Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Stegeman: 2023 SF-LA-LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Stegeman: 2023 SF-LA-LV

Bericht door stegeman »

Goedemiddag,

Uiteindelijk is de reis door ons geboekt. 2019 waren we hier al samen, maar toen inclusief Yosemite, Page, Monument Valley. Deze zijn nu in samenspraak met de kinderen weggelaten, omdat zij heel graag Los Angeles uitgebreid willen zien (voor ons ook prima, want ik was toen erg ziek en destijds niet meer dan venice beach gezien) en een relatief rustige reis willen.
Heb hem even in nieuw onderwerp gezet. De vorige was al zo oud en het is behoorlijk anders geworden.
Auto via Alomo gehuurd op een manier zodat de kinderen ook mogen rijden! (23 en 21 dan). Kostbaar, maar is hun wens en die meerprijs betalen ze zelf.
Vliegen met KLM rechtstreeks op SF en terug vanaf LV.
SEKI-DV, DV-GC, GC-BR zijn lange dagen met onderweg ook nog een en ander te zien. De overnachting bij het vliegveld van SF is ook bewust. Vorige keer waren we helemaal kapot toen we aankwamen. Auto halen we op 2-9 op en leveren we 20-9 weer in. SF en LV kan voor ons zonder auto dus. Alles helemaal zelf geboekt en uitgezocht. Jullie hebben helemaal gelijk. Zoveel leuker en ook aantrekkelijker. Alhoewel we ons dit keer rot schrokken van de prijzen ten opzichte van 2019.

Ergens op dit forum las ik in 2019 iets over een plek waar je kon afslaan en de colorado river van dichtbij kon zien. Ik meen ergens op het stuk waar vanaf de 64 komt en richting Bryce rijden. We balen dit vorige keer niet te hebben gedaan. Van indianen die hier ook wat voor vroegen dacht ik. Weet iemand nog waar dit is?

Los Angeles nog tips buiten de standaard plekken zoals Venice, Santa Monica, Beverly Hills, Griffith uitkijkpunt, Hollywood(sign)? We houden niet zo van pretparken, maar nemen het nog wel in overweging (Universal of Warner Bros)

Coronavaccinatie informatie gezocht en voorzover ik kan vinden volstaan 2 inentingen uit 2021 om Amerika in te kunnen zonder quarantaine verplichtingen. Heb ik dit goed? (mijn man en ik hebben 4 gehad, maar de kinderen 2). We moeten niet voor verrassingen komen te staan.

Internationaal rijbewijs wilden we niet meer aanvragen. Vorige 2 keren niets aan gehad. Of is er iemand die zegt, moet je echt doen want...?

Reis:
afbeelding.png
afbeelding.png (52.66 KiB) 3944 keer bekeken
stegeman
Amerikakenner

Re: Reis Stegeman 2023 SF-LA-LV

Bericht door stegeman »

Sequaia en Kings Canyon hebben wij toen niet gedaan, vandaar dat we dit er nu persee tussen wilden plannen. Die hoek komen we niet snel weer. Arches bijv ook niet, maar die pakken we een volgende reis samen met colorado wel.
Als iemand eerder in deze woning van air bnb is geweest houd ik me aanbevolen. Vond het best spannend dit zo te boeken.

En oh ja. Navigeren. Ik vind nergens een 2e hand navigatiesyteem die nog vrij recent is op marktplaats. Worden die tegenwoordig niet meer verkocht of gemaakt? Met een amerikaanse simkaart in de telefoon navigeren?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

stegeman schreef:
14 mar 2023, 14:24
Met een amerikaanse simkaart in de telefoon navigeren?
Om te navigeren heb je geen Amerikaanse sim kaart nodig. Wij gebruikten de gratis Here we go app, maar er zijn er ongetwijfeld meerdere apps. En grote kans dat er een navigatiesysteem in de auto aanwezig is. Ik zou daar dus geen kosten voor maken.

Probeer de zoekfunctie eens voor het internationale rijbewijs. :wink: Zoals hier al vaker gezegd: niet doen! Het is volstrekt overbodig.
stegeman schreef:
14 mar 2023, 14:21
Ergens op dit forum las ik in 2019 iets over een plek waar je kon afslaan en de colorado river van dichtbij kon zien. Ik meen ergens op het stuk waar vanaf de 64 komt en richting Bryce rijden. We balen dit vorige keer niet te hebben gedaan. Van indianen die hier ook wat voor vroegen dacht ik. Weet iemand nog waar dit is?
Er zijn in Grand Canyon NP meerdere plaatsen waar je de Colorado kunt zien, zoals bij Lipan Point en Grand View Point, maar je bedoelt buiten het park? En bedoel je de Colorado of de Little Colorado? De Colorado kun je ook zien bij Horseshoe Bend. Om het dichtbij te zien moet je eerder denken aan bijvoorbeeld Lee's Ferry.

In LA vonden wij het Getty Center zeer de moeite waard. Zie hiervoor ons verslag daarvan. Fietsen van Santa Monica naar Venice Beach is ook erg leuk om te doen.
Wij vonden de tour bij WB en Paramount beide erg leuk. Maar dat is jaren geleden en ik zie dat de prijzen enorm gestegen zijn. Sony had ook een interessante tour, zie hier onze ervaring.

Ik zou een stop in Page wel mooi vinden, ten koste van een dag Las Vegas bijvoorbeeld, dat geeft toch wat meer rust onderweg. Maar ik denk dat je niet meer wilt schuiven?
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Page hebben we heel erg uitgebreid bezocht inclusief Antelope Canyon en volop aan de tijd gehad in 2019. Vandaar nu Horseshoebend zien en dan even langs Lake Powell kort. En weer door. Klopt dat dit een wat gehaast stuk is.
Maar de reis is wat aangepast aan de wensen van de jongens. Mijn man en ik zijn van de natuur! Maar zij van de steden. We gaan met ons vieren het uitgaansleven ook maar eens ontdekken in Vegas.

Dat van die Colorado van heel dichtbij zien was niet een officieel uitkijkpunt langs de 64. Als je er uit reed ofzo. Hopelijk weet iemand het nog wat ik bedoel. Die andere punten stopten wij ook maar was ons nog te ver weg

Navigeren zal ik even kijken die gratis apps. In 2019 kregen we geen navigatiesysteem mee en waren toen blij daar niet op te hebben gegokt. In 2017 zat hij in de auto.

Getty center voeg ik toe en fietsen gaan we huren voor dagje langs de kust fietsen (venice / Santa monica). Parken nog in ons achterhoofd. Zijn forse bedragen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Bij Lees Ferry kan je de Colorado inlopen, mocht je dat willen.

https://www.nps.gov/glca/planyourvisit/lees-ferry.htm
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Bedoel je misschien deze:
https://navajonationparks.org/navajo-tr ... iver-gorge

In 2012 hebben wij ook zo'n uitzichtpunt gedaan waar we voor moesten betalen, net voor de Grand Canyon (we kwamen toen van Page).
Volgens mij was dit dat uitzichtpunt. Ik vond het niet perse het geld/de moeite waard moet ik zeggen. $8 per persoon is best aan de prijs voor wat ik me er van herinner, en volgens mij was het toen zelfs goedkoper. Maar goed, dat is persoonlijk.
Het lijkt op geen enkele manier op de 'echte' Grand Canyon, maar dit is wel Navajo land, het is een uitzichtpunt en je ziet de Colorado.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Poeh wat een bedragen. Weet niet of we dat wel doen voor alleen even kijken. Die dag zit al erg vol met o.a. horseshoe bend en lange rit.
Dat van waar je de colorado in kunt lopen bekijk ik nog even.

Had nog een vraag. Als je van Springdale (Zion) naar de strip in Las Vegas rijdt. We zijn goed lang in Las Vegas, dus we zouden die dag nog voldoende tijd hebben evt valley of fire of red rock canyon te bekijken. Is dit nog interessant als je Zion, Bryce etc al hebt gezien en zo ja wel park is mooier? Denk niet dat we ze allebei gaan doen.

En is de van den Berg airforce base nog interessant als we van Pismo Beach naar Los Angeles rijden? Santa Barbara is ook een optie.
Solvang en Malibu beach de vorige keer al bekeken. Of nog betere ideeen?

En zit nog even met het volgende. Vorige keer reden we vaker op die banen als je met 2 of meer personen in de auto zat. Nu we zelf de autohuur hebben gedaan kreeg ik het idee dat het niet zomaar is dat wanneer je met 2 p of meer in de auto zit je daar gebruik van mag maken. Alleen bij een fastlane abonnement ofzoiets?? Of mag je wel die baan gebruiken als we er met ons vieren in zitten? (Zo niet , in 2019 geen boete gehad :lol: )

Google maps geeft ook erg vaak aan dat je op je route tol moet betalen. Echter hebben wij dit in 2019 ook nooit betaald.... Wel gereden
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

stegeman schreef:
21 mar 2023, 10:36

Google maps geeft ook erg vaak aan dat je op je route tol moet betalen. Echter hebben wij dit in 2019 ook nooit betaald.... Wel gereden
Als je een nationaal park in je dagroute hebt staan geeft maps idd tol aan, maar daar wordt dan de toegangsprijs van dat nationale park mee bedoeld.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jullie hebben Valley of Fire de vorige keer niet gedaan? Dan zou ik daar zeker langs rijden. Het zal misschien nog te heet zijn om echt te wandelen, maar alleen al er doorheen rijden (richting de White Domes trailhead) is prachtig. Wij waren er in 2019 in september (zie hier); toen werd het nog afgeraden om de White Domes trail te lopen.

Wat die tol betreft; het maakt toch niet echt waar of hoe je de auto hebt gehuurd? En als googlemaps aangeeft dat je tol moet betalen zal dat vaak zijn omdat je door een NP rijdt.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Je bedoelt in LA de carpool baan (HOV Lane) op bepaalde snelwegen en die aangegeven wordt met een gele lijn. Je mag daar gratis gebruik van maken als je met 2 of meerdere personen in de auto zit. Toen wij via de borden daar op werden geattendeerd zijn wij ook die baan opgereden (o.a. op de 405) en reden zodoende de files op de andere banen voorbij. Schoot lekker op zo.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Wij dus ook gedaan vorige keer met het idee dat we met 2p waren en dat dus mocht. Maar nu ik de auto huurde konden we kiezen voor fastlane en daar moet je voor betalen. Niet gedaan. Het is toch dan sowieso mogelijk als je met zn vieren in de auto zit begrijp ik.
Valley of fire vorige reis niet aan toe gekomen. Gaan we dan nu wel doen! Thanx.
Nu nog even verder me door de esta aanvraag worstelen. Vorige keer was het zo klaar en nu kom ik niet verder. Wilde een groepsaanvraag doen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een groepsaanvraag is niet anders dan een gewone aanvraag, alleen kun je daarmee in 1 keer betalen. Waarom niet apart doen? Check ook even het ESTA-topic.

Met Fastlane zal iets anders bedoeld worden denk ik. Sneller door bij de autoverhuurder?

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hier in Houston heb je HOV banen waar je met 2+ personen gratis op mag, maar tegen betaling ook alleen. Maar er zijn ook banen die altijd betaald zijn, of waar je alleen met 2+ personen op mag. Je moet dus goed op die verschillen letten.
Terug in Texas!
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Thanx. Ik zal goed opletten.
En ach haast maak je toch niet als je op vakantie bent :D

Esta aanvraag is gelukt. Vraag me wel eens af hoe dat gaat. Zouden ze echt werkgevers gaan bellen of je daar inderdaad werkt, bij de burgelijke stand ouders controleren etc? Kan het me haast niet voorstellen, maar ja, ze mogen. Viel me op dat hier geen enkele corona vraag in stond. Heb her en der wat gelezen en ik denk dat als we de check app hebben en 2 vaccinaties hebben gehad, ook al is het alweer lang geleden dat voldoende is. Ik denk dat ik nog wel een papieren versie op ga vragen voor als je telefoon net leeg is ofzo. En dit jaar eens zien hoe mijn verjaardagskado gaat bevallen. Een noise cancelling koptelefoon voor onder andere in het vliegtuig.

Reisdocumenten en creditcards up to date, esta aanvraag loopt en alles is geboekt. Nu tijd om verder te gaan verdiepen in routes en plannen. We hebben er zo'n zin in dit nog 1x als gezin te kunnen doen. in 2017 Canada /Amerika oa Yellowstone, GT, Mount Rainier en Glacier gedaan met ons vieren. De vader van de kinderen was plots overleden toen ze heel klein waren en er is wat geld achteruit gezet en hebben we toen gebruikt om samen als gezin met mijn huidige man, die stapelgek is op onze jongens herinneringen te gaan maken, goed beseffend hoe bijzonder dat is.
Echter wilde ik toch nog zo graag de jongens nog 1x mee dit rondje Zuid West. 23 en 21 dan en zijn sinds 2017 al niet meer meegeweest op vakantie. Alleen houd ik mn hart nu al vast voor de jongste, een echte jongen die niet snel bang is. En ik als moeder bij die afgronden maar roepen: niet te dichtbij, afstand houden, nee niet doen....haha, maar hij heeft het me beloofd niet dichtbij afgronden te komen :wink: .
Op naar quality time!
Maar eerst nog maar eens een paar weekendjes met de sleurhut met ons beiden een paar keer er tussenuit dichtbij.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Bericht door Artemis20 »

Ik kan zeker ook de Valley of Fire aanraden (zelfs al kom je al op die andere plekken die je noemt). Wij vonden die echt heel mooi. Red Rock Canyon vonden wij heel wat minder het bekijken waar dan Valley of Fire. Dat was van ons wel in juli en heel erg warm, bij Valley of Fire kan je veel dingen zien vanuit je auto of vlakbij de parkeerplaats. Misschien dat je in Red Rock Canyon wel mooi kunt wandelen maar daar was het voor ons dus veel te heet voor.
juli - aug 2024: rondje Denver https://www.polarsteps.com/LienDlhy
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen 2019: ook op bovenstaande blog
stegeman
Amerikakenner

Re: Reis Stegeman: 2023 SF-LA-LV

Bericht door stegeman »

We gaan Valley of fire inpassen in de reis. Daar is voldoende tijd voor. Red rock vergeet ik maar even.
Stuk vd route overwegen we Lake mead te bekijken. Is dit het omrijden of eigenlijk binnendoor rijden wel waard of weinig bijzonders als je Lake Powell wel hebt gezien en de Hooverdam.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij vonden de route binnendoor vanuit Valley of Fire qua omgeving erg mooi. En de weg was heerlijk rustig. Wij zijn zelf niet bij Lake Mead geweest maar op sommige plekken kan je het meer wel op afstand zien. Wat betreft de afstand via de 191 of via de snelweg naar LV maakt het weinig verschil.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Het hangt er ook een beetje aan bij welk hotel je moet zijn in LV. Sommige hotels liggen qua verkeer gunstiger is je vanaf de Lake Mead kant komt. Dan is het niet een zoveel langer. En inderdaad, lekker rustig. Geen razend (vracht)verkeer…
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Red Rock Canyon is ook nog eens heel erg druk. De kans dat je, zeker in het weekend, een parkeeplek kunt vinden om te wandelen is bijna nihil. Het is er mooi hoor, maar wij vinden Valley of Fire veel mooier. Vooral als je het alleen vanuit de auto kunt bekijken.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Holiday Inn springdale (ZIon) naar New York hotel las Vegas. Wilden dan via Valley of fire rijden. (Red rock valt nu af) komen dus vanaf de 167 en dan enkele opties naar las Vegas door. Vroeg me dan af of zin heeft bijv sunset view Scenic overlook te pakken over Lake mead en dan stukje terug of misschien de Hooverdam ook alvast te pakken en dan LV. Zodat we als vanaf DV naar GC rijden meer tijd hebben voor het stukje route 66. Zeg ook maar wat 😉

En Lake Isabella ?? Is dat de moeite???
Vanaf Three rivers (SEKI) rijden we naar the Inn in Death Valley.
Three rivers- Bakersfield en dan 2 goede opties :
1) via Mojave en dan de 14 op
2) via Lake Isabella en dan de 395 op
Beide opties komen we op de 190 uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer