Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten inschatting 4 weken zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kosten inschatting 4 weken zuidwesten

Bericht door Kletskous »

Kijk Fieke, dat is meer in mijn richting.
In jouw plaatje schelen de autohuur en tickets al veel t.o.v. mijn inschattingsplaatje. Maar als ik de krant nu lees dat vliegtickets fors duurder gaan worden…..dat helpt niet natuurlijk.

Zo’n app over goedkope tank-adresjes ken ik nog niet, welke is dat?
En kost het je niet veel tijd om dan uit te zoeken waar je goedkoop kunt tanken of daar extra voor moet (om)rijden?

Hotels herboeken heb ik inderdaad ook weleens gedaan. Maar niet tot in den treure, hoor. Af en toe checken en ik ga ook niet voor elke euro minder herboeken. Maar als het een paar tientjes scheelt uiteraard wel, of een ander hotel dag ineens een leuke aanbieding heeft.
Sommigen wijzigen een paar dagen vantevoren nog in het niet-annuleerbare tarief. Dat doe ik dus niet, geen zin in om elke dag tijdens je vakantie te denken “oh, welk hotel voor de komende dagen kan ik nog voor een paar euro minder omzetten”.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Wadu
Amerikafan

Bericht door Wadu »

Heb even mijn kostenplaatje bekeken van afgelopen juli (yellowstone, moab, grand canyon en las vegas)

16500 euro voor 3 weken voor 5 personen inclusief vliegtuig, huurwagen, hotelovernachtingen (2 kamers steeds) en maaltijden exclusief excursies en shopping.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij gebruiken de GasBuddy app voor benzineprijzen, maar google maps heeft die info geloof ik ook. Scheelt enorm, want soms is de benzine een afslag of dorp verderop (of zelfs aan de overkant van de weg) tientallen centen goedkoper.
Terug in Texas!
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Ons kostenplaatje (22 juni t/m 16 juli) van LA naar SFO via GC, Page, Moab, Capitol Reef, Bryce, Zion, LV, DV, Yosemite, kust, SF komt op € 8800,- voor 2 personen. In de praktijk was het iets minder omdat we autohuur en benzinekosten konden delen omdat we met 2 stellen waren.

Dit is inclusief park, sleep, fly hotel Schiphol (Ibis), vliegtickets (KLM), huurauto, hotelovernachtingen (inclusief 2 nachten in de Yosemite Lodge voor $640... :shock:, 3 nachten Moab en 2 nachten Springdale), maaltijden, tanken, Alcatraz en Antelope Canyon, NP pas, toegang tot stateparken en souvenirs. Alleen het shoppen zit daar niet bij. Iets met zonnebrillen 8)
Zelfs de beroerde koers zit erin, want de laatste week was het 1 op 1.

Het is nog steeds een behoorlijk bedrag, maar voor ons volledig in lijn met de reizen in 2019, 2018 en 2017.

Wij verblijven over het algemeen in 'gewone' hotels/motels. Niks fancy, maar goed bed en schoon, minimaal een 7 op Booking. La Quinta, Days Inn, Travelodge, dat soort hotels (bijna altijd met klein zwembad). Maar we geven niet (echt) toe op locatie. Dus wel in Springdale/Zion, maar niet in de Desert Pearl Inn. Wel bij Moab, maar nu eens in een appartement. En dus wel in die dure kamer in Yosemite omdat m'n moeder eigen sanitair wilde (met z'n tweeën boeken we Curry Village). En wel in Death Valley (Stovepipe Wells) maar niet in Furnace Creek.
We eten bij 'gewone' restaurants. Het kan iets lokaals zijn, maar we hebben ook gegeten bij de Outback, Denny's, Olive Garden en de Cheesecake Factory. En inderdaad meer dan genoeg aan alleen een hoofdgerecht. Of soms 2 voorgerechten, eventueel gedeeld.
Ontbijten varieert van een ontbijt bij het hotel tot een yoghurtje met later een picknick tot buiten de deur ontbijten. Lunchen doen we eigenlijk nooit.

Kortom: het kan wel voor (veel) minder dan je aangaf. Maar je moet er wel wat tijd en moeite in stoppen. Vroeg boeken (altijd met gratis annuleren) en toch met enige regelmaat kijken of de prijzen beter worden. Voor autohuur de tips op het forum in de gaten houden. Wij boekten een Fullsize SUV via Avis.dk met kortingscode voor $1305. Dat was met het pay later tarief dus ook € 1305. Maar (in mijn beleving) nog steeds goedkoop. We hebben dat vaak genoeg betaald voor een standaard of midsize.
En met tickets wat geluk hebben. Wij zijn totaal niet flexibel in vertrekdata en ook niet qua aankomstluchthaven(s) in de US. Maar als je dat wel bent, kan dat best schelen. Kijk ook naar tickets met (logische) overstappen.

Iedereen reist op de manier die hij/zij het prettigst vind, maar hopelijk gaat het lukken om die '4-weken-reis' te plannen!
Brigit
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Brigit »

Ik denk dat je zoals een aantal anderen al aangaven niet ver ernaast zit qua schatting, het is de afgelopen jaren flink duurder geworden in de VS. Wij zijn net terug van een trip van 4 weken met 3 personen van Salt Lake City naar Las Vegas met een huurauto en waren alles inclusief 9000 euro kwijt. Maar: wij hadden 2 (bijna Ivm luchthavenbelasting) gratis tickets bij klm en 5 gratis hotel overnachtingen op punten van een hotelketens waar mijn man voor werk vaak verblijft, als we dat niet hadden gehad waren we met zijn drieën denk rond de 12-13000 euro uitgekomen.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
paul-s83
Amerikafan

Bericht door paul-s83 »

Wij hebben afgelopen april & mei 8 weken rondgetrokken in de USA met onze 2 kids (1 en 3 destijds).

Eerst 3 weken een rondje Florida (SUV/luxe hotels/elke dag uit eten/Disney etc.) en daarna 5 weken een rondje LA/LV/SF/LA in een RV.

Ik heb de rekensom niet gemaakt, maar ik denk dat de kosten per dag voor een auto met luxe hotels of een RV huren en zelf koken elkaar niet veel gaat ontlopen. Wij hadden het geluk om de auto, RV, tickets, hotels en nationale parken vorig jaar vast te leggen tegen een toen nog redelijk gunstige koers.

Om eerlijk te zijn heb ik na 2 dagen in de USA de poging tot budgetteren losgelaten. Voor ons was het nu een once in a life-time om zoiets nu te doen met de kids. Ik heb dus gewoon netjes elke maand de creditcard afgetikt en verder niet meer teruggekeken. Ik denk dat deze reis totaal totaal 25-30K gekost heeft.

Misschien dat ik op een dag de moed heb verzameld om alles eens in Excel te knallen :D

Ps, het enige wat ik heb berekend is dat wij €)1650,- aan brandstof kwijt waren voor 3500 mijl. Niet gek als je bedenkt dat zo'n RV 1 op 4 doet...
jillmaeve
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jillmaeve »

Helaas heb ik het zelfde probleem.Mijn man kan ook alleen in de bouwvak en kerstvakantie.Hij werkt sinds een jaar in de bouw.Mijn man is helemaal gelukkig maar ik wat minder over de vakantie.
Wij willen ook graag naar Yellowstone,Grand Teton en Colorado.
Maar hoe ik ook reken ik kom voor 2,5 week voor 4 personen op 12000 uit.
Ben nu zelf ook opzoek naar tips om goedkoper uit te zijn.
Maar ben bang dat het met deze prijzen het niet gaat lukken.
Wil zelf heel graag naar Yellowstone maar onze pubers willen vooral naar Amerika.Maak hun al blij met de wallmart.
Ben bang dat ik ook opzoek moet naar goedkopere staten.
Wil zelf ook graag naar Tennessee maar dat valt dan weer af door de warmte.
Erg lastig om iets te vinden in de zomervakantie.

Hopelijk krijg je nog goedkope tips!
Ik lees nog even mee :wink:
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

@jillmaeve Mag ik vragen hoe die 12.000 euro zijn opgebouwd ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben ook wel benieuwd hoe je bij dat bedrag komt. Zonder inzicht daarin is het lastig om te zien waar je zou kunnen besparen. Als je met de auto gaat kun je veel besparen door in de parken te kamperen. Dat scheelt al gauw 150 dollar per nacht.

Marianne
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

jillmaeve schreef:
13 sep 2022, 14:55
Te warm in Tennessee? Tennessee heeft veel bergen - dat valt nogal mee hoor. In bijna alle delen van de US is het "heel warm" in de zomer. In Yellowstone valt het door de hoogte nog wel mee maar ik denk dat je op 2.5 week ook nog wat anders gaat doen dan Yellowstone. Zal even warm zijn als Tennessee hoor. Bekijk het toch nog maar eens. Er zijn echt wel goedkopere streken binnen de US, met name in het midwesten en soms het zuiden.
jillmaeve
Amerika-ontdekker

Bericht door jillmaeve »

Martin & Marianne schreef:
13 sep 2022, 15:58
Ik ben ook wel benieuwd hoe je bij dat bedrag komt. Zonder inzicht daarin is het lastig om te zien waar je zou kunnen besparen. Als je met de auto gaat kun je veel besparen door in de parken te kamperen. Dat scheelt al gauw 150 dollar per nacht.

Marianne
In Europa gaan wij altijd kamperen met de camper.
Mijn man is al niet zo van kamperen en wil in Amerika dan graag in hotels slapen.
We gaan meestal 1x in de 4 jaar.En dan vinden we hotels wel erg fijn.
Wij hebben ook twee tieners en vinden dan de ruime kamers heerlijk.
En qua kosten ben ik het meeste kwijt aan de vliegtickets.Ik heb vorig jaar de prijzen in de gaten gehouden voor vliegen en nu weer.Ik kom dan met koffers op bijna 4000.
En de hogere kosten voor hotels is met name bij de parken wat zo oploopt.
jillmaeve
Amerika-ontdekker

Bericht door jillmaeve »

HennyCox schreef:
13 sep 2022, 15:31
@jillmaeve Mag ik vragen hoe die 12.000 euro zijn opgebouwd ?
Tickets €3500/4000 autohuur €1500 en hotels kwam ik ook op €2500.
En voor de rest het eten,brandstof en tickets voor bezienswaardigheden.

€12000 heb ik het hoger aangehouden ivm wat ik lees over de inflatie in Amerika.
En dan met name de hoger kosten voor brandstof,restaurants en supermarkt
jillmaeve
Amerika-ontdekker

Bericht door jillmaeve »

Tipsy_1 schreef:
13 sep 2022, 17:08
jillmaeve schreef:
13 sep 2022, 14:55
Te warm in Tennessee? Tennessee heeft veel bergen - dat valt nogal mee hoor. In bijna alle delen van de US is het "heel warm" in de zomer. In Yellowstone valt het door de hoogte nog wel mee maar ik denk dat je op 2.5 week ook nog wat anders gaat doen dan Yellowstone. Zal even warm zijn als Tennessee hoor. Bekijk het toch nog maar eens. Er zijn echt wel goedkopere streken binnen de US, met name in het midwesten en soms het zuiden.
Klopt we willen niet alleen naar Yellowstone.
Willen een rondje vanaf Denver rijden.

En wat mij vooral tegen houd bij Tennessee is de vochtige warmte.Daar kan ik zelf slecht tegen.
We willen ook graag naar Nashville en dan dacht ik dat het te warm misschien gaat worden.
We hebben al eens een rondje Dallas gedaan in combinatie met het diepe zuiden.We zijn toen alleen in Memphis geweest.
Wil graag nog meer zien daar.
Dus wie weet als het wel mee valt dan is het zuiden ook weer een optie.
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

@jillmaeve Jullie zijn met 4 personen begrijp ik.
Ik zou dan aanhouden:
4x vliegtickets a €600 = € 2400
1x autohuur (SUV) = €1000
15x hotel a €100 = €1500

Ik snap dat je denkt dat dat niet kan voor deze prijzen, maar ik heb in 14x nog nooit meer betaald dan €500 voor een vlucht. Ik vlieg wel soms vanaf Brussel of FRA/DUS, maar daarmee bespaar je zoveel geld uit dat die tijd extra rijden wel waard is. En in Amerika rij je ook ontzettend veel km's..
Ik zou vanaf december de prijzen dagelijks blijven checken...bijna 100% zeker dat je er vind van €500 pp...waarschijnlijk nog goedkoper.

Autohuur moet je in het begin vh jaar ook makkelijk kunnen vinden voor 2,5 week voor €1000. Check anders de tips&trucs in de betreffende topics hier.

Tsja en hotels, daar zijn de meningen nogal verdeeld. Ik boek nooit een hotel IN een NP, maar net erbuiten en dat scheelt enorm. Bv voor de Grand canyon in Williams, voor Zion in Mount Carmel Junction. Afgelopen juni zat ik gemiddeld op €82/nacht. En komende oktober op slechts €76/nacht. Alle nachten trouwens met 2 queen bedden, dus groot genoeg voor 2 volw en 2 kids. Ook qua hotelovernachtingen staan er genoeg tips&trucs hier op het forum.

Wat wel flink duurder was dan eerdere reizen , was de benzine...en de prijzen in de supermarkt. Restaurants viel nog wel mee.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@jillmaeve Ik deel de mening van @HennyCox grotendeels. :wink:

Prijzen van vliegtickets fluctueren heel erg dus het beste is om die goed in de gaten te houden. Je moet tijdens de bouwvak en dan zijn er meestal niet de meest goedkope vliegtickets te vinden. Of het in díe periode voor EUR 500 lukt, betwijfel ik. Dus op zich is het goed daar een ruime prijs voor aan te houden. Houd Google Flights de komende maanden in de gaten en sla toe als je tickets ziet voor een prijs die bij jou past. Tickets met een overstap zijn in de regel goedkoper dus dat is ook een overweging waard als je dat niet erg vindt.

Qua motelprijzen zijn de meningen hier inderdaad sterk verdeeld op het forum maar net als @HennyCox zat ik ook 'goedkoop' voor wat betreft motelovernachtingen afgelopen juni, gemiddeld voor USD 78,52 (incl. tax). En voor mijn komende reis in oktober zit ik gemiddeld voor USD 83,25 (incl. tax) per nacht in een motel. Nou gebiedt de eerlijkheid wel te zeggen dat ik in minder toeristische gebieden ben geweest en ook voor oktober zit ik grotendeels buiten de gewilde toeristische gebieden. Maar met een beetje zoekwerk en het niet erg vinden om net niet in een National Park te overnachten, kan het een stuk goedkoper. Er is maar één National Park waar ik een uitzondering voor maak en dat is Yellowstone NP. Ook daar zou ik willen overnachten, minimaal 3 nachten en dan kan het aardig oplopen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een reis in het hoogseizoen met 4 personen en met populaire parken is qua accommodatie niet echt te vergelijken met het laagseizoen in een minder populair gebied.

Voor Yellowstone en Grand Teton zit je al snel op 200 dollar per nacht. Ook plaatsen als West Yellowstone en met name Jackson zijn ontzettend duur.
Voor Rocky Mountain NP ben je gebonden aan Estes Park pf grand Lake; veel andere mogelijkheden zijn er niet. En die plaatsen zijn ook erg prijzig.

Ik vind de inschatting van @jillmaeve niet zo gek; alleen tickets zouden goedkoper kunnen, maar 500 euro lijkt me niet realistisch. Ik zou uitgaan van 700 of 800 euro pp.
Kijk wel alvast zo snel mogelijk naar accommodatie in Yellowstone; de goedkoopste opties zijn snel volgeboekt, je bent al redelijk laat nu. Annuleren kan kosteloos tot een maand voor aankomst. Kijk eens in dit topic (prijzen 2022) welke lodges betaalbaar zijn.
Jammer dat kamperen in de parken geen optie is, dat scheelt echt honderden euro's voor een paar nachten. En je kunt het afwisselen met hotels in de goedkopere plaatsen.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Inderdaad, in het hoogseizoen ovwrnachtrn alleen maar in de omgeving van parken als Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountain is gewoon heel duur. Wij kamperen vooral in de parken, maar waren een paar jaar geleden voor een paar hotelovernachtingen in die omgeving al ruim $150 per nacht kwijt (en dat was zoeken!), Afgelopen zomer lagen de prijzen nog een stuk hoger.
Terug in Texas!
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

Martin & Marianne schreef:
14 sep 2022, 17:27
maar 500 euro lijkt me niet realistisch.
Ik heb nog nooit meer dan €500 betaald, het is natuurlijk niet zo dat je 1x kijkt en dan meteen de conclusie trekt dat die prijs die je dan ziet vaststaat, deze prijzen fluctueren per dag/per uur.
Het is dan ook slim om op diverse sites (Google Flights / Kayak) een prijsalarm in te stellen en toe te slaan als de prijs juist is. Ook 's nachts eens checken wil wel eens helpen. En zoals ik al eerder zei: ben flexibel in vertrekluchthaven en hou niet alleen Schiphol aan (zeker nu niet!!).
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij vliegen ook altijd in de dure periode (juli) en je moet geluk hebben wil je voor 500 kunnen vliegen......ik heb het nooit gehad naar de westkust ( wel oostkust). Duurste was 1000 euro met KLM en goedkoopste was 650 met Lufthansa, maar die moesten geannuleerd worden vanwege corona. Eerder met Lufthansa rond de 800. De hotels in de zomer zijn ook duurder dan juni en september helaas. Vooral Yellowstone. Kijk ook naar plaatsen net buiten de parken of steden, dat kan ook enorm schelen als je het niet erg vind om wat te rijden. En hotels heel vroeg boeken kan ook veel schelen. Eigenlijk zou je nu al alles geboekt moeten hebben voor volgend jaar. Wordt alleen maar duurder. Pak annuleerbare kamers dan kun je altijd nog veranderen.

Autohuur is sinds corona een drama, prijzen zijn echt hoog. Even forum in de gaten houden of er een betaalbare optie voorbij komt. Heb zelf nu via nationalcar.de geboekt.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Wij zijn deze zomer geweest; 2 volwassenen, 2 pubers. 23 dagen , 19 nachten camper, 3 nachten hotel. Inclusief alles , dus vlucht, camper, hotels, campings, uiteten, supermarkt, benzine, shooting range, rodeo etc etc etc waren we 12.000 euro kwijt. Onze reis ging van Denver, via Rocky Mountain NP, Badlands, Mount Rushmore, Devils Tower, Cody, Yellowstone, Grand Teton, Arches, Canyonlands, Dead Horse Point State Park, Capitol Reef, Bryce naar Las Vegas.

In 2019 het klassieke Zuid West rondje gedaan, ook 23 dagen, ook camper; toen waren we 10.500 kwijt, hadden we wel dure excursies (Universal, Alcatraz, Whale Watch, Antelope Canyon). Al met al flink in prijs gestegen dus.

Ik denk dat je met een camper tegenwoordig goedkoper uit bent dan met de auto; tenminste, wij waren die 2 nachten in Las Vegas zoveel geld kwijt aan eten en drinken; we zeiden tegen elkaar: dit moet je niet 3 weken willen; hotel en dan altijd uiteten.
Ter vergelijk: met de camper kookten we bijna elke avond zelf: stukje vlees op de fire pit; aardappelsalade.krieltjes/gebakken aardappels en gewone salade (sla, ei, tomaat, komkommer etc) er bij en we waren voor max 15 dollar klaar voor ons vieren.

Edit: combinatie auto met hotel en kamperen is denk ik het goedkoopst.Kamperen in de parken kost rond de 20 a 30 dollar, dus dat tentje heb je er zo uit.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer