Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
marcie216
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marcie216 »

Ik krijg zelf bij Avis.nl de goedkoopste prijs met de BA code. Ga het maar meteen vastleggen want is een mooie prijs voor een Medium SUV (toyota 4 runner)

Toch gek dat het per landcode verschilt met de prijzen, maar alleen maar fijn!
drernie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door drernie »

ONYX666 schreef:
28 feb 2023, 08:05
Ik weet niet welke code je gebruikt, maar de hierboven genoemde fb code is niet voor fb platinum

Om in aanmerking te komen moeten reserveringen gemaakt worden met gebruik van een Flying Blue/Avis-kortingsnummer (AWD): Explorer-deelnemers F982700; Silver-deelnemers F982800; Gold-deelnemers F982900; Platinum F983000-deelnemers. Bij reserveringen gedaan op onze website is een AWD automatisch in de reservering opgenomen.
Ik kijk op deze flying blue site van avis: https://one.avisworld.com/nl_NL/Avis-FlyingBlue/

Als ik bovenstaande awd code voor platinum invoer op de regulier avis site, krijg ik dezelfde prijzen.

Ik heb overigens met avis Nederland gechat over een status match van mijn Hertz presidential circle status. Zij gaven aan dat ze dat niet doen in Europa. Ik had ook een mail gestuurd naar die email adres: profile.update@avisbudget.com.
Die hebben het vervolgens naar de europese tak gestuurd met de vraag of ze een upgrade aanbieding hadden. Daar heb ik nog niets van gehoord.
Nu las ik wel ergens op dit forum dat men bij het ophalen van de auto in de VS alsnog bij de balie een status match doen bij het tonen van de het kaartje van Hertz. Is dit inderdaad de enige manier ?
Liesenjoris
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Liesenjoris »

heeft iemand ervaring met happy tours car rental? https://www.happytoursusa.com
Ik ben alle sites van avis en hertz + alle mogelijke kortingscodes aan het uitproberen en kom bij happy tours veel goedkoper uit.
atlanta 2/4 tem 15/4
alle verzekeringen zitten er ook in
Bijlagen
happy.JPG
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

bvbal79
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door bvbal79 »

Liesenjoris schreef:
01 mar 2023, 19:09
heeft iemand ervaring met happy tours car rental? https://www.happytoursusa.com
Ik ben alle sites van avis en hertz + alle mogelijke kortingscodes aan het uitproberen en kom bij happy tours veel goedkoper uit.
atlanta 2/4 tem 15/4
alle verzekeringen zitten er ook in
Ik zou het stappenplan lezen om bij hertz president circle te worden (of national).dan kun je voor dat geld een veel grotere auto uit de aisle pikken.
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Weet iemand hoeveel wegenwacht kost om te bellen zonder dat je dit vooraf erbij boekt bij Alamo? Ze rekenen 9 dollar per dag wat ik toch wel weer prijzig vind.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat ligt aan veel factoren, ten eerste als je pech hebt omdat de auto een probleem heeft kost het niets.
Sta je zonder benzine, ben je de sleutel verloren of heb je een lekke band die je niet zelf kan verwisselen dan moet je betalen, hoeveel dat is zal sterk afhangen van waar je staat. Als je in de middel of nowhere staat zonder een vestiging van de verhuurder in de buurt zullen ze een lokale hulpdienst in schakelen, die zul je dan moeten betalen.
wouterjanS
Amerikafan

@Harry

Duidelijk, zou je het aanraden om de AAA service erbij te boeken of niet?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat ligt eraan of je erg slordig (zonder brandstof of verloren sleutel), of niet zo handig (band verwisselen) bent. Wij hebben het nooit afgesloten, toch een paar lekke banden gehad, maar zelf wiel verwisseld. Ook een aantal keer pech gehad, maar dat is altijd netjes kosteloos verholpen, behalve de tijd die je kwijt bent als je pech krijgt.
wouterjanS
Amerikafan

Harry schreef:
01 mar 2023, 20:17
Dat ligt eraan of je erg slordig (zonder brandstof of verloren sleutel), of niet zo handig (band verwisselen) bent. Wij hebben het nooit afgesloten, toch een paar lekke banden gehad, maar zelf wiel verwisseld. Ook een aantal keer pech gehad, maar dat is altijd netjes kosteloos verholpen, behalve de tijd die je kwijt bent als je pech krijgt.
Oef, pech krijgen lijkt mij wel erg balen. Hoelang ben je gemiddeld kwijt geweest als je pech had?

Moet zeggen da ik brandstof of verloren sleutel niet zo verwacht. Lekke band kan altijd. Nog nooit eerder een band verwisseld maar moet lukken. Is het dan gewoon een kwestie van een garage zoeken? Hoelang kun je rijden op zo'n tijdelijke band?
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Daar doe je een aanname: dat er een reserveband aanwezig is in je auto. Dat is niet altijd het geval. Als je een auto met een reserveband wil, let er dan bij de autoverhuur goed op dat je er een meeneemt/meekrijgt mét reserveband. :wink:

Zelf nooit pech gehad in Amerika, maar de aanrijdtijd zal ondermeer sterk afhankelijk zijn van de plek waar je pech krijgt. Het maakt nogal uit of dat in een stad is waar de pechhulp om de hoek zit, of ergens in de middle of nowhere op 200 kilometer van de beschaving...

Ben je in Nederland lid van de ANWB of in België van Touring Club Belgium? Check dan ook even dit topic. Al een wat ouder topic maar nog steeds relevant voor zover ik weet: viewtopic.php?t=42387. Zie ook https://www.aaa.com/international/.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Wel eens pech gehad waarbij ik na bellen een uur of wat later werd opgepikt door zo’n vrachtautootje waar de auto op kon, kleine 2 uur richting dichtstbijzijnde (open?) Hertz vestiging, en vandaar weer terug.
Was op de grens van Texas en New Mexico en ik we gingen naar het vliegveld van Lubbock.
Rond een uur of 7 in de avond van bij het hotel gebeld, dat konden we nog net bereiken, en ik lag uiteindelijk om 2 uur in mijn bed, maar kon de volgende dag wel weer verder. Alternatief was met alles wachten tot de volgende ochtend en het risico die hele dag te verliezen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
wouterjanS
Amerikafan

@Galapogos
Goeie, ga ik even naar kijken/vragen bij de ANWB.

Oh ik dacht altijd dat een reserveband wel het meest standaard was bij alle auto's. Opzich gaan wij niet super onbereikbaar gebied in dus hopelijk zal het mocht het gebeuren geen uren wachten zijn.

Nog een andere vraag, de ANWB raad aan een internationaal rijbewijs mee te nemen. Hebben mensen ervaring met Alamo of die daarom vragen? Of is dat een kwestie van gewoon voor de zekerheid kopen en meenemen.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Weet iemand hoe het zit met pechhulp bij avis? Ik had geen mogelijkheid deze bij te boeken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

wouterjanS schreef:
01 mar 2023, 21:35
Nog een andere vraag, de ANWB raadT aan een internationaal rijbewijs mee te nemen. Hebben mensen ervaring met Alamo of die daarom vragen? Of is dat een kwestie van gewoon voor de zekerheid kopen en meenemen.
Nee, daar vragen ze niet naar. Aanschaffen is niet nodig.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Inmiddels navraag gedaan bij de ANWB, die geven aan dat de AAA service alleen gebruikt kan worden met een europa plus abbo.
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

ONYX666 schreef:
01 mar 2023, 21:51
Weet iemand hoe het zit met pechhulp bij avis? Ik had geen mogelijkheid deze bij te boeken
Bedoel je pechhulp plus/extra?

Aan de balie of je kan het toevoegen via Avis.com eventueel, indien je basis bedoeld dan zit dit er standaard bij.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

wouterjanS schreef:
01 mar 2023, 21:59
Inmiddels navraag gedaan bij de ANWB, die geven aan dat de AAA service alleen gebruikt kan worden met een europa plus abbo.
Ja, dat is officieel het beleid. Maar ik vraag me ten zeerste af of de Amerikaanse AAA echt bij de ANWB gaat verifiëren dat jij het juiste pakket bij de ANWB hebt. :wink: De AAA zegt alleen dat je een geldig pasje van de autoclub uit je eigen land (in dit geval de ANWB) moet kunnen tonen...
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Resetovic schreef:
01 mar 2023, 22:10

Bedoel je pechhulp plus/extra?

Aan de balie of je kan het toevoegen via Avis.com eventueel, indien je basis bedoeld dan zit dit er standaard bij.
Ik bedoel als je met een kapotte band staat
ClaireVHaut
Amerikakenner

Bericht door ClaireVHaut »

na wat heen en weer switchen en codes en statusmatchen heb ik mijn auto bij Hertz geboekt

Afbeelding

Voor zover ik heb kunnen vinden is dit een goede deal. Daar betalen en annulering is gratis. We zijn PC bij Hertz door alle statusmatching. Alles lijkt erbij te zitten. 510K gebruikt als code.

Ik had liever een SUV gehad maar die lijken echt overal bizar duur te zijn.

Mocht iemand betere deal vinden dan hoor ik het graag...

Aankomst vrijdag Vancouver 1-9 (rond 1730 ophalen), we laten rond 16:00 vertrek maandag 2-10, inleveren rond 14:00 (we vliegen om 17.45). Liefst ophalen luchthaven.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer