Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pien: Las Vegas- Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pien64
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Pien: Las Vegas- Las Vegas

Bericht door Pien64 »

Hallo allemaal,

Na heel veel gelezen te hebben op dit forum zou ik toch graag jullie input/tips/weetjes op onze komende reis willen (waarvoor alvast dank).
We (stel) komen begin maart aan in LV en we hebben 1 week de tijd om rond te reizen. Niet veel tijd, klopt, maar we zijn dan al 14 dagen onderweg.
Ons plan is:

Dag 1 LV - Zion
Dag 2 Zion - Zion
Dag 3 Zion - Bryce
Dag 4 Bryce - Antelope canyon (Page)
Dag 5 Page (Antelope canyon is een must see voor ons)
Dag 6 Antelope - Richting LV
Dag 7 Ergens halverwege LV - LV

Is dit schema te krap, moeten we wat laten vallen en zo ja wat? Las Vegas is voor ons niet zo spannend, daar zijn we eerder geweest. Helaas konden we toen wegens weeromstandigheden niet naar de canyons.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Pien64 op 15 dec 2022, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Pien: Las Vegas- Las Vegas

Bericht door Tipsy_1 »

"Antelope" is geen plaats.
Je hebt Lower Antelope Canyon en Upper Antelope Canyon als bezienswaardigheden. De plaats is Page waar in de buurt heel veel fraais te zien is.
Ik vind je schema verder prima, tussen Page en LV zou ik persoonlijk Grand Canyon south rim (tusayan of eventueel overnachten in Williams toevoegen).

in maart kan het weer wel echt een spelbreker zijn.
Zelf heb ik ooit een maart reis naar dezelfde plekken enkele dagen ervoor volledig omgegooid (we zijn toen uiteindelijk naar Death valley gegaan) wegens te slecht weer in de Zion-Bryce area. Ik zou dus zeker annuleerbare accomodatie boeken en flexibele plannen.

Waar je ook naar zou kunnen kijken is valley of fire. Dicht bij Las Vegas, op weg naar Zion, meer garantie op goed weer en erg mooi.

In Zion slapen wij graag in de Zion lodge, in het park. De Lodge in Bryce canyon in het park zelf (cabins aan de rim) vinden wij ook top.
Pien64
Amerika-newbie

Bericht door Pien64 »

Dank je wel Tipsy. Ik weet dat Antelope geen plaats is, iets te snel bericht geplaatst en nu aangepast :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik mis de Grand Canyon, of zijn jullie daar al eens geweest?
Valley of Fire zou ik zeker niet overslaan.
Zeker bij Bryce kun je winterse omstandigheden verwachten. Boek inderdaad iets annuleerbaars zoals Tipsy zegt.
Voor Page zou 1 nacht ook voldoende kunnen zijn. Ik zie in een ander topic dat je twee slotcanyons wilt bezoeken. Ik weet niet of een tweede veel toevoegt. Misschien is het leuker om iets anders te doen. Ik denk dat je te laat bent om te loten voor de Wave maar je zou ook naar Coyote Buttes South kunnen kijken.

Misschien heb je iets aan het topic van forumlid Felicitas. Zij gaan ook in maart.

Marianne
Pien64
Amerika-newbie

Bericht door Pien64 »

@Marianne, dank voor je reactie. Coyote buttes kende ik niet, ga me er in verdiepen. Grand Canyon is zeker nog een optie.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zou ook zeker Valley of Fire toevoegen. Wij zijn daar in februari 2020 geweest. Zo ontzettend mooi! Het is dan nog niet zo heet dus kun je prima mooie wandelingen maken. Ook Snow Canyon is zeker de moeite waard. Voor wat inspiratie kun je ons reisverslag eens bekijken: https://www.michelly.nl/2020_USA/voorkant.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer