Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bagageregels bij reis met overstap verschillende vliegtuigmaatschappijen.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
robrtabbers
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bagageregels bij reis met overstap verschillende vliegtuigmaatschappijen.

Bericht door robrtabbers »

Goedemiddag,

We gaan 18 juli naar San Francisco. We vliegen met Brussels Airways die het eerst stuk van Zaventem naar Frankfurt hebben uitbesteed aan Lufthansa en van Frankfurt naar San Francisco met United Airlines. We hebben geen ruimbagage en alleen cabinebagage.

Nu is mijn vraag: welke cabineregels gelden nu voor de reis van Brussel via Frankfurt naar San Francisco?

Als ik internet na ga, dan geldt de MSC regel --> dat is de regel van Most Significant Carrier. Volgens mij is dat dan United Airlines en gelden de regels voor cabinebagage van United Airlines voor de hele reis.

Maar ik twijfel. Hopelijk kunnen jullie deze twijfel wegnemen.

Want als ik bel met lastminute.com (site waar we geboekt hebben) moet ik dit navragen bij Brussels Airlines of wachten tot de elektronische tickets er zijn, daar staat heb op, 96 uur van te voren. Maar dat is kort dag aangezien ik de juiste formaat bagage nog wil aanschaffen. Als ik Brussels Airlines bel zeggen ze dit na te vragen bij United en United zegt dat ik naar Last Minute moet. Heel fijn. ;-)

ik hoop dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft.

Gr. Rob
mtl
Amerika-expert

Re: bagage regels bij reis met overstap verschillend vliegtuigmaatschappijen

Bericht door mtl »

Staat dat niet in de voorwaarden van je ticket? Anders gewoon navragen bij Brussels Airlines.
kevin123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door kevin123 »

Zit er zoveel verschil tussen dan? Meestal gaat het om een centimeter verschil. Is het dan niet het makkelijkste om van de slechtste voorwaarden uit te gaan? Nou doen Amerikaanse maatschappijen volgens mij nooit moeilijk als ik soms zie wat Amerikanen mee aan boord nemen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

De handbagage regels van de maatschappij waar je mee vliegt gelden altijd. Dus de eerste vlucht de regels van Lufthansa en de tweede vlucht van United. Dat kan ook niet anders, de bemanning weet toch niet of je meerdere vluchten hebt?
Maar begrijp ik nu goed dat je nog geen tickets hebt?, en die pas 96 uur van tevoren gaat krijgen?, daar zou ik me wel zorgen om maken, ik neem aan dat je al wel betaald hebt, als de tussenpersoon in de tussentijd failliet gaat ben je alles kwijt.
robrtabbers
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door robrtabbers »

Dankjewel voor jullie reacties, dat geeft maar aan waarom ik twijfel. ik zie de regels van lufthanse gelden maar MSC zeg:

Sorry voor de lange lap tekst ik snap het als je afhaakt ;-)

en daar is het al verwarrend:

van de site van brussels airline:

MOST SIGNIFICANT CARRIER RULE
For tickets including flights with other airlines than Brussels Airlines the Most Significant Carrier rule applies according to the IATA resolution 302, effective as from April 2011.

As a general rule, the free baggage allowances apply when Brussels Airlines operates the geographically longest or most significant stretch of the journey. If the longest leg or the most significant stretch of the journey is operated by another airlines, its baggage allowance rules may apply on Brussels Airlines flights or on codeshared flights. The applicable free baggage allowance is mentioned on your electronic ticket.

en dan een stukje lager"
The applicable baggage rules are usually the ones set by the airline listed first on the ticket
Any airlines listed as first carrier on a ticket can chose freely to transfer the baggage rules to any other airline in the itinerary (MSC).

IATA site
Determining the Most Significant Carrier (MSC)
The process to determine the Most Significant Carrier (MSC) is defined in IATA Resolution 302.
In case of code-share flights, in general the Marketing Carrier's baggage policy prevails, unless that
carrier publishes a rule stipulating that the Operating Carrier’s baggage policy should apply.
The general rules to determine the MSC are based on the Areas where the transportation takes place.

These areas are categorized between the IATA Traffic Conference (TC) Areas and Sub-Areas as
follows:
• Traffic Conference Area 1 (TC1): The Western Hemisphere (The Americas and The
Caribbean)
• Traffic Conference Area 2 (TC2): Europe, Middle East and Africa
• Traffic Conference Area 3 (TC3): Asia and Asia Pacific
Based on the above categorization the MSC is:
• The carrier performing carriage on the first sector that crosses from one Area to another for
travel between two or more Tariff Conference (TC) Areas
o Exception: TC123 only, the carrier providing carriage on the first sector that crosses
between TC1 and TC2.
• The carrier performing carriage on the first sector that crosses from one Sub-Area to another
for travel between two or more Tariff Conference (TC) Sub-Areas
• The carrier performing carriage on the first international sector for travel within a Tariff
Conference (TC) Sub-Area.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@robrtabbers dit dus:
Harry schreef:
12 jan 2023, 14:17
De handbagage regels van de maatschappij waar je mee vliegt gelden altijd. Dus de eerste vlucht de regels van Lufthansa en de tweede vlucht van United. Dat kan ook niet anders, de bemanning weet toch niet of je meerdere vluchten hebt?
Ze kunnen wel van alles zeggen in zo'n MSC (had ik trouwens nog nooit van gehoord), maar ga je gelijk maar eens halen als je aan het boarden bent. In jouw geval verschillen die van Lufthansa en United op één punt: Max gewicht handbagage. 8kg bij LH, terwijl dit bij United (en andere US maatschappijen) niet gemaximeerd is. Maar ik zou er niet op gokken om op BRU met een handbagage koffer van bv 15kg aan te komen, goede kans dat die als het controleerd wordt het bagageruim in moet, MSC of niet.

Dit is trouwens voor mij een van de redenen om bij voorkeur met een US maatschappij vanuit Europa te vertrekken, die 8kg is wel erg weinig. En daarnaast is de overstap, wanneer niet rechtstreeks, daarmee in de US, wat ik prettiger vind.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer