mooie prijs! wanneer ga je?marcie216 schreef: ↑21 okt 2022, 09:14Zojuist geboekt via British Airways. Betalen 575 p.p incl bagage van Dusseldorf naar LA en terug vanaf Las Vegas naar Dusseldorf. Beide keren een tussenstop op LHR. Dit hadden we vorig jaar ook en was eigenlijk geen probleem.
Op de heenweg hebben we een kleine overstap van 2H, terug hebben we ruim 3.5. Scheelt dat we op de heenweg in dezelfde terminal mogen blijven, dus vertrouw er wel op dat we dit halen.
Bagage met een overstap in LHR gaat automatisch naar Amerika toe toch? Vorige keer hadden we op de heenweg een overstap in Atlanta en moesten we daar de bagage zelf ophalen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ja ben blij met de prijs. Heb het zo'n 2 maanden geregeld gekeken en wilde onder de 600 p.p klaar zijn met goede tijden. We gaan 10 juni!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Lesje geleerd. We houden ons nu aan de geboekte vlucht, tenzij Delta aan dat schema gaat prutsen, dan hebben we opnieuw recht om te wijzigen, toch?roelb schreef: ↑21 okt 2022, 12:01Als je direct om die route had gevraagd had boekingsklasse niets uitgemaakt. Nu is het een "normale" vrijwillige wijziging, en dan moet het dus dezelfde boekingsklasse zijn, of je moet gaan bijbetalen.
Nooit overhaast bellen dus, altijd eerst rustig de opties bekijken na een schedule change, een keuze maken, en dan pas bellen. Mag ook prima een week of maand later zijn, maar zodra je een keer wijzigt is het klaar.
Yep, we hebben beide een AMEX Platinum. Ze kan dus inderdaad de Centurion gebruiken. Maar... Er is toch een nieuwe Delta Sky Club in T4?
We zijn al een aantal keer via New York JFK de VS binnen gekomen, en hebben ook al binnenlandse vluchten gewisseld of genomen in JFK. De Jitney heeft ook geen geheimen meer. Vandaar dat mijn vrouw dacht: doe maar JFK, ik ken m'n weg er goed.roelb schreef: ↑21 okt 2022, 12:01Ze zal vanaf T2 vertrekken, maar tussen T4 en T2 rijdt een airside busje van Delta (de Delta Jitney). Dat kost een paar minuten, dus geen probleem om de lounge in T4 te gebruiken. Ze zal ook aankomen in T4, dus na immigrations en customs meteen links recheck van bagage bij Delta balie, en dan verder door, links om de hoek weer door security terug T4 in.
Meestal (maar niet altijd) vertrekt de vlucht naar Vegas ook vanaf T4. T2 zou toch op heel korte termijn gesloten moeten worden? Het is in alle geval een depressie-opwekkende locatie, die Terminal 2

Wat vinden jullie van gate 1?
Twijfel enorm. Vaak is de prijs goed/ beter maar ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Twijfel enorm. Vaak is de prijs goed/ beter maar ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Mensen met goede ervaringen maar ook mensen met hele slechte ervaringen.
Ja daarom ook mijn twijfel. Was meer benieuwd of we ook mensen met hun naar Amerika zijn gevlogen
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Of je met een Gate1 boeking naar de VS vliegt of elders, maakt niet uit.
Zolang er niets aan je vlucht verandert, is er geen enkel probleem om via een OTA als Gate1 te boeken.
Echter, zodra er annuleringen, herboekingen of vluchtwijzigingen komen, is het fijner om direct bij de airline geboekt te hebben. Je moet namelijk alle overleg (en dus onderhandeling over alternatieve vluchten) voeren via de organisatie waar je geboekt hebt. En de airline is doorgaans veel sneller en meewerkender om je een acceptabel alternatief te bieden. Tijdens corona gaven de airlines ook veel sneller vouchers of geld retour.
Het is dus de afweging of het prijsverschil je dit risico/gedoe waard is.
Zolang er niets aan je vlucht verandert, is er geen enkel probleem om via een OTA als Gate1 te boeken.
Echter, zodra er annuleringen, herboekingen of vluchtwijzigingen komen, is het fijner om direct bij de airline geboekt te hebben. Je moet namelijk alle overleg (en dus onderhandeling over alternatieve vluchten) voeren via de organisatie waar je geboekt hebt. En de airline is doorgaans veel sneller en meewerkender om je een acceptabel alternatief te bieden. Tijdens corona gaven de airlines ook veel sneller vouchers of geld retour.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
-
- Amerika-expert
Gisteren nog een mooie deal gescoord (vind ik zelf) voor m’n Las Vegas trip eind april 2023:
Was beschikbaar met KLM:
Heen BRU - AMS - LAS
Terug LAS - AMS - LAS
Economy ‘light’ tarief was €647 (bagage heb ik door FB Silver).
De prijzen schelen heel erg door met de data te spelen rond die periode. Door te blijven puzzelen en zoeken heb ik nu geboekt bij KLM:
- premium economy heen BRU - AMS - LAS (dus economy met een economy comfort stoel)
- business class terug LAS - AMS - BRU
- alle tickets zonder kosten wijzigbaar (enkel fare difference).
€1632 in totaal.
Op de terugweg heb ik 3 ruimbagages en 2 handbagages. Iemand die wat wil verhuizen?
Was beschikbaar met KLM:
Heen BRU - AMS - LAS
Terug LAS - AMS - LAS
Economy ‘light’ tarief was €647 (bagage heb ik door FB Silver).
De prijzen schelen heel erg door met de data te spelen rond die periode. Door te blijven puzzelen en zoeken heb ik nu geboekt bij KLM:
- premium economy heen BRU - AMS - LAS (dus economy met een economy comfort stoel)
- business class terug LAS - AMS - BRU
- alle tickets zonder kosten wijzigbaar (enkel fare difference).
€1632 in totaal.
Op de terugweg heb ik 3 ruimbagages en 2 handbagages. Iemand die wat wil verhuizen?

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Hoe boek je die mixed fare tickets? Op de site zie ik voor de terugreis altijd alleen hetzelfde tarief type als geselecteerd voor de heenreis. Bellen?
Yes via google flights en dan bij BA geboekt. Kon dezelfde prijs bij AA boeken, maar voor BA gekozen. Waarom weet ik eigenlijk niet.
-
- Amerika-expert
Je kan dat gewoon aanpassen rechtsboven. Je kan geen light combineren met business, maar de standard economy wel.Elizabeth Henry schreef: ↑22 okt 2022, 12:18Hoe boek je die mixed fare tickets? Op de site zie ik voor de terugreis altijd alleen hetzelfde tarief type als geselecteerd voor de heenreis. Bellen?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Helemaal waar, maar in Coronatijd was Gate1 wel een hele slechte hoor, forum stond er vol mee. Gate1 is een onderbedrijfje van TIX.nl en kan zelf niets voor je betekenen. Alles (wijzigingen, annuleringen etc.) moet via TIX en die moet ook nog eens voor je naar de Airline.Frasi schreef: ↑21 okt 2022, 19:05Of je met een Gate1 boeking naar de VS vliegt of elders, maakt niet uit.
Ik heb niets tegen brokers, maar Gate1 laten we even links liggen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Dank voor de reacties. Dan kijken we nog even verder!
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Nooit problemen gehad. Ik heb er al meerdere keren geboekt voor trips naar de VS en Canada. E-ticket snel in de mail, goede prijzen. Via vergelijkers zoals Momondo/Skyscanner vaak betere prijzen dan direct bij Gate1.
Hier bijv. een slechte ervaring met Gate1.Timb schreef: ↑12 jul 2021, 17:38
Jammer ik ben geen premium member bij Linkedin. Alleen dan kan je hem mailen. Ik kreeg vandaag een bericht van Gate1 dat mijn vlucht is geannuleerd. Als ik direct mijn geld terug wil kost me dat €300,- euro aan administratiekosten. Mag het iets langer duren dan kost het me €220 euro aan administratiekosten. Stelletje oplichters zijn het. Ik kan het fout hebben, maar volgens mij zijn zij verplicht volgens verordening 261/2004 om mijn geld binnen 7 dagen terug te storten bij een geannuleerde vlucht.
Ja ik durf dat toch niet aan in het hoogseizoen met 4 tickets! Weet iemand hoe dat komt dat dezelfde tickets zoveel goedkoper zijn dan rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij?
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Even ook hier posten (staat ook net in mijn reistopic maar past mss beter hier)
Ik heb een voorstel van Tioga Tours voor vluchten. Lijkt dit realistisch? Ik ben de prijzen pre corona gewoon, heb geen idee of dit echt zo hard omhoog gegaan is. Ze dringen redelijk aan dat de prijzen hard aan het stijgen zijn en plaatsen beperkt zijn.
Prijs: 2 personen + 1 baby op schoot met bagage = 2.766,00
“ VLIEGTICKETS
Maatschappij: Star Alliance (AC UA LH OS)
3 personen
Vluchtschema onder voorbehoud van wijzigingen:
15-07-2023 UA 908 [Economy] Amsterdam - Chicago 11:00 - 12:50
15-07-2023 UA5651 [Economy] Chicago - Salt Lake City 16:34 - 19:23
10-08-2023 UA 656 [Economy] Salt Lake City - Chicago 12:40 - 16:47
10-08-2023 UA 909 [Economy] Chicago - Amsterdam 18:05 - 09:20*
* = Aankomst de volgende dag
Tarief p.p.: € 777,00
Kinderen 0 t/m 1 jaar krijgen 90% korting (geen eigen stoel)
Tax/toeslagen:
- Toeslagen baby: € 378,00 p.p.
- Toeslagen volwassene: € 378,00 p.p.
Totaalprijs voor alle vliegtickets: € 2.766,00
Deze vliegtickets dienen direct na definitieve boeking volledig betaald te worden. Tot die tijd heeft de luchtvaartmaatschappij het recht om tariefswijzigingen door te voeren. Deze vliegtickets zijn inclusief 23 kg check-in bagage p.p.”
Ik heb een voorstel van Tioga Tours voor vluchten. Lijkt dit realistisch? Ik ben de prijzen pre corona gewoon, heb geen idee of dit echt zo hard omhoog gegaan is. Ze dringen redelijk aan dat de prijzen hard aan het stijgen zijn en plaatsen beperkt zijn.
Prijs: 2 personen + 1 baby op schoot met bagage = 2.766,00
“ VLIEGTICKETS
Maatschappij: Star Alliance (AC UA LH OS)
3 personen
Vluchtschema onder voorbehoud van wijzigingen:
15-07-2023 UA 908 [Economy] Amsterdam - Chicago 11:00 - 12:50
15-07-2023 UA5651 [Economy] Chicago - Salt Lake City 16:34 - 19:23
10-08-2023 UA 656 [Economy] Salt Lake City - Chicago 12:40 - 16:47
10-08-2023 UA 909 [Economy] Chicago - Amsterdam 18:05 - 09:20*
* = Aankomst de volgende dag
Tarief p.p.: € 777,00
Kinderen 0 t/m 1 jaar krijgen 90% korting (geen eigen stoel)
Tax/toeslagen:
- Toeslagen baby: € 378,00 p.p.
- Toeslagen volwassene: € 378,00 p.p.
Totaalprijs voor alle vliegtickets: € 2.766,00
Deze vliegtickets dienen direct na definitieve boeking volledig betaald te worden. Tot die tijd heeft de luchtvaartmaatschappij het recht om tariefswijzigingen door te voeren. Deze vliegtickets zijn inclusief 23 kg check-in bagage p.p.”
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Dit lijken me echt forse prijzen. En ja, het reisburo zet je onder druk.
Dat is inderdaad wel heel duur voor effectief 2 stoelen. Heb je al gekeken wat je kwijt bent als je het zelf boekt?
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15885 Weergaves