Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

Linda73 schreef:
10 feb 2023, 16:32
Ik heb daar een plek op de C-loop geboekt, iemand ervaringen mee?
Indirect: wij stonden in 2019 op de B-loop, maar Bert en Saskia (forumlid sep) stonden op de C-loop en ik lees in hun verslag (zie hier) dat ze daar het liefst staan. En ze stonden daar inderdaad mooi!

In Yosemite komt ongetwijfeld nog we iets vrij. Wat zoeken jullie? Er zijn wel tenten beschikbaar in Curry Village.

Marianne
Linda73
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Linda73 »

paulr schreef:
10 feb 2023, 17:16
hmmmmm.... Dat is raar bij Sun Outdoor, wij hebben afgelopen jaar met 2 30ft campers op de standaard full hook up plekken gestaan en (bijna) alle sites zijn geschikt voor grote campers. Mail ze even, ze reageren erg snel. Ten tijde van Covid afgelopen jaren vaak contact met ze gehad voor het elke keer weer omzetten van boeking... hadden plekken 5 en 6 in het eerste rijtje en die rij is overal geschikt voor grote campers. Volgens mij krijg je je aanbetaling geheel retour als je uiterlijk 2 weken voor aankomst moet annuleren.
Fruita: stonden in A loop, maar volgens mij is er nauwelijks verschil per plek. Allemaal prima...
ja raar he? Ik heb net het contact formulier op hun site ingevuld (ik kon zo geen emailadres vinden..)

Regels inmiddels gevonden en ik zie inderdaad staan dat je de aanbetaling retour krijgt als je twee weken voor aankomst annuleert.
Even hun reactie afwachten dus en dan kunnen we deze camping ook hopelijk boeken!
Linda73
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda73 »

Martin & Marianne schreef:
10 feb 2023, 17:58
Indirect: wij stonden in 2019 op de B-loop, maar Bert en Saskia (forumlid sep) stonden op de C-loop en ik lees in hun verslag (zie hier) dat ze daar het liefst staan. En ze stonden daar inderdaad mooi!

In Yosemite komt ongetwijfeld nog we iets vrij. Wat zoeken jullie? Er zijn wel tenten beschikbaar in Curry Village.

Marianne
dank voor de link naar hun verslag, ben meteen maar even gaan lezen. Ziet er inderdaad als een mooie plek uit. Wij hebben plek 65 geboekt. dus redelijk in de buurt waar zij ook zaten :)

Vwb Yosemite: we hebben nu een kamer in Yosemite Valley Lodge geboekt. De tenten heb ik nog wel in m'n achterhoofd, maar trekt ons minder moet ik eerlijk bekennen :oops:
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SaskiaC »

Dacht even dat we tegelijk vertrokken, maar net niet. Wij 3 dagen later!
patricia
Amerika-ontdekker

Bericht door patricia »

Weet niet of het nog nodig is, maar mochten ze niet reageren via het contactformulier, ik heb een mailadres: moabdowntown@sunoutdoors.com
E-mailadres staat op de bevestiging als je hebt geboekt.

Wij hebben voor aankomende zomer daar een cabin geboekt. Ik had afgelopen week een vraag en ze reageren heel snel.
Linda73
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda73 »

SaskiaC schreef:
11 feb 2023, 14:26
Dacht even dat we tegelijk vertrokken, maar net niet. Wij 3 dagen later!
hahaha dat zou anders grappig zijn! Vertrekken jullie dan de 27ste of de 28ste?
Linda73
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda73 »

patricia schreef:
14 feb 2023, 16:29
Weet niet of het nog nodig is, maar mochten ze niet reageren via het contactformulier, ik heb een mailadres: moabdowntown@sunoutdoors.com
E-mailadres staat op de bevestiging als je hebt geboekt.

Wij hebben voor aankomende zomer daar een cabin geboekt. Ik had afgelopen week een vraag en ze reageren heel snel.
wat lief, dank! Het is inmiddels gelukt met boeken :)
Linda73
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda73 »

Ik ben inmiddels aan het kijken voor Mather, die kan ik een dezer dagen hopelijk boeken.
Nog tips voor waar te staan op deze campground?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Laatste keer een plek ergens in de in de 20-30 nummers. Lekker dichtbij de uitgang, dus niet zo ver lopen naar de rim. Eerder een in de 60-70 gehad en dat was toch al snel 10 minuten verder lopen… qua afmeting/ruimte maakt het allemaal niet veel uit.
Linda73
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda73 »

Mather inmiddels ook geboekt!

Ik zag dat The View inmiddels ook weer te boeken is. 89,95 voor 1 nacht.....geen voorzieningen verder. Ik lees dat het uitzicht inderdaad fantastisch is, maar dat de camping verder niets voorstelt. Nu zijn we er ook maar 1 nacht, maar ik twijfel wel tussen The View en Gouldings. Heeft iemand nog een advies/tips hierin?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben eens op Gouldings Campground overnacht in een cabin, en in 2019 hebben we op de camping gestaan. Met een tent was dat geweldig vond ik. De campers staan daar echter niet gezellig; gewoon in een rijtje langs de weg. Maar het uitzicht is geweldig, en wij vonden het sanitair ook uitstekend. De camping bij Gouldings is wel mooier om te staan.
Je zou ook nog naar de KOA kunnen kijken, daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ik vind het wel prijzig trouwens, met de tent was het een stuk goedkoper.

Je kunt eens op googlemaps naar foto's kijken om een indruk te krijgen.

Marianne
Linda73
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda73 »

@Martin&Marianne je bedoelt in je eerste zin The View dan juist, neem ik aan?
Dat was mij inderdaad ook opgevallen dat de campers hier niet gezellig staan. Je gaat dan echt puur voor het uitzicht.

Ja stevige prijzen he? en de prijzen blijven blijkbaar stijgen, want vrienden van ons hebben vorige week The View geboekt en dezelfde plek is nu alweer 10 USD duurder.
Googlemaps is inderdaad wel een goeie, ga ik naar kijken!
Linda73
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda73 »

En we zijn weer een tijdje verder! Inmiddels de ESTA geregeld en op twee campings na alle campings geboekt (In Page & Las Vegas moet ik nog boeken)
Walvistour geboekt, Alcatraz geboekt, Antilope geboekt.
Ik ben nu druk bezig met ons roadbook en bezig met het stuk van San Francisco naar Yosemite en de indeling hiervan.
We slapen de eerste nacht in de Valley en ik zat te denken om op weg daar naar toe vanuit SF via Mariposa Grove te rijden. Ik heb gelezen dat de weg vanuit Merced echt prachtig schijnt te zijn, klopt dat?
Dan kom ik volgens mij op de volgende route:
80, 580, 205, stukje 5, 120, 99, 140, 49, 41 => is deze prima te rijden zo of nog suggesties?

Dan zal het tegen eind van de middag zijn als we aankomen in de Valley. De volgende dag willen we dan de hele dag in de Valley doorbrengen.
Die avond erop slapen we in El Portal en vanuit daar willen we dan de volgende dag de Tioga Road nemen op weg naar ons hotel in Mammoth Lakes.

Klinkt deze indeling en route een beetje logisch? of heeft iemand nog tips en/of aanmerkingen?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Eh…wellicht niet helemaal je vraag, maar heb toch een opmerking. Waarom een hotel in Mammoth ? (Ben er zelf voor oktober aan het kijken, maar vond niet echt iets leuks…). Waarom niet daar kamperen en juist in LV een hotel. De campings in LV liggen ver weg en als je niet in het weekend bent kun je wellicht zelfs goedkoper een hotel vinden dan een camping…. Wij vinden juist in LV tijdens een camper tour de afwisseling met een nachtje hotel erg fijn…

Edit….haha…laat maar… eerste stuk doen jullie met de auto, ff niet terug gelezen :D
Was ook zo lang geleden….

En nu heb ik de route bekeken: klinkt logisch, deze route gaan wij het in oktober tijdens onze korte U2 trip ook zo doen, alleen slaan we de nacht El Portal over…
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb geen idee of die route via Merced mooi is. Volgens mij niet. Het mooiste is om via de 120 of de 140 het park binnen te rijden. Ik denk dat ik de 140 het mooiste vind; je rijdt dan langs de Merced river. Maar als je naar de Mariposa Grove wilt is de route via Merced wel de snelste route naar de Mariposa Grove. Mocht je vroeg vertrekken en al vroeg klaar bent bij de Mariposa grove dan kun je nog overwegen of eerst nog naar Glacier Point te rijden. Maar dat kost je wel aardig wat tijd. Wij hebben het echter wel eens de wandeling naar Taft Point gedaan vanuit SF voordat we naar de vallei gingen, zie hier voor ons verslag. Het kan wel, ook als je eerst naar de Mariposa Grove gaat, maar dan moet je wel op tijd uit SF vertrekken.

Marianne
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SaskiaC »

Goed geregeld allemaal @Linda73 ! Ik ga binnenkort ook de esta's regelen.
En qua excursies gaan we dezelfde leuke dingen doen :)
Linda73
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda73 »

paulr schreef:
19 mei 2023, 18:43
Eh…wellicht niet helemaal je vraag......
hahaha, klopt inderdaad...eerste stuk met de auto vandaar het hotel ;-)
Heb jij deze route al eerder gereden?
Linda73
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda73 »

Martin & Marianne schreef:
19 mei 2023, 23:46
Ik heb geen idee of die route via Merced mooi is.......

Marianne
Bedoel je dan de 140 tussen Mariposa en El portal, dat dat stuk zo mooi is? Ja dat moeten we dan inderdaad overslaan als we naar de Mariposa Grove willen. Of zouden we die dagen dan anders moeten/kunnen indelen?
Linda73
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda73 »

SaskiaC schreef:
20 mei 2023, 22:48
Goed geregeld allemaal @Linda73 ! Ik ga binnenkort ook de esta's regelen.
En qua excursies gaan we dezelfde leuke dingen doen :)
Kost wel even tijd om de Esta's te regelen, maar we kregen redelijk snel akkoord. Weer iets afgevinkt van het to do lijstje :-)
hebben jullie nog een tour geboekt in Monument Valley? of gaan jullie daar niet heen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is vooral het stuk tussen El Portal en het park dat mooi is, en dat rij je sowieso al als je in El Portal overnacht, dus dat komt goed! Het stuk tussen EL Portal en Mariposa is ook mooi, maar ik zou in jullie geval toch voor de route via Oakhurst kiezen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer