Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weinig beschikbaarheid hotels. 7 maanden van te voren boeken te vroeg?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: weinig beschikbaarheid hotels. 7 maanden van te voren boeken te vroeg?

Bericht door Roning »

Dank je wel voor de linkjes!
The valley lodge is alleen nog beschikbaar van 23 tot 24 april nog. Dan zouden we dus toch eerder uit SF weg moeten misschien wel waard?
Maar ik vind ruim 700 dollar voor 1 nacht wel erg prijzig😳. Of is dat normaal?
AFCDCCBC-39B0-494D-A0EA-629EFAD4F0DD.jpeg

In Curry village is nog wel beschikbaarheid maar dat kost ook 420 dollar per nacht nog.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is ontzettend duur allemaal. En dat geldt ook voor hotels buiten het park. Ik zou de Lodge te duur vinden maar Curry Village is ook bijzonder duur geworden, zeker als je ziet wat je daarvoor hebt. Die 210 zal een tent zijn? Het enige wat leuk en betaalbaar is, is Housekeeping Camp maar dat zal in april wel koud zijn. Ik zou dat zelf wel serieus overwegen maar ik vermoed dat het niet is wat jullie zoeken.
Wawona is geen optie? Ligt net iets beter dan Oakhurst.
Wij zaten daar in 2019 en dat is goed bevallen.
Of ga met z'n allen in 1 Lodge kamer. Koop 2 matjes en 2 slaapzakken, dan ben je voor 300 dollar klaar. Maar je houdt dan weinig tijd over voor San Francisco.
Je kunt ook kiezen voor iets tussen SF en Yosemite in. Dan heb je een hele dag voor SF en kun je aan het eind van de dag naar je hotel rijden. Dan de volgende dag een paar uurtjes rijden naar Yosemite en overnachten in Oakhurst.

Marianne
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Mag dat dan? Met meer mensen in een kamer slapen dan de normale bezetting?

Ja die 420 zijn 2 tenten inderdaad verder zit er niks bij. Ik vind het wel een leuk idee hoor. Kun je daar wel ergens ontbijten enzo dat je weet?

Ik heb in Wawona gekeken maar ook daar liggen de prijzen ruim boven de 500 euro per nacht😳. Ik vind jouw laatste optie ook wel een idee. Ik ga nog eens verder puzzelen vandaag.

Dank je!
Roning
Amerikafan

Re: Weinig beschikbaarheid hotels. 7 maanden van te voren boeken te vroeg?

Bericht door Roning »

Als ik voor Zion in La Verkin ga zitten liggen de prijzen behoorlijk wat lager. Het lijkt maar een half uurtje rijden volgens Google. Zou dat nog een alternatief zijn? Springdale is vol of heel duur.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Was de Zion Park Motel geen optie? Daar zou ik toch nog eens naar kijken.
La Verkin is misschien niet heel ver rijden, maar het betekent wel dat je eerst in Springdale moet parkeren (of je moet het geluk hebben om een parkeerplaats in het park te vinden, maar als die er niet is, moet je weer terug het dorp in). Parkeren in Springdale kost iets van 20 dollar meen ik, dus daar moet je ook rekening mee houden.
Het voordeel van Springdale is ook dat je niet afhankelijk bent van de auto; je zou er dan eens voor kunnen kiezen om het gezelschap op te splitsen. Bij de meeste hotels stopt de shuttlebus voor de deur.

Wil je niet in Springdale zitten dan is Hurricane ook een optie, die paar minuten rijden maakt dan ook niet meer uit.
Aan de andere tikt het wel aan; je hebt twee nachten Springdale? dan is dat op de volle dag al 2 keer een half uur, en op de dag van aankomst en vertrek ook weer een half uur.

Wat Yosemite betreft: ik begrijp niet hoe je zo duur uitkomt voor Wawona. Dat is voor 2 kamers (het is wel zo handig om de prijs per kamer per nacht te vermelden). Is een eigen badkamer ene must?
Roning schreef:
24 sep 2022, 09:21
Mag dat dan? Met meer mensen in een kamer slapen dan de normale bezetting?
Het lijkt me geen probleem, maar je moet zelf kijken of je je daar prettig bij voelt.

Marianne
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Omdat ik er nog nooit geweest ben vind ik het zo moeilijk inschatten wat handig is. Sprindale kost minimaal 250 euro per kamer per nacht. En La Verkin 175 euro per kamer per nacht. Beiden met ontbijt. 300 euro snel verdiend voor 25 minuten rijden denk ik dan. Maar ik krijg het idee dat het zo eenvoudig niet ligt.
Tja Zion Park motel zou wat mij betreft wel een optie zijn maar toen de pubers en man de foto's zagen haakten ze snel af :lol:. Of valt het mee?

Jij hebt het over Wawona hotel van Yosemite denk ik? Ik had het meer in zijn algemeenheid over hotels in Wawona. Daar vond ik niks, allemaal schreewend duur.
In Wawona hotel hebben we 3 kamers nodig dus dan is het nog prijzig.
In Yosemite kunnen we kiezen uit een cabin voor 2 personen in curry village a $ 300 x 3 = $ 900 per nacht
of Wawona hotel a $ 262,38 x 3 = $ 787 per nacht.
Dat vind ik echt heel duur. Er is ook nog een kamer in het Wawona zonder badkamer voor $ 174 maar dan ben ik nog $ 522 per nacht kwijt en met een net zinnelijke peuter vind ik een wc op de kamer wel een must ja.

Jammer dat ik al te laat was om te kunnen kiezen. Misschien komt er nog iets vrij met 2 queen bedden zodat we aan 2 kamers genoeg hebben dan is het misschien nog te doen.
Laatst gewijzigd door Roning op 03 okt 2022, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Kijk eens naar de reviews van Zion Park Motel. Die zijn mega goed. Je hebt ruimte, het is schoon en er zit een zwembad bij. Wat maakt het uit dat het er wat minder flitsend uit ziet? Je gaat in de douche en je slaapt er. Het scheelt je verder al zeker 40 of wellicht 60 dollar parkeren als je op 3 dagen het park bezoekt.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Ja daar heb je ook gelijk in. Op jullie advies heb ik toch daar geboekt. Schoon en netjes is inderdaad belangrijker dan chique of flitsend.
Alleen jammer dat het zwembad open gaat op de dag nadat we uitchecken (1 mei) :lol:

Nu nog even kijken wat we voor Yosemite gaan doen.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Oh, dat is inderdaad jammer. Maar je zult er straks blij mee zijn en de pubers ook. Die kunnen nu langer op bed blijven liggen omdat je binnen no time bij de bus staat :wink:
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

haha ja inderdaad. We hebben niet zo gek veel tijd dus alles wat tijd bespaard is ook wat waard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer