Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
bello
Amerikakenner

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door bello »

Bij jullie ook al, Hemmie? Ik doe niet eens meer mijn best om op te schieten bij het verlaten van het vliegtuig. We rapen eens onze spullen (en kinderen) bijeen, laten al die gehaaste typjes voorgaan, zeggen uitgebreid gedag tegen het personeel en zoeken (inderdaad) de wc's op, want blijkbaar 'hoort' dat bij ergens aankomen. Al met al maakt het nooit zoveel uit: misschien zijn we een kwartiertje later bij de huurauto dan de elleboogwerkers, maar we zijn gelukkig gewend aan wat traaaager dezer dagen.

@pollyblue
Soms heb je pech en komt je zorgvuldig bij de gate afgegeven en gelabelde kinderwagen/autostoeltje/gitaartas pas in de bagagehal tevoorschijn, liefdeloos naast de band neergekwakt 8)

Als je vooraan wil staan bij immigrations, moet je op een incourant tijdstip vliegen (want anders staan er gegarandeerd een paar Airbussen en Boeings vóór je in de rij), niet in het weekend gaan (want dan hebben ze minder loketten open), vooraan zitten in het vliegtuig, plassen/luiers/snacks vlak voor de landing regelen en die buggy gewoon met de ruimbagage mee inchecken.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
mereltje86
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door mereltje86 »

Hoi allemaal,
Het is misschien al eerder gevraagd, maar kon het niet zo snel vinden.

Wij vertrekken in september voor 18 dagen naar de US met een baby van dan 5 maanden (eigenlijk 3,5 maand, want was een beetje te vroeg geboren).
We gaan een rondreis met de auto maken van SF via LV/Moab/Yellowstone naar SLC.
We gaan met mijn schoonfamilie, met 10 volwassenen en onze baby.
Nu hebben we via KLM al gevraagd voor een bassinet, maar konden ze niet garanderen.
We hebben al een flessenwarmer voor in de auto gekocht. Een daryan travelcot, niet elk hotel heeft een babybed.
Daarnaast nemen we mijn draagdoek en zak mee, de kinderwagen en de maxicosi.

Zijn er nog meer zaken waar ik aan moet denken?

Bedankt alvast!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kun dit topic helemaal doorlezen. :wink: Maar ik denk dat je de belangrijkste dingen wel hebt. Een draagzak lijkt me op veel plaatsen handiger dan een kinderwagen, ik neem aan dat jullie wel wandelingen gaan maken in de parken? Verder kun je natuurlijk ter plekke van alles kopen. Denk aan zonnebrand en een mutsje en andere bescherming tegen de zon; vooral rond Moab zal het nog heel heet kunnen zijn.

Marianne
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

mereltje86 schreef:Hoi allemaal,
Zijn er nog meer zaken waar ik aan moet denken?
Ja, niet al te veel meenemen Nederland. Zodra je aankomt ga je naar de Buy Buy Baby en koopt alles wat je nodig hebt, en goedkoper. De Buy Buy Baby is te vergelijken met de Baby Dump in Nederland.

Waar je niet op wilt bezuinigen is een goed autostoeltje. Als je zo'n lange roadtrip gaat maken heb je echt een goede stoel nodig. Alle autos hebben isofix.

Oh, en als je met meerdere autos gaat, koop een setje walkie-talkies. Klinkt een beetje oubollig, maar het is heel handig onderweg.
--
I route, therefore you are.
Ragjee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Ragjee »

We gaan deze zomer voor het eerst op reis met onze baby die tijdens de reis dan 1 jaar oud wordt.

We hebben een avondvlucht (vertrekken om 17u op Schiphol, komen daar ter plaatse om 19u lokale tijd aan). Toen ik de vlucht boekte, leek me dit een ideale oplossing, nu ben ik daar niet meer zo zeker van.

Hoe doen jullie dit met het ritme van de baby? In haar beleving zal het tijdens de vlucht nacht zijn en komt ze aan, en wordt er eigenlijk ook verwacht de nacht in te gaan. Ik maak me geen illusie dat ze haar ritme behoudt op de vlucht. Idem met eten?

Hoogstwaarschijnlijk maak ik me er meer zorgen in dan nodig en zal zij wel -mits een nodige huilbui- "go with the flow" gaan.

Ik ga dit topic ook eens grondig uitspitten maar mochten er nog tips zijn, shoot! :thumbup:

(We nemen een eigen reisbedje mee, zijn van plan zo een Deryan AirTraveler mee te nemen, kleine speeltjes, gekende spulletjes, ..)
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Mijn ervaring na vele vliegreizen met baby's en jonge kinderen, onvoorspelbaar, hangt van het kind af, maar ook elke keer wel weer anders. Ik denk eigenlijk niet dat er voor zo'n jong kind goede en slechte vliegtijden zijn. Gewoon accepteren dat je eerste paar dagen rommelig kunnen zijn, en dan komt het wel goed.
Terug in Texas!
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Mijn ervaring is dat de pampers in Amerika minder absorberen dan de pampers in Nederland. Het is inmiddels al weer heel wat jaren geleden dat de kinderen in de luiers zaten maar beide bezoeken aan Amerika waren ze meer dan eens helemaal doorweekt terwijl we uiteraard niet minder of anders verschoonden dan in Nederland. Misschien gebruik je een ander merk dan pampers maar ik geef het toch maar even aan. Wij hebben daar uiteindelijk een nieuw autostoeltje gekocht omdat de ander zo doorweekt was van de urine. (Ze zat al wel tegen een nieuwe maat autostoel aan)...
Verder qua vliegen... je kunt het niet allemaal plannen. De baby volgt zijn eigen planning. Er zal misschien worden gehuild en dan krijg je zuchtende mensen. Negeer die mensen is mijn tip. Jij vindt het vast vervelender dan al die mensen bij elkaar. Ik weet dat mensen de plekken bij de wiegjes kunnen reserveren maar wanneer jij daar met een baby staat en er zitten mensen zonder kinderen dan zal het personeel die mensen vaak toch laten verplaatsen (is mijn ervaring) omdat het er niet is voor mensen die extra beenruimte willen maar voor mensen met een baby/dreumes.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Maar met een baby van bijna 1 heb je in mijn ogen niets aan die plekken vooraan, want in een bassinet past het kind dan al.lang niet meer. Ik vond die plekken vooraan juist hoogst irritant met baby op schoot. Tafeltje en scherm zitten in de armleuning, maar daar kun je met baby op schoot juist niet goed bij.
Terug in Texas!
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

We hebben inderdaad plaatsen vooraan “gekregen” met een bassinet als ze hier nog in past. Onze dochter is prematuur en nog vrij fijn voor haar leeftijd. Hoe dit binnen een half jaar zal zijn, kunnen we niet voorspellen (eten kan ze als de beste 😂)

We hebben een autozitje bij de autohuur voorzien (geen idee hoe ik haar anders moet vervoeren als we dit eerst zouden aankopen bij de Walmart)

Bedankt voor de tips van de luiers! Zelf gebruiken we momenteel Rascal and Friends en deze zouden ze ook in Amerika verkopen. En anders zullen er wel 101 andere merken zijn! Op luiers reageert ze niet, doekjes daarin tegen wél.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Zelfs mijn kleine dochter lag met 4 maanden strak in de bassinet, en begon er tegen die tijd ook bijna uit te klimmen, dus ik had sowieso geen oog dicht gedaan als ze er op latere leeftijd in had gelegen, dus ik wens je succes😃 Die maat van die bassinet verschilt overigens wel per maatschappij, maar die van KLM en zeker Delta waren destijds erg klein.
Terug in Texas!
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Wij hadden zelf onze billendoekjes meegenomen uit Nederland omdat onze dochter daar ook enorm op kon reageren, haar huid dan.
Wij vonden het fijn om vooraan te zitten omdat je zoveel extra ruimte hebt zodat je een plasluier eventueel daar kunt verschonen maar vooral omdat je kind daar op de grond kan zitten met een boekje of een speeltje. Zoveel uur een kind op schoot hebben is echt geen pretje namelijk.
Toen onze jongste uit de bassinet was gegroeid lag ze er toch in hoor. Beentjes over de rand heen en slapen maar!
Ik zou echt niet voor 3 weken een zitje huren hoor maar gewoon die van jullie zelf meenemen. Autostoeltjes mag je gratis inchecken en dan weet je tenminste dat het krentje dat zij in haar mond stopt 1 écht een krentje is en 2 een krentje is die vers van jullie afkomt. Voor de prijs van de huur kan je 5 nieuwe stoeltjes kopen!
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

@Ragjee Met wie vliegen jullie?

De afmetingen kunnen nogal verschillen per maatschappij. Bijvoorbeeld:

United: 29'x11"x7"
Sri Lankan: 24"x12"x8"

Deze website heeft een redelijk overzicht: https://havebabywilltravel.com/a-comple ... -bassinet/

Nog één: https://airflyby.com/baby-travel-bassinet-for-plane/
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, ik moet misschien inderdaad vermelden dat ik mijn kinderen nooit los op de grond durfde laten zitten/spelen, maar altijd in een gordel, en als die er niet was vastgehouden. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Terug in Texas!
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

@Big Al we vliegen met KLM/Delta.

Als ik de afmetingen zou zie, is de kans erg klein dat ze er nog inpast :lol: 65cm… dat is ze nu al bijna. Het gewicht kan nog wel lukken (10kg).

Eigen autozitje meenemen kan inderdaad ook. Wat mag / niet mag om mee te nemen moet ik allemaal nog eens uitpluizen.
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door SnoopyMetKids »

@Ragjee Wij vonden eigen zitje mee ideaal. Dan inderdaad geen extra kosten bij autohuur of gedoe met vieze stoeltjes, maar zo hup vanuit het vliegtuig de auto in.

Wel even kijken of hij voor het vliegtuig is toegestaan! Wij hebben een Britax Romer: https://www.kidstravelservice.nl/autost ... vliegtuig/ Bij KLM zijn ze er best wel streng aan, welk stoeltje je hebt in onze ervaring. Maar als hij is goedgekeurd voor vliegen mag hij altijd gratis mee. Wij hebben er een speciale rugzak bij waar hij inpast, dan kan je hem zo naar de gate tillen. Dat rode ding op de foto is wel essentieel om hem goed vast te zetten! Vaak op Marktplaats wel voor een mooi prijsje te vinden :) Wij vonden het absoluut waard om een stoel bij te boeken voor kind zelf, maar hebben dan ook een zeer beweeglijke dreumes die echt niet op schoot slaapt. Los laten spelen zou ik ook voorzichtig mee zijn, je weet nooit wanneer er turbulentie komt.

Qua jetlag, hier waren dreumes en peuter (en de reis daarvoor onze baby van toen 11 maanden) verrassend flexibel. Wij zijn zomer 2022 naar California geweest, en in 2019 (toen met alleen baby) naar het zuidwesten. Even 1 dagje moeilijk, maar toen gelijk mee in het ritme--en het tijdsverschil was toch 9u. En zijn verder geen voorbeeldige kinderen ofzo, dus dat zegt blijkbaar weinig. Eten was wel iets moeilijker, ze vonden toch veel 'raar' smaken dus uiteindelijk was dat nog het lastigste voor ons. Ik zou de volgende keer daarom in de koffer wat belegjes ofzo meenemen en snackjes die ze gewend zijn. Slapen in het vliegtuig was bij ons vrij bewerkelijk. Ik zou veel kleine speeltjes meenemen en ook een doek om over de baby heen te leggen, vaak zijn er toch veel bewegingen of onverwacht licht/ geklets van de flight attendants die anders net teveel afleiden, vooral op een nachtvlucht. Verder is het mij alle keren enorm meegevallen, er gewoon vanuitgaan dat je zelf een paar dagen minder zult slapen, maar dat is toch al 2e natuur als jonge ouders, dus dat overleef je ook wel. Wij vonden het geweldig! Als je nog meer specifieke vragen hebt mag je altijd een berichtje plaatsen of DMen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer