Almere vak V schreef: ↑25 jan 2022, 12:06@dejong89 Je kunt me niet veel gelukkiger krijgen dan met dit soort muziek, petje op, in een pickup om iets onbenulligs te doen...

Almere vak V schreef: ↑25 jan 2022, 12:06@dejong89 Je kunt me niet veel gelukkiger krijgen dan met dit soort muziek, petje op, in een pickup om iets onbenulligs te doen...
Zoals ik al een paar weken geleden voorspelde zitten we in typisch oktober weer. Afgelopen woensdag 30 graden. En afgelopen zaterdag viel de eerste sneeuw bij ons. En nu regent het al weer 24 uur achter elkaar. En dat gaat het de komende dagen nog wel vaker doen.Almere vak V schreef: ↑10 okt 2022, 12:31Komend weekend voorspellen ze gewoon weer tegen de 30 graden. Maar de week erop kan het sneeuwen. Dus zeg het maar.
Mnt Saint Helen zou een optie kunnen zijn. Maar dan moet je wel echt op tijd uit Forks vertrekken. Zelfde geldt voor een rondje Mt Hood kunnen doen. Via de Gorge, Hood River om Mt Hood heen weer richting Portland. Sowieso is de route vanuit Forks naar Portland al geen vervelende route om te rijden.Nathalie38 schreef: ↑22 okt 2022, 18:50Is boven Portland misschien nog een leuke bezienswaardigheid niet al te ver van de route?
Zou iets plannen in de buurt van Beaverton, Tigard of Wilsonville. Dan zit je overal behoorlijk in de buurt. Zeker niet downtown gaan zitten. Zo gezellig is het daar niet meer. De overheid zegt dat ze er druk mee bezig zijn. Maar ik hoor nog geen juichende geluiden.
Mijn vrouw en dochters doen regelmatig het rondje Woodburn, Washington Square en Clackamas. Lekker eten?? Op Washington Square kan je zeker goed eten bij de Cheescake Factory. En op Clackamas staat een erg goeie Claim Jumper.Nathalie38 schreef: ↑22 okt 2022, 18:50Dus Washington Square en Woodburn willen we zeker inplannen.
Foodcourt Washington Square is niks mis mee. En de Cheesecake Factory zit beneden in de hoek. Ook meer dan prima!Nathalie38 schreef: ↑24 okt 2022, 12:38Dus willen we bij Prost eten of de foodcourt in Washington square.
Als ik je een tip mag geven, doe dan geen dagtocht naar Stehekin, maar verblijf er minimaal 1 nacht. Afgelopen zomer zijn wij in Stehekin geweest. Op de eerste dag met de boot, inchecken in de lodge en daarna met de bus naar de High Bridge waar we een wandeling hebben gemaakt naar de Agnes Gorge. Op de tweede dag hebben we ‘s ochtends wat rondgekeken in Stehekin zelf (haventje, Visitor Centre, etc) en zijn we met de bus naar de Rainbow Falls en de Bakery geweest. Daarna met de boot terug naar Chelan. Met 1 overnachting kun je lekker rustig aan doen en pas dan komt Stehekin daadwerkelijk tot zijn recht. Stehekin is namelijk ontzettend mooi en vooral als de boten met dagjesmensen weg zijn, is het er heerlijk rustig. En het idee dat het zo afgelegen ligt, maakt de ervaring nog mooier.Lake Chelan (2 nachten omdat we een dagtrip naar Stehekin zouden willen doen)
Ligt er een beetje aan wat je wil gaan doen. Dichtsbijzijnde Amtrak Station bij SeaTac is denk ik Tukwilla. Dat is zo'n beetje aan de andere kant van de 5. Vlakbij het SouthCenter. Als je wilt winkelen, of een foodcourt zoekt met keuzemogelijkheden is dit wellicht een goeie optie. SeaTac ligt echter wel een behoorlijk stukje ten zuiden van Seattle. Ik weet niet zeker hoe het met Amtrak zelf in Seattle zit. Maar volgens mij heb je achter het stadion van de Seahawks King Street Station zitten. Waar ik vrij zeker ben dat Amtrak daar stopt. Je kunt ze in het stadion altijd horen. Vanaf Lumen Field is het centrum al loopbaar. Lumen Field ligt al tegen het centrum aan.
Seattle is niet te vergelijken met bijvoorbeeld Portland. Uiteraard heb je in Seattle ook zwervers en drugsverslaafden net als in Portland. Maar in Seattle is het al een stuk minder aantrekkelijk om op straat te leven. En dat heeft niet alleen met het weer te maken zullen we maar zeggen. Als je in Seattle een beetje binnen de gebane paden blijft dan hoef je hier weinig problemen te verwachten. Met een beetje logisch nadenken kom je een heel eind. En mocht je op een stukje komen waar je het gevoel krijgt dat sommige auto's al heel lang op dezelfde plaats lijken te staan dan kan het wellicht tijd worden om rechtsomkeert te maken. Al denk ik nog steeds dat er weinig zal gebeuren.
Ik hou persoonlijk heel erg van de afwisseling/combi tussen sneeuw en mooi weer. Dat maakt voor mijn gevoel de natuur nog net een stukje mooier spectaculairder. Maar je loopt inderdaad het risico dat er links en rechts nog wat afgesloten kan zijn.
Ik zou, als het kan, je rondje andersom rijden. Zodat je langs de Oregon Coast van noord naar zuid rijdt. Dan heb je de kust aan jouw kant zitten en is het makkelijker om even de weg af een parkeerplaats(je) op te rijden. Kan je er meer van genieten.
Bijna alle hotels rond het vliegveld hebben die service. Onder SeaTac is een soort busstation voor Shuttles. Hotel bellen als je aankomt. Naar beneden lopen en binnen 10 minuten zit je in je hotel.