Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Zilver87: camperreis 3 wk Vancouver retour juni 2023.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Zilver87
Amerika-ontdekker

Reis Zilver87: camperreis 3 wk Vancouver retour juni 2023.

Bericht door Zilver87 »

Begin juni staat een 22 daagse camperreis naar West-Canada op het programma. Deze week gaan de reserveringen open voor campings in de parken, dus daar gaan we voor zitten. We willen echter niet al teveel vastleggen, maar ik heb hier en daar wat rond gekeken en begin wat te twijfelen of het slim is om een deel op de bonnefooi te doen. Omdat we een paar campings vastleggen zitten we hier en daar toch al aan de route vast.

Nu hebben we dit als plan:

Vancouver 3 nachten airbnb
VI (Victoria en Uclelet) (met camper)
Whistler
Lillooet
Wells gray
Jasper
Lake Louise
Banff
Revel stoke
Manning Park óf Kelowna (vooral omdat Revel stoke - Vancouver een enorm eind is)
Vancouver

Er zitten behoorlijke reisafstanden tussen, maar op sommige dagen lijken we daar niet aan te ontkomen. Het is geen halszaak, maar ik probeer nog wel te puzzelen waar we wat kunnen splitsen. Nadeel is dan wel dat er meer plaatsen komen met maar 1 overnachting en dat vind ik eigenlijk teveel gehaast.

Ik las her en der dat het rondom LL/Banff/Field handiger is om op 1 plek te staan en dat als uitvalsbasis te gebruiken. Is dat een goed idee?

Wat we de komende week willen boeken: Jasper, Lake Louise en Banff. Is het verstandiger om alle campings vast te leggen? We hoeven zeker geen dure, luxe campings. In 2020 zouden we deze reis ook maken en toen waren deze campings al binnen no time vol (reis is toen geannuleerd wegens corona).

We hebben een bijna 2 jarige bij ons, maar we hebben al aardig wat reiservaring als gezin (alleen niet in canada dus ;) ) dus daar verwacht ik geen problemen mee.

Bedankt!
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camperreis 3 wk Vancouver retour juni 2023

Bericht door BonnyR »

Om goede tips te kunnen geven is het handig je reisschema van dag tot dag uit te schrijven in een van- naar schema.

Daarnaast geef je zelf al aan dat veel campings in 2020 binnen notime volgeboekt waren. In de parken zou ik zeker reserveren. Daarbuiten zou je de gok nog eens kunnen nemen, maar onze ervaring, niet Canada maar Amerika in apr/mei, er ook veel campings vol zijn. Dus een lijstje met alternatieven is altijd handig.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

De campings in de parken reserveren we sowieso. Dat zijn idd de campings die in 2020 snel vol waren. Overige campings (toen wilden we 5 weken gaan) weet ik niet, want zo ver is het helaas niet gekomen ;)

Hieronder het programma van dag tot dag

5-jun Heenvlucht AC809 - AC 121 AMS-YVR
6-jun Vancouver
7-jun Vancouver
8-jun Camper ophalen
8-jun Ferryovertocht vanaf Tsawwassen naar Swartzbay Victoria
8-jun Victoria
9-jun Naar Uclulet
10-jun Uclulet
11-jun Naar Whistler met Ferry vanaf Nanaimo
12-jun Whistler
13-jun Naar lillooet/cache creek
14-jun Naar Wells gray /clear water
15-jun Wells Gray / clear water
16-jun Naar jasper
17-jun jasper
18-jun Naar Lake Louise
19-jun Lake Louise
20-jun naar banff
21-jun Banff
22-jun Naar revel stoke
23-jun Revel stoke
24-jun Naar Manning Park of Okanagan valley/Kelowna
25-jun Camper inleveren
25-jun Naar airbnb vancouver
26-jun Terugvlucht AC112-AC808 YVR-AMS
27-jun Aankomst schiphol 10:00
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Als ik het voor het kiezen had, zou ik Vancouver Island laten vallen, dat geeft gelijk lucht en ruimte in je planning. Is er een speciale reden voor Vancouver aan het eind? Nu zit je in totaal 5 nachten in.Vancouver. Je levert de camper eerder in en doet dan nog een Airbnb .
Ooh lees het verkeerd, camper inleveren en Airbnb is dezelfde dag.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Klopt, nog 1 nacht (in een andere airbnb) omdat het anders niet lukt met camper inleveren en daarna gelijk vliegen.

VI overslaan heb ik vaker gelezen idd.. misschien is dat het overwegen waard.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Wij hebben in ruim 3 weken tijd Vancouver-Calgary gedaan, inclusief VI. Maar dus wel een one way.
Heb je de camper al gehuurd ? Ik denk nl dat je 3 mogelijkheden hebt (ivm jetlag en dus heel vroeg wakker):
1. Direct de 2e dag de camper ophalen en op pad gaan. Bezoek Vancouver dan aan het einde van je reis plannen. Dat scheelt tijd.
2. Eerst een auto huren en direct na aankomst de Ferry pakken naar VI. Dan op VI een paar nachten airbnb of hotels en terug via Vancouver om voor het 2e deel van de reis de camper op te pikken. Dat scheelt tijd om dat je wel direct met een auto op pad kunt, maar niet met een camper.
3. Inderdaad VI uit je reisschema halen zodat je voor de rest van de reis meer tijd hebt.

Wij waren er ook in juni en hebben op 2 of 3 campings na alles gereserveerd. Je schema staat toch grotendeels vast omdat je de campings in de parken moet reserveren. Dan kan je net zo goed die paar nachten tussendoor ook doen…

Geniet van de voorbereiding!
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Eerlijk gezegd is dit veel teveel voor 22 dagen omdat je een rondje doet. Ik zou Vancouver Island (Victoria en Ucluelet) overslaan, daar heb je minstens 5-6 volle dagen nodig om iets of wat te kunenn zien/doen. Als je graag whale watching wil doen kan dat ook vanuit Vancouver, daar zitten verschillende bedrijven die dit doen. Als je een one way van Vancouver naar Calgary zou doen of andersom dan kan je Vancouver Island waarschijnlijk wel doen. De afstand van Ucluelet naar Whistler is enorm, vergeet niet dat je met een camper een heel stuk trager rijdt dan met een auto en vele snelwegen op Vancouver Island zijn maar 1 baan in elke richting, dat geldt ook voor de rest van British Columbia...hou daar zeker rekening mee.

Je hebt op dit schema ook maar 1 dag voor Jasper, ik zou daar minstens 2 of 3 van maken. Voor Banff en omgeving minstens 3 tot 4 dagen, zeker als je Yoho NP erbij wil nemen.
Zilver87
Amerika-ontdekker

Re: Reis Zilver87: camperreis 3 wk Vancouver retour juni 2023.

Bericht door Zilver87 »

Wij hebben de camper al gehuurd en ook de eerste nachten in Vancouver zijn geboekt. Voor nu lijkt de beste optie dus om VI te skippen.De reis tussen Uclelet en Whistler schrok ik ook van. Met de wetenschap dat je dus ook nog met camper moet tuffen denk ik al helemaal van blegh.

Whale watching kan idd vanuit Vancouver. Als dat niet zo is, ook niet erg. Hebben we in Afrika al een keer gedaan dus VI wilden we doen omdat we dan toch in West-Canada zijn dus dan meteen maar meepakken.

Maar om er ook een relaxte vakantie van te maken denk ik dat het beter is om dat er toch maar uit te halen.

Bedankt voor de adviezen :D
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Is het dan een idee om bij Lake Louise een aantal dagen te staan en vanuit daar ook Banff te bezoeken of bij Banff weer een aparte camping te doen? Vanuit Lake Louise zullen we dan met de camper Banff moeten bezoeken denk ik? Of gaan daar shuttles o.i.d. Als de camper kan blijven staan zou dat wel het makkelijkst zijn (we hebben eerder gereisd met een camper dus redelijk behendig in maar fijn als ie een paar dagen kan blijven staan).

Jasper gaan we wat dagen aan toevoegen!
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Je kan op 1 camping staan om Banff en omgeving te bezoeken, niet nodig om daar twee keer een plaats te zoeken. Lake Louise is namelijk niet zover van Banff town en de meeste bezienswaardigheden. Vanaf Lake Louise campground denk ik dat de meeste dingen binnen de 45 minuten te bereiken zijn. Ik denk dat je toch je camper zal moeten gebruiken om naar de meeste bezienswaardigheden te gaan, afhankelijk van wat je wil zien/doen. Voor Lake Louise en Moraine Lake is er een shuttle bus. Er is ook het openbaar vervoer, maar weet niet of je daar overal mee kan komen. Kijk eens op de Roam transit website: https://roamtransit.com/

Een andere optie is de "Hop on Hop off" bus in Banff waarmee je naar verschillende bezienswaardigheden kan, maar deze is wel prijziger dan het openbaar vervoer. https://roamtransit.com/
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Bedankt!

We hebben onze route aangepast. VI is eruit. Dat doen we over een tijdje wel apart met een auto. Bij Jasper en Lake Louise wat meer nachten zodat we ruim de tijd hebben om omgeving te verkennen. Meeste campings toch maar geboekt, want dat ging hard. Hopelijk lukt het aankomende dagen om Jasper en lake Louise te boeken als de reserveringen open gaan.

Blij dat ik hier nog even kwam kijken. Hebben er zin in! :D
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

De camper helemaal laten staan lijkt me niet haalbaar als je dingen wilt zien. Al is het alleen maar tegen de avond of vroeg in de ochtend op wildjacht in Banff NP. Hebben jullie een camping in het park geboekt?
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

We hebben in de parken nog geen campings geboekt want de reserveringssystemen zijn nog niet open. We gaan 3 nachten een camping in Jasper (Wapiti) boeken en 3 nachten de Lake Louise campground. Om het stadje Banff te bezoeken boeken we 1 nacht de Tunnel Mountain campground. Zo kunnen we zoveel mogelijk vanaf de campings doen zonder de camper steeds te hoeven pakken. Een bezoek aan Yoho willen we eventueel onderweg doen.

3 jaar terug was het een hele klus om die campings te krijgen dus gelukkig zijn we bekend met het systeem. Hopen dat het lukt :D
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

Jasper is nu open voor boekingen... Ik heb net , 10:000 mensen voor me, een mooi plekje op Wapiti kunnen bemachtigen.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Zilver87 schreef:
14 mar 2023, 10:11
Whale watching kan idd vanuit Vancouver. Als dat niet zo is, ook niet erg. Hebben we in Afrika al een keer gedaan dus VI wilden we doen omdat we dan toch in West-Canada zijn dus dan meteen maar meepakken.
Mocht je nog op Whalewatch willen, dan kan dat ook (zie reisverslag) prima vanuit het onder Vancouver gelegen Steveston. Neem ook bij Banff/LL de Bow Valley Parkway (route 1-a) in je route op. Weg loopt evenwijdig aan de HW-1, maar met wat geluk kom je er wat Wildlife zien. Daar staat deze weg om bekend.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Dank je voor de laatste tips!

Wij hebben Wapiti en Lake Louise campground geboekt. De wachtrij ging in 5 minuten van plek 8000 naar 1 :clap:
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Wij hebben eergisteren 2 nachten Banff geboekt (2 Jack’s). Gestart als nummer 36.784 in de rij, hahahaha…. Helaas voorkeursplek vol, maar wel ander plekje kunnen bemachtigen…. Wat een verschil met een paar jaar geleden, toen moesten we wel al vroeg boeken voor de USA, maar Canada viel mee. Nu is het overal even erg helaas…..
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Inderdaad, wij hebben al een paar campings geboekt voor voorjaar 2024. Weliswaar geen Canada, maar van LA naar Orlando, met als uitgangspunt de eclips in Texas op 8 april. We zijn liever zeker van een plekje. Dat geeft onderweg rust in het hoofd en tijd om volop te genieten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer