Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten inschatting 4 weken zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jillmaeve
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kosten inschatting 4 weken zuidwesten

Bericht door jillmaeve »

Bedankt voor jullie tips.

Wij gaan dan toch maar nog even verder sparen.Wie weet dan in 2024.
Of anders toch een goedkopere bestemming in Amerika.Genoeg mooie plekken om uit te kiezen.
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door JFeetje83 »

Wij zijn bezig met het plannen van onze reis naar zuidwest voor 2 weken.

Wij hebben voor de tickets 2800 euro betaald incl. bagage en stoelreservering, multicity.
SUV huur voor 2 weken 1500€
Route die we gaan rijden is 1400 mijl, is ongeveer 400€ benzine.
Hotels hebben we niet op bespaard, maar zeker niet de duurste. Hoger dan 400€ per nacht zijn we niet gegaan. Dit is samen 4200€. Denk dan nog aan de nationale parkenpas, 80€ en entrees.
Zo zitten wij voor 2 weken op 9000€ ruim en dan moeten we nog eten met 2volwassenen en 2 (jonge) kinderen. En zijn we ook nog geld kwijt aan een uitje en een souveniertje. Wij hebben daar 3000€ voor uitgetrokken; 1500 per week. Meer dan dat laat het budget ook niet toe, dus hoop dat dit haalbaar is. Dus dan zijn we zo’n 12000€ kwijt voor 2 weken.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Klinkt vrij realistisch. Tickets en autohuur had misschien nog wel iets goedkopers gekund. En zeker de hotels, gemiddeld € 300 per nacht is echt wel aan de hoge kant, dat kan ook wel voor de helft (met nog steeds fatsoenlijke hotels). Als je wilt kun je ook op het ‘leefgeld’ nog wel wat besparen. Met 2 volw + 2 jonge kinderen kun je met € 100-150 per dag een heel eind komen.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

Gister teruggekomen van 3 weken Zuidwesten met 2 personen dit heeft €8262 euro gekost.

Vluchten €1446: AMS-SFO en LV-MSP-AMS

Autohuur €590 : standard car geboekt maar Audi Q3 meegekregen (midsize suv denk ik?), deze halverwege moeten omwisselen, toen een Q7 meegekregen.
Benzine €540 (3400 mijl gereden, 1,5 gratis tank gekregen toen we de auto moesten omwisselde)

Accomodatie 20 nachten €2471:
Motels/hotels, minimaal 3,7 gastenscore, focus op basic maar schoon en comfortabel met een goede ligging. In SF, LA en LV(weekend) centraal gelegen. DV en Yosemite in het park overnacht, andere parken net erbuiten (e.g Springdale voor Zion), andere parken verder erbuiten (e.g. Williams voor Grand Canyon).

Excursies/toegangsbewijzen € 408 :
Alcatraz, Antelope, National Park Pass, Horseshoe bend, en 1 Vegas Night flight).

Eten/drinken/boodschappen/parkeren/uber etc €2807:
Maar 3x hotel met ontbijt inbegrepen, 3 keer zelf ontbijt gemaakt met een bak kwark en wat granola van de supermarkt. Verder alle maaltijden buitenshuis gegeten. Varierende van subway/bagelshops tot fastfood tot diners tot restaurants. Ook een avondje een bed gehuurd bij Stadium Swim op Fremont en een kleine 100 dollar vergokt.

Voor de volledigheid heb ik via MyVegas de volgende kosten bespaard: 1x gratis Vegas Nachtvlucht, 2x gratis cocktail by MGM Grand, 2x Gratis kaartje Tournament of Kings (eten incl), 2 for 1 buffet bij MGM Grand, 2 for 1 Cocktail bij Excalibur en 2x 25$ freeplay bij Luxor.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Hangt heel erg af van hoe je wil reizen. In een camper kan je zelf koken. Een zak (diepvries)aardappelpartjes, doperwtjes en vissticks doet het goed hier bij de kinderen en is een heel goedkope manier van avondeten. Als ontbijt eieren, pannenkoeken (zelf maken natuurlijk) en/of brood is ook niet heel prijzig. Wanneer je steeds uit eten gaat betaal je zeker met een gezin relatief veel.
Ik vind met een camper reizen juist relaxter dan uit de koffer. Dan moet je alles steeds in en uitpakken (uit de auto) bij mij ligt alles altijd onderin of achterin en in de camper heb je na 2 dagen vaak een routine en eigen plek voor je spul.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Wij zijn ook net terug van vijf weken roadtrippen. Totale kosten voor 36 dagen: $5660. Dit is inclusief eten. Dat het relatief zo 'goedkoop' was komt omdat we kampeerden en voornamelijk zelf gekookt hebben. Af en toe hebben we wel ergens ontbeten of 's avonds wat gegeten - een keer zelfs heel erg luxe, maar we kunnen met weinig toe. Dat scheelt. Dan nog was deze reis $1500 duurder dan in 2019, maar toen hadden we goedkopere vliegtickets (nu hadden we rechtstreekse vluchten geboekt) en de overnachtingen op de campgrounds waren veel goedkoper evenals de benzine. In de laatste post van ons blog vind je een overzichtje.

Het kan dus allemaal wel voor minder, maar dan moet je wel van kamperen houden. Groot voordeel: je staat middenin de parken, dichterbij de natuur kun je niet komen.
Je kunt natuurlijk flink gaan sparen en een jaartje later gaan, maar het is niet onwaarschijnlijk dat de prijzen doorstijgen. En dan schiet het niet op. Dat zijn wel afwegingen. Succes met beslissen!

Saskia
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

En buiten het hoogseizoen :wink:
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Klopt, maar dat maakt voor campgrounds niet uit. Daar zijn de prijzen het hele jaar hetzelfde. Voor vliegtickets kun je ook in het hoogseizoen voor ongeveer dezelfde prijs uitkomen als je goed zoekt, zeker als je een overstap geen probleem vindt. Autohuur weet ik niet, normaal gesproken maakte dat ook nooit uit maar nu?

Feit blijft dat er een flink prijskaartje aan hangt. Helaas.

Saskia
KW1984
Amerikakenner

Bericht door KW1984 »

Niet bij alle campings zijn de prijzen het hele jaar gelijk. Misschien wel in de parken, maar ‘commerciële’ camping hanteren wel degelijk seizoensprijzen.
Idem voor autohuur en camperhuur, kwestie van vraag en aanbod. Maar met de tips van dit forum moet het vast lukken de ‘schade’ zo veel als mogelijk te beperken.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Bij grotere commerciële campings is het misschien anders. Wij stonden vrijwel alleen in Nationale- en Staatsparken. Bij Koa's is het ook altijd dezelfde prijs (heb net even een proefboeking gedaan eind juli 2023). Onze vaste - commerciële - stek in Glendale, bij Zion, vraagt al jarenlang $20 het hele jaar door. In Durango, echt een commerciële camping, ook het hele jaar hetzelfde (met $40 flink aan de prijs). Let wel, ik heb het over tentplekken, niet over RV-plaatsen. Over het algemeen valt het dus mee. Maar goed opletten kan geen kwaad 😊

Saskia
KW1984
Amerikakenner

Bericht door KW1984 »

Oh excuus, dat had ik kunnen raden obv je onderschrift… :wink:
Ik had het over RV plekken, daar heb ik wel verschillen gezien, omdat die ook vaak vol kunnen zijn. Misschien dat er voor tentplekken minder vraag is, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet.

In dat geval is tent kamperen inderdaad wel een manier om hoogseizoen kosten te drukken (al moet je det er wel voor over hebben :D )
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Goedkoper is het er in ieder geval niet op geworden.
Naast brandstofprijzen die doms de 6 dollar per gallon overschrijden (en dan spreek ik nog niet over uitschieters zoals in DV), al scheelt het van staat tot staat ook heel wat. Zo was CA bijna dubbel van AZ.
Men vond ondertussen ook extra taksen en kosten uit, zoals op restaurant in SF.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

@KW1984 Tentplekken zijn net zo gewild als RV-plekken. Ze mogen ook heel vaak op RV-plekken staan. Dus daar zit geen verschil in. Je moet tentplekken net zo hard reserveren helaas. Maar ons is het wel steeds gelukt om dat een of een paar dagen van tevoren te doen, zelfs in Zion. Mocht je toch niet kunnen op de aangegeven data hangt ook dáár tegenwoordig een flink prijskaartje aan. Afhankelijk van het tijdstip van annuleren is dat minimaal $10, en als je iets te laat bent betaal je ook de 1e en soms zelfs 2e nacht. Bij sommige campgrounds staat er ook een boete van $20 op no show + de eerste nacht.
In dat geval is tent kamperen inderdaad wel een manier om hoogseizoen kosten te drukken (al moet je det er wel voor over hebben :D )
Dat is wel grappig dat je er zo naar kijkt. Voor ons heeft het niets te maken met het ervoor over hebben, we willen gewoon niet anders! Wat is er nu mooier dan 's avonds middenin een park naar de sterren kijken en opstaan met de zon die net over de bergen piept terwijl de herten om je tent lopen? Dichterbij de natuur kun je haast niet komen. Bovendien heb je altijd je eigen huis bij je, gewoon een dagje bij de tent zitten lezen vinden we ook heerlijk. Heb je met een vast RV ook maar voor ons voelt dat toch anders. Dat het kostentechnisch bovendien stukken goedkoper is (en meer dan dat op dit moment), is mooi meegenomen. Ik moet er wel bij zeggen dat we al ons hele leven kamperen, in een tentje. Maar zo zie je maar, ieder heeft zo z'n eigen voorkeuren :D
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Als TO zal ik ook nog even reageren.
Wij hebben inmiddels besloten in elk geval niet in 2023 een verre reis te maken (waarvan West-Amerika dus de droomwens is, maar andere landen stonden ook nog open).
We vinden de kosten van de gewenste reis en route zoals geschetst in de openingspost nu wel érg hoog. Alle prijzen zijn enorm gestegen, lees ik ook in meerdere topics, en de dollarkoers helpt ook niet.
En vooral de situatie in de wereld vindt mijn man momenteel té onzeker. Niemand kan in de toekomst kijken en heeft een glazen bol, maar de huidige situatie (en dreigementen van Rusland jegens USA) wordt je niet blij van, en hij voelt zich daar nu niet goed bij om nu een verre reis te maken.
Daarnaast spelen nog wat onzekerheden qua baanbehoud, de gestegen inflatie en de hogere gasprijzen (en nog niet weten hoe dit voor ons uitpakt over ruim een halfjaar als ons contract afloopt).

Ik hoop heel erg dat 2024 weer een jaar wordt van een mooie verre reis.
En dat de situatie in de wereld weer beter en stabiel is.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Begrijpelijke beslissing.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

@Kletskous . Begrijpelijk en helemaal terecht ! Als wij niet (bijna) alles al geboekt hadden (tegen destijds nog enigszins schappelijke prijzen) zouden wij voor 2023 onze keuze ook heroverwegen... Maar goed, wij hebben de vlucht, camper en wat campings al geboekt dus nu maar hopen dat de UDS koers wat normaler wordt komende maanden... Succes met iets anders zoeken (zuid afrika ??, dat lijkt mee te vallen... :) )
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Lijkt me een hele verstandige beslissing! En inderdaad, laten we hopen op een stabielere situatie in de wereld, voor iedereen en op alle fronten.

Saskia
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Ja, ik moet zeggen dat ik het wel heel jammer vind. Ik had na dan 4 jaar wel weer erg veel zin in een mooie verre reis; danwel Amerika danwel een andere bestemming. Maar het voelt voor ons nu beter om dat uit te stellen. Het blijft tenslotte -voor ons althans- een smak geld dat ik niet zomaar even makkelijk uit een boom schud.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Niet helemaal te vergelijken, maar onze reis van bijna vier maanden deze zomer kostte niet aanzienlijk meer dan we hadden uitgegeven als we thuis waren gebleven.

We hadden natuurlijk geen vliegtickets nodig en we hadden een oude bak van een motorhome aangeschaft, maar onder het motto "ons bin zunig" hebben we ook de andere kosten relatief laag weten te houden.

Wat details:
  • Bezochte staten: VA, WV, KY, OH, IN, IL, WI, MO, SD, WY, MT, KS, ID, UT, CO, NM, AZ, NV
  • Vijf personen (twee volwassenen, kinderen 17, 15 en 9)
  • Vrijwel elke dag zelf (om de beurt) gekookt. Onze dochter is zeer allergisch voor gluten dus de kosten van etenswaren zijn veel hoger. We eten ongelooflijk veel fruit en koken eigenlijk altijd met verse ingrediënten.
  • Warme maaltijd gemiddeld $15.
  • Lunch gemiddeld $10-15.
  • Ontbijt gemiddeld $5-10.
  • Tussendoortjes (voornamelijk fruit): $10-15 per dag
  • Kamperen gemiddeld $10-15 per nacht. Meestal gratis (bij mensen op het erf of wildkamperen), vaak op kampeerterreinen van de federale overheid (NPS, BLM), soms op staatskampeerterreinen (vonden we duur!) en één keer op een 'resort' ($35 per nacht omdat we een verkooppresentatie zouden gaan bijwonen, anders was het $80 per nacht geweest...). NB: we krijgen 50% korting op NPS-kampeerterreinen vanwege de gehandicaptenkaart.
  • Nationale parken: $0 (gehandicaptenkaart).
  • Musea: heel veel "Visitor Centers" bezocht - allemaal gratis. Af en toe een "echt" museum.
  • Brandstof motorhome: 10500 km - 775 gallons. Prijs varieerde van $3-5 per gallon. Voor dagreizen gebruikten we de auto - weet nog niet hoever we daarmee gereden hebben.
Daar we ons huis deze zomer vrijwel niet hoefden te koelen was de elektriciteitsrekening bijzonder laag. Dat scheelde denk ik minstens zo'n $1,250.

Hopelijk helpt deze informatie een beetje.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Help, wat een prijzen tegenwoordig. Ik heb mij er een tijdje helemaal niet in verdiept, maar omdat ik nu eindelijk eens bezig ben met het maken van een fotoalbum van onze 2019 reis - ik ben daar nooit zo snel mee - kwam ik ook ons financieel overzicht van toen weer tegen. In totaal waren wij in 2019 voor 4 weken "slechts" 7611 euro kwijt. De duurste post in 2019 was de post overnachtingen: 2801 euro (21 dagen à $130 per nacht voor motels en 7 dagen à $24 per nacht voor kamperen.)

Dit waren de vier belangrijkste posten.
image.png
image.png (620.59 KiB) 1656 keer bekeken
En het hele staatje ziet er zo uit.
image.png
image.png (159.66 KiB) 1656 keer bekeken
Het plan was om in 2024 naar Amerika te gaan voor de zonsverduistering, maar als dat door gaat - de zonsverduistering uiteraard wel maar ik bedoel onze reis - dan ben ik bang dat we met de huidige prijzen over de 10.000 euro heen schieten. Wat vaker kamperen en wat vaker zelf koken dan maar.

Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer