Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Seyst: Salt Lake City/Denver - Phoenix

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Seyst
Amerikafan

Reis Seyst: Salt Lake City/Denver - Phoenix

Bericht door Seyst »

Dag allen,

Naast onze reis in mei/ juni naar Yellowstone willen we in de zomer een twee reis plannen van Salt Lake City/ Denver naar Phoenix. Onze favoriete activiteit tijdens de reis is het lopen van trails (moderate en hard). Adviezen voor leuke en spannende trails zijn dan ook van harte welkom.

Mede dankzij eerdere verslagen op het forum hebben we al een aardig begin kunnen maken voor een route. In eerste instantie wilde we de route laten lopen van Denver naar Phoenix, maar achter leek ons Salt Lake City beter dan Denver…Maar is dit ook het handigst?

Dagnr.- Plaats aanvang dag - Plaats naar toe - Notitie
1. Amsterdam - Salt Lake City
2. Salt Lake City -Torrey – (Capital Reef NP)
3. Capital Reef NP
4. Torrey – Moab – (Capital Reef NP)
5. Canyonlands NP
6. Canyonlands NP
7. Arches NP
8. Moab - Motrose – (Arches NP)
9. Motrose - Mesa Verde NP – (Black Canyon of the Gunnison NP)
10. Mesa Verde NP - Canyon de Chelly NM – (Mesa Verde NP)
11. Canyon de Chelly NM - Petrified Forest NP – (Canyon de Chelly NM)
12. Petrified Forest NP – Heber - Overgaard – (Petrified Forest NP)
13. Heber-Overgaard - Sedona – (Tonto Natural Bridge SP)
14. Sedona
15. Sedona
16. Sedona – Phoenix – (Sedona)
17. Phoenix – Amsterdam

We zouden jullie graag om adviezen en hulp willen vragen m.b.t. deze route. Zelf hebben we alvast een paar vraagjes:
1. Great Sand Dunes NP laten we links liggen omdat het ver omrijden is. Vinden jullie dit park het waar om dit park toch nog toe te voegen aan de reis?
2. Saguaro NP bij Tucson lijkt ons prachtig, alleen weten we niet of het handig is om dit park nog toe te voegen aan de reis. Wat is jullie mening hierover?
3. De verdeling van de aantal dagen in het algemeen (en met name voor de dagen 2 t/m 8 ).

Voor de rest zijn we heel benieuwd naar jullie inbreng :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Seyst: Salt Lake City/Denver - Phoenix

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie zijn lekker bezig!
Waarom kies je nu voor de zomer voor deze route en het voorjaar voor de route met RMNP en Yellowstone? Dat zou ik precies andersom gedaan hebben.
De tijd voor Canyonlands ijkt me ruim, of wil je ook het Needles district doen? Er is natuurlijk meer dan genoeg te doen rond Moab, je kunt ook naar Corona Arch en Dead Horse Point SP.

Veel tips heb ik niet, ik had al eerder naar ons 219- verslag verwezen, van deze route deden we toen ook wat stukken (Capitol Reef, Moab, Canyon de Chelly, Black Canyon of the Gunnison). Wij waren toen ook twee nachten in Capitol Reef en zeker als je graag wandelt is dat wel nodig.
Arches hanteert weer een timed entry reservering hou daar rekening mee.

Marianne
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Martin & Marianne schreef:
15 jan 2023, 16:37
Jullie zijn lekker bezig!
Waarom kies je nu voor de zomer voor deze route en het voorjaar voor de route met RMNP en Yellowstone? Dat zou ik precies andersom gedaan hebben.
Deze keuze om in de zomer deze route te doen is omdat er nu een vriend mee gaat die vastzit aan de zomervakanties, en die mocht kiezen welke route haha..
De tijd voor Canyonlands ijkt me ruim, of wil je ook het Needles district doen? Er is natuurlijk meer dan genoeg te doen rond Moab, je kunt ook naar Corona Arch en Dead Horse Point SP.
We hadden gelezen dat je in het Needles District de mooiere wandeling hebt, daarom hadden we twee hele dagen gepland. Corona Arch en Dead Horse Point hadden we nog niet meegenomen. Dank voor de tip :)
Wij waren toen ook twee nachten in Capitol Reef en zeker als je graag wandelt is dat wel nodig.
Arches hanteert weer een timed entry reservering hou daar rekening mee.
We hebben nu ongeveer 2.5 dag Capital Reef, is dat aan te raden?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Hoi,
Ja, zal lekker warm worden in de zomer :D
Ik neem aan 1e keer Zuid-West ?
Als jullie van wandelen houden zou ik juist Denver doen. En dan andersom: Phoenix starten, Denver eindigen...
Is Capitol Reef een must ? Leuk wandelen natuurlijk, maar best uit de richting.
Als je in Phoenix start kun je eerste Sedona doen (let op: het is écht in de zomer daar, waardoor je eigenlijk na 11-12 uur niet meer lekker wandelt, temeer daar er relatief weinig beschutting is ! Vervolgens kun je richting Moab (onderweg Monument Valley bekijken). Arches is leuk voor een aantal kortere wandelingen, maar ook hier beter niet tussen 11-16 uur in de zomer. Canyonlands vinden wij meer een park voor de uitzichten. Erg uitgestrekt en naar mijn idee wat saai voor een wandeling. Wij hebben zowel bij Island in the Sky als the Needles gewandeld, maar nooit langer dan 2 uur.
Wel leuk om een jeep te huren :)
Na Mesa Verde zou ik eerlijk gezegd in de zomer de bergen in gaan: via Durango naar Ouray (million Dollar Hwy), daarna Montrose (Black Canyon ot Gunisson) en dan wellicht naar Grand Mesa en via Aspen naar Leadville. Dan kom je onderweg prachtige wandelmogelijkheden tegen. Je eindigt daarna in Denver....
Laatst gewijzigd door paulr op 15 jan 2023, 18:03, 2 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Wel gaaf, tweemaal in korte tijd naar ZW Amerika.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

We hebben de dagen 1 t/m 8 iets bijgewerkt:
2. Salt Lake City -Torrey – (Capital Reef NP)
3. Capital Reef NP – Moab (Capitol Reef/ Goblin Canyon/ Little White Horse Canyon
4. Canyonlands NP
5. Canyonlands NP
6. Canyonlands NP
7. Arches NP
8. Moab - Motrose – (Arches NP)

De verdeling is nu:
Capitol Reef: 1.5 dag
Canyonlands: 3 dagen
Arches: 2 dagen

Is dit een realistisch planning (ook met het oog op wandelingen) of zouden jullie de verdeling anders doen?

Daarnaast hebben we nu een route staat van Petrified Forest National Park naar Toto Natural Bridge SP naar Sedona. Zijn er hier ervaring m.b.t. Toto Natural Bridge SP en de route hierheen. Of kan ik er beter voor kiezen om dit over te slaan en direct naar Sedona te rijden?
paulr schreef:
15 jan 2023, 18:00
Hoi,
Ik neem aan 1e keer Zuid-West ?
We zijn twee keer eerder geweest in het zuidwesten waarbij we eigenlijk alles gedaan hebben links van Monument Valley plus Phoenix en Sedona :)
paulr schreef:
Als jullie van wandelen houden zou ik juist Denver doen. En dan andersom: Phoenix starten, Denver eindigen...
Is Capitol Reef een must ? Leuk wandelen natuurlijk, maar best uit de richting.
Op internet lees ik veel dat Capitol Reef tegenvalt t.o.v. Arches en Canyonlands, dus een must is het niet. Maar het lijkt ons wel leuk om het park mee te pakken. Maar puur omdat het een National Park is haha...
paulr schreef:
Als je in Phoenix start kun je eerste Sedona doen (let op: het is écht in de zomer daar, waardoor je eigenlijk na 11-12 uur niet meer lekker wandelt, temeer daar er relatief weinig beschutting is ! Vervolgens kun je richting Moab (onderweg Monument Valley bekijken). Arches is leuk voor een aantal kortere wandelingen, maar ook hier beter niet tussen 11-16 uur in de zomer. Canyonlands vinden wij meer een park voor de uitzichten. Erg uitgestrekt en naar mijn idee wat saai voor een wandeling. Wij hebben zowel bij Island in the Sky als the Needles gewandeld, maar nooit langer dan 2 uur.
Wel leuk om een jeep te huren :)
Na Mesa Verde zou ik eerlijk gezegd in de zomer de bergen in gaan: via Durango naar Ouray (million Dollar Hwy), daarna Montrose (Black Canyon ot Gunisson) en dan wellicht naar Grand Mesa en via Aspen naar Leadville. Dan kom je onderweg prachtige wandelmogelijkheden tegen. Je eindigt daarna in Denver....
Deze optie is nog te overweg, alleen dan heb ik geen Capitol Reef NP...Dat wordt dan de keuze...
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ik zou echt goed kijken wat je in Canyonlands wil wandelen. Het is echt prachtig (wij vinden het zelfs indrukwekkender dan GC), maar het is weids en groots. Bij het wandelen heb je veel hetzelfde: vooral veel steen en vaak hetzelfde uitzicht. In the Needles hebben wij 2 wandelingen gedaan van allebei ca 2 uur. Dat vonden wij toen voldoende. Maar goed, wij zijn wellicht meer van groene weides en bossen, blauw van de meren en wit van de gletschers. Liefst met wat beesten erbij :) .
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Komende dagen ga ik even verdiepen in de trails in Canyonlands. Weet je toevalling nog welke trails jullie gelopen hebben in The Needles, @paulr?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Moab is eigenlijk geen goede uitvalsbasis voor het Needles district. Als je daar wilt wandelen is vroeg in de ochtend starten aan te raden. Maar ik denk dat het niet aan te raden is in de zomer.
Wil je er wel naar toe rij dan van Capitol Reef naar bijvoorbeeld Monticello (via de prachtige ut95) en breng de ochtend daarop een bezoek aan het Needles district. Daarna kun je de parken bij Moab bezoeken.

Kijk eens in ons 2013-verslag voor ons (korte) bezoek aan het Needles deel en de rit naar Capitol Reef.
De mooiste wandeling is de Chesler Park Trail. Wij hebben er geen ervaring mee, maar ik begrijp dat je die wandeling niet moet onderschatten. Wij deden twee korte trails.

Lees je in over Capitol (met een o) Reef zodat je zelf kunt inschatten of een bezoek de moeite waard is.

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Is alweer even geleden, maar heb ff de kaart erbij gepakt. Ik meen Slickrock en de 2e was de Cave Spring (hebben we langer over gedaan met wat omwegen en picknick tussendoor). wel leuk omdat je dan wat plekken tegen komt waar ze spullen van vroeger bewaard hebben)
https://www.nps.gov/cany/planyourvisit/hiking.htm
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben in de zomer van 2019 de hike naar Chesler Park gedaan in het Needles deel van Canyonlands. Echt een supermooie hike van 19 km, maar het werd wel bloedheet later op de dag. Dus niet zonder gevaar! Als het erg warm is zou je ook alleen naar het Chesler Park Viewpoint kunnen lopen. Dan is het een wandeling van 9 km.

Het plaatsje Monticello ligt het dichtste bij dit deel van Canyonlands. Maar het is toch nog anderhalf uur rijden van Monticello naar de trailhead van de Chesler Park Trail. Wij vertrokken om vijf ‘s morgens uur uit Monticello om vroeg te kunnen starten met de wandeling.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Bedankt voor het meedenken met ons en het delen van jullie reisverslagen :D :D

Wij denk dat we de Chesler Park Trail wel kunnen lopen en het ziet er prachtig uit als we jullie foto's zien. Het enige twijfel is of het het waard is om een dag Canyonlands op te offeren en naar Monticello te rijden om deze wandeling te kunnen lopen? Wat vinden jullie en wat is jullie mening hierover?

Als we ervoor kiezen om naar Monticello te rijden en de trail te lopen dan zullen de eerste 8 dagen er als volgt uit komen te zien:
We hebben de dagen 1 t/m 8 iets bijgewerkt:
2. Salt Lake City -Torrey – (Capitol Reef NP)
3. Capitol Reef NP – Moab (Capitol Reef/ Goblin Canyon/ Little Wild Horse Canyon Trail
4. Canyonlands NP
5. Canyonlands NP
6. Arches NP
7. Moab - Monticello – (Arches NP)
8. Needles District Canyonlands NP (Chesler Park Trail) - Motrose

Of zouden jullie hem anders, namelijk vanuit Torrey naar Monticello naar Moab?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Seyst schreef:
17 jan 2023, 21:47
Of zouden jullie hem anders, namelijk vanuit Torrey naar Monticello naar Moab?
Ja, dat was wat ik aangaf.
Je rijdt dan ook via de mooie Ut95.

Ik had ook naar ons 2013-verslag verwezen; wij deden het in omgekeerde richting.

Ik denk niet dat je voor het Island in the Sky-deel 2 volle dagen nodig hebt. Je kunt een dag gebruiken voor Corona Arch en Dead Horse Point SP en voor Arches is meer tijd om niet gek.
Marianne
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

17 jan 2023, 22:09
Ja, dat was wat ik aangaf.
Je rijdt dan ook via de mooie Ut95.

Ik had ook naar ons 2013-verslag verwezen; wij deden het in omgekeerde richting.
Ik had je verslag ook gelezen, alleen las ik de eerste twee zinnen van jullie dag waarin jullie schrijven dat het zo'n drukke dag was dat het ook wel een verkeerde planning was..haha. Daarom dacht ik hem toch andersom te doen.

Op dag drie zouden we dan na Capitol Reef vanuit Goblin Valley naar Monticello rijden wat 3:15uur rijden is via de UT95. Omdat je aangeeft dat dit een mooie route is willen we deze route wel in het licht rijden. Denk je dat deze dag goed te doen is? Of toch te druk?
17 jan 2023, 22:09
Ik denk niet dat je voor het Island in the Sky-deel 2 volle dagen nodig hebt. Je kunt een dag gebruiken voor Corona Arch en Dead Horse Point SP en voor Arches is meer tijd om niet gek.
Marianne
De tweede dag in Canyonlands zouden we kunnen inderdaad om kunnen zetten naar Corona Arch en Dead Horse Point SP. Hoeveel tijd zou je adviseren in Arches NP? We hebben nu twee volle dagen, moet dit dan bijvoorbeeld naar 3 volle dagen?
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

We hebben onze reis iets aangepast en zouden graag nog een keer beroep willen doen op jullie goede adviezen.

De reis hebben we omgedraaid, dus beginnen nu in Phoenix en eindigen in Salt Lake City. Ook hebben we twee extra dagen tot onze beschikking tijdens onze reis. Eén van die dagen besteden we aan een overnachting in Tucson om Saguaro NP te bezoeken. De tweede extra dag weten we niet wat het handigst om hem te besteden?

De route is nu als volgt:
1. Amsterdam - Phoenix
2. Phoenix – Tucson – (Saguaro NP)
3. Tucson – Sedona – (Sedona)
4. Sedona
5. Sedona
6. Sedona - Petrified Forest NP – (Tonto Natural Bridge SP)
7. Petrified Forest NP - Canyon de Chelly NM – (Petrified Forest NP)
8. Canyon de Chelly NM - Mesa Verde NP (Mancos/Cortez) – (Canyon de Chelly NM)
9. Mesa Verde NP (Mancos/Cortez) - Montrose – (Mesa Verde NP)
10. Montrose – Moab – (Black Canyon of the Gunnison NP)
11. Moab - (Canyonlands NP)
12. Moab – (Arches NP)
13. Moab – (Arches NP)
14. Moab – (Canyonlands NP/ Arches NP/ Corona Arch/ Dead Horse Point SP)
15. Moab – Monticello – (Canyonlands NP Needles District, Chesler Park Trail)
16. Monticello - Torrey – (Capital Reef NP/ Goblin Canyon/ Little Wild Horse Canyon)
17. Torrey – Salt Lake City – (Capital Reef NP)
18. Salt Lake City - Amsterdam
19. (Extra dag, ergens in de reis in te plannen)????

We zaten zelf te denken om de tweede extra dag in Sedona te besteden, maar omdat jullie altijd goede adviezen en ideeën hebben zouden wij graag jullie mening hierover willen horen 😊
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt nu al 2 volle dagen voor Sedona, waarom dan nog een extra dag? Ik zou die extra dag gebruiken voor Capitol Reef want met die reisdagen ervoor en erna heb je daar nu erg weinig tijd.

Marianne
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Als je een dag over hebt, zou ik die bij Tucson zetten.Daar is zoveel meer te zien dan alleen Saguaro. Ik zou er wel een week kunnen blijven.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

21 jan 2023, 09:49
Je hebt nu al 2 volle dagen voor Sedona, waarom dan nog een extra dag? Ik zou die extra dag gebruiken voor Capitol Reef want met die reisdagen ervoor en erna heb je daar nu erg weinig tijd.
De keuze voor Sedona kwam voort uit dat er mooie wandelingen zijn, maar de optie om een extra nacht in Captiol Reef te verblijven is dan een iets betere keuze.
Elendan schreef:
21 jan 2023, 16:07
Als je een dag over hebt, zou ik die bij Tucson zetten.Daar is zoveel meer te zien dan alleen Saguaro. Ik zou er wel een week kunnen blijven.
Oeh dat klinkt goed! Hoe zou je die tweede extra dag inplannen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk wel even naar de temperaturen bij Tucson. Lange wandelingen zijn niet te doen. Je zou dat zuidelijke deel eens voor een ander jaargetijde kunnen gebruiken en dan nu misschien wat meer tijd voor Colorado.
En bij Capitol Reef is het ook mooi wandelen dus waarom voor Sedona 3 of meer nachten en daar maar 1 begrijp ik niet zo goed.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik snap de 3 nachten Sedona wel. De omgeving daar heeft veel te bieden. Niet alleen de prachtige natuur en de wandelmogelijkheden maar het heeft daarnaast ook andere bezienswaardigheden die je kunt bezichtigen. En wij vonden het een leuk stadje. Het is natuurlijk ook maar net waar je voorkeur naar uitgaat.
Ik zou de extra dag ook bij Capitol Reef zetten. Wat betreft Tucson: wij zijn er niet geweest, maar de afstand vanuit Phoenix is volgens Google Maps zo'n 1,5 uur rijden dus de rest van de dag kan je een goede impressie krijgen van Saquaro NP. En eventueel nog de volgende ochtend. En als ik mij herinner dat het in Palm Springs al 40 graden was in mei dan vrees ik dat het daar in de zomerperiode nog warmer kan worden. Dus echt wandelen zal geen optie zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer