Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In mei naar Disney?!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Leonie
Amerika-ontdekker

Bericht door Leonie »

Marjol schreef:Twaalf overnachtingen in het Courtyard by Marriott hotel in Lake Buena Vista voor €43 per nacht, dus in totaal voor €516.
http://marriott.com/property/propertypage/MCOBN
Beetje een gekke vraag misschien.. maar ik ga in Januari naar Florida en wilde ook wel een nachtje in dit hotel verblijven.. maar ik zie op die site alleen maar een prijs van 109 USD per nacht :shock: Als ik een datum in mei kies geeft ie dezelfde prijs.
Hebben jullie het via een andere site geboekt of hadden jullie een aanbieding of ..?? Ben erg benieuwd want het hotel ziet er geweldig uit!
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Wij hebben dat geboekt via Americanestates.nl :)

Slecht nieuws: De vlucht is door D-Reizen gecancelled.... kennelijk ging het om een vlucht waarbij US Airways pas net voor de vlucht kan zeggen of je mee kan of niet (nogal vreemd, vond ik). Ze bellen ons vanavond met een alternatief, maar ondertussen gaan we dus maar weer even verder zoeken, want de rest is dus al geboekt :(
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Marjol schreef:Slecht nieuws: De vlucht is door D-Reizen gecancelled.... kennelijk ging het om een vlucht waarbij US Airways pas net voor de vlucht kan zeggen of je mee kan of niet (nogal vreemd, vond ik). Ze bellen ons vanavond met een alternatief, maar ondertussen gaan we dus maar weer even verder zoeken, want de rest is dus al geboekt :(
:roll: :stupid:
Waarom bieden ze deze vlucht dan überhaupt aan? Vreemde strategie, hoor! Ik heb wat dat betreft al vaker gekke dingen gehoord over D-Reizen, dit bevestigt maar weer waarom ik niet zo snel via hun zal boeken. Ik hoop dat jullie snel een betaalbaar alternatief kunnen vinden, succes ermee!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ja, ik vond het ook nogal achterlijk....

Nu vind ik wel meer vluchten rond deze prijs, maar zal dit dan niet vaker gaan voorkomen? :(
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Marjol schreef:Ze bellen ons vanavond met een alternatief, maar ondertussen gaan we dus maar weer even verder zoeken, want de rest is dus al geboekt :(
Mocht je het alternatief niet bevallen, via internet kun je ook de vliegtickets boeken (414 euro inclusief -> heen via Philadelphia en terug via Charlotte, nc. Jullie landen dan ook om 07.45 uur op Schiphol - zodat het koppie koffie/thee er nog steeds in kan zitten!!) ;)

Had overigens American Estates geen vliegtickets voor hetzelfde budget als D-Reizen?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

SpaceAce schreef:
Marjol schreef:Ze bellen ons vanavond met een alternatief, maar ondertussen gaan we dus maar weer even verder zoeken, want de rest is dus al geboekt :(
Mocht je het alternatief niet bevallen, via internet kun je ook de vliegtickets boeken (414 euro inclusief -> heen via Philadelphia en terug via Charlotte, nc. Jullie landen dan ook om 07.45 uur op Schiphol - zodat het koppie koffie/thee er nog steeds in kan zitten!!) ;)

Had overigens American Estates geen vliegtickets voor hetzelfde budget als D-Reizen?
Via welke site is dat? Ik heb al wel wat tickets voor Continental Airlines gevonden voor zo'n beetje dezelfde prijs.

En nee, American Estates kwam zo'n 50 euro per kaartje duurder uit!
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Marjol schreef:Via welke site is dat? Ik heb al wel wat tickets voor Continental Airlines gevonden voor zo'n beetje dezelfde prijs.
Ik heb gekeken op http://www.vliegtickets.nl en http://www.vliegtarieven.nl (maar volgens mij zit daar hetzelfde systeem achter, zeker weten doe ik het niet). Ook http://www.cheaptickets.nl zou je nog kunnen proberen.

Ik kwam inderdaad ook Continental Airlines tickets tegen voor zo'n beetje dezelfde prijs, maar qua tijden was het dan iets minder aantrekkelijk.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

SpaceAce schreef:
Marjol schreef:Via welke site is dat? Ik heb al wel wat tickets voor Continental Airlines gevonden voor zo'n beetje dezelfde prijs.
Ik heb gekeken op http://www.vliegtickets.nl en http://www.vliegtarieven.nl (maar volgens mij zit daar hetzelfde systeem achter, zeker weten doe ik het niet). Ook http://www.cheaptickets.nl zou je nog kunnen proberen.

Ik kwam inderdaad ook Continental Airlines tickets tegen voor zo'n beetje dezelfde prijs, maar qua tijden was het dan iets minder aantrekkelijk.
Ja, deze tickets kwam ik ook overal tegen, maar dan zal het dus wel overal hetzelfde verhaal zijn als bij D-Reizen, toch? Lijkt me vreemd dat het elders dan wel gewoon kan. Nou ja, we zullen het zo wel horen.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Marjol schreef:Ja, deze tickets kwam ik ook overal tegen, maar dan zal het dus wel overal hetzelfde verhaal zijn als bij D-Reizen, toch? Lijkt me vreemd dat het elders dan wel gewoon kan. Nou ja, we zullen het zo wel horen.
Wij boeken eigenlijk altijd via internet en dan krijg je meteen een mailtje met een bevestiging... Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat het dan ook echt werkelijk geboekt is.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Nou, dat kregen wij in eerste instantie ook, maar werden er vandaag dus over teruggebeld dat dit helemaal niet kon.

Nu zie ik dezelfde vlucht ook op andere sites en het lijkt me dat dan hetzelfde gebeurt!
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ok, aangepaste boeking :)

We vliegen nog steeds op dezelfde dagen, voor 7 euro minder (:D), maar nu met Continental Airlines via Houston. We vertrekken eerder vanuit Schiphol en zijn uiteindelijk ook nog iets later in Orlando. Terug zijn we ook later in Amsterdam, maar alles heeft redelijke overstaptijden en de 767 waar we mee vliegen heeft wél eigen videoschermpjes per stoel, wat bij US Airways niet zo was :)

Nou ja, hopen maar dat dit wel goed komt :)
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Helemaal geen slechte deals Majol. Zeker niet als je 1 x overstappen niet erg vindt.

D-reizen heeft dat vaker als je via internet boekt, dan kunnen ze de volgende dag pas echt checken of het allemaal vrij is. Wij hadden dat o.a. vorig jaar met oud en nieuw naar Egypte. Ze zeggen dan dat ze met een alternatief komen, en dat is (bijna altijd) duurder. Poot stijf gehouden en gezegd dat het absoluut niet een vergelijkbaar aanbod is. Vorig jaar was het even zoeken voor hun maar kwamen ze echt met een goed alternatief. Wij zijn erg tevreden over D-reizen en boeken daar bijna alles.

Leonie: Het scheelt nogal waar in Florida je zit. In orlando kan je nog leuke prijzen tegenkomen, in de buurt van Miami, ft. lauderdale, Naples etc lukt je dat echt niet hoor. Wij gaan in februari en hebben die deals althans niet kunnen vinden.
Hoewel de eerste nacht hebben wij wel een leuke B&B :wink:
icools
Amerika-newbie

Re: In mei naar Disney?!

Bericht door icools »

Marjol schreef:Wij zijn echte zomervakantie-mensen (dat heb je als je in het onderwijs werkt) en waren eigenlijk alweer bezig om de zomervakantie voor volgend jaar te plannen (met in ieder geval Florida als optie), toen we opeens het idee kregen om in de meivakantie (en dan heb ik het over de tweede en derde week van mei) twee weken naar Florida te gaan!

De voordelen hiervan zijn volgens ons:

* Het weer is beter dan in juli
* Het is minder druk in de attractieparken
* Het is een stuk goedkoper om in mei naar Florida te vliegen dan in juli

Het nadeel is:

* Dat we maar twee weken de tijd hebben
* Dat ik dan een lange zomervakantie zonder vakantie heb ;)

We zijn eens op zoek gegaan naar wat dit ons precies zou gaan kosten en kwamen tot de conclusie dat de vliegreis ergens rond de 450 euro pp zou uitkomen. We zouden dan heenvliegen op zaterdag 5 mei en terug op donderdag 17 mei.

Toen hebben we een hotel gezocht. Omdat we geen auto willen huren (dat zou wel een behoorlijke aanslag zijn op ons budget en we willen eigenlijk alleen attractieparken bezoeken) wilden we eigenlijk een hotel dat gratis shuttles aanbiedt naar zowel Disney als Universal en Seaworld... Maar dat blijkt niet zo gemakkelijk.
Op americanestates.nl kwamen we een leuk hotel tegen, het Courtyard by Marriott bij Lake Buena Vista voor maar €43 per nacht. Het krijgt een zeer goede beoordeling op tripadvisor.com. Nadeel is, dat dit hotel alleen shuttles naar Disney aanbiedt.

Nu hebben we eigenlijk een paar vragen:

* Kun je vanuit Lake Buena Vista ook met het openbaar vervoer naar Universal en Seaworld?
* Is Lake Buena Vista een leuke buurt om te zitten?
* Heeft er iemand ervaring met dit hotel, of weet iemand een beter hotel waar ze wél shuttles naar alle parken aanbieden?
* Is het slim om te wachten met boeken tot alle reisbrochures uitkomen of is het beter om nu al te boeken, omdat het alleen maar duurder gaat worden?

Alvast bedankt voor de antwoorden! :)
Beste Marjol,

Wij zijn naar Orlando geweest van 30 april tot 17 mei 2006 en ik vond dit zeker niet te lang. Wij hebben in die periode 1 dag regen gehad, dit heeft dan wel de hele dag geduurd. Andere dagen zon van 's morgens tot 's avonds bij een 30 graden.
Wij verbleven in het hotel Fairfield Inn by Marriot, Lake Buena Vista, dat zich op dezelfde plaats bevindt als de Courtyard en de Springhill Suites. Fairfield Inn is het goedkoopst van de 3; wij betaalden voor een 2-persoonskamer met ontbijt iets van een 44 euro per nacht. Je kan zelf je wafels bakken in de ontbijtzaal, heel lekker. Het schijnt dat je hier in de zomer 1 uur moet voor in de rij gaan staan. In de maand mei is dit niet het geval hoor. Het hotel is misschien minder luxe maar wij vonden het perfect: ruime, nette kamers met koelkast, mooi zwembad met jaccuzi en zeer vriendelijk personeel.
Wij hebben geen auto gehuurd en vonden dit helemaal niet nodig. Elk uur komt er een grote autocar langs en die brengt alle gasten van Marriott gratis naar de Disney parken. Vanaf de late namiddag komt diezelfde autocar de gasten van Marriott aan de parken gratis ophalen. De autocar stopt niet aan andere hotels en is exclusief voor de Marriott gasten. Bij het Marriott complex hoort een "Mears" kantoortje (super vriendelijke mensen) waar je je gratis shuttletickets kan afhalen. Wij bezochten ook af en toe het "Premium Outlet Center" (een aanrader). Je kunt hier naartoe wandelen, dit duurt 20 minuten. Aan het Marriott complex komen echter ook voortdurend taxi's langs en die brengen je voor 5 dollar naar het Outlet Center. Daar namen wij de "I-ride" naar Seaworld, een ritje van 15 minuten. Ik weet niet meer de prijs maar het was zeker goedkoop.
Naar Universal (dit park mag je zeker niet overslaan, voor mij een van de beste) kan je met het openbaar vervoer maar dit raad ik af omdat het zeer tijdslopend is (je bent zeker meer dan 1 uur onderweg). Wij namen de "Mears taxi" naar Universal. Deze taxi moet je de avond vooraf reserveren bij het hierboven genoemde Mears kantoortje. Dit was niet zo goedkoop, ik denk 25 dollar voor de rit, weet niet meer zeker, maar je was er op een kwartiertje, hetgeen met het openbaar vervoer uitgesloten is.
Qua drukte vond ik dat er toch redelijk wat volk rondliep in de parken, maar er waren zo goed als geen wachttijden voor de attracties. Op donderdag en vrijdag zijn er veel "schoolkids" in Universal, dus naar Universal kan je misschien beter op een andere dag gaan.
Een Amerikaanse toeriste zei me "October is the best month for the parks, there's nobody in the parks in October". Jammer genoeg is het niet voor iedereen mogelijk om zomaar eventjes 2 weken vakantie in oktober te nemen.
Als het niet echt hoeft zou ik niet naar Orlando gaan in de zomervakantie: inderdaad veel te druk en veel te warm, denk ik.
Ik wens je alvast een prachtige reis toe, een reis om nooit meer te vergeten, zoals bij mij het geval was. Ik kan je verzekeren, een vakantie in Florida (Orlando) overtreft op alle gebied een reis naar Spanje of Zuid-Frankrijk.
I love Florida
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Haha, bedankt!

Ik stond ervan te kijken dat mijn topic na 3,5 maand omhoog werd geschopt ;)

Inmiddels heb ik al héél veel gelezen en de complete planning is al rond.
Na wat hotelresearch kwam ik erachter dat er twee Courtyards erg dicht bij elkaar zitten en wij niet in Marriott Village zitten, maar in Vista Centre. Volgens tripadvisor is die nog iets beter en er is overal gratis wireless internet ;)

De planning ziet er nu zo uit. Ter plekke kan uiteraard nog wat gewijzigd worden, mocht het te druk zijn.

Afbeelding
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Zo, ik schop dit nog een keertje omhoog.

Over 6 dagen vertrekken we al! Zo'n gek idee! :D

Inmiddels hebben we alle papieren in huis en heb ik alles goed voorbereid. Gisteren nog even de stad in geweest om een paar nieuwe shirts en broeken te kopen. Ik heb een lijstje liggen met dingen die me nu nog moeten halen en het echte aftellen is nu wel begonnen :)

Als iemand nog leuke last-minute tips heeft, hoor ik ze graag :)

In Orlando ga ik proberen om onze weblog een beetje bij te houden, thuis zal ik er een uitgebreid verslag van maken!
De weblog is hier te vinden:

http://marjolengerbert.web-log.nl
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Marjol schreef: Gisteren nog even de stad in geweest om een paar nieuwe shirts en broeken te kopen.

dat spul haal je toch hier, en niet in nederland . :)
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Color01 schreef:
Marjol schreef: Gisteren nog even de stad in geweest om een paar nieuwe shirts en broeken te kopen.

dat spul haal je toch hier, en niet in nederland . :)
Je kunt nooit teveel broeken en shirts hebben. Ik zal er in Orlando vast nog wel wat bij kopen ;)
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Is er iemand weleens in Florida en dan m.n. Disney geweest in December, rond Kerst en Oud en Nieuw? Is het een leuke periode
om te gaan (is alles gewoon open?) en qua weer is het dan nog lekker daar?

Alvast bedankt,

Groetjes Danielle
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik kom elk jaar in January in orlando ..de temperatuur is dan rond de 20 graden... en alles is open
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

deeyore schreef:Is er iemand weleens in Florida en dan m.n. Disney geweest in December, rond Kerst en Oud en Nieuw? Is het een leuke periode
om te gaan (is alles gewoon open?) en qua weer is het dan nog lekker daar?

Alvast bedankt,

Groetjes Danielle
In de periode tussen kerst en oud & nieuw is het stervensdruk in Disneyworld. Ik heb foto's gezien... echt, je schrikt je rot :o Alle parken werden in die week in de ochtend gesloten omdat ze aan de maximum capaciteit zaten (en dat is nogal wat).

Maar het lijkt me wel een heel sfeervolle periode. Het weer is over het algemeen gewoon lekker, maar het kán er wel kouder zijn. Begin/midden december is volgens velen een aanrader! De sfeer, maar zonder de massale drukte.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer