Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Claim KLM
Claim KLM
Afgelopen juli een mooie reis in het Zuidwesten gehad met 1 tegenvaller namelijk een gemiste overstap in Schiphol in de heenvlucht waardoor we pas een dag later konden vertrekken.
Uiteraard een claim ingediend na ons verlof om de kosten in Schiphol alsook onze wettelijke schadevergoeding terug te vorderen.
Wie heeft er ook claims lopen tegen KLM (of andere maatschappijen) ?
Momenteel is de claim al 7 weken ingediend maar nog altjd niet vewerkt.
Zijn hier reizigers die wiens recente claims al afgehandeld zijn?
Uiteraard een claim ingediend na ons verlof om de kosten in Schiphol alsook onze wettelijke schadevergoeding terug te vorderen.
Wie heeft er ook claims lopen tegen KLM (of andere maatschappijen) ?
Momenteel is de claim al 7 weken ingediend maar nog altjd niet vewerkt.
Zijn hier reizigers die wiens recente claims al afgehandeld zijn?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Claim KLM
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ikke gisteren een claim ingediend bij BA. Vlucht is 3:15uur later aangekomen dan schema.
En @coyote heeft ook claims lopen vertelde hij, maar dit wil nog niet echt lukken volgens mij.
En @coyote heeft ook claims lopen vertelde hij, maar dit wil nog niet echt lukken volgens mij.
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben een claim ingediend bij AA en Air Lingus, niet zelf maar via EU claim omdat we bij 2 maatschappijen de vlucht hebben gemist, de totale reisduur was iets van 34 uur. Dit was half januari en nog geen uitsluitsel.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Het ligt eraan wat de oorzaak van je vertraging was. Was je binnenkomende vlucht vertraagd waardoor je de aansluitende vlucht gemist hebt of had je te maken met rijen bij de paspoortcontrole of de security. In het laatste geval moet je je claim bij schiphol indienen en en het eerste geval bij de KLM
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier ook bij KLM geclaimd, met een week of 7 hadden we antwoord. Negatief overigens.
KLM vlucht te laat vertrokken in zaventem omdat piloot wachtte op passagiers.aapjea schreef: ↑05 sep 2022, 19:15Het ligt eraan wat de oorzaak van je vertraging was. Was je binnenkomende vlucht vertraagd waardoor je de aansluitende vlucht gemist hebt of had je te maken met rijen bij de paspoortcontrole of de security. In het laatste geval moet je je claim bij schiphol indienen en en het eerste geval bij de KLM
Hierdoor kwam ik te laat aan in Schiphol en zag ik mijn vlucht met bestemming Las Vegas vertrekken.
waarschijnlijk ook andere vluchten vertraagd want was totale chaos aan de KLM balie.
A4 meegekregen met de melding zelf een hotel te zoeken en claim in te dienen.
Benieuwd hoe dit zal aflopen en hoe snel want de totale claim (600€ per persoon + overnachting in Amsterdam & maaltijden) is even hoog als het totaal aan vliegtuigtickets.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
En @Pete.Z , laat je het daarbij zitten?
Ik neem aan dat je een claim hebt ingediend, omdat je meent dat je recht hebt op een vergoeding?Negatief overigens.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, vlucht werd (midden in de nacht, handig) 5 uur van te voren omgeboekt naar een 8 uur latere vlucht, die dan ook nog te laat aankwam, waardoor een aansluiting is gemist en nog 5 uur vertraging optrad.
Claim ingediend, maar afgewezen want covid en overmacht blablabla.
Ik had ook niks anders verwacht, eerlijk gezegd, en ben dan ook absoluut niet boos op of teleurgesteld in KLM, maar met zo’n absurde vertraging dacht ik dat er misschien iets te halen was…
Ik had ook niks anders verwacht, eerlijk gezegd, en ben dan ook absoluut niet boos op of teleurgesteld in KLM, maar met zo’n absurde vertraging dacht ik dat er misschien iets te halen was…

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Na het (online) indienen van je claim bij KLM, krijg je een bevestiging per email.
Mijn ervaring is dat als je daar na 2 weken een vriendelijke maar resolute reminder achteraan stuurt, het het process versneld.
Herinner ze er vriendelijk aan dat je nog een antwoord verwacht op je claim, dat de wettelijke termijn van 7 dagen is verstreken en dat je volgens verordening 261/2004 Artikel 7 recht hebt op €xxx compensatie.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32004R0261
Bij geen reactie elke 2 weken herhalen.
Mijn ervaring is dat als je daar na 2 weken een vriendelijke maar resolute reminder achteraan stuurt, het het process versneld.
Herinner ze er vriendelijk aan dat je nog een antwoord verwacht op je claim, dat de wettelijke termijn van 7 dagen is verstreken en dat je volgens verordening 261/2004 Artikel 7 recht hebt op €xxx compensatie.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32004R0261
Bij geen reactie elke 2 weken herhalen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ik wacht al 6 maanden op reactie! Reminders helpen niet. Ik zette er inmiddels een claimbedrijf op. Ben het wachten moe en heb geen zin meer om er veel energie in te steken. Gezien ik wel de compensatie wil dan maar via een claimbedrijf (die natuurlijk ook een deel van de winst zullen cashen als KLM betaald)
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dat was ook mijn "struggle" met BA, overmacht bla bla bla... je hebt mijn verhaal vast gelezen. Uiteindelijk bleek EU-claim hier fijntjes doorheen te prikken en moest BA overstag. Kost wat, maar werkte wel. Misschien iets om te overdenken.Pete.Z schreef: ↑06 sep 2022, 20:34Ja, vlucht werd (midden in de nacht, handig) 5 uur van te voren omgeboekt naar een 8 uur latere vlucht, die dan ook nog te laat aankwam, waardoor een aansluiting is gemist en nog 5 uur vertraging optrad.
Ik had ook niks anders verwacht, eerlijk gezegd, en ben dan ook absoluut niet boos op of teleurgesteld in KLM, maar met zo’n absurde vertraging dacht ik dat er misschien iets te halen was…![]()
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet het, maar ben er wel klaar mee, geen zin om meer moeite te doen, uiteindelijk heeft het me geen geld gekost en zijn we thuis gekomen. 

Mijn claim is geweigerd door KLM......wat een verrassing.
De gemaakte kosten (overnachting en maaltijden) werden ook maar gedeeltelijk vergoed zelfs niettegenstaande deze (zeker het eten) onder de maximale toegestane kosten bleven.
Maar claim ingediend via EUclaim.
De gemaakte kosten (overnachting en maaltijden) werden ook maar gedeeltelijk vergoed zelfs niettegenstaande deze (zeker het eten) onder de maximale toegestane kosten bleven.
Maar claim ingediend via EUclaim.
- goldenhills
- Amerika-expert
Wij hebben net een claim ingediend vanwege een onvrijwillige downgrade van premium comfort naar economy (toestel moest worden vervangen door een ander die die klasse (nog) niet heeft). Via de website een claim indienen voor deze situatie was erg onduidelijk (geen van de opties leek de lading te dekken), dus maar via WhatsApp gedaan. Na veel heen en weer (inclusief beweren dat er al een vergoeding was toegekend, bleek niet waar te zijn) hebben ze uiteindelijk een claim aangemaakt, die zowaar nu ook via de KLM website te vinden is (niet makkelijk te vinden overigens, m.i.). Nu afwachten dus.
Via WhatsApp werd ons ook verteld dat we moesten kiezen tussen cash of voucher, terwijl ze nog niet konden vertellen wat de waarde van die opties zou zijn 'vouchers may have a greater value than a refund'. Hebben jullie dat ook te horen gekregen? Wij hebben nog maar geen bank gegevens doorgegeven, in de hoop dat we straks nog kunnen kiezen (als dat inderdaad een optie is). Onhandig trouwens dat ze het niet gewoon terugboeken naar je credit card.
Via WhatsApp werd ons ook verteld dat we moesten kiezen tussen cash of voucher, terwijl ze nog niet konden vertellen wat de waarde van die opties zou zijn 'vouchers may have a greater value than a refund'. Hebben jullie dat ook te horen gekregen? Wij hebben nog maar geen bank gegevens doorgegeven, in de hoop dat we straks nog kunnen kiezen (als dat inderdaad een optie is). Onhandig trouwens dat ze het niet gewoon terugboeken naar je credit card.
- goldenhills
- Amerika-expert
KLM heeft inmiddels de meerkosten teruggestort, gewoon op de creditcard waar we mee betaald hebben. We moesten nog wel een kopie van ons (e)ticket sturen. Een beetje vreemd, je zou denken dat ze toegang hebben tot tenminste de details van de boeking waarvoor je een claim hebt, maar goed, het is voor elkaar; duurde zo'n 6 weken.
Duidelijk is wel dat je niet alles moet geloven wat je verteld wordt. Zo kunnen ze dus wel op je credit card terugstorten.
Duidelijk is wel dat je niet alles moet geloven wat je verteld wordt. Zo kunnen ze dus wel op je credit card terugstorten.