Die zijn er zeker. Duizenden. Er waren vroeger echte Nederlandse wijken (inmiddels helaas helemaal verpauperd en bijzonder onveilig; als blanke kun je daar beter niet meer komen).
Ook de plaatsnamen in de omgeving geven je een "thuis-gevoel": Zeeland, Drente, Borculo, Overisel en Holland om maar wat te noemen.
De informatie over de hoeveelheid bagage heb je overigens niet goed geïnterpreteerd. Op basis van mijn eigen ervaring (ik vlieg regelmatig met Delta) en de volgende pagina
http://www.delta.com/travel/plan/baggag ... /index.jsp kan ik je het volgende melden:
Aan checked bagage (die je bij de check-in balie moet inleveren en die dus in het ruim van het vliegtuig meegaat) mag je twee tassen of koffers meenemen van elk maximaal 31,5 kilo (63 kilo totaal dus). Genoeg voor een dubbele hernia dus. Van elke afzonderlijke tas of koffer mogen lengte, breedte en hoogte bij elkaar opgeteld niet meer zijn 157,5 cm. Met normale bagage is dat nooit een probleem, alleen wanneer je vreemdsoortige objecten meeneemt (denk aan een groot muziekinstrument of iets dergelijks).
Aan carry-on bagage (wat je dus de hele tijd bij je houdt) mag je één tas of koffer meenemen en diverse losse 'personal items' (o.a. handtas, laptop (die mag je niet eens als checked bagage vervoeren) of camera). Gewicht niet meer dan 18 kilo (dat is denk ik het totaal, maar duidelijk is dat niet) en elk afzonderlijk object moet makkelijk binnen de maten 56 x 35,5 x 23 cm passen. Ook mag je nog wat specifieke dingen extra meenemen, zoals een tas met tax-free aankopen of een paraplu.
Ik zou echter adviseren om de hoeveelheid carry-on beperkt te houden. Je moet het immers de hele tijd mee zeulen op het vliegveld. Bovendien moet je er rekening mee houden dat wanneer je veel carry-on spullen hebt (of een wat grotere tas), je deze voor de binnenlandse vlucht alsnog aan de gate (dus bij het instappen) moet afgeven (je krijgt dan een bonnetje; bij het uitstappen moet je dan direct even wachten en kun je je tas weer terug krijgen). Dit om de simpele reden dat dit doorgaans kleinere vliegtuigen zijn (dat zal beslist ook het geval zijn bij Cincinnatti - Grand Rapids), waarbij ook de bagagerekken kleiner zijn dan bij de grote kisten. Het past dus domweg niet.
Door geen check-in bagage te hebben, zul je trouwens ook niet persé veel tijd besparen. Je moet namelijk eerst toch door immigration (paspoortcontrole; vaak ten onrechte douane genoemd) voordat je je bagage kunt halen. Tegen de tijd dat je daar doorheen bent, liggen je spullen vaak al op de band. Het enige voordeel van reizen met enkel carry-on is dan dat de kans dat er wat misgaat met je bagage (verlies, vertraging, beschadiging) veel kleiner is. Doe persoonlijke, waardevolle of kwetsbare spullen (als ze passen) dus in je carry-on.
Nou, dat was het. Veel plezier in Grand Rapids. Het is er best leuk (ik was er o.a. in 1993; mijn eerste trip naar de US).