Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Canadese debitcard in NL
Canadese debitcard in NL
Hallo forumleden
Mijn nichtje woont in Canada en komt eind deze maand naar Nederland. Weet iemand of zij gewoon met haar Canadese debitcard kan betalen?
Een creditcard heeft ze niet, omdat ze pas net vanuit Nieuw Zeeland in Canada woont.
Alvast bedankt
Mirjam
Mijn nichtje woont in Canada en komt eind deze maand naar Nederland. Weet iemand of zij gewoon met haar Canadese debitcard kan betalen?
Een creditcard heeft ze niet, omdat ze pas net vanuit Nieuw Zeeland in Canada woont.
Alvast bedankt
Mirjam
Laatst gewijzigd door miro op 07 sep 2022, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Canadese debetcard in NL
Als het maestro of v-pay is zou dat moeten werken, als de eventuele instellingen in haar account goed staan op wereldwijd gebruik.
Er van uitgaand dat dat ook in Canada een ding is.
Er van uitgaand dat dat ook in Canada een ding is.
Re: Canadese debitcard in NL
Dank je!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik mag aannemen dat ze de website van haar bank ook al geraadpleegd heeft?

Lijkt mij toch de beste bron om na te gaan of ze haar debitcard buiten Canada kan gebruiken.
Roland
- bedeve
- Amerika-expert
ik had van jou een kleine verwijzing naar iPay verwacht @Coyote
Het is wel een grappige vraagstelling .
Is ie nog van deze tijd ?
Want naast het product waar Roland alles van weet zijn er zoveel betaaloplossingen.
En die kunnen allemaal op je telefoon in de wallet....
Maar even een concreet antwoord op de vraagstelling ....
Google is your friend en die geeft dan ook meteen helder en duidelijk antwoord.
Can I use my Canadian debit in Europe?
The simple answer is yes, your debit and credit card will work in Europe. Using your credit card and debit card in Europe is very easy these days thanks to global financial networks
Het is wel een grappige vraagstelling .
Want naast het product waar Roland alles van weet zijn er zoveel betaaloplossingen.
Can I use my Canadian debit in Europe?
The simple answer is yes, your debit and credit card will work in Europe. Using your credit card and debit card in Europe is very easy these days thanks to global financial networks
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar het kan ook mis gaan. 
Ik had mijn Canadese bank verwittigd dat ik in Be/Nl en Zuid-Afrika zou zijn, maar bij gebruik van een van mijn visa kaarten, en nadien ook met de debit kaart, liep het mis. De transactie werd gezien als 'verdacht'. Geen idee waarom, want ik had al een aantal dingen betaald met beide kaarten, geen erg hoge of lage bedragen, gewoon aankopen van eten in supermarkt of een maaltijd in een restaurant.
Dus kreeg ik een automatische text message van mijn bank dat ze de transactie on hold hadden gezet wegens verdacht, en dat ik contact met ze moest opnemen. Maar natuurlijk heb ik die text message nooit ontvangen, want mijn telefoon werkte niet in het buitenland (ondankt het feit dat ik extra betaald had om die functie te activeren, maar ook daar liep ergens iets mis).
Gelukkig had ik nog debit en credit kaarten van 2 andere banken.

Ik had mijn Canadese bank verwittigd dat ik in Be/Nl en Zuid-Afrika zou zijn, maar bij gebruik van een van mijn visa kaarten, en nadien ook met de debit kaart, liep het mis. De transactie werd gezien als 'verdacht'. Geen idee waarom, want ik had al een aantal dingen betaald met beide kaarten, geen erg hoge of lage bedragen, gewoon aankopen van eten in supermarkt of een maaltijd in een restaurant.
Dus kreeg ik een automatische text message van mijn bank dat ze de transactie on hold hadden gezet wegens verdacht, en dat ik contact met ze moest opnemen. Maar natuurlijk heb ik die text message nooit ontvangen, want mijn telefoon werkte niet in het buitenland (ondankt het feit dat ik extra betaald had om die functie te activeren, maar ook daar liep ergens iets mis).
Gelukkig had ik nog debit en credit kaarten van 2 andere banken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Die kennis gaat meer over het Nederlandse betalingssysteem en de daarbij behorende (betaal)passen/cards.bedeve schreef: ↑08 sep 2022, 08:53Het is wel een grappige vraagstelling .

Uiteraard kom je met Google een eind maar in voorkomende gevallen is het altijd verstandig eerst de website van je eigen bank (of het nu binnen- of buitenland is) te raadplegen. Er kunnen bij jouw bank net wat zaken anders zijn waardoor het Google antwoord niet helemaal klopt.
Waar het mij eigenlijk meer om ging was dat ik zo'n vraagstelling eigenlijk apart vind. Wij weten niet om welke Canadese bank gaat dus voordat iedereen wat gaat roepen zou het beter zijn als men eerst eens gewoon bij de eigen bank nagaat wat de (on)mogelijkheden van een debitcard buiten Canada zijn. Wij kunnen wel van alles beweren maar zoveel zullen er hier niet zijn die een Canadese debitcard hebben dus dan kunnen we ook geen goed antwoord daarop geven, @kastelke uitgezonderd natuurlijk.

Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar V-pay en Maestro zijn internationaal, dus als één van die logo’s op de kaart staat zit je toch goed?
Ik heb een Amerikaanse creditcard in gebruik van Citi bank, en die heeft het Maestro logo, werkt prima in Europa.
Zegt niks over andere kaarten, snap ik, en ik zou zeker ook bij de bank kijken hoe en wat.
Ik heb een Amerikaanse creditcard in gebruik van Citi bank, en die heeft het Maestro logo, werkt prima in Europa.
Zegt niks over andere kaarten, snap ik, en ik zou zeker ook bij de bank kijken hoe en wat.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja en nee. Al mijn kaarten hebben dat logo, en ondanks dat de 3 banken verwittigd waren waar ik reisde EN ik ook op al die kaarten al gelijksoortige transacties gehad had dan diegene die uiteindelijk 2 van mijn kaarten blokkeerde, was het enkel bij 1 bank dat het probleem was. En het feit natuurlijk dat ik mijn telefoon en sms bericht niet kon beantwoorden.
Elke
Heeft ze zeker en hoewel er geen Maestro logo op staat zou het moeten werken. Maar precies 'het zou moeten werken' geeft eigenlijk al aan dat het niet altijd werkt en daarom was ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Bedankt voor alle reacties!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat blokkeren gebeurt automatisch, “slimme” algoritmes bepalen dat een transactie verdacht is, en blokkeren de card. Er is weinig wat je daartegen kan doen.kastelke schreef: ↑10 sep 2022, 00:24Ja en nee. Al mijn kaarten hebben dat logo, en ondanks dat de 3 banken verwittigd waren waar ik reisde EN ik ook op al die kaarten al gelijksoortige transacties gehad had dan diegene die uiteindelijk 2 van mijn kaarten blokkeerde, was het enkel bij 1 bank dat het probleem was. En het feit natuurlijk dat ik mijn telefoon en sms bericht niet kon beantwoorden.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vandaar dat ze moet kijken of ze gegarandeerd haar text messages kan ontvangen in Nederland (alhoewel mijn cell phone provider me dat 'garandeerde', en dat dus niet het geval was). Dus best is om het om te zetten naar email bijvoorbeeld, i.p.v. text message. Of ze kan kijken of ze het telefoonnummer van een Nederlands familielid kan doorgeven i.p.v. haar eigen nummer.
En ondanks al die dingen, best is ook een andere kaart van een andere bank te hebben.
Back-up.
En ondanks al die dingen, best is ook een andere kaart van een andere bank te hebben.

Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1496 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa