Dank jullie wel voor jullie reacties!
Wat een leuke reisverhalen om te lezen. Hier halen we hele leuke ideeën uit en we worden er enorm enthousiast van.
Bedankt voor de leuke en aanvullende tips ook!
We hebben besloten om Kootenay en Waterton eruit te halen. We gaan deze dagen elders onderweg invullen. We doen een dag extra op vancouver island, een dag extra bij Vancouver en we plannen ergens een dag extra in Canmore vanaf Jasper terug naar Calgary, zodat we de laatste ochtend niet al te vroeg op pad hoeven om te camper in te leveren.
De route wordt dan als volgt:
21/07 Vertrek vanuit NL naar Calgary 10.50 uur vanaf Schiphol. Tussenstop op Toronto 2 uur en 40 minuten. Overnachten Holiday Inn Calgary.
22/07 Camper halen en boodschappen doen. Slaapplek vlakbij Calgary Zoo.
23/07 Calgary Zoo + verplaatsen naar Canmore.
24/07 Canmore Grassi Lakes.
25/07 Moraine Lake
26/07 Lake Louise
27/07 Lake Louise
28/07 Peyto lake en Bow lake
29/07 Yoho NP Emerald lake
30/07 Glacier NP
31/07 Revelstoke NP
01/08 Richting Kelowna (tussenstop Vernon)
02/08 Kelowna Okanagan lake + fietsen Myra
03/08 Kelowna Mac intime Bluff verplaatsen naar Osyoos
04/08 Osyoos + verplaatsen naar Vancouver (tussenstop Lake Cultus)
05/08 Vancouver Fietsen rondje Stanley park
06/08 Vancouver Capilano Suspension Bridge park
07/08 Vancouver + verplaatsen met ferry naar Nanaimo
08/08 Nanaimo black creek beach en Saratoga beach + verplaatsen naar Campbell river
09/08 Campbell river
10/08 Orka tour
11/08 Elk falls PP, twee plaza shopping centre + verplaatsen naar Pacific Rim
12/08 Pacific Rim (wild pacific trail)
13/08 Pacific Rim (Rain forest trail)
14/08 Ucluet
15/08 Ucluet verplaatsen naar Victoria (onderweg westcoast zipline wild, Chemainus en Duncan)
16/08 Victoria
17/08 Victoria
18/08 Victoria verplaatsen met de ferry naar Vancouver + verplaatsen naar Whistler
19/08 Whistler (Gondel)
20/08 Whistler (parken, meren, zwemmen + verplaatsen naar Lillooet
21/08 Joffre Lakes PP (Seyton lake, zwemmen, Duffey lake) (overnachten op Cariboo Bonanza resort)
22/08 Verplaatsen naar Wellsgray PP
23/08 Wellsgray PP
24/08 Wellsgray PP + verplaatsen naar Jasper
25/08 Jasper (Medicine lake)
26/08 Jasper (Maligne lake)
27/08 Jasper
28/08 Jasper verplaatsen naar Canmore
29/08 Canmore verplaatsen naar Calgary, camper inleveren (11.00) en om 15.00 uur terugvlucht vanuit Calgary. (Tussenstop in Toronto 2 uur)
30/08 Thuis komen in Nl.
We twijfelen nog even of we Calgary Zoo gaan doen. Is dat de moeite waard? Of rijden we na de boodschappen doen door naar Canmore, zodat we daar een extra dag hebben.
Daarnaast wil ik heel graag mijn eigen SUP meenemen. Ik heb echter begrepen dat je niet zomaar met je eigen SUP de meren op mag en dat ik hem ergens moet laten keuren. Weet iemand waar ik dat kan laten doen?
Ik hoor stiekem graag nog even of deze planning beter is als de eerste, dan ga ik namelijk alvast kijken om in ieder geval bij Banff, Jasper, Wellsgray de RV plekken te reserven. Ik begreep dat dat best snel vol zit en zou zonde zijn als we geen goede plek kunnen scoren.
Dank voor jullie hulp.
Groetjes Charissa