Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geld overmaken van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening
Re: Geld overmaken van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening
Ja, maar ik zei dus dat het bij ING NL niet leek te spelen, jij hebt het over Belgie, of niet?
Terug in Texas!
Wij hadden de rek. op non-actief gesteld met een Ned. postadres in overleg met een medewerker op het hoofdkantoor van de ABN-AMRO, afd. buitenland, tijdens een bezoek aldaar. De medewerker had van ons alle gegevens, kopieën van alle documentatie die hij wilde hebben, gekregen. We hebben er iets van twee uur gezeten tot "alles geregeld was".
Wij hadden nl. weinig aan de rekening, waar we alle maanden voor betaalden, omdat de bank regelmatig een nieuwe pas stuurde maar niet de pincode die erbij hoorde. Dus bellen, in het midden van de nacht. Vervolgens kwam er dan een pincode, maar inmiddels was de kaart geblokkeerd. Weer bellen in het midden van de nacht. Dan werd er opnieuw een pincode verstuurd, maar vervolgens kwam geen nieuwe kaart.
Ik dacht dat het probleem was dat we in de US woonden en de IRS heeft enkele Europese banken natuurlijk behoorlijk te pakken genomen vanwege FATCA. Maar ik hoorde ook van mensen die in Spanje woonden dat ze hun ABN-AMRO rek. kwijt waren.
Wij hadden nl. weinig aan de rekening, waar we alle maanden voor betaalden, omdat de bank regelmatig een nieuwe pas stuurde maar niet de pincode die erbij hoorde. Dus bellen, in het midden van de nacht. Vervolgens kwam er dan een pincode, maar inmiddels was de kaart geblokkeerd. Weer bellen in het midden van de nacht. Dan werd er opnieuw een pincode verstuurd, maar vervolgens kwam geen nieuwe kaart.
Ik dacht dat het probleem was dat we in de US woonden en de IRS heeft enkele Europese banken natuurlijk behoorlijk te pakken genomen vanwege FATCA. Maar ik hoorde ook van mensen die in Spanje woonden dat ze hun ABN-AMRO rek. kwijt waren.
Laatst gewijzigd door USInsider op 22 dec 2022, 20:47, 2 keer totaal gewijzigd.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Blijkbaar niet hetzelfde dus, want ik lees van nederlanders wel verhalen over gesloten AbnAmro rekeningen, maar nauwelijks over andere banken.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Had een ING rekening, die jaren geleden al afgesloten werd, terwijl wij in Canada wonen! Ze kennen daar blijkbaar niet het verschil tussen Amerika en Canada. En aangezien het maar een kleine rekening was, kon het mij verder niet schelen.
Geld werd naar Rabobank overgezet. Maar ook daar enkele jaren geleden een probleem omdat we in Canada wonen. Uiteindelijk begrepen ze het daar dan wel, toen ik het verschil uitlegde. Maar ach wat, ik sloot de rekening af, en zette alles bij Belfius.
Daar hebben we tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Ze sturen ons elk jaar een bericht dat ze aan de Canadese fiscus onze rekeningtotalen hebben doorgegeven, en dat is alles wat nodig is. Tot nu toe.
Geld werd naar Rabobank overgezet. Maar ook daar enkele jaren geleden een probleem omdat we in Canada wonen. Uiteindelijk begrepen ze het daar dan wel, toen ik het verschil uitlegde. Maar ach wat, ik sloot de rekening af, en zette alles bij Belfius.
Daar hebben we tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Ze sturen ons elk jaar een bericht dat ze aan de Canadese fiscus onze rekeningtotalen hebben doorgegeven, en dat is alles wat nodig is. Tot nu toe.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mag ik vragen hoeveel jullie betalen per maand voor het hebben van een rekening ?
Ik was er klaar mee toen er aldoor problemen mee waren, ik betaalde voor iets dat ik hooguit twee, drie keer per jaar gebruikte (als het werkte) plus de US overheid zeurde aan m'n kop.
Betalingen in Ned. en elders kunnen nu ook via Paypal. Wel zo handig.
Idem mijn Ned. rijbewijs. Ik heb dat jaren lang iedere keer verlengd en moest dan in Ned. iemand vinden die het wilde aannemen en verder opsturen. Op een gegeven moment was dat ook op.
En zo wordt de band met het thuisland steeds minder en minder. Prima.
Ik was er klaar mee toen er aldoor problemen mee waren, ik betaalde voor iets dat ik hooguit twee, drie keer per jaar gebruikte (als het werkte) plus de US overheid zeurde aan m'n kop.
Betalingen in Ned. en elders kunnen nu ook via Paypal. Wel zo handig.
Idem mijn Ned. rijbewijs. Ik heb dat jaren lang iedere keer verlengd en moest dan in Ned. iemand vinden die het wilde aannemen en verder opsturen. Op een gegeven moment was dat ook op.
En zo wordt de band met het thuisland steeds minder en minder. Prima.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4833 Weergaves
-