Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
redeye
Amerikafan

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door redeye »

@Coyote Ik heb het nogmaals gecheckt, maar bij mij staat nergens een bedrag achter de onewayfee. Jij zegt dus dat die dan €0 is?
Vraag me dan wel af als ik niet LAS als eindlocatie invoer maar LAX, dan gaat er dus $220 af? Kun je dat verklaren of is dat gewoon random?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
26 dec 2022, 10:56

Ik kreeg afgelopen vrijdag een e-mail van Hertz en de status kon ik mooi cadeau doen aan mijn broer die plannen voor een tripje voor volgend jaar heeft. :D
:thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

@Coyote Wij hebben geen mail gehad om een vriend of familielid te upgraden. Lijkt dus dat je ergens aan hebt 'voldaan' om dat aanbod te krijgen. We hebben dit jaar slechts 4 dagen een auto gehuurd bij Hertz, dus misschien daarom niet zo'n zelfde mail gehad. Wel jammer want ik had mezelf dan graag ook lid gemaakt via het account van mijn man. :wink:
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

redeye schreef:
25 dec 2022, 20:36

@Trom @Marcel5050 Ik was zelf ook verbaasd over die onewayfee. Hij staat in de reservering ook onder inclusief, maar erachter staat ook ‘te betalen bij het inleveren van het voertuig’. En als ik de autohuur zet op inleveren op zelfde locatie, dan gaat de prijs dus €220 naar beneden. Dus ik ging er vanuit dat die €220 dan de oneway fee zou zijn?
Weet iemand hoe dat zit met hertz en de onewayfee?
Ik veronderstel dat in mijn geval de one way fee de 1749 dollar min de 1164 subtotaal dus 585 dollar is.
jpbriaire
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door jpbriaire »

Coyote schreef:
26 dec 2022, 10:56
jpbriaire schreef:
25 dec 2022, 16:11
Ik ben voor komende USA-trip op zoek naar 2 auto's. Ik boek zelf al jaren voor ons gezin en ken de kneepjes aardig ondertussen, met dank aan alle tips hier. Ik heb dus zelf al een reservering staan voor een standaard auto + President's Circle bij Hertz. Nu gaan ook mijn schoonouders en schoonzusje met vriend mee. Ik ben soort van reisleider voor het geheel, dus ben op zoek naar ook een auto voor hen.
Ben je actief lid van Hertz en heb je toevallig geen e-mail van ze gehad om President's Circle status cadeau te doen aan een vriend of familielid?

Ik kreeg afgelopen vrijdag een e-mail van Hertz en de status kon ik mooi cadeau doen aan mijn broer die plannen voor een tripje voor volgend jaar heeft. :D

Roland
Nee helaas geen mail gehad. Dus dat zal de traditionele weg worden van status matchen dan maar...
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@Marcel5050 Dat denk ik ook bij jouw reservering. Is dan de €220 die mijn prijs naar beneden gaat als ik niet LAS als eindbestemming maar LAX dan geen onewayfee, maar toevallig zoveel goedkoper?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@redeye Het kan inderdaad schelen wat je afhaal- en/of terugbrenglocatie is. Verhuurprijzen zijn niet op elke locatie gelijk.

Ik heb even willekeurig wat plaatsen bekeken (met andere terugbrenglocaties) en de ene keer worden er wel kosten in rekening gebracht voor one way fee, en de andere keer niet. Maar als er kosten in rekening worden gebracht, staan die apart vermeld op je specificatie zoals ik hier eerder toonde.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Elendan schreef:
26 dec 2022, 14:59
@Coyote Wij hebben geen mail gehad om een vriend of familielid te upgraden. Lijkt dus dat je ergens aan hebt 'voldaan' om dat aanbod te krijgen. We hebben dit jaar slechts 4 dagen een auto gehuurd bij Hertz, dus misschien daarom niet zo'n zelfde mail gehad. Wel jammer want ik had mezelf dan graag ook lid gemaakt via het account van mijn man. :wink:
Dat zou zomaar eens kunnen. Afgelopen jaar heb ik 2x bij Hertz gehuurd voor in totaal meer dan 5 weken. Dus dat kan verklaren waarom ik die e-mail wel kreeg. Ik heb afgelopen jaar ook 4 gratis huurdagen opgebouwd. Voor volgend jaar maar eens zien of ik die ook kan inzetten.

Ben wel benieuwd of er meer forumleden zijn die de bewuste e-mail ontvangen hebben van Hertz.

Roland

Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ik heb nog nooit eerder bij Hertz geboekt, wel het hele stappenplan doorlopen én inmiddels de auto voor 2023 geboekt.

Ook ik heb de bewuste e-mail van Hertz ontvangen.
Ik heb hem zelf niet nodig dus mocht iemand hem van mij willen ontvangen, stuur me een pb met jouw voornaam, achternaam en e-mailadres.

"Dit is hét moment om jouw Hertz Five Star® of President's Circle® loyaliteitsstatus te schenken aan een familielid of vriend tot 31 december 2023!
"Aanbieding alleen beschikbaar voor actieve Hertz Five Star® en President's Circle® leden. Elk lid kan de status slechts aan één klant toekennen en de ontvanger moet een Hertz Gold Plus Rewards® lid zijn om de status te claimen. De verwerking van de statusaanvraag neemt 1-3 dagen in beslag. "

Gr.
Reny

Edit 28.12.22: is al vergeven aan de eerste geïnteresseerde :wink:
Laatst gewijzigd door Reny op 28 dec 2022, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Marcel5050
Amerikakenner

Wat is er onduidelijk aan de one way fee?? Volgens mij staat het er heel duidelijk.

In de specificaties van Hertz wordt dat heel duidelijk weergegeven. De huurprijs wordt vermeld en de one way fee als aparte post. Samen vormen ze het totale bedrag dat je bij inleveren betaalt.

Roland
Waar zie jij dat dan staan op mijn rekening die ik hier op 25/12 gepost heb?
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Coyote schreef:
27 dec 2022, 12:01
Ben wel benieuwd of er meer forumleden zijn die de bewuste e-mail ontvangen hebben van Hertz
Ik zelf niet, maar wel een vriend van mij die ik PC had gemaakt. Hij heeft eenmalige huur van 2,5 week gehad.
Dus ik denk dat het random verstuurd is, want ik heb langer dan hem gehuurd.
Raymon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Raymon »

Wij zijn ons aan het orienteren op een rondreis in Alaska voor 3 weken ergens in juni-september 2023.
Nu wil ik graag kijken welke autohuurprijzen in moet verwachten, echter ik loop tegen het volgende aan: ik heb al verschillende websites geprobeerd (Hertz, National, USCarhire, ...), maar bij elke site krijg ik de melding dat er "iets" mis is gegaan, of gewoonweg dat er geen auto's beschikbaar zijn op de gekozen tijd/locatie. Locatie is Anchorage, huurperiode is willekeurig 3 weken ergens in juni-september (verschillende periodes geprobeerd, telkens zelfde resultaat). Voor de lol sunnycars eens geprobeerd, die hebben wel aanbod, maar zijn zoals verwacht extreem duur. Iemand ervaring hiermee? Hebben ze in Alaska maar 10 huurauto's staan of is er wat anders aan de hand?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Anchorage is sowieso schreeuwend duur. Wij hebben in 2019 ( heb je nu niets aan ) uiteindelijk een pick up gehuurd. 14 dagen voor iets van 450 usd. Prima deal en een super fijne auto!
Al op https://partners.rentalcar.com/vacationatsea-worldwide/ gekeken? Hier betaal je voor 3 weken midsize suv 1700 euro.
Via https://partners.rentalcar.com/ustravel-nl/ krijg je dezelfde prijzen te zien.
Het is behoorlijk taai qua prijs maar je bent nog vroeg!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marcel5050 schreef:
27 dec 2022, 12:56
Waar zie jij dat dan staan op mijn rekening die ik hier op 25/12 gepost heb?
Waar zeg ik dat het er bij jou moet staan? :wink:

Als er een one way fee gerekend wordt bij Hertz zal dat duidelijk op de specificatie als aparte post (bedrag) vermeld staan.

Roland

WalterL
Amerika-ontdekker

Bericht door WalterL »

Eind juli 2023 gaan we een rondje LA-LA doen met 2 volwassenen en 2 kids. Zag vandaag een aardige deal voorbijkomen bij National. Drie weken midsize SUV voor 1150 dollar. Heb maar meteen gereserveerd als 'gast'. Ondertussen ben ik het stappenplan aan het doorlopen voor status matches. Stel, ik kom bij de balie van National met mijn 'gast 'reservering en ik wapper met mijn Executive (Elite) card, zal dit me nog voordelen geven (upgrades/priority lines etc?) ondanks mijn gastreservering. iemand ervaring met zo'n casus?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@WalterL je kunt die vraag beter in het National topic stellen viewtopic.php?f=30&t=61731
Daar staat in de openingspost uitgelegd hoe het werkt. Spoiler alert: Mid size huren als EC lid, wat betekent: Betalen voor midsize en uitzoeken uit de rij. Dat is het voordeel. Met een "gast" boeking kun je niet uitzoeken uit de rij, die moet je boeken als EC lid.
Marcel5050
Amerikakenner

Ik zal even bij Hans Anders moeten langs gaan want zie het nog steeds niet staan :wink: .Is nochtans Hertz afhalen Orlando,terug Las Vegas.Verschil met inleveren in Ophaallocatie is 585 dollar maar staat nergens vermeld.

Afbeelding
Coyote schreef:
28 dec 2022, 06:29

Waar zeg ik dat het er bij jou moet staan? :wink:

Als er een one way fee gerekend wordt bij Hertz zal dat duidelijk op de specificatie als aparte post (bedrag) vermeld staan.

Roland
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

Ik heb je een PB gestuurd.
Reny schreef:
27 dec 2022, 12:50
Ik heb nog nooit eerder bij Hertz geboekt, wel het hele stappenplan doorlopen én inmiddels de auto voor 2023 geboekt.

Ook ik heb de bewuste e-mail van Hertz ontvangen.
Ik heb hem zelf niet nodig dus mocht iemand hem van mij willen ontvangen, stuur me een pb met jouw voornaam, achternaam en e-mailadres.

"Dit is hét moment om jouw Hertz Five Star® of President's Circle® loyaliteitsstatus te schenken aan een familielid of vriend tot 31 december 2023!
"Aanbieding alleen beschikbaar voor actieve Hertz Five Star® en President's Circle® leden. Elk lid kan de status slechts aan één klant toekennen en de ontvanger moet een Hertz Gold Plus Rewards® lid zijn om de status te claimen. De verwerking van de statusaanvraag neemt 1-3 dagen in beslag. "

Gr.
Reny
Raymon
Amerika-ontdekker

Bericht door Raymon »

dejong89 schreef:
27 dec 2022, 20:19
Anchorage is sowieso schreeuwend duur. Wij hebben in 2019 ( heb je nu niets aan ) uiteindelijk een pick up gehuurd. 14 dagen voor iets van 450 usd. Prima deal en een super fijne auto!
Al op https://partners.rentalcar.com/vacationatsea-worldwide/ gekeken? Hier betaal je voor 3 weken midsize suv 1700 euro.
Via https://partners.rentalcar.com/ustravel-nl/ krijg je dezelfde prijzen te zien.
Het is behoorlijk taai qua prijs maar je bent nog vroeg!
Dank, ik ga eens kijken!
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

mpaauwe schreef:
28 dec 2022, 15:11
Ik heb je een PB gestuurd
Aangevraagd!

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer