Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Global entry / RTP-Nl
Re: Global entry / RTP-Nl
oh man, we hebben dit echt nodig voor Belgie 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
België krijgt preclearance https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... oedgekeurd, maar wanneer weet niemand, dit loopt al lang.
Na aanleiding van de berichten over de relatief snelle doorlooptijd van @Vinay toch ook nog maar besloten om een aanvraag te doen in de hoop dan voor de mei-vakantie dan al de conditional approval te krijgen en de enrollment on arrival te kunnen doen.
En yes, dat eerste deel is al gelukt voor ons alle drie.
En dan ook nog het geluk dat er binnenkort op Schiphol al interview mogelijkheden zijn is ook erg fijn.
Ondertussen dus ook de afspraken gepland, dit leverde me wel een vraag op.
Iemand die hier al ervaring mee heeft?
Ik heb nu de afspraken voor mijn vrouw, onze dochter van 10 en mijzelf alle drie op hetzelfde tijdslot staan (de laatste nog vrije mogelijkheid op de dag, anders redden we het niet na schooltijd.)
Vroeg me nu ik de afspraken gemaakt heb alleen nog af of ze ons als gezin combineren op 1 interview, of dat we alle drie apart de afspraak moeten hebben, wat voor onze dochter natuurlijk niet handig is. Weet iemand dit?
Is het misschien handiger om mijn eigen afspraak een dag te verzetten zodat ik bij mijn dochter kan blijven?
@aapjea Enig idee? Maak ik uit je bericht op dat je de organisatie kent?
En yes, dat eerste deel is al gelukt voor ons alle drie.
En dan ook nog het geluk dat er binnenkort op Schiphol al interview mogelijkheden zijn is ook erg fijn.
Ondertussen dus ook de afspraken gepland, dit leverde me wel een vraag op.
Iemand die hier al ervaring mee heeft?
Ik heb nu de afspraken voor mijn vrouw, onze dochter van 10 en mijzelf alle drie op hetzelfde tijdslot staan (de laatste nog vrije mogelijkheid op de dag, anders redden we het niet na schooltijd.)
Vroeg me nu ik de afspraken gemaakt heb alleen nog af of ze ons als gezin combineren op 1 interview, of dat we alle drie apart de afspraak moeten hebben, wat voor onze dochter natuurlijk niet handig is. Weet iemand dit?
Is het misschien handiger om mijn eigen afspraak een dag te verzetten zodat ik bij mijn dochter kan blijven?
@aapjea Enig idee? Maak ik uit je bericht op dat je de organisatie kent?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Wij hebben het gesprek op MCO gehad, 2 volwassenen en 1 kind (2 jaar). We konden 2 personen per tijdslot reserveren, dus hebben we 1 volwassene + kind samen gedaan en de andere volwassene een kwartier later alleen. Toen we daar waren mochten we met z'n 3en tegelijkertijd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Voor de mensen die nog een afspraak hebben staan voor hun interview en dit liever al in NL willen doen, van 13 t/m 17 maart is het mogelijk om een afspraak in te plannen in het Sheraton Hotel op Schiphol. Wij hebben net onze afspraken ingepland nadat we de conditional approval binnen hadden. Toen wij de afspraak maakten, was er nog ruimte op woensdag 15 maart en donderdag 16 maart. Afspraak omzetten kan ook eenvoudig als je bent ingelogd op de site van de TTP.
Inmiddels conditionally approved met het hele gezin (binnen 1 week geregeld allemaal, best snel dus!), maar helaas kunnen wij niet het interview doen op Schiphol zoals die mogelijkheid er nu is (half maart), hoewel er nog wel plek was.
Hoe aannemelijk is het dat er daar nog meer rondes komen voor het interview, de komende weken/maanden, zodat we al van de voordelen kunnen genieten voordat we vertrekken in juli 2023? Iemand een idee/verwachting/mening?
Bij voorbaat dank!
gr. Peter
Hoe aannemelijk is het dat er daar nog meer rondes komen voor het interview, de komende weken/maanden, zodat we al van de voordelen kunnen genieten voordat we vertrekken in juli 2023? Iemand een idee/verwachting/mening?
Bij voorbaat dank!
gr. Peter
Ik denk dat het een eenmalig iets is, maar ik hoop dat ze willen zien hoe dit gaat uitpakken en wellicht nog nieuwe rondes zullen plannen. Ik hoop zelf ook op het laatste. Heb zelf wel een afspraak kunnen maken, maar voor mijn kinderen is helaas geen geschikt tijdslot na schooltijd meer te kiezen.
Welke bewijzen worden bij het GE interview gevraagd?
Nemen jullie meer mee dan alleen je paspoort?
Ik herinner me van het invullen van de aanvraag dat er voor je adres bevestiging een energie-rekening werd gevraagd?
En voor mijn dochter ook een geboorte-akte ivm dubbele nationaliteit.
Maar is er nog meer?
Maar ik heb tijdens de aanvraag niet alles als lijstje opgeschreven omdat ik, onbewust, onterecht(?) verwachtte dat er bij de afspraakbevestiging wel een lijstje van mee te nemen bewijs zou zitten. En als ik de aanvraag nu bekijk zie ik de opmerkingen over wat mee te nemen er niet meer bij staan.
Woensdag naar Amsterdam, ben benieuwd hoe het gaat, maar als er morgen al mensen zijn die hun ervaring hier delen, dan lees ik het graag.
Ik herinner me van het invullen van de aanvraag dat er voor je adres bevestiging een energie-rekening werd gevraagd?
Maar is er nog meer?
Maar ik heb tijdens de aanvraag niet alles als lijstje opgeschreven omdat ik, onbewust, onterecht(?) verwachtte dat er bij de afspraakbevestiging wel een lijstje van mee te nemen bewijs zou zitten. En als ik de aanvraag nu bekijk zie ik de opmerkingen over wat mee te nemen er niet meer bij staan.
Woensdag naar Amsterdam, ben benieuwd hoe het gaat, maar als er morgen al mensen zijn die hun ervaring hier delen, dan lees ik het graag.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
-
- Amerika-ontdekker
Wij moeten woensdag ook heen, qua lijstje staat dit vermeld wat je meer zou moeten nemen:Pepito schreef: ↑13 mar 2023, 16:34Welke bewijzen worden bij het GE interview gevraagd?
Maar is er nog meer?
You will need some documents for the application process, and you will also need to bring these documents to your interview.
The documents may include:
Proof of citizenship
Passport (required for Global Entry)
Proof that you are allowed to enter the United States
Permanent Resident Card (if you are a Lawful Permanent Resident of the United States). Note: This card must have a machine-readable zone if you are applying for Global Entry.
Valid driver's license
Proof that you live at the address you provide for your current address
You will also need this information:
An email address (to create a Login.gov account)
Address history for the past five years
Employment history for the past five years
International Travel history for the past five years Court documents (if you have ever been convicted of a crime other than a traffic violation)
Vehicle information (if you plan on driving across the border from Mexico into the United States Phone number(s)
Documentation to prove any other citizenships (if any)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Tijdens het Interview on Arrival in de US werd er alleen naar ons paspoort gevraagd, niet naar een ander document. Wat me wel opviel is dat de interviewer vroeg naar de landen waar we de afgelopen 5 jaar geweest waren. Die landen moesten we bij de application al invullen, maar ik denk dat hij wilde nagaan of dat klopte met ons mondelinge verhaal.
Dank voor de reacties!
Nog iemand ervaringen van vandaag?
Ik had voor ‘nu’ al klaar liggen, maar zal ook nog iets van 5 jaar geleden meenemen. Ik heb ook het idee uit de eerdere reacties m.b.t. EoA men alleen maar naar de paspoorten keek.Address history for the past five years
Employment history for the past five years
Nog iemand ervaringen van vandaag?
Zijn de afspraken van deze week echt al vol op Schipol?
Of kan je nog op een andere manier daar op locatie komen om de interview te doen?
Je kan namelijk niet meer via de website een afspraak inplannen.
Of kan je nog op een andere manier daar op locatie komen om de interview te doen?
Je kan namelijk niet meer via de website een afspraak inplannen.
Net interview gehad. Ging snel, de standaardvragen, foto en vingerafdrukken.
Was niet druk, er hebben zich ongeveer 400 mensen aangemeld zeiden ze.
Was niet druk, er hebben zich ongeveer 400 mensen aangemeld zeiden ze.
Bij ons ging het ook heel vlot alhoewel de dame die onze afspraak deed aangaf dat ze wel druk hadden, bijna 1000 zei ze, alhoewel dat met 4 personen en 4 afspraken per uur natuurlijk niet echt kan in 4 dagen. Die 400 lijkt me dan dichter bij de waarheid . Het was wel gezellig, maar ze had behoorlijk last van de jetlag. Maandag waren ze gekomen en zaterdag gaan ze weer terug. Behalve de paspoorten werden er geen documenten gevraagd.
Van het interview naast ons ving ik op dat die man uit München in was komen vliegen oor alleen de GE onboarding.
Van het interview naast ons ving ik op dat die man uit München in was komen vliegen oor alleen de GE onboarding.
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn ook vandaag geweest, piece of cake. Alleen paspoorten gescand, foto, vingerafdrukken en verder geen ingewikkelde vragen. Snel daarna de mail gekregen met de approval. Wel de tip gekregen om je membership nummer aan je reeds bestaande boeking toe te voegen zodat je ook TSA pre-check bent en je dus ook bij de security sneller afgehandeld wordt.
Vandaag ook tweemaal naar Schiphol geweest voor de interviews. Was vanochtend aan de beurt en dacht eerst dat ik verkeerd was. Het was erg rustig voor mijn gevoel. Maar het was gewoon goed geregeld. Ik begreep dat er mensen uit heel europa afspraken hadden staan en zelfs iemand uit Panama. De afspraak zelf ging prima. Paar standaard vragen over mijn werk en verder fototje, vingerafdrukken en klaar.
Verder had ik oorspronkelijk geen afspraak voor mijn kinderen na schooltijd kunnen maken, maar zag gisteravond een afspraak vrijkomen voor vandaag in de middag rond 15 uur en morgen rond 15.30 uur. Direct beide tijdsloten gepakt voor m'n twee kinderen en in de middag met ze opnieuw naar schiphol toe gereden. De situatie uitgelegd en zonder problemen mocht kind 2 ook zijn approval proces in. Zijn afspraak van morgen is daarmee automatisch komen te vervallen.
Het loont in ieder geval dus nog steeds om meerdere malen per dag te kijken of er tijdsloten vrijkomen, mocht je er nog een zoeken.
Verder had ik oorspronkelijk geen afspraak voor mijn kinderen na schooltijd kunnen maken, maar zag gisteravond een afspraak vrijkomen voor vandaag in de middag rond 15 uur en morgen rond 15.30 uur. Direct beide tijdsloten gepakt voor m'n twee kinderen en in de middag met ze opnieuw naar schiphol toe gereden. De situatie uitgelegd en zonder problemen mocht kind 2 ook zijn approval proces in. Zijn afspraak van morgen is daarmee automatisch komen te vervallen.
Het loont in ieder geval dus nog steeds om meerdere malen per dag te kijken of er tijdsloten vrijkomen, mocht je er nog een zoeken.
Ik heb de site goed in de gaten gehouden en ineens was er een afspraak mogelijk voor vandaag in de ochtend.
Interview gehouden en global entry gekregen.
Global Entry aangevraagd op 13 maart en 16 maart global entry gekregen. Het kan dus snel gaan.
Interview gehouden en global entry gekregen.
Global Entry aangevraagd op 13 maart en 16 maart global entry gekregen. Het kan dus snel gaan.
Ik heb voor ons gezin ook Global entry aangevraagd afgelopen dinsdag.
Binnen 48 uur had ik voor mijn vrouw, mijn zoon van 15 en mijzelf al de conditional approved binnen
.
Mijn dochter van 12 staat nu enkel nog op pending review. Had stille hoop dat we wellicht nog naar Schiphol konden (er waren nog plekken vrijdagmiddag toen ik keek), maar dat heb ik maar niet geprobeerd omdat mijn dochter nog niet cond. approved was.
Nu maar hopen dat dit wel de komende maand ergens gebeurt zodat ik Enroll On Arrival (EOA) kan doen op Atlanta in de meivakantie.
Binnen 48 uur had ik voor mijn vrouw, mijn zoon van 15 en mijzelf al de conditional approved binnen

Mijn dochter van 12 staat nu enkel nog op pending review. Had stille hoop dat we wellicht nog naar Schiphol konden (er waren nog plekken vrijdagmiddag toen ik keek), maar dat heb ik maar niet geprobeerd omdat mijn dochter nog niet cond. approved was.
Nu maar hopen dat dit wel de komende maand ergens gebeurt zodat ik Enroll On Arrival (EOA) kan doen op Atlanta in de meivakantie.
Update op bovenstaande bericht: Ondertussen is mijn dochter ook conditional approved (duurde 4 dagen langer dan de rest, dus viel mee). Het inplannen van een (backup)afspraak was wel wat uitdaging. Die zaten steeds helemaal vol. Ik probeer Enrollment on arrival te doen op Atlanta, maar heb nu ook voor ons allemaal afspraken gemaakt op Orlando airport. Daar was vanaf vandaag opeens heel veel plek (zeker in April) terwijl het hiervoor steeds helemaal vol zat. Nu gewoon tientallen plekken per dag vaak in April. Dus wees er snel bij als je erop aan het azen was.
Direct link voor de afspraken (zonder steeds hoeven in te loggen):
https://ttp.dhs.gov/schedulerui/schedul ... service=UP
Update 2: helaas nu alweer vol op MCO. Toch een paar dagen veel mogelijkheden gehad.
Direct link voor de afspraken (zonder steeds hoeven in te loggen):
https://ttp.dhs.gov/schedulerui/schedul ... service=UP
Update 2: helaas nu alweer vol op MCO. Toch een paar dagen veel mogelijkheden gehad.
Updaten jullie na het verkrijgen van Global Entry een bestaande nog geldige Esta met het KTN?
Is dit iets wat moet?
Voegt het iets toe?
Bij een nieuwe aanvraag lijkt het me logisch om het KTN wel in te vullen.
Maar adres updaten voor een tweede reis op een esta deed ik eigenlijk ook nooit.
Is dit iets wat moet?
Voegt het iets toe?
Bij een nieuwe aanvraag lijkt het me logisch om het KTN wel in te vullen.
Maar adres updaten voor een tweede reis op een esta deed ik eigenlijk ook nooit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1765 Weergaves
-
Laatste bericht door BruceS
-
- 34 Reacties