Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mila2306!
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mila2306!: advies 3 weken SF - LV met peuter (2 jaar)

Bericht door Mila2306! »

Nog even een vraag;

We gaan van 7-21 mei en ik las dat het qua weer echt van -5 +30 kan gaan. Wat raden jullie aan wat betreft het slapen? Ik zie dat bij El Monte er alleen 1 fleece deken per persoon aanwezig is. Mag in de nacht de verwarming in de camper aan of handig om extra beddengoed te kopen? En wat betreft het weer; is het ook zo dat het op de dag extreem kan wisselen qua temperaturen of meer per gebied?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

wij hebben in mei van alles qua weer en temperatuur. Ook (lichte) sneeuwval in Bryce... Reken erop dat je in de hoog gelegen gebieden inderdaad nachtvorst kan hebben, niet veel, maar toch. De kachel in de camper biedt dan inderdaad uitkomst, die je kun je gewoon laag aan laten staan (en een fleece bij de Walmart is niet duur...). Vervolgens was het overdag gewoon weer lekker warm. Dus ja, het verschilt flink per dag/nacht en per gebied. Wij hebben eens een hele koude nacht gehad met wat sneeuw (Bryce) en de volgende nacht hadden we de airco weer aan (Valley of Fire). Allemaal binnen 24 uur dus
Mila2306!
Amerika-ontdekker

Bericht door Mila2306! »

Bedankt Paul!
Mila2306!
Amerika-ontdekker

Bericht door Mila2306! »

Hi allemaal,

Nog even een vraag over dit gedeelte van de route

dag 13 GC - Page (Camping Page Lakepowel Campground)
dag 14 Page
dag 15 Page - Bryce (Rubi's Inn RV park
dag 16 Bryce - Zion (Zion Canyon Campground)
dag 17 Zion
dag 18 Zion
dag 19 Zion - Las Vegas (camper inleveren tussen 8-11)

We twijfelen toch door wat Marianne heeft gezegd om een nacht Valley of Fire toe te voegen tussen Zion en LV om meer rust te hebben bij het inleveren van de camper. Nu willen we eigenlijk niet korten op onze tijd in Zion en liefst die 3 nachten aan houden. Raden jullie aan om Zion sowieso wel 3 nachten te behouden of zou 2 nachten ook ruim voldoende moeten zijn? Ook lekker om die laatste dagen met camper beetje te kunnen chillen op de camping en niet elke dag wat te hoeven.

Nu zat ik te denken, is het mogelijk om bijv Bryce niet te overnachten maar alleen op de route van Page naar Zion te bekijken, uitzichtpunten te bekijken en een korte wandeling te maken (ook gezien peuter) en dan door te rijden naar Zion einde dag? We zouden dan zo hebben van ochtend na uitchecken tot zonsondergang. Of is dit zonde van Bryce en zouden we er toch langer voor uit moeten trekken?

Dank!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou die overnachting in Bryce niet laten vallen hoewel het natuurlijk afhangt van jullie plannen daar. Bryce is prachtig als de zon laag staat maar als je toch niet het park in gast tegen zonsondergang dan is dat geen argument om er te overnachten.

Een overnachting in Valley of Fire betekent niet dat je een dag minder Zion hebt; je hoeft pas aan het eind van de middag nasr het park te rijden. Maar als je toch alleen masr gaat chillen kun je net zo goed alvast een stukje richting Las Vegas rijden.
Ook in Valley of Fire geldt dat het rond zonsopkomst en voor zonsondergang erg mooi is. Ik zou dan zeker even rondrijden dan.

Als je het echt rustig aan wilt doen is het natuurlijk prettiger om in Las Vegas te kamperen.
Kijk eens naar hoe je je dagen in wilt delen. En kijk ook eens of Valley of Fire te reserveren is.

Wil je in Bryce en Zion niet in het park staan? South in Zion is 2 weken voor aankomst te reserveren.

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ik zou sowieso niet op de dag van inleveren vanuit Zion gaan rijden: je weet nooit hoe de rit gaat en met een camper ben je 3,5 uur onderweg !
Ik vind de optie om vanaf VoF naar de inleverplek te gaan niet heel gek: het is ruim een uur naar Henderson. Als je op een camping in LV gaat is het ook nog vaan een minuut of 20. Of je moet aan in Henderson zelf de laatste nacht gaan staan, maar dat zijn volgens mij vreselijke campings :-)
En je kan idd op dag 18 zoveel mogelijk in Zion doen en einde middag naar VoF rijden. Let wel: volgens mij in VoF nog steeds alleen fcfs campings. Als die vol zijn kun je altijd naar camping Echo Bay (Lake Mead). Daar is doorgaans voldoende plaats. Daarvandaan ook uurtje naar Henderson....
Mila2306!
Amerika-ontdekker

Bericht door Mila2306! »

Ons plan zou denk ik zijn om dan inderdaad in de middag vanuit Zion naar VoF te rijden. Liefst dan Atlatl of Arch Rock camping, maar als die vol zitten doorrijden naar wat Paul zegt naar Echo Bay Lake Mead. Welke camping bedoel jij bij Echo Bay @paulr want ik vind er meerdere met die naam (Echo Bay Lower campground, Upper Campground, Lake mead, Lake Mead RV Village). Of zijn ze allemaal goed te doen?

Voorkeur gaat uit naar in VoF zelf te staan, maar ook spannend om FCFS camping zo laat op de dag te proberen denk ik? Zijn er campings dichtbij VoF die wel te reserveren zijn? Is VoF eventueel ook te bezichtigen met de camper en dan door rijden naar een camping verderop of liefst wel vanuit een camping verkennen?

Gezien het onze laatste nacht dan is voor camper inleveren is het handigst denk ik om Full Hookup te staan. We hebben in Zion wel Full Hookup dus kunnen dan daar ook camper inleverklaar maken en dan in VoF gebruik maken van faciliteiten op camping? Sorry eerste keer camper dus eigenlijk nog niet echt een voorstelling van hoe dat precies allemaal werkt.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Mila2306! schreef:
09 mar 2023, 14:23

We hebben in Zion wel Full Hookup dus kunnen dan daar ook camper inleverklaar maken en dan in VoF gebruik maken van faciliteiten op camping?
Belangrijkste is bij inlevering dat je waste tanks leeg zijn. Ik heb even gegoogled op 'waste tanks dump Las Vegas' en bij Valley Of Fire State Park - Atlatl Rock Campground was dat mogelijk.
27 States so far...
Mila2306!
Amerika-ontdekker

Bericht door Mila2306! »

Top, dank je!
Mila2306!
Amerika-ontdekker

Bericht door Mila2306! »

@paulr ik denk dat jij deze bedoelt? https://lakemeadmohaveadventures.com/ec ... v-village/
Eindelijk een normale site gevonden en deze ligt het dichtst bij VoF
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

27 States so far...
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ja, ik dacht dat wij inderdaad daar gestaan hebben… weet het niet meer zeker, we hadden niks gereserveerd maar gewoon er naartoe gereden omdat die dichtbij lag inderdaad. Je kan VoF prima met camper bezoeken en af en toe een korte wandeling maken….
Mila2306!
Amerika-ontdekker

hulp gevraagd ivm sluiting Yosemite, reis aanpassen?

Bericht door Mila2306! »

Opmerking moderator

Voor de duidelijkheid samengevoegd met het routetopic; zo blijven vragen en antwoorden betreffende de reis bij elkaar en het voorkomt dubbele antwoorden.

Hi allemaal,

Wij gaan 7 mei naar Amerika met de camper. Onze route ziet er als volgt uit;

dag 1 aankomst SF
dag 2 camper ophalen, camping in buurt SF
dag 3 SF
dag 4 SF richting Monterey
dag 5 Monterey
Dag 6 Monterey naar Yosemite
dag 7 Yosemite
dag 8 Yosemite
dag 9 Yosemite - Barstow
dag 10 Barstow - Williams
dag 11 Williams - Bearizona - GC (Hier wel 2 overnachtingen omdat we pas einde dag aankomen in GC en dan 1 volle dag daar hebben.
dag 12 GC
dag 13 GC - Page
dag 14 Page
dag 15 Page - Bryce
dag 16 Bryce - Zion
dag 18 Zion
dag 19 Zion - Las Vegas
dag 20 LV
dag 21 LV - Amsterdam

Nu is Yosemite deels gesloten en wordt er aardig wat ellende verwacht de komende weken. Nu zitten we er niet echt op te wachten om een soort wintersport te hebben daar + dat er waarschijnlijk veel files etc worden verwacht.
In Yosemite hadden we de toegankelijke trails willen doen ivm peuter van 2,5 jaar. Niet veel spannend maar zoals het er nu naar uit ziet is dat ook lastig ivm de sneeuw.

Nu denken we eraan om de route om te gaan gooien en richting LA/San Diego/Santa Barbara/Monica etc te gaan.
Hebben jullie ideeën wat dan een goede vervangende route zou zijn. Eventueel een ander natuurpark mee te pakken. Vanuit Yosemite naar GC nu 2 overnachtingen gedaan ivm dochter maar max 6 uur rijden op dag is prima.

Alvast dank!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: hulp gevraagd ivm sluiting Yosemite, reis aanpassen?

Bericht door Pete.Z »

Mooie tijd van het jaar voor Death Valley, zeker geen sneeuw, en erg veel te zien daar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: hulp gevraagd ivm sluiting Yosemite, reis aanpassen?

Death Valley is wel wat om. Je zou dan eerst naar Lone Pine kunnen gaan of iets eerder stoppen, en dan naar Furnace Creek. Maar ik weet niet of dat al te heet is. Je kunt nog even afwachten hoe het gaat zijn in Yosemite. De sluiting is alweer deels teruggedraaid dus wellicht valt het mee. En in de vallei ligt er geen sneeuw.
Kijk eens of Grant Grove Village in Kings Canyon een optie is. Kamperen in het park zal wellicht niet lukken maar misschien wel buiten het park.
Je kunt ook naar Joshua Tree kijken. Via de kust naar San Diego kan ook maar dat wordt wellicht wat krap. Hou er ook rekening mee dat er nog een afsluiting is op Hwy 1.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 mei 2023, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Mila2306!
Amerika-ontdekker

Bericht door Mila2306! »

Bedankt voor de tips. We willen nu als plan B Grant Grove aanhouden voor SeKi. Nu is daar wel het een en ander gesloten, is er wel voldoende nog te zien/te doen? Hoeven niet mega hikes te maken ivm peuter en dagje beetje hangen bij de camper ook prima tussendoor.
Hoe is het daar nu qua sneeuw? Zoals we eerder al aangaven hebben we namelijk niet echt zin in een wintersport namelijk :thumbup:
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik heb een alternatieve route uitgeschreven waarbij je wat zuidelijker gaat. Je zal dan wel andere keuzes moeten maken bijv. heb ik Yosemite en Monterey weggelaten en o.a. LA, San Diego en Sedona toegevoegd. Daar zullen de temperaturen aangenaam zijn. In Seki zijn veel gebieden niet bereikbaar maar in Grant Grove Area is wel open en kun je wandelen en de General Grant zien. En het is een tussenstop tussen SF en LA. Maar Seki kan je natuurlijk ook inwisselen voor Yosemite. Wil je wel naar Monterey zou je een dag minder Page kunnen doen of toch Bryce weglaten.

dag 1 aankomst SF
dag 2 camper ophalen, camping in buurt SF
dag 3 SF
dag 4 SF Grant Grove
dag 5 Grant Grove
Dag 6 Grant Grove – Pismo Beach
Dag 7 Pismo Beach - LA
dag 8 LA
dag 9 LA – San Diego
dag 10 San Diego – Joshua Tree
dag 11 Joshua Tree – Sedona
dag 12 Sedona
dag 13 Sedona -Grand Canyon
dag 14 GC - Page
dag 15 Page
dag 16 Page – Bryce
dag 17 Bryce - Zion
dag 18 Zion
Dag 19 Zion – Las Vegas
Dag 20 LV
dag 21 LV - Amsterdam
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Mila2306!
Amerika-ontdekker

Bericht door Mila2306! »

Super lief dat je een alternatieve route hebt uitgeschreven!
Richting het zuiden leek ons alleen minder een optie nu we weten dat highway 1 eruit ligt en volgens mij maakt die route juist het de moeite waard. Als we in SeKi alleen Grant Grove Village kunnen doen, is er dan voldoende te doen? Sequoia National Park valt daar niet onder toch dus wellicht dat daar ook nog het een en ander te doen is?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mila2306! schreef:
30 apr 2023, 20:25
Hoe is het daar nu qua sneeuw?
Dat kunnen wij natuurlijk ook niet zien. Bekijk de NPS sites eens voor de current conditions.

Grant Grove ligt in Kings Canyon. Kijk daarvoor eens in ons 2006 verslag en 2013 verslag.

In de route van Ingrid kom je niet langs het afgesloten deel van de kustweg. Je kunt ook prima de kustweg nemen en een stuk omrijden. Maar een camping vinden zou wel het grootste probleem kunnen zijn.

Marianne
Mila2306!
Amerika-ontdekker

Bericht door Mila2306! »

Hi!

We zijn nu halverwege onze trip en bevalt super. We hebben de camper bij El Monte gehuurd en nieuwe regeling is dat we de propaan tank vol moeten afleveren. Waar kunnen we dat laten doen? Dit mag namelijk niet zelf worden bijgevuld staat er in de formulieren. Beste om dit in buurt van Zion/VoF/Las Vegas te doen ivm inleveren.

Thanks!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer