Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weinig beschikbaarheid hotels. 7 maanden van te voren boeken te vroeg?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: weinig beschikbaarheid hotels. 7 maanden van te voren boeken te vroeg?

Bericht door Martin & Marianne »

Roning schreef:
21 sep 2022, 19:43
Misschien heb ik toch stiekem wel te dure hotels. Al vind ik 2/3 sterren al niet hoog 😳. Ik ben vooral bang om met de kinderen in 1 of ander uitgewoond hotel terecht te komen☹️. Super 8 of Ramada vind ik al spannend….
Je slaapt er alleen maar hè? Dus heel luxe hoeft het niet te zijn. wij vinden een Motel6 ook prima; niet groot, maar wel schoon en netjes.

Je bent wel uit de route zeg je, maar ik zou een aantal zaken toch anders doen. Schrijf het in elk geval eens in de van/naar vorm op, want zoals je het nu hebt staan zie je niet dat je ook nog reisdagen hebt.
Dus in plaats van:

Dag 1: San Fransisco (al eens geweest dus we doen alleen de highlights)
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Reisdag Fresno - Las Vegas
Dag 6: Las Vegas

Is het zo duidelijker:
Dag 1: San Francisco (is dit de dag van aankomst? Dan doe je dus niet veel meer)
Dag 2: San Francisco
Dag 3: SF - Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Reisdag Fresno - Las Vegas (of rij je op dag 4 al naar Fresno? Dan heb je geen tijd voor Yosemite)
Dag 6: Las Vegas

Waarom maar 1 nacht Zion en twee nachten bryce? En jammer van die twee nachten Palm Springs, waarom zou je bij moeten komen? Dan doe je iets niet goed tijdens je reis.

Voor Yosemite zou je naar iets in het park kunnen kijken, maar ik vermoed dat bijvoorbeeld een tent in Curry Village niets voor jullie is. Maar wellicht een cabin of Stoneman Room in Curry Village? Of kijk naar Wawona. zie voor accommodatie in het park www.travelyosemite.com.
Hoe rij je naar Las Vegas, niet via Death Valley? Ik zou proberen om dat mee te nemen. Rij bijvoorbeeld van Yosemite naar Lone Pine, en dan via Death Valley naar Las Vegas. In Lone Pine is de Dow Villa Hotel betaalbaar *9100 dollar voor 2 doubles) of kijk naa het motel (148 dollar voor 2 queens).
Voor de Grand Canyon kun je naar de Bright Angel Lodge kijken, je hebt dan waarschijnlijk 3 kamers nodig, maar die zijn aardig betaalbaar en je zit op een prachtige locatie. Zie voor reserveringen www.grandcanyonlodges.com. Of kijk naar de Yavapai Lodge, via www.visitgrandcanyon.com.

Marianne
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

image.png
Die Clarion Inn kan dus nog flink goedkoper via de website van Choice Hotels zelf :thumbup:

Zo zie je maar. Maar zoals Marianne al aangaf, geef je data en route en "we" helpen mee zoeken.
Voor mij is het altijd een sport om zo goed mogelijk te zitten voor zo weinig mogelijk.
Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Roning »

Martin & Marianne schreef:
21 sep 2022, 21:04

Je bent wel uit de route zeg je, maar ik zou een aantal zaken toch anders doen. Schrijf het in elk geval eens in de van/naar vorm op, want zoals je het nu hebt staan zie je niet dat je ook nog reisdagen hebt.
Waarom maar 1 nacht Zion en twee nachten bryce? En jammer van die twee nachten Palm Springs, waarom zou je bij moeten komen? Dan doe je iets niet goed tijdens je reis.

Marianne
Heel erg bedankt voor je hulp!

Ik heb in mijn reisoverzicht wel zo staan maar die is inmiddels 6 pagina's lang met meerdere schema's erin en dat wilde ik jullie niet aandoen :wink: . Ik zal morgen even de tijd nemen om het hier even zo aan te passen.

Haha ja ik dacht dus dat ik eruit was maar kennelijk niet :wink: . Misschien voor de route even een ander topic openen? Tja omdat ik gehoord had dat Bryce mooier is dan Zion. Als dat niet zo is gooi ik het met liefde om. En waarom we bij moeten komen is omdat we een kleine dame bij ons hebben van 4 jaar en die is tegen die tijd wel even toe is aan 2 dagen iets rustiger aan doen.

Wij gaan in april/mei wanneer Tioga nog dicht is. Curry Village is dan ook nog niet open. Omrijden via Sonora vind ik te ver, plus ook een risico dat die dicht kan zijn. Lone Pine is dus geen optie helaas. We moeten dus via het zuiden naar LV. Ik heb gekeken via de site die je noemt naar accomodaties in Yosemite maar dan kwam ik op 600 - 700 voor 2 nachten. Terwijl ik nu in Oakhurst goedkoper zit. Maar ik vind dat een lastige afweging blijven. Duurder maar minder ver rijden zodat je gelijk kunt starten of toch iets buiten een NP zitten.

Death Vally had ik erin zitten maar heb ik eruit geknipt. Ik vond het programma al vol genoeg.

En ik had eigenlijk bedacht om bij de GC in Kingman te slapen zodat de rit de volgende dag naar Palm Springs niet zo ver is. We gaan namelijk op 1 dag vanaf Page naar de Grand Canyon en dan aan het eind van de dag naar Kingman. Of zou jij dat anders doen?
Laatst gewijzigd door Roning op 21 sep 2022, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

HennyCox schreef:
21 sep 2022, 21:11
image.png

Die Clarion Inn kan dus nog flink goedkoper via de website van Choice Hotels zelf :thumbup:

Zo zie je maar. Maar zoals Marianne al aangaf, geef je data en route en "we" helpen mee zoeken.
Voor mij is het altijd een sport om zo goed mogelijk te zitten voor zo weinig mogelijk.
Wat fijn dat er zoveel mensen meedenken! Poeh ik dacht dat ik al veel uren hiermee bezig was en aan het vergelijken maar jullie gaan volgens mij nog een stapje verder :D . maar wat scheelt dat veel inderdaad zeg. Ik heb dit weekend iets te doen.

Ik heb de route inmiddels aan mijn 1e post gezet maar die zal ik nog even aanpassen zodat het duidelijk is welke dagen we waar zijn en wanneer we reizen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het heet goed om het rustig aan te doen, maar neem dan onderweg voldoende tijd in plaats van op het eind. Nu klinkt het een beetje of je een drukke reis hebt en dan in Palm Springs even bij moet komen. Dan kun je toch beter die extra tijd over je route verdelen? En bijvoorbeeld de extra dag gebruiken om de route via Death Valley te rijden. Je hebt dan een veel mooiere route dan wanneer je onderlangs rijd en het scheelt maar een paar uur.
Roning schreef:
21 sep 2022, 21:49
Wij gaan in april/mei wanneer Tioga nog dicht is. Curry Village is dan ook nog niet open. Omrijden via Sonora vind ik te ver, plus ook een risico dat die dicht kan zijn. Lone Pine is dus geen optie helaas. We moeten dus via het zuiden naar LV. Ik heb gekeken via de site die je noemt naar accommodaties in Yosemite maar dan kwam ik op 600 - 700 voor 2 nachten. Terwijl ik nu in Oakhurst goedkoper zit. Maar ik vind dat een lastige afweging blijven. Duurder maar minder ver rijden zodat je gelijk kunt starten of toch iets buiten een NP zitten.
Ik weet dat de Tioga Pass dan nog dicht is, maar dat maakt voor de overnachting in het park toch niet uit? En Currry Village is het hele jaar open. Je kunt prima van Yosemite naar Lone Pine rijden; vanaf Oakhurst is dat ongeveer 5 uur rijden. Vanuit Curry Village is het een uur langer.
Bij Lone Pine zijn de Alabama Hills prachtig.

Voor de grand Canyon is een overnachting in het park erg mooi want dan kun je daar de mooie uren rond zonopkomst en zonsondergang zien. Kingman is wel een flink stuk verder. Als je niet in het park wilt overnachten zou ik eerder voor Williams kiezen.

Marianne
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Roning schreef:
Super 8 of Ramada vind ik al spannend….
:lol:
Je hebt nochtans hele goede Super 8's en Ramada's. Kan wel nogal wisselend zijn. Neem gewoon niks dat minder heeft dan een 7 op booking of 3.5 op google maps.
Best Western is ook zo'n keten waarvan de kwaliteit meestal heel goed maar soms slecht is.
Holiday Inn is een van de veel stabielere van Kwaliteit maar bij mij meestal boven budget.
Gezien wij liever meer reizen dan sjiek reizen: Lang leve de Motel 6!
Je zou ook wel bij airbnb kunnen kijken (wel goed opletten bij de prijs per nacht komen nog fees bij maar het is wel super duidelijk). Voor een "grotere groep" misschien af en toe ook echt een fijne optie.
Wij wisselen tegenwoordig airbnb's af met hotels. Kan je ook makkelijk eens een wasje draaien.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Tipsy_1 schreef:
21 sep 2022, 22:20
Roning schreef:
Super 8 of Ramada vind ik al spannend….
:lol:
Je hebt nochtans hele goede Super 8's en Ramada's.
Wij wisselen tegenwoordig airbnb's af met hotels. Kan je ook makkelijk eens een wasje draaien.
Bedankt voor je tips! Zo'n airbnb moet je wel weer schoonmaken aan het eind toch? Dat vind ik dan weer zo kostbare tijd. Of zie ik dat verkeerd?
Ik ben nog niet zo vaak in de VS geweest dus heb niet veel ervaring met motels. Toch de moeite om eens te proberen dus.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik was afgelopen weekend ook even kort aan het kijken voor sie regio voor juni, maar viel zowat van mijn stoel van de prijzen. Maar ik heb nog niet heel uitgebreid gezocht, hopelijk kan het wel iets goedkoper en wij kamperen ook deels.
Ik kijk altijd eerst op hotels.com voor het overzicht (weet niet hoe booking.com nu is, maar gaf voorheen ook kamers voor 4p terwijl ik duidelijk had aangegeven met 5 te zijn, daar kon ik dus niets mee). Maar ik kijk ook bij verschillende ketens, en bij onafhankelijke hotels op de website van het hotel, is regelamatig goedkoper. Ook kun je bij de Choice hotels soms voor $10 een extra bed boeken waardoor er een extra persoon op de kamer mag. Meestal gaat het max. aantal personen dan van 4 naar 5, maar heb ook wel eens gezien dat het van 6 naar 7 ging, wellicht voor jullie een optie.
Terug in Texas!
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Ik heb inmiddels in een ander topic mijn route geplaatst voor de liefhebbers.
Qua hotels kan ik nog wel wat tips gebruiken.

In Yosemite slapen was erg duur zag ik (logisch) maar ik heb geboekt in Oakhurst, The Oakhurst Inn. Iemand nog een andere tip?
Bij Bryce, The Quality Inn Panguitch geboekt. Nu ga ik misschien Bryce laten vallen om langer in Zion te kunnen zijn dus tips voor Zion zijn ook welkom.
In Page is denk ik de keuze tussen Red rock motel, BW view of Lake Powel en Clarion Inn die ik als tip kreeg. Welke zouden jullie kiezen?
Na een dag Grand Canyon vanuit Page dacht ik vast een klein beetje richting Palm Springs te rijden zodat de rit de volgende dag naar Palm Springs niet zo lang is. Vandaar Kingman.
Palm Springs en Los Angeles vind ik lastig. In Palm Springs willen we graag iets luxers dan een motel (natuurlijk geen 5* hotel maar iets met een tuin(tje), tropisch sfeertje, leuk zwembad) maar het is erg duur allemaal.
In Los Angeles is alles echt zoooo duur. We willen het liefst of in Hollywood of vlakbij Universal, voornamelijk om tijd te besparen. Maar zelfs het hier vaak genoemde Magic Castle hotel is meer dan 1.000 euro voor 2 nachten, 2 kamers. Of zijn dat normale prijzen?
Ik las veel over Orchid suites maar dat is helaas permanent gesloten.

Alle tips zijn welkom :thumbup: . Alvast bedankt!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Roning schreef:
22 sep 2022, 11:55
Bedankt voor je tips! Zo'n airbnb moet je wel weer schoonmaken aan het eind toch? Dat vind ik dan weer zo kostbare tijd. Of zie ik dat verkeerd?
Ik ben nog niet zo vaak in de VS geweest dus heb niet veel ervaring met motels. Toch de moeite om eens te proberen dus.
Nee hoor. je betaalt namelijk schoonmaakfee.
let op met airbnb dat je even de totale prijs bekijkt, die krijg je altijd heel duidelijk als je doorklikt + annulatie voorwaarden want daar zitten veel verschillen op.
Ik neem meestal "entire place" dan heb je een eigen huisje.
In Hawaii wisselden wij elke nacht van airbnb, echt zoals een hotel (geen eigen huisje maar meer een kamer) en is ons uitstekend bevallen.
Uiteraard goed de beoordelingen bekijken. Amerikanen zijn niet heel erg kritisch dus ik heb bij voorkeur iets met een score hoger dan een 4.70.
Wij vinden vaak super leuke air bnb's die even duur zijn als hotels maar het is weer een heel andere ervaring. Bvb zaterdag vertrekken wij voor een week en deze keer is het 1 nacht hotel > 1 nacht ander hotel > air bnb voor 2 dagen > air bnb voor 4 dagen. "Vroeger" nam ik eigenlijk altijd hotels maar die airbnb's zijn echt soms enorm goed.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Roning schreef:
22 sep 2022, 19:05
tips voor Zion zijn ook welkom.
image.png
Op de website van Choise Hotels...ik zou het wel weten voor deze prijzen en dat ook nog in een weekend :thumbup:
Chantal27
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Chantal27 »

In LA hebben wij overnacht bij Tarzanna Inn, prima gelegen voor Universal! Prima motel voor lage prijzen. Wij hebben er aan het begin van de reis overnacht en aan het einde van onze rondreis.

https://www.tarzanainn.com/

Groeten Chantal
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Qua tips voor Zion kun je kijken naar de La Quinta in Springdale, of het Zion Park Motel. Die laatste heeft volgens mij ook (grotere) familiekamers.

Het voorbeeld wat Henny Cox geeft kan natuurlijk ook. Maar voor mij is Huricane geen optie als ik Zion bezoek. Dat heeft ook.a. te maken met parkeren vs vanuit je hotel in de shuttlebus slapen. Maar ook dat ik dan geen reistijd wil hebben. En dat je tegenwoordig betaalt voor parkeren in Springdale.
Let overigens wel op dat dit specifieke tarief, net als dat in het andere topic voor de Clarion Inn, non refundable is.
Dat zou ik dus niet kiezen want je weet ooit wat er gebeurt (of welke andere goeie deal je nog tegenkomt) en dan kun je sluiten naar je geld.

En idd is Airbnb voor de afwisseling ook leuk. Let wel op de annuleringsvoorwaarden. En je hoeft zeker niet schoon te maken, soms vuilnis weggooien en vloer bezem schoon.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Zion Park Motel is een goede keuze. Kijk daarvoor rechtstreeks bij het hotel. De family suite kost 204 dollar per nacht. Ik zou die meteen vastleggen. Annuleren kan altijd nog.

Is Oakhurst voor Yosemite veel goedkoper dan El Portal? Voor de tweede nacht zou Oakhurst niet gek zijn, maar voor de eerste nacht zou iets dichter bij of in de vallei mooi zijn, dat scheelt je veel heen en weer rijden.

Marianne
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Dank jullie wel voor de tips weer. Ja ik had eerst View Lodge in El Portal maar die was 556 euro voor 1 nacht :shock:
Die in Oakhurst hebben we nu 500 euro voor 2 nachten.

Zion park hotel ziet er leuk uit. Via Booking.com enz al niet meer beschikbaar. Maar via de site lukt het me ook niet. Ik kan niet meer dan 2 volwassenen en 3 kinderen opgeven. Hoe doen jullie dat dan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb 7 volwassenen opgegeven en kreeg toen dit:
image.png

Edit: hij is al weg inmiddels.

Je kunt ook twee kamers doen, dat zal qua prijs niet veel schelen.

Het wordt wel een uitdaging! Is een camper misschien een optie?

Marianne
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Wat is dit bizar zeg. Ik dacht echt dat ik supervroeg was en dat er daarom zo weinig beschikbaar was....

Dit weekend maar weer de nodige uren erin steken om hotels zien te vinden. Ik wilde net ons hotel in San Francisco met een dag verlengen omdat we daar nu 2 nachten verblijven maar ipv 400 euro voor 1 nacht moet ik nu ineens 2.200 euro betalen voor 2 nachten :shock: . Dat gaan we dus niet doen.

Nee een camper is geen optie. Als ik met 4 pubers en een kleuter 2 weken in een camper moet zitten kun je me weg dragen :lol:
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Tantelotje schreef:
23 sep 2022, 20:42
Qua tips voor Zion kun je kijken naar de La Quinta in Springdale, of het Zion Park Motel. Die laatste heeft volgens mij ook (grotere) familiekamers.
La Quinta is 996 euro voor 2 kamers, 2 nachten. Is dat een gangbare prijs? Vind het vrij prijzig maar dat ligt misschien aan mij?
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Helaas is er bij Yosemite Valley Lodge niks meer beschikbaar via de site nationalparksreservations.com
Iemand nog een tip of we dit ergens anders nog kunnen boeken?
Is jullie ervaring dat er dichter naar de datum wel weer iets beschikbaar komt misschien?

Bedankt weer!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je moer NIET die site gebruiken maar de officiële site: www.travelyosemite.com.
Meestal komt er nog wel iets beschikbaar, er zijn altijd wel annuleringen.

Ik zie op www.zionparkmotel.com op de 28e nog wel die suite staan. Leg die alvast vast.
Je kunt op de homepage onder guests het aantal personen aangeven - maximaal 7 - en de datum. Daarna krijg je een scherm waar je ook aantal kinderen en volwassenen aan kunt geven.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer