Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jostravels: Canada camperreis zomer 2023.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Jostravels: Canada camperreis zomer 2023.

Bericht door Jostravels »

Dag allemaal,

na heel heel lang weggeweest te zijn (andere bestemmingen, kinderen, iets met een virus etc), denken we dat het weer eens tijd wordt voor een trip naar het westen. Met onze kinderen van 6 en 10 willen we graag eens een campertrip door Canada proberen. In de schoolvakantie in 2023 dus.
Ik loop al wat te puzzelen maar ben nog niet helemaal uit de route.

Over ons: we houden van rustig reizen en ook echt wat doen. Bijvoorbeeld wandelen, kayakken, een zipline, paardrijden, boottocht, dat soort dingen. Zijn ook echte stadmensen (vandaar 3 nachten Vancouver). En we willen met de kinderen niet al te lang rijden; is toch zonde om Canada voornamelijk vanuit de camper te zien. Dus ik heb geprobeerd wat rust aan te brengen, maar twijfel of het wat is zo. Oh en we nemen 4 weken vrij maar die mogen niet helemaal vol, ook fijn om nog een paar dagen bij te komen thuis.

Jullie raad is dus meer dan welkom!

Ik heb nu staan:
Dag 1 Amsterdam - Vancouver (3 overnachtingen)
Dag 4 Vancouver - Victoria BC (2 overnachtingen)
Dag 6 Victoria BC - Pacific Rim NP (3 overnachtingen)
Dag 9 Pacific Rim NP - Black Creek of Campbell River (2 overnachtingen)
Dag 11 Black Creek of Campbell River - ??? (1 overnachting)
Dag 12 ??? - Whistler (2 overnachtingen)
Dag 14 Whistler - Cache Creek/Ashcroft (1 overnachting)
Dag 15 Cache Creek - Wells Gray (3 overnachtingen)
Dag 18 Wells Gray - Jasper (2 overnachtingen)
Dag 20 Jasper - ??? (1 overnachting tussen Jasper en Banff?)
Dag 21 ??? - Banff of Yoho (2 overnachtingen)
Dag 23 Banff of Yoho - Calgary (2 overnachtingen)
Dag 25 Calgary - Amsterdam

Daarover nog best wat vragen waar jullie hopelijk mee kunnen helpen:
  • is het wat zo?
    hebben jullie ideeen voor de plekjes met vraagtekens?
    adviseren jullie wel of niet tussen Jasper en Banff te overnachten en is er uberhaupt daar een leuke plek om dat te doen?
    tips voor toffe uitjes zijn welkom
Ik las nogal wat negatieve reviews over Cruise Canada, is het beter om m'n pijlen op Fraserway te richten?

Superbedankt alvast! Jos
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Canada camperreis zomer 2023

Bericht door paulr »

hoi,
mooie reis !
zal me komende dagen even in de route verdiepen maar voor nu alvast het volgende:
Heb je ook bij Canadream gekeken (laat eens iets uitrekenen door Victoria Camperholidays). Daar hebben wij 5 jaar geleden gehuurd (de SVH) en waren erg tevreden. Voor komend jaar hebben we bij Canadream een campertruck gehuurd (maar die is voor jullie te klein...).
Icefield Parkway (Jasper-Banff): Wij hebben toen net voorbij de Athabasca Glacier op Wilcox Creek gestaan en van daaruit gewandeld, dat was prachtig ! Wel koude nacht, maar meer dan waard (kacheltje even aan...).
Jostravels
Amerikakenner

Re: Canada camperreis zomer 2023

Dank! Daar had ik nog niet gekeken, ga ik even doen!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Jostravels: Canada camperreis zomer 2023.

Bericht door markro »

Misschien ten overvloede, maar ken jij de website al van forumlid Ann uit Canada?
Anders bij deze: http://anninbc.blogspot.com/p/reis-rout ... anada.html.

Met vanaf haar website: "Lees dit eerst": http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... eerst.html
Haar route betreft het zuidwesten van Canada en bevat veel informatie.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Jostravels
Amerikakenner

Heel handig, daar staan veel praktische tips in!
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

markro schreef:
28 aug 2022, 06:47
Misschien ten overvloede, maar ken jij de website al van forumlid Ann uit Canada?
Anders bij deze: http://anninbc.blogspot.com/p/reis-rout ... anada.html.

Met vanaf haar website: "Lees dit eerst": http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... eerst.html
Haar route betreft het zuidwesten van Canada en bevat veel informatie.
Dank om mijn reis route te promoten! Ik hoop dat alles nog redelijk recent is, zal het een van deze dagen eens moeten nakijken en updaten waar nodig. Maar de meeste informatie is toch algemene informatie en die komt nog wel van pas, denk ik?
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik vind dat best een mooie route voor een one way. Ik denk ook dat je gerust van Campbell River naar Whistler kan in 1 dag, zeker als je vroeg genoeg vertrekt. Vind je dat teveel, dan kan je misschien ergens in de buurt van Nanaimo verblijven...Parksville is mooi, zeker met kids omwille van het mooie strand daar.

Op de Icefields Parkway kan je bij de Columbia Icefields op de parking overnachten voor een redelijke prijs, dat is ongeveer halverwege tussen Jasper en Banff of je kan ook kijken bij de Saskatchewan River Crossing.

Op mijn reis route beschrijving die hierboven al doorgegeven is door "markro" kan je ook info vinden, niet alles is waarschijnlijk helemaal up to date en ik ga daar wel weer eens werk van maken om dat wat bij te werken. Maar hopelijk kan je er toch genoeg info uit halen voor jullie reis.
Jostravels
Amerikakenner

Dankjewel Ann, ik vind je reisroute heel erg handig. Ik had zelf dus wel al wat globale reisroutes bij elkaar gegoogled, maar die van jou bevat lekker veel praktische info die je niet zo 1-2-3 elders vindt. Fijn dus!
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Blij dat te horen! En als er vragen zijn, stel ze gerust. Ik heb niet overal een antwoord op, maar probeer altijd wel te helpen als het kan. Nog veel plezier met het puzzelen aan jullie route. :D
Bertus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bertus »

Beste Jos
Wij zijn dit voorjaar van 27 april t/m 8 juni naar Canada geweest Rondje Vancouver.
Alles behalve het hotel geregeld via Tioga Tours .
Camper Fraserway echt perfekt hotel Blue Horizon hotel ook perfekt veel Aziatische restaurants in de buurt en daar werden we opgepikt door Fraserway.
We zijn vaker in Canada geweest hebben Fraserway en Canadream (probleem met de laatste is erg vroeg camper inleveren)
Het boeken van een camper is nergens goedkoper dan bij Travelhome,Tioga ,Gocanada of Doets(laatste heeft nadeel er kan niet zoveel aangepast worden dan loopt de prijs snel op)
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Cruise Canada is, net als Cruise America, een basisverhuurder en dat uit zich in de prijs. Geen super de luxe, maar op zich niks mis mee. Wij hebben geen ervaring met Cruise Canada moet ik bekennen, maar wel met Cruise America en hebben daar nooit problemen ondervonden. Ze zijn ook heel makkelijk met het vergoeden van dingetjes die je onderweg aan moet schaffen en van een klein krasje liggen ze niet wakker.
Canadream is ook prima. Wij gaan volgende week voor het eerst met een Fraserway en zullen zien of het prijsverschil het waard is. We hebben daarvoor gekozen omdat de andere niet de truckcamper na 4 oktober verhuurden en Fraserway wel.
We hebben dit via UStravel gedaan en daar hebben we de vorige keer prima ervaringen mee opgedaan.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij zijn net terug en hadden onze truckcamper van Canadreams via TiogaTours gehuurd
3200 euro, voor 21 dagen inclusief onbeperkte kilometers. Was echt een gloednieuw ding.
We hebben Cruise Canada ook veel zien rijden, maar die vonden wij er (ook door de lelijke plaatjes op de buitenkant :mrgreen: ) er minder uitzien, al zal het ongetwijfeld ook prima zijn.

Canadream beviel heel erg goed. Duidelijke procedure, nette afhaallocaties en aardige medewerkers.
Ook geen gezeik achteraf of proberen om nog dingen aan te smeren bij het ophalen.

Ps ik heb je ook even een PB gestuurd
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer