Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tioga Pass 2007

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

mirdj schreef:We hebben al een hotel in DV (Stovepipe Wells) maar wat zou een mooie stop zijn voor de nacht tussen DV en Yosemite? We zitten te denken aan Lone Pine, Lee Vining of Mammoth Lakes, maar andere suggesties zijn welkom.
In 2004 heb ik overnacht in Mammoth Lakes (bij Motel 6). Een alleraardigst stadje met ook nog een Nederlandse bakker. :wink:

Je zit dan dichtbij Mono Lake en (met een kleine omweg) bij Bodie. Mono Lake heb ik toen 's ochtends bezocht en daarna Bodie. Ben toen alleen niet richting Yosemite NP gereden maar naar Carson City, NV.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Coyote schreef:
mirdj schreef:We hebben al een hotel in DV (Stovepipe Wells) maar wat zou een mooie stop zijn voor de nacht tussen DV en Yosemite? We zitten te denken aan Lone Pine, Lee Vining of Mammoth Lakes, maar andere suggesties zijn welkom.
In 2004 heb ik overnacht in Mammoth Lakes (bij Motel 6). Een alleraardigst stadje met ook nog een Nederlandse bakker. :wink:

Je zit dan dichtbij Mono Lake en (met een kleine omweg) bij Bodie. Mono Lake heb ik toen 's ochtends bezocht en daarna Bodie. Ben toen alleen niet richting Yosemite NP gereden maar naar Carson City, NV.

Roland
Ik heb alles eens in de S&T gegooid en kom eigenlijk kwa afstand uit op Mammoth Lakers en de Motel 6 daar heb ik ondertussen ook gevonden. Hmmm een Nederlandse bakkker, dat moeten we in gedachte houden.

Als we over de pass kunnen gaan we zeker ook een bezoek brengen aan Bodie, als we dan toch in de buurt zijn ....

We zijn iets verder gekomen, maar twijfelen nog steeds, meer tips voor overnachtingen (plaatsen en motels/hotels) zijn dan ook meer dan welkom.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
BaconPopper
Amerikafan

Bericht door BaconPopper »

kijk ook eens in June Lake...
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

June Lake, daar heb ik zowel een campground als een prachtige scenic route gevonden!

De moeite waard dus?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

mirdj schreef: We zijn iets verder gekomen, maar twijfelen nog steeds, meer tips voor overnachtingen (plaatsen en motels/hotels) zijn dan ook meer dan welkom.
Vanaf Death Valley kun je makkelijk naar Mammoth Lakes rijden maar ook nog wel wat verder. Hangt er ook van af of je 's ochtends in DV nog iets wilt bezoeken en bv nog de Alabam Hills wilt bekijken.
Als het even kan rijd dan door naar Lee Vining. Dan kun je Mono Lake nog bij zondsondergang bekjiken en heb je de volgende dag wat meer tijd voor Bodie. Reken daar echt wel een paar uur voor, het is een onverharde weg er naar toe, en ook het bezoek zelf kost tijd.

Marianne
jobo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jobo »

Kan je met een gewone wagen in mei over de Tioga pass rijden als hij pas open is of heb je een suv of kettingen nodig?
2008.Northwest, 2007.Toronto, Southwest, 2006.Cuba,Toronto, 2005.New York City, Florida, 2004.Pacific Northwest, 2003.Toronto, 2002.New York City, California
Foto's hier
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als Tioga pass is opengesteld is hij dat voor alle voertuigen.
Ze stellen de weg pas open als hij sneeuwvrij is dus heb je geen kettingen nodig, of je moet de paech hebben in een late sneeuwstorm uit te komen :cry:
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

BaconPepper en Marianne, bedankt voor de tips.

Helaas heb ik in Lee Vining nog geen motel/hotel kunnen vinden, iemand daar nog een optie voor? Verder heb ik zitten denken om misschien helemaal door te rijden naar Bridgeport, is dat haalbaar?
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

mirdj schreef:Helaas heb ik in Lee Vining nog geen motel/hotel kunnen vinden, iemand daar nog een optie voor?
Wij hebben in Lee Vining een kamer gereserveerd bij Lake View Lodge. Dit hotel ligt dichtbij Mono Lake.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

mirdj schreef:Helaas heb ik in Lee Vining nog geen motel/hotel kunnen vinden, iemand daar nog een optie voor?
Zie http://www.leevining.com/motels.htm

Wij hebben een aantal jaar geleden (in 2000) overnacht in de Lake View Lodge. Een "normaal" motel met nette kamers, zonders toeters en bellen. Niet goedkoop. Prima locatie om te overnachten, zo vlakbij de oostingang/uitgang van Yosemite NP en met uitzicht op het Mono Lake. Op loopafstand restaurant, bakker.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

@Baconpepper: kan je me meer vertellen over June Lake??
BaconPopper
Amerikafan

Het is Popper :wink:

Ivm June Lake...
Ik ben er nog nooit geweest, vermits ik nog nooit ik de USA ben geweest, maar ik zag in S&T dat dit plaatsje tussen Mammoth Lakes en Lee Vining lag en dat er ook wel mogelijkheden waren om te overnachten.

Het lijkt mij in ieder geval een mooie plaats om de nacht door te brengen als ik het zo zie via google en enkele motel sites.

Meer dan dit kan ik er niet echt over vertellen eigenlijk :D

Overnachtingsmogelijkheden:
http://www.junelakechamber.org/pages/lodging.php?id=4
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Wederom bedankt voor alle tips. :doublethumb: Ik ga alles eens op m'n gemak napluizen en kijken wat voor ons het beste uitkomt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

BaconPopper schreef:Het is Popper :wink:

Ivm June Lake...
Ik ben er nog nooit geweest, vermits ik nog nooit ik de USA ben geweest, maar ik zag in S&T dat dit plaatsje tussen Mammoth Lakes en Lee Vining lag en dat er ook wel mogelijkheden waren om te overnachten.

Het lijkt mij in ieder geval een mooie plaats om de nacht door te brengen als ik het zo zie via google en enkele motel sites.

Meer dan dit kan ik er niet echt over vertellen eigenlijk :D

Overnachtingsmogelijkheden:
http://www.junelakechamber.org/pages/lodging.php?id=4
Wij hebben in 2004 de June Lake Loop gereden. Ik herinner me alleen maar wat meren met vakantieachtige huizen erom heen. Een echt dorp kan ik me niet herinneren. Lijkt me een geweldige locatie om te kamperen. Je zit wel iets van de doorgaande weg af, maar veel is dat niet.

Marianne
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Martin & Marianne schreef:
Iris_1982 schreef:hmm als ze m al zo vroeg open verwachten moet 13 juni denk ik geen probleem zijn. Laten we het hopen! scheelt een hoop omrijden!
Nee, dat lijkt me geen probleem. Dit ziet er heel anders uit dan vorig jaar rond deze tijd!
Vanaf de Tioga Pass:
Afbeelding
Marianne
Inmiddels ziet het er weer zo uit :( :

Afbeelding
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ohoh dat ziet er niet goed uit, maar het is nog geen 1 mei.
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

De weg ziet er al weer aardig schoon uit.

Afbeelding
Debbie
Amerika-newbie

Bericht door Debbie »

Dat is hoopvol nieuws zeg! Wij vertrekken op 5 mei naar San Francisco, op 7 mei richting Yosemite en op 9 mei zou het erg mooi zijn als we via de Tioga het park kunnen verlaten!
BaconPopper
Amerikafan

Debbie schreef:Dat is hoopvol nieuws zeg! Wij vertrekken op 5 mei naar San Francisco, op 7 mei richting Yosemite en op 9 mei zou het erg mooi zijn als we via de Tioga het park kunnen verlaten!
Dan zou je wel eens heel veel geluk kunnen hebben.
--> http://www.yosemitefun.com/weather_in_yosemite.htm

Het zou kunnen dat hij rond 5 mei open gaat als het weer zo blijft...
BaconPopper
Amerikafan

Volgense http://www.nps.gov/yose zou om 17u plaatselijke tijd de Glacier Point Road geopend worden.

De Tioga Road zou helemaal geruimd zijn, maar er zijn wel nog extra werken aan nodig dus daar zal het nog wel even duren.

Zolang het op 30 mei maar open is, dan is het goed :D 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer