Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door nwolf »

Wow!!
Dat zijn pas prijzen, wij betalen 640,- P/P inclusied een 7 uur overstap in canada (die eerst maar 3 uur was....).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Astatic
Amerikafan

Bericht door Astatic »

dmoorc schreef:
20 feb 2023, 17:19
Met de tip van Astatic (bedankt daarvoor) via airfrance.us de vlucht met Delta kunnen boeken voor 2 juli heen, en 22 juli terug Dusseldorf-Orlando over Atlanta, voor 3p. Incl 23kg bagage per persoon en stoelreservatie…. En dit voor slechts 1748 euro (582/persoon)
En geen lange overstaptijden … Beter zal het waarschijnlijk in dat seizoen niet worden.
Dat is weeral te danken aan dit forum. Nu nog de huurwagen-tips doorlezen en daar ook nog men voordeel mee doen :clap:
Graag gedaan! En erg nette prijs!!
Leuk om te zien dat het voor bijna dezelfde periode in de zomervakantie is als dat wij gaan 8)
Ik boek toch altijd weer met een glimlach als mij zoiets overkomt, voelt altijd weer als een kleine overwinning als ik de tickets heb :occasion9: :lol:
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
Jacobien
Amerikafan

Bericht door Jacobien »

Beste allen,

Wij hebben redelijk geprijsde tickets gezien via TIX met united airlines. Is dat een beetje een prima vliegmaatschappij?

De heen weg hebben we een overstap op Chicago van 2 uur 51 min. Is dat voldoende tijd?

De terugweg is de overstap op Houston en die duurt 1 uur en 20 min. Is dat haalbaar volgens jullie?

Hoor graag jullie advies.

Dank Jacobien
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb geen klachten over United en de overstaptijden zijn prima als er geen vertragingen zijn.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Jacobien schreef:
22 feb 2023, 09:26
via TIX met united airlines
Is het duurder als je rechtstreeks bij United boekt?
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@Jacobien

Overstaptijden zijn goed te doen, mits geen bijzonderheden zoals vertraging of een lange rij bij immigrations.

Op de terugweg heb je geen immigrations en is 1:20 prima te doen.

Vwb United, wat verwacht je van een prima vliegmaatschappij? Bij elke maatschappij waar je mee naar de VS kunt vliegen kan wat mee aan de hand zijn of prima gaan. Ik hoor in mijn omgeving weinig klachten over United.

Zoals @GoBucks aangeeft, was het niet goedkoper om rechtstreeks bij United te boeken? Nu heb je met Tix te maken als er iets wijzigt mbt je vlucht. Mijn ervaring met brokers is dat ze minder ver gaan dan de airlines zelf om jouw probleem op te lossen. Dat zagen we met name in de covid tijd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zoals al benoemd, met United is niks mis en de overstaptijden zijn prima.

Als rechtstreeks boeken bij United niet (veel) duurder is, zou ik TIX links laten liggen. In geval van vluchtwijzigen/annulering ben je aangewezen op (de medewerking van) TIX. Er zijn genoeg verhalen te vinden op het forum dat boeken via een broker niet altijd goed uitpakt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jacobien
Amerikafan

Bericht door Jacobien »

Dank voor jullie reactie. De prijzen op TIX zijn inderdaad een stuk goedkoper dan rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij boeken.

Om de door jullie genoemde redenen twijfel ik inderdaad nog. Misschien toch nog maar even afwachten en de prijzen van tickets in de gaten houden. Kijk nu op KLM en airfrance.us. Het gaat om een heenreis naar Las Vegas en terugreis vanaf LA. Het liefst van en naar Amsterdam. Hebben jullie nog tips naast website van KLM en airfrance.us?
Astatic
Amerikafan

Bericht door Astatic »

Ik zou als opstap Brussel en Düsseldorf ook echt overwegen omdat dit aanzienlijk in totale prijs kan schelen.
Als dat niet gaat dan zou ik sowieso de buitenlandse sites van de vliegmaatschappijen zelf in de gaten,
Zoals dus een airfrance.us, maar kijk ook bij Lufthansa of United inderdaad. en vooral ook spelen met de data.
Het blijft voor iedereen een zoek werk, maar zet ook zeker voor jezelf een bedrag in je hoofd waar je tevreden mee zou zijn. Alles wat eronder valt is alleen maar beter.

Succes :thumbup:
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Astatic schreef:
09 feb 2023, 21:35
Helemaal happy hier!!
Mooi hoor !
Ik haak er even op aan omdat er weer zoveel forumgenoten op zoek zijn naar tickets.,...
Boek je nou direct of via een booker ....?
Voor mij al jaren geen vraag meer ; voor anderen hier soms wel...
Want die bookers zijn toch goedkoper ......??
Kijk eens verder dan je neus lang is ..
Wil je met KLM vliegen ....boek dan bij Airfrance en niet bij een KLM site.
En wissel van sites....Airfrance.de geeft hele andere prijzen in de zoekopdracht van Astatic dan AirFrance.us....
Geef jezelf dezelfde blijdschap als Astatic....kijk verder dat die ene neus...
Het is hetzelfde spelletje als huurauto boeken ...
Have Fun !!

Het verschil in een boeking zonder emigratiebagage ;
vlucht1.png

Natuurlijk horen daar ook de prijzen van hier genoemde booker TIX bij :
tix.png
Bijlagen
vlucht2.png
Laatst gewijzigd door bedeve op 23 feb 2023, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Tsss wat een verschil @bedeve, bedankt voor het delen.
Ik heb al vaker op airfrance.us geboekt omdat de KLM sites meestal sowieso duurder zijn en je spaart creditcard opslag kosten.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Klopt, maar hou ook rekening mee dat dit niet altijd kan!
Zo kon ik mijn vlucht bij United niet afmaken via de .DE site omdat ik een NL woonplaats had opgegeven, gevolg is dat ik werd doorgestuurd tijdens de boeking naar de NL site waar de prijzen stukken hoger lager (vliegen via Dusseldorf). Het kan dus soms voordelig lijken maar niet zo zijn helaas.

en wat Coyote aangeeft mee eens, ik heb nu ook via tix geboekt en wanneer er een wisseling optreed en je bent het er niet mee eens kun je hun bellen en passen ze het tegen een vergoeding (dacht 25,- per ticket) aan als de wisseling groot genoeg is. Via de airline direct krijg je veel meer voor elkaar.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Jacobien
Amerikafan

Bericht door Jacobien »

Dank jullie wel voor het meedenken en de tips.

Ik hou de buitenlandse website van vliegtuigmaatschappijen in de gaten en probeer wat te wisselen met Adam, Brussel en Dusseldorf.
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

Ik weet niet of mijn 2 vragen op de juiste plek zijn, maar heeft iemand ervaring met de bag tags?? Ik zag dat Lufthansa deze accepteert het lijkt me handig maar weet niet of het wel goed werkt etc?

Misschien een domme vraag maar
Weet iemand of Lufthansa een personal item dat plaats van 10cm diep. 12,7 cm heeft dat te “groot is” en een koffer dat 158,7 is weigeren? Ik wil niet voor verassingen te komen staan wanneer ik op het vliegveld sta. Ik had een mail gestuurd maar daar kreeg ik als antwoord op dat de crew dit zelf bekijk wanneer het wordt ingecheckt, maar dat vind ik dus riskant.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Ik heb even een vraag en ik hoop dat iemand hier daar ervaring mee heeft.
Ik heb op 13 november tickets geboekt naar Orlando na lang zoeken mede omdat ik ze voor een leuke prijs kon krijgen maar ook omdat de tijden me wel aanstonden. Ik heb dus bewust geboekt om in de avond in orlando aan te komen op zaterdag, en op maandag einde dag terug te vliegen naar Nederland. overstappen etc. heb ik geen moeite mee dus die hebben we dan ook heen en terug 2x.
Dit allemaal via Tix geboekt gezien dit voorheen ook wel prima verliep.

Ondertussen heb ik de zoveelste schema aanpassing voor mijn kiezen gekregen en ik vraag me af of ik hier zomaar mee akkoord hoef te gaan :
geboekt : za 22 april : Dusseldorf 14:50 --> aankomst 00:18. Terugvlucht : 1 mei om 17:55 met overstappen aankomst 14:35.

1e aanpassing 22-11 (heb ik geaccepteerd) : terugvlucht aangepast naar 1 mei om 11:45 Met overstap Toronto van 7:30! (eigenlijk wel spijt van).
2e aanpassing 15-12 : maar 5 minuten later vertrekken maar is prima.
3e aanpassing 22:12 : aankomst in Orlando naar : 00:45.
4e aanpassing 08-02 : aankomst in Dusseldorf 15 minuten is prima.
5e aanpassing 23-02 : Air Canada heeft mijn zoon van 11 alleen in het vliegtuig gezet, moet ik nog voor bellen.
6e aanpassing vandaag : we moeten ons op de terugvlucht om 10:55 al melden, overstap op Toronto is 08:30 geworden!!!

We zitten straks dus 8 1/2 uur op een vliegveld en ik vraag me af of ik nog iets kan doen hier tegen, dit voelt langzaam als een *** vlucht terug. Buiten dat ik een vakantiedag kwijt ben, zit ik ook nog eens lang op een vliegveld. Ik begreep dat de afstand naar Toronto te groot is om nog even de canadese stad in te gaan voor die paar uur (las 1 uur reizen enkeltje) en dan moet ik kleding meenemen gezien daar geen florida temperaturen zijn :)

Iemand nog een idee/tip? Inmiddels gaan we helaas ook maar met zijn 3en ipv 4en gezien de vader van de zoon van mijn vriendin geen goedkeuring wil geven (waar hij alleen zijn zoon mee heeft!!!) en die kan dus niet mee omdat we al dat gedoe met advocaten etc. niet zien zitten dit jaar om het toch voor elkaar te krijgen.
Laatst gewijzigd door nwolf op 24 feb 2023, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Van Toronto Pearson naar Toronto Union is 25 minuten met de trein. Maar ik kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent. Helaas heb je bij een broker geboekt. Het is algemeen bekend dat die minder behulpzaam zijn bij dit soort wijzigingen. Je kan weer proberen om een betere reisschema te krijgen maar of dat lukt?
sevro
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door sevro »

Ik ben momenteel prijzen aan het vergelijken voor een retourvlucht op 3-18 juli (Brussel naar LAX)

Ik vind maar geen tickets onder de €900 (incl. bagage). Is het een heel slecht moment om te boeken of zijn de prijzen gewoon heel duur geworden?

Alvast bedankt voor jullie tips!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Voor de goede deals in het hoogseizoen ben je eigenlijk al te laat. Maar met flexibiliteit en geduld is er misschien iets mogelijk.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

nwolf schreef:
24 feb 2023, 11:36
Ondertussen heb ik de zoveelste schema aanpassing voor mijn kiezen gekregen en ik vraag me af of ik hier zomaar mee akkoord hoef te gaan :
geboekt : za 22 april : Dusseldorf 14:50 --> aankomst 00:18. Terugvlucht : 1 mei om 17:55 met overstappen aankomst 14:35.
.
Tsja ; hoe kun jij je voorbereiding relaxter krijgen.?
Die vluchtwijzigingen zijn bij rechtstreekse boeking een reden om eens met de luchtvaartmij te bellen...
Met een alternatief voor voor ogen ...
Maar jij heb nu alleen met TIX te maken..
Dan die maar bellen...
Nadat je eerst zelf een alternatieve vlucht hebt uitgezocht.
Zodat je niet alleen meld wat je niet wilt maar ook kunt aangeven wat je wel wilt.

Ik heb een keer voor een kennis contact gehad met de klantenservice van TIX .
Toen dat niets oplostte heb ik via Linkedin contact gezocht met Björn de Jager de directeur van TIX
Die liet mij s avonds weten dat de volgende ochtend alles geregeld zou worden .
En dart gebeurde ook....
Expert @roelb een ander idee ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

bedeve schreef:
24 feb 2023, 12:32

Tsja ; hoe kun jij je voorbereiding relaxter krijgen.?
Die vluchtwijzigingen zijn bij rechtstreekse boeking een reden om eens met de luchtvaartmij te bellen...
Ja echt prettig voelt het zo dus echt niet allemaal. En Tix wel een mail gestuurd hierover. Als ik zou willen kunnen ze een alternatief zoeken... 25,- per ticket minimaal en de maatschappij moet ook meewerken dus wat ik uitzoek moet passen bij Air Canada, en dan komt dus punt 2, of A) de vlucht komt te laat aan voor mijn vlucht naar de EU, of de vlucht vertrekt nog vroeger naar Toronto.

Ik begreep daar dus uit dat een alternatief zoeken lastig gaat worden, ik zou nog kunnen kijken of alles verzet kan worden naar een dag later.
kosten tix. voor aanpassingen minimaal 200,- per ticket exclusief prijsverschil van de tickets dus dat gaat em niet worden ben ik bang.....

Nog even een andere vraag. We hebben dus 1 persoon die niet mee gaat, er is geen manier om die stoel dan toch "te reserveren" zodat we extra ruimte hebben of wel, ook zit daar een eigen ruimbaggage bij maar volgens mij zijn we die ook kwijt dan of niet?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer