Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@redeye wij hebben dit jaar ook via Antwerpen geboekt. Wij hebben een hotel genomen van 150 euro en vier tickets geboekt met de IC ligt in Brussel voor € 80 totaal voor ons betekent dat dat voor vier personen in het hoogseizoen ( augustus) Antwerpen las Vegas komt op een totaalprijs van € 3200. Het voordeel hierbij is dat wij op de terug vlucht rechtstreeks naar huis kunnen en de trein niet hoeven te pakken. Bij ons was het geen optie om de dag daarvoor met de Thalys te gaan dit was een pakket en kon alleen op de ochtend van de reis. Wij hebben ervoor gekozen om de dag ervoor ‘s avonds de trein te pakken en hotel te pakken en ‘s ochtends relax te vertrekken vanaf Antwerpen. Voor een prijs verschil wat het oplevert was het ons en zeker waard.
Als toevoeging wij wonen naast Amsterdam dus voor ons is het een gunstige route terug.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Vraagje: hoe zit het met standby-lijsten voor upgrades naar bussiness class? Heb hier wel eens over gehoord dat je daar bij de gate bij de balie naar kan vragen? Kan ook een fabeltje zijn hoor, maar dacht ik check het even dan kan ik het morgen bij KLM richting LV evt proberen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@Rjkd Dat is inderdaad een mooie prijs. Als het prijsverschil erg groot is, zou het het overwegen waard zijn. Helaas is voor ons het prijsverschil niet zodanig groot dat het opweegt tegen de kosten en de tijd om vanaf Antwerpen te vertrekken. Grotendeels vanwege het feit dat we niet op een gunstige locatie wonen daarvoor.
Kreeg vanochtend een mailtje dat de vlucht AMS-LAS uit mijn DUS-AMS-LAS voor aanstaande zaterdag is geannulleerd.
Ik zou om 14.40 vetrekken in DUS en om 18.40 aankomen in vegas.
Nieuwe vlucht is 09.40 vertrekken in Dusseldorf dan naar Parijs, dan naar Londen en dan naar Vegas. Aankomt 19.00
Heb al gebeld met KLM of ze net gewoon vertrek vanaf Amsterdam willen doen omdat er dan veel meer opties zijn. Geen enkel probleem maar dan moet ik wel alsnog terugvliegen naar Dusseldorf. Ehmm daar heb ik niet zoveel aan hahaha.
Verder zijn er gewoon echt geen andere opties. Lijkt er dus op dat ik deze wijziging moet accepteren.
Echter is het nog niet helemaal duidelijk hoe het precies zit met de compensatie regeling. Zie bij KLM dit staan:
Ik zou om 14.40 vetrekken in DUS en om 18.40 aankomen in vegas.
Nieuwe vlucht is 09.40 vertrekken in Dusseldorf dan naar Parijs, dan naar Londen en dan naar Vegas. Aankomt 19.00
Heb al gebeld met KLM of ze net gewoon vertrek vanaf Amsterdam willen doen omdat er dan veel meer opties zijn. Geen enkel probleem maar dan moet ik wel alsnog terugvliegen naar Dusseldorf. Ehmm daar heb ik niet zoveel aan hahaha.
Verder zijn er gewoon echt geen andere opties. Lijkt er dus op dat ik deze wijziging moet accepteren.
Echter is het nog niet helemaal duidelijk hoe het precies zit met de compensatie regeling. Zie bij KLM dit staan:
Bij consumentenbond zie ik dit:maximaal 1 uur voor de oorspronkelijke vertrektijd en maximaal 2 uur na de oorspronkelijke aankomsttijd, indien u minder dan zeven dagen voor vertrek op de hoogte wordt gebracht
Kan iemand mij verduidelijken of ik nu recht heb op €600 (of €800 voucher KLM)Meer dan 1 uur eerder bent vertrokken of meer dan 2 uur later bent aangekomen en 7 dagen of korter vóór vertrek bent geïnformeerd
De enige echte Ticketbaas
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@Maxmannl zie EU261/2004 https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 61&from=NL
Artikel 5, Annulering.
Je vertrekt 5u eerder, niet max 1u., oftewel je hebt recht op volledige 600,- compensatie.
Artikel 5, Annulering.
iii) is voor jou van toepassing.c) hebben de betrokken passagiers recht op de in artikel 7 bedoelde compensatie door de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert, tenzij
i) de annulering hun tenminste twee weken voor de geplande vertrektijd wordt meegedeeld, of
ii) de annulering hun tussen twee weken en zeven dagen voor de geplande vertrektijd wordt meegedeeld en hun een andere vlucht naar hun bestemming wordt aangeboden die niet eerder dan twee uur voor de geplande vertrektijd vertrekt en hen minder dan vier uur later dan de geplande aankomsttijd op de eindbestemming brengt, of
iii) de annulering hun minder dan zeven dagen voor de geplande vertrektijd wordt meegedeeld en hun een andere vlucht naar hun bestemming wordt aangeboden die niet eerder dan één uur voor de geplande vertrektijd vertrekt en hen minder dan twee uur later dan de geplande aankomsttijd op de eindbestemming brengt.
Je vertrekt 5u eerder, niet max 1u., oftewel je hebt recht op volledige 600,- compensatie.
Thanks voor snelle reactie.
Wanneer is het aan te raden om de Aanvraag hiervoor in te dienen bij KLM? Kan dit nu al of pas doen nadat je vlucht daadwerkelijk hebt genomen?
Wanneer is het aan te raden om de Aanvraag hiervoor in te dienen bij KLM? Kan dit nu al of pas doen nadat je vlucht daadwerkelijk hebt genomen?
De enige echte Ticketbaas
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Mijn oog valt nog wel hierop:
Ik heb geen ervaring met claimen voor vertrek, maar denk dat ik zou wachten tot na zaterdag.
c) lijkt me hier wel van toepassing, het zou dus kunnen dat je recht hebt op 300,-.Artikel 7
2. Indien de passagiers een andere vlucht naar hun eindbestemming wordt aangeboden overeenkomstig artikel 8, en de aankomsttijd niet meer dan hieronder vermeld afwijkt van de geplande aankomsttijd van de oorspronkelijk geboekte vlucht:
a) twee uur voor alle vluchten van 1500 km of minder, of
b) drie uur voor alle vluchten binnen de Gemeenschap van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km, of
c) vier uur voor alle vluchten die niet onder a) of b) vallen,
kan de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert de compensatiebedragen vermeld in lid 1 met 50 % verlagen.
Ik heb geen ervaring met claimen voor vertrek, maar denk dat ik zou wachten tot na zaterdag.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
De aanvraag dien je in als je weer terug bent, er kan zaterdag en ook op de terugweg nog meer mis gaan………
Het lijkt er op dat de covid vaccinatie kaarten vanaf volgende week weer nodig zijn om naar de VS te reizen.
https://www.tsa.gov/sites/default/files ... 21-03a.pdf
https://www.tsa.gov/sites/default/files ... 21-03a.pdf
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Is dit niet iets ouds met Expiration date 8 januari 2023?
Ja, dat zie ik nu ook. Ik las dat er nu een extensie is, met deze link erbij. Hopelijk vals alarm dan.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wellicht een overbodige, maar alle correspondentie, etc. even goed bewaren en hou je tijden zelf ook exact bij.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hallo,
Wij willen in de zomervakantie (eind juli) graag 4 weken naar West-Amerika, met zijn 4-en (twee volwassenen en twee kinderen).
We willen of vliegen van Amsterdam naar San Francisco (retour) of vliegen van Amsterdam naar LA en weer terugvliegen vanaf Las Vegas.
Ik vind het nog best een gepuzzel wat betreft de vliegtickets. We willen graag een directe vlucht.
Ik heb op skyscanner.nl, googleflights, klm.nl en momondo gekeken, maar de prijzen verschillen niet veel van elkaar.
Je moet ook goed opletten, want vaak zit de ruimbagage er niet bij in, dus dan denk je een goede prijs te hebben, maar dan komt er later nog weer 120 euro bij.
Ik zit nu qua ticketprijs op 1280 per persoon met ruimbagage. Dat is dan met KLM en een rechtstreekse vlucht.
Ik zit erover te denken om maar voor 2 personen ruimbagage te nemen, om zo de prijs wat te drukken.
Op het forum zag ik ook ticketprijzen van 700/800 euro voorbij komen. Maar die prijzen ben ik zelf nog niet tegen gekomen. Wel lagere prijzen, maar dan zit er een overstap bij.
Iemand nog tips (andere websites waar jullie goede ervaringen mee hebben)?
Wij willen in de zomervakantie (eind juli) graag 4 weken naar West-Amerika, met zijn 4-en (twee volwassenen en twee kinderen).
We willen of vliegen van Amsterdam naar San Francisco (retour) of vliegen van Amsterdam naar LA en weer terugvliegen vanaf Las Vegas.
Ik vind het nog best een gepuzzel wat betreft de vliegtickets. We willen graag een directe vlucht.
Ik heb op skyscanner.nl, googleflights, klm.nl en momondo gekeken, maar de prijzen verschillen niet veel van elkaar.
Je moet ook goed opletten, want vaak zit de ruimbagage er niet bij in, dus dan denk je een goede prijs te hebben, maar dan komt er later nog weer 120 euro bij.
Ik zit nu qua ticketprijs op 1280 per persoon met ruimbagage. Dat is dan met KLM en een rechtstreekse vlucht.
Ik zit erover te denken om maar voor 2 personen ruimbagage te nemen, om zo de prijs wat te drukken.
Op het forum zag ik ook ticketprijzen van 700/800 euro voorbij komen. Maar die prijzen ben ik zelf nog niet tegen gekomen. Wel lagere prijzen, maar dan zit er een overstap bij.
Iemand nog tips (andere websites waar jullie goede ervaringen mee hebben)?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Begin van de avond waren de tickets nog 1280 en nu 1197 (inclusief ruimbagage), dus de prijs zakt wel (via skyscanner).
Maar ik vind de tickets nog steeds erg prijzig.
Maar ik vind de tickets nog steeds erg prijzig.
Prijzen zijn van zoveel factoren afhankelijk. Een rechtstreeks vlucht geeft minder mogelijkheden om een betaalbare tarief te vinden. Geduld en flexibiliteit geven wellicht meer opties.
We willen komende zomer naar Amerika. Heenreis kan met een rechtstreekse vlucht maar willen ook nog naar een andere staat en van daaruit kunnen we niet rechtstreeks terug naar Amsterdam. We zullen dus eerst een binnenlandse vlucht nemen naar NY, onze uiteindelijke vertrekluchthaven. Ik weet dat als je in Amerika een overstap hebt als je uit bv Nederland komt je eerst je koffers zelf van de band moet halen en weer moet inchecken. Wat vaak best gestress oplevert. Nu vragen we ons af als we met een binnenlandse vlucht naar bv New York gaan en van daaruit naar Amsterdam, moet je dan ook zelf weer je koffers inchecken of worden ze dan wel direct doorgelabeld?
- bedeve
- Amerika-expert
Een reiziger met trolley boekt een Light ticket bij Air France , reist vanaf ANR en betaalt PP Eur. 706
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20065 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-