Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

14 days and counting...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
BaconPopper
Amerikafan

14 days and counting...

Bericht door BaconPopper »

Hi all,

binnen 14 dagen vertrekken we eindelijk naa meer dan 9 maanden ongeduldig uikijken.

Sinds de laatste keer is de route hier en daar wel veranderd en ik denk wel dat we hier en daar nog wat tips kunnen gebruiken.
Wat kunnen we waar nog doen? Wat beter niet? The usual questions dus...

Route:
01. Brussel - Los Angeles
02. Los Angeles - Palm Springs
1e verkenning van Hollywood & omstreken. Tegen de avond richting PS
03. Palm Springs - Blythe
Joshua Tree
04. Blythe - Williams
Op het gemak richting Williams langs de zo vaak genoemde "bergroute"
05. Williams
Grand Canyon + Helivlucht. Terug naar Williams wegens geen prijslijke overnachtingsmogelijkheid in/rond GC
06. Williams - Page
Richting Page, waarschijnlijk langs White Pocket :?:
07. Page - Monument Valley
Antelope Canyon, Horseshoe Bend, ... tegen de avond aankomen in MV
08. Monument Valley - Moab
Richting Moab langs Valley o/t Gods, Moki Dugway & Muley Point
09. Moab
Arches
10. Moab
Canyonlands
11. Moab - Boulder
Capitol Reef, via de Burr Trail naar Boulder. Overnachten in de Boulder Mountain Ranch
12. Boulder - Zion
Bryce Canyon, na zonsondergang nog doorrijden naar Springdale :?
13. Zion
o.a. Angels Landing, ...
14. Zion - Las Vegas
Waarschijnlijk onderweg Whitney Pocket / Little Finland :?:
15. Las Vegas - Death Valley
The usual stuff in DV
16. Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lakes
Wat raden jullie nog aan buiten Mono Lake? Tot Bodie rijden we sowieso niet...
17. Lee Vining/Mammoth Lakes - Yosemite
Langs Tioga (Moet lukken volgens de huidige berichtgeving)
18. Yosemite
Panorama trail, ...
19. Yosemite - San Francisco
20. San Francisco
Is Twin Peaks de moeite?
21. San Francisco - Monterey/Carmel
Duiken, whalewatching,... :D
22. Monterey/Carmel - omgeving San Louis Obispo
Julia Pfeiffer Burns SP --> Ewoldsen trail, ... :?:
23. Omgeving SLO - Los Angeles
SpaceAce's lijstje zal hier wel van pas komen :wink:
24. Los Angeles
Universal Studios
25. Los Angeles - Brussel

Iedereen alvast bedankt voor de hulp tot hiertoe en voor de hulp die nog gaat komen... :wink: :D

Greetz,
Bacon
Laatst gewijzigd door BaconPopper op 30 apr 2007, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Jostie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jostie »

Gaaf dat jij erheen gaat..

ik wens je veel plezier en goede reizen!! :)
lijk me wel leuk om iedereen leren te kennen
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Hint voor Joshua Tree: Ga Joshua Tree NP in vanaf de Noordzijde, en rijdt richting de Zuidzijde. Je kunt dan zo op de I-10 richting Blythe.

Blythe is echt 10x niets, echt een woestijn stad waar niets te beleven is.... dus het is geen enkel probleem om daar s'avonds aan te komen, te overnachten, en s'ochtends direct weer te vertrekken. Als je je route goed timed, kun je s'ochtends Palm Springs bekijken, tegen 11 uur richting Joshua Tree NP, waar je een uurtje of 6 a 7 later weer uitrijdt, en tegen 20:00 zit je dan wel in Blythe. :)

Ik rijdt de I-10 tussen Orange County en Phoenix 1 of 2 keer per jaar als ik bij mijn schoonbroer op bezoek ga, en heb familie al twee keer meegenomen naar Joshua Tree.

Je gaat wel op een goed moment, April/Mei is meestal de mooiste maand in Joshua Tree. Ik ben er sinds de branden van vorig jaar niet meer geweest trouwens, er schijnt een hoop afgebrand te zijn heb ik vernomen.... maar het is denk ik nog steeds de moeite waard. :)

Hou er verder rekening mee dat als je "tegen de avond" naar Palm Springs wil, dat je er zeker 3 uur over gaat doen.... zelfs in het weekend is die route ontzettend druk. Als het even kan, vertrek in de vroege middag, of wacht tot de drukte voorbij is en vertrek om 19:00 ofzo.
"I reject your reality, and substitute my own!"
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: 14 days and counting...

Bericht door Rob »

BaconPopper schreef:12. Boulder - Zion
Bryce Canyon, na zonsondergang nog doorrijden naar Springdale :?

Weet waar je aan gaat beginnen, de route van de oostingang van Zion NP naar Springdale is met heel veel SSSSS-bochten en een redelijk steile afdaling en er is daar absoluut geen verlichting behalve maan en sterren
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

16. Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lakes
Wat raden jullie nog aan buiten Mono Lake? Tot Bodie rijden we sowieso niet...
Je zou bij de plaats Lone Pine de Whitney Portal Road kunnen nemen, en vandaar de Alabama Hills kunnen bezoeken. Het is maar een klein stukje extra rijden, wij vonden deze omgeving heel erg de moeite waard.
http://case23.com/vision23/amerika/bezi ... hills.html
12. Boulder - Zion
Bryce Canyon, na zonsondergang nog doorrijden naar Springdale
Hmmm, dat zou ik niet graag doen. En het is ook zonde eigenlijk, de Mount Carmel Highway is veel te mooi om in het donker te doen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
BaconPopper
Amerikafan

@henriette & rob: Tja, dan zullen we de zonsondergang in Bryce, spijtig genoeg, maar beter laten voor wat het is denk ik.
Misschien een combinatie ofzo, zodat we enkel de laatste kilometers in het "donker" moeten doen...
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

BaconPopper schreef:@henriette & rob: Tja, dan zullen we de zonsondergang in Bryce, spijtig genoeg, maar beter laten voor wat het is denk ik.
Misschien een combinatie ofzo, zodat we enkel de laatste kilometers in het "donker" moeten doen...
Als je het moeilijke (en ook mooiste) stuk gehad hebt ben je nog maar 2 mile van Springdale dus dat is niet echt een optie.
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Ik snap die dag Williams niet helemaal. Ik snap dat er geen plek meer is in GCSR. Maar waarom rij je dan vanuit GCSR niet gelijk door naar Page ipv terug naar Williams? En die bespaarde overnachting zou je dan bij Bryce kunnen doen zodat je daar toch je zonsondergang kan doen en niet in het donker rijdt bij Zion.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Lonestar
Amerika-ontdekker

Bericht door Lonestar »

Ik vraag me steeds af waarom iedereen via Page naar Monument Valley gaat, ik zag het namelijk al een paar keer eerder ook staan.
Wij zijn steeds via Tuba City of Kayenta geweest en hebben zelfs twee keer overnacht in een hogan (zo'n Navajo-hut van klei) in het reservaat! Niet duur, 50 usd en je krijgt ontbijt op bed op een afgesproken tijdstip. Ook mag je eventueel douchen in de trailer van het indiaanse echtpaar die dat runt. Zonsopgang is er werkelijk prachtig, ik ben toen ten huwelijk gevraagd! De eerste keer zijn we met een jeep het park ingeweest, de tweede keer te paard (zie mijn avatar), da's echt een aanrader!

Over San Francisco: Twin Peaks geeft je een heel mooi uitzicht over de stad, het moet natuurlijk wel een heldere dag zijn want er hangt nogal eens mist rond Twin Peaks. Maar er zijn uiteraard ook tal van andere dingen in de stad te beleven.

Verder een geweldige route, ik wens jullie heel veel plezier en een goede reis!

Groetjes, José
Manonneke

Re: 14 days and counting...

Bericht door Manonneke »

BaconPopper schreef: 20. San Francisco
Is Twin Peaks de moeite? Absoluut! Het uitzicht is super! Je kunt hier bij helder weer over de hele stad kijken!
21. San Francisco - Monterey/Carmel
Duiken, whalewatching,... :D Bij whalewatching: Let even op dat het niet te veel stormt; anders is het echt niet prettig en zie je niet veel van de walvissen....
22. Monterey/Carmel - omgeving San Louis Obispo vergeet tussen Big Sur en Cambria de zee-olifanten niet. Vlak voor de afslag naar Hearst Castle!
Heel veel plezier en neem de hiervoor geplaatste tips zeker ter harte!

Manon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Lonestar schreef:Ik vraag me steeds af waarom iedereen via Page naar Monument Valley gaat, ik zag het namelijk al een paar keer eerder ook staan.
Hoi José,

Kom je uit het westen is dat altijd uit Tuba City of Page natuurlijk en Kayente passeert iedereen dan onderweg.
Wij zijn steeds via Tuba City of Kayenta geweest en hebben zelfs twee keer overnacht in een hogan (zo'n Navajo-hut van klei) in het reservaat! Niet duur, 50 usd en je krijgt ontbijt op bed op een afgesproken tijdstip. Ook mag je eventueel douchen in de trailer van het indiaanse echtpaar die dat runt. Zonsopgang is er werkelijk prachtig, ik ben toen ten huwelijk gevraagd! De eerste keer zijn we met een jeep het park ingeweest, de tweede keer te paard (zie mijn avatar), da's echt een aanrader!
Dit vind ik heel interessant wat je hier vertelt. Kun je daar iets meer over zeggen? Waar bevinden zich die hutten precies en waar boek je dit bijv.

Leuke info.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Lonestar
Amerika-ontdekker

Bericht door Lonestar »

Hoi Marjan,

Als ik het me goed herinner is de Hogan links van de weg richting de ingang van het reservaat, nog voor de splitsing Goulgings Lodge (links) en de ingang (rechts). Ik geloof dat er een blauw bord staat met gele letters "Bed & Breakfast". In 2003 en 2004 kostte het 50 usd.
Agnes Gray, de eigenaresse runt dit met haar familie en het zijn niet van die "chagrijnen" als in Tuba City en Kayenta. Je mag bij ze douchen en ze zijn altijd in voor een praatje of informatie.
Haar ene neef runt een jeeptour bedrijfje, haar andere neef een horseback riding bedrijfje. Je kunt het het beste gewoon even bij haar vragen.

Het was allebei echt héél bijzonder, de jeeptour was echt privé, niet achter alle andere jeeps aan. In een bepaalde dome vertelde de gids dat de acoustiek daar heel mooi is en toen zong hij een Navajo-lied voor ons! Ik had echt het idee dat we op plaatsen kwamen waar de doorsnee tourist niet komt.
Het paardrijden was ook super, je voelt je zo dicht bij de natuur!

Oja, ik heb in een album even wat foto's gezet van wat we zoal te zien kregen (buiten de standaard mitten-foto's om): http://www.mijnalbum.nl/Album=6GI6U8YI&edit=1
Eventueel is het telefoon nummer van Agnes (voor de Hogan): (928) 265-5382

Zeg het gerust als je nog meer info wilt hoor!
Groetjes, José
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Lonestar schreef:Oja, ik heb in een album even wat foto's gezet van wat we zoal te zien kregen (buiten de standaard mitten-foto's om): http://www.mijnalbum.nl/Album=6GI6U8YI&edit=1
Hoi José,

Bedankt voor de info Ik heb de mooie foto's bekeken en er zijn idd plekjes bij die ik niet gezien heb!

De tip voor de overnachting houd ik in gedachten voor een evt. volgende keer. Lijkt me erg leuk om dit eens mee te maken of om deze tip aan anderen door te geven. Voor onze komende trip lukt het niet om dit in te plannen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Lonestar
Amerika-ontdekker

Bericht door Lonestar »

Ik weet zeker dat je evengoed een schitterende reis in het verschiet hebt, Marjan! Heel veel plezier in ieder geval en de Hogan staat er nog wel even!

Groetjes, José
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Lonestar schreef: Oja, ik heb in een album even wat foto's gezet van wat we zoal te zien kregen (buiten de standaard mitten-foto's om): http://www.mijnalbum.nl/Album=6GI6U8YI&edit=1
Groetjes, José
Dat zijn bekende foto's 8) wij hebben ook een tour gedaan met een jeep (1999) was fantasties ons werd verteld dat het grote gat waar je recht onder kan staan destijds gebruikt was voor de opnames van Airwolf.
Bij ons speelde een indiaan op een trommel in die geluidsdome.
Lonestar
Amerika-ontdekker

Bericht door Lonestar »

Haha, toch niet zo héél uniek dus! Dat van Airwolf was ons ook verteld ja, bij the Eye of God.

Groetjes, José
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Lonestar schreef:Haha, toch niet zo héél uniek dus! Dat van Airwolf was ons ook verteld ja, bij the Eye of God.

Groetjes, José
Je moet volgens mij het geluk hebben met een klein groepje te zijn (wij waren met zijn tweeen) als de groep groter is wordt zo'n tour toch wat meer afgeraffeld zeker als het druk is dan willen ze vlug terug om de volgende groep in te laden.
Wij hebben drie uur met Herbert door het park gereden schitterende ervaring, helemaal achterin het park gestopt en de motor uit gezet de stilte die je dan meemaakt is oorverdovend 8)
Lonestar
Amerika-ontdekker

Bericht door Lonestar »

Wij hebben drie uur met Herbert door het park gereden schitterende ervaring, helemaal achterin het park gestopt en de motor uit gezet de stilte die je dan meemaakt is oorverdovend
Ja dat hadden wij ook! Ook maar met z'n tweetjes en we stopte geregeld (motor uit) om lekker te genieten, stukje te wandelen of een uitleg ergens over. De tour was eigenlijk een 2 uur durende tour, maar we zijn ruim 3 uur in het reservaat geweest.

Ik krijg al weer helemaal kippenvel als ik aan die stilte denk! Je hoort alleen de wind langs de mesa's en buttes ruizen, heerlijk!

Groetjes, José
BaconPopper
Amerikafan

Alright, thanks!

Alweer een paar nieuwe en interessante tips bij die het alleen maar beter kunnen maken.

I.v.m. de trip van LA naar Palm Springs dachten we ten laatste tussen 15u en 16u te vertrekken in Hollywood richting PS.
Is dit nog op tijd, of beter een uurtje vroeger vertrekken om files te vermijden?
Ik las wel net in een ander topic dat er veel carpool-lanes zijn. Vermits we met 4 zijn, kunnen we die dus gebruiken. Zo zouden we toch niet al te veel last van files moeten hebben, niet?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

BaconPopper schreef:I.v.m. de trip van LA naar Palm Springs dachten we ten laatste tussen 15u en 16u te vertrekken in Hollywood richting PS.
Is dit nog op tijd, of beter een uurtje vroeger vertrekken om files te vermijden?
Ik las wel net in een ander topic dat er veel carpool-lanes zijn. Vermits we met 4 zijn, kunnen we die dus gebruiken. Zo zouden we toch niet al te veel last van files moeten hebben, niet?
Zou wat vroeger vertrekken, de US-101 richting de I-10 wil nog al eens vast staan en daar zit geen carpoollane aan die krijg je pas op de I-10 zelf.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer