Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Massale diersterfte aan de kust Californië

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Massale diersterfte aan de kust Californië

Bericht door pyca »

Massale diersterfte aan kust Californië door giftige algen
Uitgegeven: 28 april 2007 07:46

LOS ANGELES - Honderden zeevogels, zeeleeuwen en dolfijnen zijn voor de Californische kust om het leven gekomen door het contact met giftige algen. Dat heeft de Los Angeles Times vrijdag gemeld op gezag van Amerikaanse wetenschappers.

Jay Holcom, directeur van een internationaal instituut voor vogelonderzoek in San Pedro, zei dat hij in zijn 35-jarige loopbaan niet eerder zo'n massale sterfte door giftige algen heeft meegemaakt.

Verschillende stranden zijn bezaaid met zieke en dode pelikanen, zeeleeuwen en dolfijnen. Zij hebben door het eten van schelpdieren en vis de giftige stoffen van de algen binnengekregen.

Volgens wetenschappers is de algenplaag voor de kust van Californië onder meer te wijten aan vervuiling en overbevissing.

(c) ANP
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja Pyca, ik zou maar thuisblijven, anders draag je alleen maar bij aan die "vervuiling" Self fullfilling prophecy.. De "wetenschappers" moeten ook eten!
gerard moll
Amerika-ontdekker

Bericht door gerard moll »

Dat is wel heel erg kort door de bocht. Ik zou haast zeggen kortzichtig.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ok Gerard, argumenten graag. Het valt me mee dat eea nog niet aan de "klimaatverandering" wordt toegeschreven. Vervuiling en overbevissing?
Feiten zou ik graag willen horen, niet een algemene kreten als:"Dat heb ik in 35 jaar nog niet meegemaakt." Meer een off topic onderwerp denk ik.
YH
gerard moll
Amerika-ontdekker

Bericht door gerard moll »

Ik ken de argumenten niet. Net zo min als jij waarschijnlijk. Maar Self fullfilling prophecy.. en "wetenschappers" lijken mij ook geen argumenten. Vandaar mijn reactie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer