Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het zuidwesten in juli/augustus, hoe met drukte?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lord Bonez
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Het zuidwesten in juli/augustus, hoe met drukte?

Bericht door Lord Bonez »

Hallo,

Ik ben al meerdere keren in de USA geweest, maar zat er over te denken om deze zomer met de kids (14 en 11) een rondje zuidwesten te maken.
Nu vroeg ik me alleen af hoe het zit met de drukte. Is het overal super druk zoals tegenwoordig in zuid Europa? Of is het nog altijd goed te doen bij plaatsen als Grand Canyon, Yosemite, Las Vegas, etc.

Ik wil in principe de route en hotels wel van tevoren regelen, kan me voorstellen dat dat een uitdaging is om last minute te doen in de zomer.

Groeten!
mtl
Amerika-expert

Re: Het zuidwesten in juli/augustus, hoe met drukte?

Bericht door mtl »

Reken maar op grote drukte. Zeker bij de toeristische hotspots.
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mies2301 »

Vegas zal iets rustiger zijn door de hitte in de zomermaanden.
De nationale parken zijn te druk, vooral in de zomervakantie maanden.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Mies2301 schreef:
18 jan 2023, 09:43
Vegas zal iets rustiger zijn door de hitte in de zomermaanden.
Behalve in de weekenden
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

Wij zijn al meerdere keren kn het zuidwesten geweest in juli/augustus.

Het is druk, maar wel goed te doen totaal niet vergelijkbaar met Zuid-Europa, waar je over een eenbaansweg allemaal richting het strand rijdt.
Vroeg opstaan en vroeg naar de Nationale parken is wel handig.

Afgelopen jaar bijvoorbeeld op 13 en 14 augustus (zaterdag en zondag) naar Zion geweest, was prima te doen.
Als je voor 8.00/8.30 uur in het park bent is parkeren bij het visitor center nog mogelijk en is de shuttle ook niet druk.

Vegas is wel druk, maar als er niemand loopt is ook de hele beleving anders. Hotels zijn buiten het weekend wel een stuk goedkoper en de zwembaden zijn rustiger.

Vooruit een route vastleggen en je hotels boeken is wel aan te raden. Er is altijd wel iets te krijgen, maar de prijzen kunnen aardig oplopen en je hebt kans dat je verder van je bestemming moet overnachten.
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Ik kan bovenstaand bevestigen. Afgelopen juli/aug het standaardrondje zuidwesten gedaan en wij vonden het zeer goed te doen. We zaten echt op de drukke plekken en vaak op de foute momenten (niet iedereen bij ons is fan van vroeg opstaan), maar geen ergernis hier.

Natuurlijk was het bijv. druk bij de Narrows-wandeling in Zion en lukt het niet om foto's te maken zonder toeristen erop, wachttijden bij de shuttlebus in park zelf was max 10 minuten en dan had i het over rond 10:30/11:00ur 's morgen. Ook was het druk in Yosemite op bepaalde wandelingen maar hebben we toch ook lekker in alle rust een rondje kunnen fietsen.

Mijn ervaring was dat het gezellig druk was en zeker geen reden om je er zorgen over te maken. Wat wel zo is, is dat wellicht vanaf komende zomer er meer toeristen uit China e.d. weer gaan komen, die waren er nu niet. Geen idee hoeveel invloed dat gaat hebben...
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het zal voor iedereen verschillend zijn, wij ervaren vooral de bekende parken als veel te druk, en gaan bewust altijd laat september/oktober of juist in maart/april.
File rijden in nationale parken is niet onze favoriete bezigheid.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als het geen optie is om buiten de zomermaanden te gaan zou ik er gewoon voor gaan. Maar doe dan de populaire dinge vroeg of juist laat op de dag, overnacht in de parken of op heel korte afstand, en hou er rekening mee dat je niet alleen bent.
Ik heb - behalve tijdens het Labor Day weekend in Yosemite, of achter een bizon in Yellowstone - nog nooit in de file gestaan in een park.
Verwacht niet dat je ergens alleen bent, dan moet je het echt buiten de gangbare bezienswaardigheden zoeken, maar daar lever je dan vaak ook wel wat natuurschoon voor in.

Marianne
Lennart
Amerika-ontdekker

Bericht door Lennart »

Ik bezocht de westkust afgelopen juli en vond de drukte enorm meevallen! Ik denk wel dat de inreisregels rondom corona hier grotendeels verantwoordelijk voor was. De stap om vanuit Azië of Europa naar Amerika te gaan was toen nog iets groter.

Het voordeel van Amerika is wel dat de Grand Canyon, Yosemite en Las Vegas ENORM groot zijn. je loopt niet met miljoenen mensen door een smal Italiaans straatje.

Drukte is vaak wel wat te ontlopen door net even een paar honderd meter verderop te staan, of de highlights te bezoeken op ongebruikelijke tijden. Je zal dan alsnog zeker niet alleen op het randje van de Canyon staan, Maar het kan flink wat bussen vol toeristen schelen.

Weet wel dat sommige plekken SNIKHEET zijn. In Death Valley, of in de natuurparken rondom Las Vegas zal weinig volk lopen.

Ik ga liever in het hoogseizoen naar de US dan helemaal niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer