Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

afspraak met Consulaat voor F1

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
felipes
Amerika-ontdekker

afspraak met Consulaat voor F1

Bericht door felipes »

Ik wil een afspraak maken voor en F1-visa voor eind juni.
Kan ik daarvoor nu al een afspraak maken?

Ik krijg begin juni mijn I-20, in Juli ga ik op vakantie, en heb geen tijd om naar consulaat te gaan. Denken jullie dat ze me nu al een afspraak laten maken voor eind juni

thnx felipes
Stephanie_UCLA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Stephanie_UCLA »

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik vertrek 4 augustus naar Amerika. Wanneer moet ik dan een visum aanvragen en hoelang van te voren moet je een afspraak maken? (in juni heb ik geen tijd wegens examenperiode).

En misschien een heel stomme vraag, maar als je belt voor een afspraak moet je dan Engels spreken of Nederlands?
Afbeelding
felipes
Amerika-ontdekker

re

Bericht door felipes »

iemand die deze vraag kan beantwoorden?
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Ja je kan nu al een afspraak maken voor dan. Dat is zelfs slim, want de zomer is altijd een drukke periode, dus hoe eerder je erbij bent, hoe groter de kans dat je de datum krijgt die je wilt. Je hebt daarbij de mogelijkheid om gratis 1x je afspraak te verzetten.
Het visum krijg je (als al je papieren in orde zijn tenminste) de volgende werkdag via de post al in huis. Het is natuurlijk het verstandigst om een veiligheidsmarge te hebben, maar het kan in principe tot kort voor je vertrek allemaal geregeld worden. Ze zullen je aan de telefoon ook vragen wanneer je van plan bent te vertrekken, en dan adviseren ze wel over een datum.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Imke
Amerika-ontdekker

Bericht door Imke »

Heeft iemand een idee of het gesprek in het Nederlands of Engels is?

Is voor mij geen probleem maar wel handig om te weten zodat ik de documentatie ook zo veel mogelijk in het Engels kan mee nemen.
Afbeelding
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Imke schreef:Heeft iemand een idee of het gesprek in het Nederlands of Engels is?

Is voor mij geen probleem maar wel handig om te weten zodat ik de documentatie ook zo veel mogelijk in het Engels kan mee nemen.
Gesprekken zijn soms helemaal Engels, soms deels Nederlands deels Engels (er is bijvoorbeeld Nederlandse bewaking bij het hek, en Amerikaanse bewaking als je het consulaat binnengaat).
Je moet alle documentatie sowieso in het Engels meenemen.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Invisiblegirl
Amerika-ontdekker

Bericht door Invisiblegirl »

Alle papieren moeten sowieso in het Engels ingevuld worden. Ik heb mijn afspraak voor het F1-visa al in maart gemaakt, ik ga donderdag heen! Als je belt om een afspraak te maken krijg je als het goed is mensen die Nederlands spreken aan de telefoon. Op de ambassade zelf is dat volgens mij heel erg verschillend.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer