Betekent geprint dat je het hele bedrag al betaald hebt? Ik heb ze vorig jaar in oktober bij Globe geboekt, maar alleen de aanbetaling gedaan. Vandaag pas volledig betaald. Wel via Delta/Brussel.
Girl_2004 schreef:In 2004 vlogen wij naar Las Vegas/Hawaii en moesten op de al betaalde tickets via het reisbureau/Special Traffic toch mooi € 50 bij het inchecken betalen. Ze laten je geen keus en ondanks protesten later bij het reisbureau niks teruggehad.
We vlogen toen met United Airlines voor alle vluchten.
Nee, dat is logisch dat je van het reisbureau niets hebt teruggekregen...
Dit is een maatregel van de luchtvaart maatschappij... niet van het reisbureau...
Reisbureaus vinden zo'n soort maatregelen ook niet leuk... maar het is niet anders...
In het verleden heb ik hier wel vaker mee te maken gekregen. Vooral bij speciale (lees goedkope) vluchten is het zo dat je een prijsgarantie krijgt op het moment dat de ticket geprint én (direct) betaald is. Dat betekent dan dat je de evt. verhogingen niet hoeft te betalen. Zo is het mij altijd verzekerd en is het ook (tot dusver) zo gebleken.
Onze komende trip heb ik ook gelijk volledig betaald en ik heb een geprinte E-ticket. Ik ga er dus weer vanuit dat ik ook deze keer geen verhogingen van toeslagen hoef te betalen.
hekkie schreef:In het verleden heb ik hier wel vaker mee te maken gekregen. Vooral bij speciale (lees goedkope) vluchten is het zo dat je een prijsgarantie krijgt op het moment dat de ticket geprint én (direct) betaald is. Dat betekent dan dat je de evt. verhogingen niet hoeft te betalen. Zo is het mij altijd verzekerd en is het ook (tot dusver) zo gebleken.
Onze komende trip heb ik ook gelijk volledig betaald en ik heb een geprinte E-ticket. Ik ga er dus weer vanuit dat ik ook deze keer geen verhogingen van toeslagen hoef te betalen.
Marjan
Zo doen wij het ook, nog geen problemen mee gehad.
Klopt, het is ons ook zo uitgelegd door Globe in oktober maar je moet dus wel meteen het volledige bedrag betalen. Eerlijk gezegd mogen ze daar dan ook wel iets tegenover stellen, denk ik.
Hun hebben dat geld immers al sinds oktober binnen ...
mrloes schreef:Klopt, het is ons ook zo uitgelegd door Globe in oktober maar je moet dus wel meteen het volledige bedrag betalen. Eerlijk gezegd mogen ze daar dan ook wel iets tegenover stellen, denk ik.
Hun hebben dat geld immers al sinds oktober binnen ...
"Hun" zijn in dit geval de vliegtuigmaatschappijen en NIET de reisbureaus. Daar bestaan nog wel eens misverstanden over.
En er wordt inderdaad iets tegenovergesteld toch, namelijk de prijsgarantie!
Yep - die prijsgarantie vind ik oké en nu maar hopen dat we op Schiphol niet voor toch nog wat extra KLM-verrassingen komen te staan.
Inderdaad - de maatschappij heeft dat geld al binnen, het reisburo niet.
Ergens wel jammer want ik gun het die meiden bijna meer dan de KLM.
(of is dit nu reclame voor Globe??)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.