Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door laanvdj »

@Galapogos wij hadden dit vorig jaar ook. Betaald met cc, ineens was de betaling weg. Auto stond gewoon als betaald. Kregen hem ook gewoon mee. Werd uiteindelijk een maand na de reis ingehouden. Was bij Avis.is.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik blijf zoeken maar goedkoper wordt het helaas niet. Ik zoek een midsize SUV vanaf 22 juli vanaf Boston en terug op 16 augustus in Fort Lauderdale. Ik heb nu maar een reservering geboekt via Hertz, voor een prijs van 1950 dollar inclusief one way fee.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Als ik via die us travel link kijk kom ik juist heel duur uit.

Is deze code 510000 bij Hertz vrij te gebruiken?
En waar kan ik dan zien dat hij tot een miljoen gaat qua verzekering?

Ik las eerder hier eens over skip the counter maar weet niet meer hoe.

Zou graag bij National / Alamo boeken maar niet met tot 300k verzekering.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
kevin123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door kevin123 »

Bij Hertz is de aansprakelijkheidsverzekering verzekerd tot 1 miljoen. De 510000 code is niet bedrijfsgebonden, dus in principe vrij te gebruiken.

Alamo en National bieden 2 verschillende aansprakelijkheidsverzekeringen, namelijk SLI en Extended protection (EP). SLI is tot 300.000 euro en EP is tot 1 miljoen. Via de US travel site heb je standaard EP, dus tot 1 miljoen. Volgens mij biedt Alamo op websites gericht op de Nederlandse markt alleen EP aan. Die 300.000 euro was bij National met een specifieke corporate code.

Als je hebt geboekt, kun je bij Alamo online inchecken op Alamo.com en daar kun je ook skip the counter regelen. Dan hoef je niet meer langs de balie.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Wij hebben inderdaad goede ervaringen met Alamo en National incl skip the counter. Hertz geeft echter wel een betere prijs. Ik weet alleen niet meer hoe je daar een (eerste) skip the counter regelt.
Ik zal nog eens naar die verzekeringen bij National kijken.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Na mijn afschuwelijke ervaring bij het ophalen bij Hertz SFO als pc lid eerder vandaag ingeleverd en half uur later erna een afrekening ontvangen.

Auto een Ford Explorer was gloednieuw met 130 miles op de teller en ingeleverd met 3400.
Had overigens 3 sleutels in bezit en na dik een half uur geen keuze te hebben gemaakt, kwam deze binnen rijden en ben deze rennend gevolgd paar blok verder.
Auto werd geparkeerd in een reserved vak en dit deden ze vrijwel met alles, de dame lief gezegd dat ik bij PC stond en of ik die mee mog nemen, ze zei ja en gaf aan nogwel toestemming te vragen en ook dat was ja.
Wou haar ook fooi geven van 30 dollar, maar ze weigerde het aan te nemen.

Verder ook geen problemen gehad onderweg, alleen een lekke band in Death Valley of all places 😂
Ik was op de Badwater rd perongeluk rechts af gegaan op West Side Road denkend van dat ik afslag van de Devils Golf Course had genomen.
Alleen maar steen op de weg en met banden zoals onder een Explorer was het dus wel even zweten, uiteindelijk na zo'n 10 minuten door gereden te hebben ergens gekeerd en weer terug. Op Badwater rd dacht ik toch is even schakelen naar mijn bandenspanning en links achter was 3.1 tegenover 3.3.
Hierna de Artist Scenic Loop ingereden en de bar ging naar 2.9, dus ik heb een lekke band geweldig dacht ik.
Bij de Artist Palette trof ik iets rond aan en helemaal zwart in de band met een sis erin, ik dus eraan draaien en sis was even weg 😂.
Geen netwerk, 35 graden en ik moest proberen om Furnace Creek te bereiken.

Onderweg en toch best een eind verder en Furnace Creek nog niet in zicht ging de bar vrij snel terug, eenmaal aangereden precies bij de benzineponp kwam er een waarschuwing omdat de bar onder 1.7 was geraakt.
Had kort hiervoor inmiddels netwerk en stond in de wacht bij Hertz.
Tijdstip 17.15, de enige garage was gelukkig nog open en Hertz direct opgehangen, dit dus aangetroffen.
Afbeelding

Probleem was dus opgelost met een propje en 40 dollar, was die beste man echt zo erg dankbaar omdat ons eindbestemming was Ridgecrest dit niet om de hoek ligt.

Anyway, Hertz minus de balie ontvangst comité was het dus een fijne ervaring.
Bedrag was 886 dollar voor 24 dagen met een Mastercard cdp code.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Oei, dan heb je geluk gehad zeg!
Zelf 1x meegemaakt. In Alaska of all places. Stom toevallig precies op een plek die 5 minuten van een bandencentrum zat.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door LAWRENCIO »

Dag allemaal,

Na een tijdje afwezigheid op dit forum (we zouden 2020 Route 66 rijden) kunnen we nu eindelijk weer onze originele reis plannen. Voor Route 66 hebben we een one-way rental vanaf Chicago naar Los Angeles. Bij Hertz kwam ik op de volgende berekening: Afbeelding. Ik kom uit op 1917 euro, maar ik zie nergens staan dat de one-way fee erbij in zit. Na contact met de chat bij Hertz, werd mij vertelt dat er op deze reis geen one-way fee is. Dit lijkt mij sterk. Wat is hier denken jullie het probleem? En wat kan ik eventueel anders proberen? Bij voorbaat dank!

Gr. Lawrence
Bijlagen
image.png
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
tomv82
Amerika-ontdekker

Bericht door tomv82 »

Hoi,

weet iemand nog tips voor een wagen te huren van washington naar orlando van eind juli 22/7 tot half augustus 11/8 ? Heb al zitten zoeken en heb een reservering bij hertz voor 1430 dollar een sedan C. Maar als ik andere posts hier zie waar de bedragen een pak lager liggen hoop ik toch ook steeds op nog lager te vinden.
alle tips zijn welkom. Heb al PC status bij hertz en gematched bij avis naar avis preferred plus.
alvast dank
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

LAWRENCIO schreef:
21 apr 2023, 14:59
Ik kom uit op 1917 euro, maar ik zie nergens staan dat de one-way fee erbij in zit. Na contact met de chat bij Hertz, werd mij vertelt dat er op deze reis geen one-way fee is. Dit lijkt mij sterk. Wat is hier denken jullie het probleem?
Waarom denk je dat er een probleem is?

Het lijkt er inderdaad op dat voor dit traject geen one-way fee gerekend wordt. Net ook een proefboeking gedaan van ORD - LAX en zie inderdaad geen vermelding van one-way fee. Heb ook een proefboeking gedaan voor ORD - ORD en dan is de prijs iets lager (< USD 100) dus dat bevestigt mijn vermoeden dat er geen one-way fee is. Bij een proefboeking tussen 2 andere luchthavens, bijv. BOS - IAD zie ik wel duidelijk de vermelding incl. one-way fee staan.

Zou er mijn voordeel mee doen! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

tomv82 schreef:
22 apr 2023, 08:38
weet iemand nog tips voor een wagen te huren van washington naar orlando van eind juli 22/7 tot half augustus 11/8 ? Heb al zitten zoeken en heb een reservering bij hertz voor 1430 dollar een sedan C. Maar als ik andere posts hier zie waar de bedragen een pak lager liggen hoop ik toch ook steeds op nog lager te vinden.
Waar zie jij die posts dan voor autohuur van IAD - MCO voor 3 weken??

Autohuur is van vele factoren afhankelijk. Dus je kunt jouw autohuur niet vergelijken met bijv. autohuur ORD - LAX.

Jouw 'probleem' is dat je met een one-way fee te maken hebt. Die is best hoog, Hertz rekent daar ruim USD 500 voor. Had ik vorig jaar ook mee te maken voor het traject SFO - JFK. Hoewel het soms ook anders kan, zie mijn post hierboven, vermoed ik dat je daar bij geen enkele verhuurder onderuit komt.

Roland

tomv82
Amerika-ontdekker

Bericht door tomv82 »

Coyote schreef:
22 apr 2023, 10:33
tomv82 schreef:
22 apr 2023, 08:38
Waar zie jij die posts dan voor autohuur van IAD - MCO voor 3 weken??

Autohuur is van vele factoren afhankelijk. Dus je kunt jouw autohuur niet vergelijken met bijv. autohuur ORD - LAX.

Jouw 'probleem' is dat je met een one-way fee te maken hebt. Die is best hoog, Hertz rekent daar ruim USD 500 voor. Had ik vorig jaar ook mee te maken voor het traject SFO - JFK. Hoewel het soms ook anders kan, zie mijn post hierboven, vermoed ik dat je daar bij geen enkele verhuurder onderuit komt.

Roland
Daar hebt u wel gelijk in, ik kan het niet vergelijken , maar misschien dat iemand wel een tip (bepaalde code die ik misschien nog niet kende, of dergelijke...) had voor huur van washington naar Orlando.
alvast bedankt voor uw reactie.
Afbeelding
JoppeSn
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JoppeSn »

Hallo,

ik weet niet of ik helemaal op de juiste plek ben om dit te vragen gezien ik nieuw ben en nooit echt op forums zit, mocht er een betere plek zijn dit te vragen hoor ik het graag!

Binnenkort ga ik voor het eerst roadtrippen in de VS, hiervoor wil ik een auto huren. Aangezien ik niet in aanmerking kom voor een 'echte' credit card, heb ik een Visa GO card. Dit is een prepaid credit card waarbij je (in tegenstelling tot andere prepaid kaarten) in het rood kunt staan. Nu ben ik een auto aan het zoeken, maar lees ik dat prepaid kaarten niet geaccepteerd worden. Alleen bij Sunny Cars kan ik een verklaring hiervoor vinden en dat is omdat je bij (normale) prepaid kaarten niet in het rood kan staan, ik neem aan dat dit ook voor andere verhuurders de reden is. Ik kan echter in het rood staan en Visa adverteert de kaart ook met de boodschap dat hij bruikbaar is voor autohuur (staat ook op de site van de consumentenbond).

Nu is mijn vraag dus of iemand ervaring heeft met het huren van een auto met deze kaart. Ik zou het natuurlijk niet chill vinden dat ik bij het ophalen van de auto ineens mijn plannen compleet moet gaan omgooien omdat ik niet kan betalen.

Daarnaast de vraag wat eventuele alternatieven zijn. Ik heb gelezen dat sommige verhuurders ook debit/bankkaarten accepteren, maar dat daar nog wel wat haken en ogen aan zitten. Wellicht dat iemand daar ook ervaring mee heeft.

Alvast bedankt!
Joppe
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

In feite heb je je eigen vraag al beantwoord @JoppeSn ....

Gelukkig heeft het nix met "rood staan " te maken.
Het heeft met "reservering " te maken.
En om rood staan te voorkomen kan het verstandig zijn om sunny cars te omzeilen...

Toch nog even een link als bevestiging van je eigen antwoord op je eigen vraag...
Heel veel plezier met de voorbereidingen....

https://worldcard.nl/icsgocard?aid=GOON ... bgEALw_wcB
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Ik heb nu een reservering staan bij Hertz met Gold Conapy en PC status. Nu zie ik via Ustravel een mooie prijs bij Alamo en wil deze als backup boeken.
Hoe doen jullie die backup annuleren? Ik las dat dat moet via dezelfde website als waar je geboekt hebt. Ik heb geen internet daar ter plekke in het Car Rental Center, dus kan ik dan het beste de reservering van Alamo later laten ingaan zodat ik kan annuleren als ik ergens wifi heb?
Zijn er hier die ervaring hebben op LAS met skip the counter? Staan daar SUV's van verschillende klasse door elkaar in de rij?
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door LAWRENCIO »

Coyote schreef:
22 apr 2023, 10:26
LAWRENCIO schreef:
21 apr 2023, 14:59
Ik kom uit op 1917 euro, maar ik zie nergens staan dat de one-way fee erbij in zit. Na contact met de chat bij Hertz, werd mij vertelt dat er op deze reis geen one-way fee is. Dit lijkt mij sterk. Wat is hier denken jullie het probleem?
Waarom denk je dat er een probleem is?

Het lijkt er inderdaad op dat voor dit traject geen one-way fee gerekend wordt. Net ook een proefboeking gedaan van ORD - LAX en zie inderdaad geen vermelding van one-way fee. Heb ook een proefboeking gedaan voor ORD - ORD en dan is de prijs iets lager (< USD 100) dus dat bevestigt mijn vermoeden dat er geen one-way fee is.
Nou ja, een probleem is misschien een groot woord. Maar bij alle andere verhuurders/brokers wordt er voor dezelfde route Chicago - Los Angeles een one-way fee of drop charge gerekend (gemiddeld tussen de 400 en 700 euro). Vandaar mijn scepsis. Straks blijkt dit achteraf toch wel het geval te zijn en hebben we ter plekke een onaangename verrassing! :p Daarnaast werd er wel een one-way fee gerekend op hetzelfde traject toen we dezelfde reis 3 jaar geleden hadden geboekt.
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Jozs
Amerikafan

Bericht door Jozs »

2 bemerkingen voor boekingen op UStravel/alamo of via een andere partner:

1) prijzen worden elke dag rond de middag aangepast en schommelen soms echt hard van de ene op de andere dag. Best regelmatig checken voor de beste prijs. En als het goedkoper wordt kan je gewoon annuleren en opnieuw boeken.
2) Ik boek mijn wagen meestal, als mijn vlucht het toelaat, van bv. 2 pm op dag van afhaling tot 2 pm op dag van terugbrengen zodat ze geen extra dag aanrekenen. Echter valt mij op dat via die Alamo partner site de prijs voordeliger is als je een uurtje vroeger selecteert. Dus bv dag van ophaling oppikken om 2 pm, op dag van terugbrengen om 1 pm. Ik vermoed dat ze dan een dag minder aanrekenen. of bij hetzelfde uur een dag meer, hoe je het bekijkt :)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Jozs Bedankt voor de tip! :thumbup:

Hoewel ik al 2 reserveringen heb staan, dacht ik: laat ik voor de aardigheid weer eens kijken bij Alamo/US Travel (andere reserveringen zijn bij Hertz en Avis omdat US Travel elke keer nog aanzienlijk duurder was). Tot mijn verbazing was US Travel dit keer stukken goedkoper voor een Standard SUV dan de laatste keer dat ik keek. Verschil was echt honderden Euro's (!).

Nog even getest of een uurtje eerder inleveren ook goedkoper was in mijn geval maar dat was niet zo. Dus gewoon zelfde inlevertijd als ophaaltijd gekozen.

Het lijkt erop dat het geen Hertz wordt dit keer. Die blijft rond de EUR 300 duurder. Bij Avis had ik een Intermediate SUV vastgelegd die enkele tientjes goedkoper was. Ik heb echter liever de Standard SUV van Alamo waar ik ook nog eens Skip the Counter kan regelen.

Ik ben weer helemaal tevreden! :D

Roland

Jozs
Amerikafan

Bericht door Jozs »

Hmm misschien valt het van de luchthaven af, dat uurtje verschil. Maar blij dat je weer wat extra zakgeld hebt :thumbup:
regelmatig opnieuw kijken kan je soms wel wat besparen :)
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door Fiesta68 »

Wij hebben zonet ook geboekt bij Alamo.de (met de code THPPS30), daar kon je ineens skip the counter gratis aan toevoegen.
Daar hadden we voor 75 dollar minder een Standard SUV (Ford Edge or similar).
Bij ons was het bij het uurtje verschil dezelfde prijs (ophalen in Las Vegas).

Wij hebben momenteel nog een reservering staan bij Hertz met PC (type C).
Mijn man is tevreden en ik ook :-D
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves