Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Karinu: San Francisco en rondje Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KarinU
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Karinu: San Francisco en rondje Las Vegas

Bericht door KarinU »

Volgend jaar moet het dan uiteindelijk toch echt gaan gebeuren. Met zijn viertjes, wij met twee kids (13, 16) is dit nu onze planning geworden. We willen hotels met kamperen afwisselen. Dus de vraag is meteen in welke parken moeten we zeker gaan kamperen. Nu hebben we in elk geval Yosemite and Arches op de planning staan (moeten uiteraard nog een kampeerplek te pakken krijgen)
We hebben de route expres rustig gehouden omdat we daar wel behoefte aan hebben. Ik wil toch op een aantal plekken zeker wat hikes in plannen, dat zal ook betekenen dat we soms vroeg op moeten. Ook willen we graag een keer gaan paardrijden en mountainbiken.

dag 1. AMS – San Francisco
dag 2. San Francisco
dag 3. San Francisco
dag 4. San Francisco – Carmel/Monterey (naar Big Sur en terug)
dag 5. Carmel/Monterey (17-miles road en Whale watching)
dag 6. Carmel/Monterey - Yosemite
dag 7. Yosemite
dag 8. Yosemite
dag 9. Yosemite – Lee Vining (naar Bodie)
dag 10. Lee Vining – Lone Pine (hike bij Mammoth Lake)
dag 11. Lone Pine – Death Valley (Alabama hills)
dag 12. Death Valley – Las Vegas
dag 13. Las Vegas
dag 14. Las Vegas
dag 15. Las Vegas - Zion
dag 16. Zion
dag 17. Zion
dag 18. Zion - Bryce
dag 19. Bryce
dag 20. Bryce – Capitol Reef
dag 21. Capitol Reef
dag 22. Capitol Reef - Moab
dag 23. Moab
dag 24. Moab (jeep tour)
dag 25. Moab
dag 26. Moab - Monument Valley
dag 27. Monument Valley - Page
dag 28. Page
dag 29. Page – Grand Canyon
dag 30. Grand Canyon – Las Vegas
dag 31. Terugreis
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Reis Karinu: San Francisco en rondje Las Vegas

Bericht door paulr »

Hoi,
prima route, inderdaad lekker rustig, goed om niet teveel hooi op je vork te nemen.
Kamperen lijkt logisch als volgt:
Carmel/Monterey: hotel beter
Yosemite: zeker 2, wellicht zelfs beter álle nachten camping reserveren.
Death Valley: uiteraard hotel, geen pretje in een tent.
Zion: wellicht 2 nachten Watchman doen en 1 nacht in een hotel in het dorp (lekker met zwembad erbij)
Capitol Reef: uiteraard 1 nacht Fruita Campground, wellicht zelfs 2 (of de andere nacht hotelletje Torrey?)
Bryce: 1 nacht North Campground, ik zou sowieso maar 1 nacht Bryce doen. Ook al wil je een flinke wandeltocht doen (combi van Peekaboo, Queens Garden) en een stuk Rim Trail, dan heb je aan ca 24 uur Bryce voldoende
Arches: uiteraard 1 nacht Devils Garden, de andere nachten in Moab eens kijken naar een appartement, daar zijn er veel van te huur...
Monument Valley: vaak heet en veel wind, daar zou ik eerder een hotel of cabin boeken. Wellicht kun je hier de nacht Bryce naar verschuiven. Lekker om een paar dagen zekfde plek te hebben en Moab is daar uiterst geschikt voor. Wellicht dan ook raften op de Colrado (of bij weinig water kayakken, net iets spannender met 2 kids !)
Page: hotel is beter
GC: Mather Campground is prima, maar ook hier zou je voor een lodge kunnen kiezen...

Paardrijden wellicht leuk in Monument Valley ?
In Moab kan je uitstekend MTB-en, wel heftige trails, dus laat je goed voorlichten welke gemakkelijk zijn. Huur een MTB en boek een shuttle naar bijvoorbeeld Gemini Bridges en rij terug naar Moab. Mooie tocht, niet té zwaar...

Veel plezier !
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Veel is afhankelijk van de periode dat je wilt gaan natuurlijk.
KarinU
Amerika-ontdekker

Bericht door KarinU »

:wink: @paulr bedankt voor de tips. Bedoel je nog een nacht bij Moab ipv Bryce?
Yosemite was idd 3 nachten kamperen de bedoeling, de rest ga ik naar kijken.
MTB in Moab lijkt ons leuk ga ik zeker verder uitzoeken, we zijn een sportieve familie 😉

@Pete.Z met de kids wordt het uiteraard in juli/augustus ivm met vakantie 😉
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Ik bedoelde idd nog een extra nacht Moab, maar als het nu nog eens bekijk is het wel voldoende daar. Dan zou een mogelijkheid zijn om een klein ommetje te maken via Mesa Verde (1 nacht Cortez). Ook een nationaal park, maar niet zozeer vanwege natuur, maar cultuur. Het bezoeken van de Dwellings vonden wij (en kinderen) ook erg leuk…
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben nog nooit in het hoogseizoen gekampeerd dus geen ervaring met de temperaturen, maar het zal op sommige plaatsen te heet zijn. Voor Yosemite, Bryce en de Grand Canyon lijkt het me wel te doen. Ook bij Lone Pine is het een optie als je naar Whitney Portal gaat denk ik. Wij vonden kamperen bij Monument Valley geweldig. Geen last van wind of warmte, maar dat was in september.
Kamperen bij Big Sur is ook een optie, wij zaten in 2019 zowel in Monterey Als in Big Sur, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Voor Yosemite is het niet gek om alvast Housekeeping Camp of Curry Village te reserveren mocht de camping niet lukken. Ik denk wel dat Housekeeping Camp al volgeboekt is maar er kan altijd weer iets vrij komen.

Wij hebben in 2019 bij Mammoth Lakes de wandeling naar Devils Postpile en Rainbow Fall gedaan. En in 2015 de Little Lakes Valley loop, een stuk ten zuiden van Mammoth Lakes. Beide de moeite waard.

Marianne
KarinU
Amerika-ontdekker

Bericht door KarinU »

@Martin & Marianne Ik vroeg me af of je nog weet hoe je het El Mono Motel in Lee Vining hebt geboekt. Op de site staat alles steeds op unavailble. Elke dag komt er een nieuwe dag bij maar die kan ik steeds niet boeken. Ik heb al meerdere mailtjes gestuurd maar ze reageren nergens op. Zijn ze wellicht dicht nu in de winter want het is daar nu behoorlijk besneeuwd. Of is het net als Yosemite snel vol?
Voor de volgende dag gaan we zeker kijken naar de Little Lakes Valley Trail, lijkt ons zeer mooi. Hopelijk kunnen we er een beetje op tijd zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben het via hun site geboekt. We hadden eind juni gebokt, voor ons verblijf begin september.
Misschien is bellen een optie? Hun internet hield niet over.

Marianne
KarinU
Amerika-ontdekker

Bericht door KarinU »

Helaas wordt er niet opgenomen. Later nog eens proberen en ik denk dat we naar een alternatief moeten zoeken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer