Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Global entry / RTP-Nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door peterz84 »

Ik heb een appointmentscanner voor een maand, en er is zojuist een grote hoeveelheid te plannen data bijgekomen op MCO in/vanaf oktober.
Mogelijk hebben jullie hier wat aan!
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Bedankt voor de tip. Ik heb een afspraak gemaakt. Er staat wel bij de locatie Orlando( enrollment on arrival)
Maar als je een afspraak maakt voor een interview, dan is het toch geen EoA?
Neem aan dat je deze locatie dus ook van buiten het vliegveld kunt bereiken?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
peterz84
Amerikafan

Bericht door peterz84 »

Als het goed is staat in je afspraakbevestiging op de site de instructie om er te komen:
Bijlagen
C1BD1E33-5C35-4779-A9C8-5DB52E319847.jpeg
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Superrrr, thanks!
thefreeze
Amerikafan

Bericht door thefreeze »

asv60 schreef:
23 aug 2022, 20:52
Bedankt voor de tip. Ik heb een afspraak gemaakt. Er staat wel bij de locatie Orlando( enrollment on arrival)
Maar als je een afspraak maakt voor een interview, dan is het toch geen EoA?
Neem aan dat je deze locatie dus ook van buiten het vliegveld kunt bereiken?
Toen ik onlangs op MCO was ben ik toevallig langs die ruimte gelopen en die is "Landside". Als je met je rug naar het Hyatt hotel staat en richting de United check-in balies loopt kom je er langs, ergens aan de linkerkant. Plaatje toevoegen lukt me helaas niet. Die app ik je wel :D

EDIT: ik zie net de reactie hierboven, die is ook duidelijk
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Thanks!
tomtomtom
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tomtomtom »

Heeft iemand die zich op of na 19 juli heeft aangemeld al een reactie ontvangen? Bij mij staat er nog steeds “ Wait for conditional approval”.

Ik vraag me af of het bij anderen ook al 2,5 maand duurt of misschien komt het omdat ik een dubbele nationaliteit heb en de KMAR meer moet controleren.
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Mijn man wacht al sinds 9 Juli. Sta in dubio om een mail te sturen. We gaan later deze maand naar Florida, dus dan willen we interview doen.
tomtomtom
Amerika-newbie

Bericht door tomtomtom »

@asv60 Hebben ze een e-mailadres? Ik was in de veronderstelling dat je met de Nederlandse overheid (KMAR) niet kan mailen.
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Ik was van plan om naar Homeland security te mailen. We weten niet of de vertraging door NL komt.

Inmiddels via een formulier op de TTP site een bericht verstuurd. Daar stond al wel dat ze een "backlog" hebben.
tomtomtom
Amerika-newbie

Bericht door tomtomtom »

@asv60 Bedankt voor de tip, ik heb ze net ook een bericht gestuurd!
Neandertaler
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Neandertaler »

Inmiddels Oktober en nog steeds geen antwoord...

Kunnen de mensen die bericht sturen on ervan op de hoogte houden of ze een bruikbaar antwoord hebben gekregen? En of ze sneller daardoor zijn goedgekeurd?
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Zal ik doen!
tcjvissers
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door tcjvissers »

SemJes schreef:
01 aug 2022, 20:36
Gisteren de Global entry applicaties gedaan voor de schoonouders en dat ging allemaal goed. Binnen 10 minuten kwam er een berichtje in de berichtenbox waar je de background check van KMAR kon goedkeuren. Vandaag hetzelfde voor mijn ouders gedaan en kregen we bij beiden GEEN bericht in de berichtenbox (of mail). Vreemd, maar ach... misschien wat vertraagd. Komt er een paar uur later ineens een mail met het volgende:
Thank you for your interest in the Global Entry program. This is to inform you that we have received a request to cancel your Global Entry program application because of the following reason(s):

The applicant did not finalize program enrollment within the required time frame.
Ik sta nu in de wacht met het CBP maar verwacht dat ze weinig details kunnen geven. De 2 keer $100 is wel afgeboekt. Alle gegevens hebben we wel 10 keer nagekeken dus een foutje in paspoort nummer oid is het ook niet. Heel vreemd en vervelend.
bij ons 1 van de 3 aanvragen inmiddels helemaal door de molen. alleen nog even een interview doen op MCO.
2 gecanceld met ook déze mededeling The applicant did not finalize program enrollment within the required time frame.
wel betaald en in de berichtenbox berichten van KMAR aan staan. Heb al een bericht gestuurd aan TTP maar daar nog geen reactie op. iemand een e-mailadres van de KMAR?
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Neandertaler schreef:
03 okt 2022, 14:15

Kunnen de mensen die bericht sturen on ervan op de hoogte houden of ze een bruikbaar antwoord hebben gekregen? En of ze sneller daardoor zijn goedgekeurd?
Algemene mail als antwoord, daar staat al in dat GE 6-8 maanden kan duren.

This is a general email, and we recognize that it may not address your specific situation. Please review the information below and reply directly to this email if this general information does not resolve your inquiry.

We are currently experiencing high demand and processing volumes. Processing times vary by applicant, but on average you can expect your application to be processed as follows:
• GE: 6-8 months
• NEXUS: 16-18 months
• SENTRI: 12-14 months
These are average times. Unfortunately, we cannot anticipate a date of completion for your specific application at this time.

All applicants should check the Trusted Traveler Program website (https://ttp.dhs.gov/) periodically for updates or status of their application.

Additionally, If you submit a renewal application before your membership expires, you will be able to continue to use benefits after your membership expiration date. We recommend that you print out a copy of your pending renewal to show the Customs and Border Protection Officer, if requested.

Frequently Asked Questions
Q: Why is my family member already conditionally approved, even though we applied on the same day?
A: Each application is processed and vetted individually. Applications are not vetted by groups.

Q: I have travel scheduled. Can you please expedite my application?
A: The vetting process cannot be expedited. However, please continue to check the status of your application at https://ttp.dhs.gov. If you are conditionally approved before you return from your international travel, you may be able to complete your interview while re-entering the United States, as part of our Enrollment On Arrival program (EoA). For more information, click on the link: https://www.cbp.gov/travel/trusted-trav ... nt-arrival.

Q: I made a mistake on my application. Can I update this?
A: Once you have submitted and paid for your application to a Trusted Traveler Program, you must wait until the interview stage to correct or update anything on your application. Once certified and submitted, the application is locked. Be sure to take any supporting documents with you to the Enrollment Center at the time of your interview, and update anything before an officer adjudicates your case.

If you need further assistance, please reply to this email and we will investigate how we may further assist you.

Thank you again for contacting the CBP Traveler Communications Center.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Bij de vorige openstelling 4 jaar geleden heeft mijn wederhelft zich ook aangemeld, ca 1 dag na mij. Bij mij was e.e.a. toen vrij snel rond, maar zij is al die jaren op "Wait for conditional approval” blijven staan.

We hebben in die periode echt via diverse routes geprobeerd om navraag te doen, telefonisch, per post, per e-mail en in persoon bij de KMAR op Schiphol, maar helaas loop je in Nederland echt tegen een ambtelijke muur aan van mensen die absoluut niet bereid zijn om je te helpen. De overheid in Nederland is vooral heel erg goed in het volgen van "procedures". Enige flexibiliteit of bereidheid om uit te zoeken wat er mis is gegaan kun je echt vergeten. Even een telefoontje plegen of uitzoeken wie er dan wel over gaat: vergeet het maar.

De US CBP is gelukkig een stuk opener en hulpvaardiger, maar die konden al die tijd niets meer dan melden dat er echt een vinkje van Nederland moet komen voordat zij verder gaan en dat ze daar geen invloed op hebben.

Uiteindelijk kreeg ze dit jaar opeens een mailtje dat haar aanvraag afgebroken was (not completed in time). Dat was precies op de dag dat het weer formeel opengesteld was, blijkbaar zijn toen dus alle lopende aanvragen in een keer zonder pardon verwijderd. Jammer dan van de $100 fee. We hebben direct een nieuwe aanvraag gedaan en opnieuw betaald. Die aanvraatg is uiteindelijk wel vrij snel naar conditionally approved gegaan. Maar het geld van de eerdere aanvraag is simpelweg verdwenen.

Al met al is er dus geen peil op te trekken. Voor hetzelfde geld verdwijnen er ook nu weer aanvragen in niemandsland, en ik geef je wenig kans om iemand te pakken te krijgen die je kan helpen.

Ik heb toendertijd nog wel eens overwogen om dan maar wat WOB verzoeken te gaan doen naar de status van dat hele Global Entry voor Nederlanders Een WOB verzoek kunnen ze immers niet negeren, en met de expliciete vraag hoeveel dossiers er nog open staan had dat wellicht nog voor wat persaandacht kunnen zorgen. Mijn wederhelft zal immers niet de enige case zijn geweest. Ik verwacht dat er veel meer dossiers zijn blijven "hangen" toen. En elk dossier is iemand die $100 kwijt is, feitelijk door laksheid c.q. nalatigheid van onze overheid. Uiteindelijk heb ik er nooit de tijd voor gehad. Maar goed, als de geschiedenis zich herhaalt is dat wellicht nu wel een interessante route. Het kost niets, maar je moet wel even zorgen dat je het verzoek goed formuleert en dat het het algemeen belang dient.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:
03 okt 2022, 22:00
We hebben in die periode echt via diverse routes geprobeerd om navraag te doen, telefonisch, per post, per e-mail en in persoon bij de KMAR op Schiphol, maar helaas loop je in Nederland echt tegen een ambtelijke muur aan van mensen die absoluut niet bereid zijn om je te helpen. De overheid in Nederland is vooral heel erg goed in het volgen van "procedures". Enige flexibiliteit of bereidheid om uit te zoeken wat er mis is gegaan kun je echt vergeten. Even een telefoontje plegen of uitzoeken wie er dan wel over gaat: vergeet het maar.
Als ze al weten waar je het over hebt...

Regelmatig (in het verleden) een gesprek(je) gehad met de diverse onderdelen binnen Schiphol waarmee je in aanraking komt voordat je in het vliegtuig zit. Omdat ik veel naar Amerika vlieg waren ze benieuwd hoe vervelend het wachten altijd is. Als je dan vertelt dat je met GE naar binnen gaat staat echt 8 van de 10 mensen je aan te kijken alsof je gek bent...
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Mijn vrouw en ik hebben nu status approved :)

We kwamen aan op MCO. Het GE interview werd door dezelfde immigrations officer gedaan waar we al voor in de gewone immigrations rij stonden. We hoefden niet naar een aparte ruimte oid.
peterz84
Amerikafan

Bericht door peterz84 »

Wij ook (paar weken geleden)! Vrouw, kind (2) en ik. We hadden (na omboeking) te korte overstap om EoA te doen, dus afspraken gemaakt. Gesprek stelde niks voor. Direct approved (zelfde dag). Op terugweg al gebruik kunnen maken van tsa pre check.
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Wij zijn inmiddels ook "approved" . De condionally approved status van mijn man kwam gelukkig 3 dagen voor vertrek binnen. Heeft 3 1/2 maand geduurd. Tijdens de overstap op Newark eerst in de rij bij immigration en daarna door naar zo'n zelfde hokje een stuk verderop voor het interview. Hier gelukkig maar 1 stel voor ons. Interview duurde zo'n 15 min. Er werd best veel gevraagd vonden we. Dat verschilt nogal per luchthaven en degene die je treft, heb ook mensen gesproken waar alleen vingerafdrukken en foto genomen werden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer