Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Permits voor The WAVE!!!! Gelukt!!!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Permits voor The WAVE!!!! Gelukt!!!

Bericht door deeyore »

Yeah, het is gelukt om permits voor de wave te bestellen, ik ben helemaal blij!!! Er zou een loterij zijn, maar ik zag net dat het kalender systeem gewoon werkt, dus gelijk geprobeerd. Echt super zeg!

:D :D :D :D :D :D :D
Laatst gewijzigd door deeyore op 02 mei 2007, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Permits voor The WAVE!!!! Gelukt!!!

Bericht door hekkie »

deeyore schreef:Yeah, het is gelukt om permits voor de wave te bestellen, ik ben helemaal blij!!! Er zou een lotterij zijn, maar ik zag net dat het kalender systeem gewoon werkt, dus gelijk geprobeerd. Echt super zeg!

Gefeliciteerd!!!!!

Ik begrijp dat het systeem deze maand dus gewoon weer werkt. Heb je deze permit nu voor juli of voor augustus?

Wij doen weer mee aan de lottery volgende maand en trekken daar een paar dagen voor uit. We willen graag nogmaals naar de Wave en het hele gebied daar omheen.

Je zult geen spijt krijgen van deze tocht en ik kan me voorstellen dat je erg blij bent.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
deeyore
Amerikafan

Bericht door deeyore »

Wij hebben permits voor augustus. De datum was wat lastig omdat we alleen de eerste hotelovernachting en de cabin in Yellowstone hebben vastgelegd. De rest was dus een beetje gokken, maar we zorgen gewoon dat we er zijn!

Groetjes Danielle
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Het viel me op dat de tickets voor augustus niet zo hard gingen als ik had verwacht.
Zelfs na anderhalf uur nog een paar dagen met 10 tickets.
Dat zie je niet vaak de afgelopen tijd.
Maar in ieder geval gefeliciteerd met de tickets en ik hoop dat het weer een perfecte dag is om de hike te maken.
In ieder geval ga er van genieten.
Groetjes Erika
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Ik heb ook permits voor de Wave!
Heel stom was ik helemaal vergeten om op tijd achter de computer te gaan zitten. Dacht er net aan en er waren zowaar nog precies 2 permits voor 1 augustus. Nu gaan we dus nog een keer naar de Wave :D
Dit keer nog vroeger vertrekken ivm de hitte en veel meer water mee.

Karin
Katleen
Amerika-ontdekker

Bericht door Katleen »

Alvast proficiat voor al die gelukzakken hier! ;)
Ik ga op 1 augustus stressen! :)
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Het lijkt net of het nu de laaste keer was dat je zo aan permits kon komen. Dit staat op de site voor permits voor september:
Announcement
Lottery applications for September will be accepted until May 31, 2007.

Zouden ze daar nu mee bedoelen dat je heel de maand mei kunt inschrijven op permits voor september?

Karin
deeyore
Amerikafan

Bericht door deeyore »

Zouden ze daar nu mee bedoelen dat je heel de maand mei kunt inschrijven op permits voor september?
Ja, dat was eigenlijk al de bedoeling voor augustus, maar dat is blijkbaar veranderd.
Nu kan iedereen meedoen met de loterij, je betaalt $5,- en dan mag je 3 voorkeursdata opgeven.
Na 31 mei krijg je dan te horen of je een permit krijgt. Zoniet dan ben je die $5,- kwijt.

Danielle
deeyore
Amerikafan

Bericht door deeyore »

@Karin: Aangezien dit de eerste keer wordt dat we naar The Wave gaan, kan ik wel wat tips van ervaren wave-gangers gebruiken :D
Hoe vroeg vertrekken jullie en hoeveel water nemen jullie mee?

Groetjes Danielle
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

deeyore schreef:

@Karin: Aangezien dit de eerste keer wordt dat we naar The Wave gaan, kan ik wel wat tips van ervaren wave-gangers gebruiken :D
Hoe vroeg vertrekken jullie en hoeveel water nemen jullie mee?
Ons plan is om om 7 uur te kunnen beginnen met wandelen. Dat wordt dus vroeg opstaan, want het is ook nog even rijden vanuit Page waar we dan in een hotel zitten. Vorig jaar begonnen we om half 1 aan de terugweg en toen was het zo vreselijk warm. We hadden ook veel te weinig water meegenomen. Drie liter voor z'n tweeën. Dat verdubbelen we deze keer maar. De terugweg vonden wij overigens wel moeilijk om te vinden. Heen ging prima met de foto's die je krijgt, maar daar heb je terug niet veel aan. Zeker niet op het laatste stuk. Lang dus ook gedacht dat we helemaal verkeerd liepen, maar uiteindelijk kwamen we toch weer goed uit bij het beginpunt. Een prachtige tocht, maar gewoon heel heel warm. In ieder geval op de dag dat wij er waren. Als je er nog over wilt lezen, het staat hier bij dag 12.

En dan heb ik nog een vraagje. Gisteren heb ik de Tomtom 910 binnen gekregen en die gaat dus mee naar Amerika. Nu weet ik er nog niet veel vanaf, dus misschien is het een stomme vraag, maar kun je die Tomtom ook gebruiken voor zo'n wandeling? De coördinaten krijg je bij de routebeschrijving ook op. En zo ja, hoe doe je dat dan? Kun je ook een wandeltocht uitzetten?

Karin
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

op welke site moet je zijn voor de wave tickets?
can't wait to travel again.....
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

Wat is THE WAVE? :oops:
Afbeelding
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

ndekker schreef:op welke site moet je zijn voor de wave tickets?
De site van de BLM bij het kopje 'permits'.

Karin
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Wat is THE WAVE?
de wave, dat is stappen in een wonderland, en wind, en stilte en verwonderd kijken.

http://www.zionnational-park.com/coyote ... -paria.htm

jacques
Lily-USA
Amerika-ontdekker

Bericht door Lily-USA »

Ik geraak niet op de site van BLM om een permit te bestellen. Krijg steeds een error page.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Lily-USA schreef:Ik geraak niet op de site van BLM om een permit te bestellen. Krijg steeds een error page.
Momenteel kun je geen permits bestellen, want alles is al uitverkocht!

https://www.blm.gov/az/paria/hikingcale ... 43683e1bTR
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

De terugweg vonden wij overigens wel moeilijk om te vinden
het helpt om, als je naar de Wave stapt, af en toe om te kijken en enkele herkenningspunten te zoeken.

jacques
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

JWusa schreef:Wat is THE WAVE? :oops:
In dit topic heb ik er een en ander over geschreven en er ook foto's bij geplaatst. Als je dit bekijkt wordt het je wel duidelijk....... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

@ Karin.
Ik denk dat het theoretisch mogelijk moet zijn om met eentom tom 910 de route uit te zetten maar het lijkt me enorm omslachtig.
Wij hebben gewoon een normale GPS ontvanger gebruikt en dat werkt makkelijker (als je maar vertrouwd op dat ding en niet eigenwijs door blijft lopen zoals ons in het begi is gebeurd).
Het voordeel van dit apparaat is dat je de heen route kunt programeren maar de terug weg via een trackback kunt doen.
Op die manier loop je dezelfde route terug naar het begin middels een kruimelspoor.
Al geef je alleen de startplaats op ,in dit geval de parkeerplaats,dan ga je nog de goede weg op.
En het hoeft geen apparaat van duizend euro te zijn ,zelfs de meest eenvoudige kan dit doen en scheelt je een hoop gelazer.
Maar goed echt nodig is het niet ,wel makkelijk.
Het belangrijkste is om goed te beginnen omdat er bijna geen aanwijzingen zijn waar je langs moet gaan.
Erika
Liesje68
Amerika-ontdekker

Re: Permits voor The WAVE!!!! Gelukt!!!

Bericht door Liesje68 »

deeyore schreef:Yeah, het is gelukt om permits voor de wave te bestellen, ik ben helemaal blij!!! Er zou een loterij zijn, maar ik zag net dat het kalender systeem gewoon werkt, dus gelijk geprobeerd. Echt super zeg!

Proficiat met het bemachtigen van de permits! Hopelijk lukt het aan mij ook :D

Kan er mij iemand meer uitleg geven over die loterij? Hoe moet je u inschrijven? Kan je direct voor 4 personen een permit winnen? Of moet iedere persoon meedoen aan deze loterij?

Alvast bedankt!

Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer