In de zomer van 2023 willen we met ons gezin van vier (2 jongens van 8 jaar), een rondreis maken door het zuidwesten van Amerika. We hebben al een aantal jaren in de buurt van San Francisco gewoond en hebben al best veel gezien. Nu willen we dit avontuur ook eens met onze jongens meemaken

We willen sowieso een aantal dagen in de buurt van San Francisco (Bay Area) blijven om oude vrienden te zien, en een aantal dagen in Los Angeles voor de pretparken. Voor dit deel zijn we van plan een auto te huren. Daarnaast een rondje met de welbekende national parks - hiervoor willen we een camper huren. We komen dan een beetje op deze planning uit:
1: AMS -> LAS
2: LAS
3: LAS -> Kingman (camper ophalen, niet te ver rijden eerste dag)
4: Kingman -> Grand Canyon
5: Grand Canyon
6: Grand Canyon -> Monument Valley
7: Monument Valley -> Page
8: Page
9: Page -> Bryce
10: Bryce -> Zion
11: Zion
12: Zion -> Las Vegas
13: Las Vegas -> Lee Vining
14: Lee Vining -> Yosemite
15: Yosemite
16: Yosemite
17: Yosemite -> San Francisco (camper inleveren, auto huren)
18: Bay area
19: Bay area
20: Bay area
21: Bay area
22: Bay area -> Monterey / Carmel
23: Monterey / Carmel -> Pismo Beach
24: Pismo Beach
25: Pismo Beach -> LA
26: LA (Hollywood studios)
27: LA (Disneyland)
28: LA -> AMS
Er zijn wel een aantal dingen waar we over twijfelen, waar ik benieuwd ben wat jullie ervan vinden:
- We zijn nog nooit met een camper door de VS gereisd. Is dit schema rustig genoeg voor een gezin, of liever langer blijven op plekken en minder zien?
- Misschien is een enkele overnachting in de Grand Canyon genoeg? Ik denk niet dat we heel ver erin gaan lopen met onze jongens.
- Het stuk Zion -> Yosemite lijkt niet heel goed verdeeld; hebben jullie suggesties voor betere tussenstops dan Las Vegas (waar we dan toch al geweest zijn) en Lee Vining?
- Ik denk dat we met 1 hele dag in Yosemite ook al tevreden zijn; hebben jullie een suggestie waar we deze dag eerder in het schema zouden kunnen opvullen? Wellicht een extra bestemming of ergens een nacht extra blijven?
- De dagen in de bay area kunnen we vrij makkelijk zelf invullen; maar we moeten er sowieso t/m dag 21 zijn ivm bezoek bij vrienden
- De reis naar LA kan wellicht korter; maar de 24e dag is een van ons jarig, en die dag zouden we dan liever geen reisdag doen.