet met creditcard. Die keren kreeg ik een bonnetje mee van de medewerker in het tolhuisje en dat kon ik via een website binnen enkele dagen de tol alsnog betalen. Je kunt meerdere bonnetjes in één keer betalen waardoor je maar 1x een online fee betaald. Die keren had ik natuurlijk via Tol by Plate kunnen betalen via een andere rijbaan maar heb dat niet gedaan vanwege de USD 5,95 per dag dat je gebruik maakt van tolwegen.
Via Hertz heb ik uiteindelijk via 2 facturen, nog ruim USD 60 moeten betalen waarvan bruggen GOETHALS BRIDGE en BAYONNE BRIDGE de duurste waren met USD 16 per passage. En dit waren slechts 3 dagen dat ik gebruik maakte van tolwegen dus incl. 3x USD 5,95.
De tolwegen in deze gebieden vermijden was ook niet altijd een optie. Soms kon het niet eens of je moest zover omrijden dat het heel veel extra reistijd zou kosten. De totale tolkosten van deze vakantie waren ongeveer USD 70 - USD 75.
Roland
- MichaelJohnson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik had die $ 16.00 tolwegen/bruggen ook gezien rondom NY ja @Coyote - die ga ik ook proberen te vermijden. Lukt me alleen niet op onze reisdagen dat ik de auto ophaal van JFK en hem wegbreng. Maar zowel Alamo als Avis (waar mijn auto vandaan gaat komen) heb een max van $30 toeslag per huurperiode gelukkig.
Volgens mij kan je niet eens van JFK naar New Jersey zonder over een tolweg/brug te gaan. En in NJ zit je sowieso om de haverklap op een tolweg, de Garden State Parkway is een lange tolweg.
Overigens voor mijn beeldvorming hielp Wikipedia wel: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_t ... ted_States (er is ook een doorlink naar bruggen en tunnels).
Volgens mij kan je niet eens van JFK naar New Jersey zonder over een tolweg/brug te gaan. En in NJ zit je sowieso om de haverklap op een tolweg, de Garden State Parkway is een lange tolweg.
Overigens voor mijn beeldvorming hielp Wikipedia wel: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_t ... ted_States (er is ook een doorlink naar bruggen en tunnels).
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ja, voor zover ik kon nagaan ontkom je niet aan een tolweg naar JFK. Mijn navigatie toonde tenminste enkel tolwegen. Was nog nooit eerder met een huurauto naar JFK gereden (voorheen enkel tussenstop op JFK gehad) maar het ritje van de parking van Statue of Liberty naar JFK is slechts 35 mijl maar ik deed er 2 uren over om er te komen. Op de Belt Pkwy was het meer stilstaan dan rijden...MichaelJohnson schreef: ↑18 aug 2022, 21:20Volgens mij kan je niet eens van JFK naar New Jersey zonder over een tolweg/brug te gaan. En in NJ zit je sowieso om de haverklap op een tolweg, de Garden State Parkway is een lange tolweg.
Handige link trouwens!

Roland
Ik kom ze soms nog wel tegen. Vooral als ik huur in de buurt van New York. Afgelopen maand had ik bijvoorbeeld ook weer EZ pass device achter m'n raam hangen. Gehuurd bij Hertz JFK. De auto had overigens Florida plates, dus dat was best opmerkelijk.
-
- Amerika-expert
Vreemd, alle verhuurders bieden toll-by-plate aan, transponder is voor een verhuurder meer gedoe in ieder geval.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1184 Weergaves
-
Laatste bericht door MartijnL
-
- 6 Reacties