Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis redeye: tips gevraagd roadtrip zuidwesten september 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je het echt graag wilt bezoeken dan kan het wel, maar je route wordt er een stuk drukker van. Het is een flinke omweg, langs niet echt mooie wegen. Om er een overnachting bij Monument Valley voor op te offeren is ook wat jammer, want dat is juist tegen zonsondergang bij zonskopkomst erg mooi. De optie om dan een nacht Las Vegas minder te doen lijkt me dan beter.
Ik weet niet of je ons 2019-verslag al bekeken hebt? Wij zijn toen ook in Canyon de Chelly geweest (13 en 14 september; als je op een smartphone kijkt gebruik dan de internetversie - dan zie je het schema per dag). Ik vond het mooi en indrukwekkend, maar om het goed te waarderen moet je er wel wat meer tijd voor uittrekken dan wij hebben gedaan denk ik. Een tour heeft waarschijnlijk wel toegevoegde waarde. Maar dat gaat je dan veel tijd kosten.
Zelf zou ik het niet doen; je kunt je tijd overal goed gebruiken. Maak bijvoorbeeld een wandeling in Monument Valley; dat is alleen goed te doen aan het eind van de dag of vroeg in de ochtend.
Canyon de Chelly is trouwens wel echt anders dan andere canyons; vooral vanwege de geschiedenis van het park.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik zou het ook jammer vinden om de overnachting in Monument Valley te schrappen. Ook dat is een uniek park en wij hebber er een prachtige zonsondergang meegemaakt vanaf ons balkon in hotel The View. Ik vind de route die je nu hebt mooi in balans met voldoende tijd overal. Ik zou er trouwens ook geen dag Las Vegas voor willen opofferen maar dat is persoonlijk.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

Marianne en Ingrid bedankt voor jullie reacties.
Canyon de Chelly lijkt ons erg mooi en inderdaad ook vanwege de geschiedenis. We hadden al het idee dat het lastig in onze planning te verwerken is en helaas kunnen we niet (nog) meer dagen toevoegen aan onze reis.
Voor nu besluiten we dus om CdC over te slaan. Hopelijk komen we nog eens terug en dan komt hij zeker op ons lijstje.

@Martin & Marianne Ik had delen van jullie reisverslag uit 2019 gelezen, maar niet dat van CdC. Heb ik nu wel gedaan. Jammer dat jullie niet zijn afgedaald de canyon in, al leek ons dat ook nog wel een flinke kluif. Het weer omhoog komen dan vooral! :lol:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Canyon de Chelly is mooi, maar Monument Valley is toch nog een klasse erboven naar mijn mening.
Je zal geen spijt hebben van een overnachting bij MV.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer