Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mariëlle: rondreis Arizona april 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mariëlle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Mariëlle: rondreis Arizona april 2024.

Bericht door Mariëlle »

Begin volgend jaar willen we voor de zonsverduistering naar de USA. De eerste 1,5-e week willen we doorbrengen rondom New Orleans, Memphis en Nashville en daar ook de zonsverduistering gaan zien (hoop ik). Daar heb ik al iets over gepost in het zuidoostelijk-deel van het forum. Het plan is om daarna naar Phoenix te vliegen en daar nog 2,5-e week door te brengen. Omdat dat een heel ander deel van Amerika is heb ik het in dit forum-onderdeel gezet. Ik hoop dat dat geen probleem is.

Het plan is nog erg in ontwikkeling. Er kan nog van alles aan veranderen. Bedoeling is om in Phoenix een camper te huren en dan ongeveer de volgende rondreis te maken:
12-4-2024 vlucht naar Phoenix en camper ophalen, misschien al richting Organ Pipe Cactus (moeten we nog regelen, binnenlandse vlucht dus geen jetlag)
13-4-2024 rit naar Organ Pipe Cactus of al een dag in Organ Pipe Cactus
14-4-2024 dag in Organ Pipe Cactus, wandelen en rustig aan
15-4-2024 rit naar Saguaro
16-4-2024 dag 1 van 2 in Saguaro (wandelen, Tucson (?), Pima air and space, Saguaro Desert Museum)
17-4-2024 dag 2 in en rond Saguaro
18-4-2024 Rit naar Tonto National Park
19-4-2024 Tonto, wandelen en Cliff Dwellings
20-4-2024 Rit naar Petrified Trees park en rondkijken in Petrified Trees park, dan alvast richting Flagstaff, Meteor Crater, (ik kon bij Petrified Trees geen goede camperplaats vinden, vandaar deze heel drukke en waarschijnlijk te lange rit, ik probeer nog wat te schuiven)
21-4-2024 Flagstaff en omgeving: Sunset Crater, Wupatki National Monument, Lowell Observatory
22-4-2024 rit naar Sedona
23-4-2024 dag 1 van 3 in Sedona en omgeving (natuur, Biosphere, Missile Museum, Verde Canyon Railroad?)
24-2-2024 dag 2 Sedona en omgeving
25-2-2024 dag 3 Sedona en omgeving
26-2-2024 rit naar Lost Dutchman
27-2-2024 Lost Dutchman, wandelen
28-2-2024 wandelen/camper opruimen, inleveren, misschien nog hotel in Phoenix, Scottsdale (?): nog heel erg afhankelijk van datum en tijdstip vlucht
29-2-2024 vlucht naar Nederland

Alle suggesties zijn welkom! Vergeten we belangrijke dingen (noordelijker bij Grand Canyon, Bryce etc zijn we al eens geweest)? En zou het nodig zijn om al snel campings vast te gaan leggen? Is dit een drukke tijd in deze omgeving? Ik zou het graag nog flexibel houden vanwege het weer maar ik weet ook dat het heel fijn is om al iets gereserveerd te hebben als het erg druk is. Hebben jullie tips voor goede campgrounds?
Bedankt alvast voor de eventuele reacties. Ik heb nu alweer heel veel gehad aan dit forum 😊
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis Arizona april 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Forumlid Felicitas doet voor een groot deel op dit moment iets vergelijkbaars; zie hun verslag op www.lochnora.nl.

Marianne
Mariëlle
Amerikafan

Re: Reis Mariëlle: rondreis Arizona april 2024.

Bericht door Mariëlle »

Wat leuk! Ik heb al veel rondgezocht op dit forum maar dit verslag had ik nog niet gezien. Bedankt voor de tip!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Enlaat ons weten als je de Lost Dutchman vind. :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zijn ook bezig met 2024 (zelfde aanleiding :wink: ) en hebben tot nu toe voor een deel dezelfde route.
Die dag met Petrified Forest lijkt me wel lang; ik denk dat wij in Holbrook gaan overnachten. Er zit daar ook een KOA; niet zo leuk als kamperen in een statepark, maar misschien ook wel leuk ter afwisseling. Daar zou je dan na Tonto daar alvast heen kunnen rijden, scheelt toch weer een paar uur de volgende dag.

Wij hebben ook nog het Chiricahua National Monument op ons lijstje staan.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij overnachten in dezelfde periode, toevallig gaan wij ook naar de eclips :wink: , ook in Holbrook. De KOA is al geboekt voor 25 maart. Onze route gaat van Los Angeles naar Orlando.
Mariëlle
Amerikafan

Bericht door Mariëlle »

Wij zijn ook bezig met 2024 (zelfde aanleiding :wink: ) en hebben tot nu toe voor een deel dezelfde route.
Wat leuk! Waar gaan jullie de zonsverduistering bekijken?
Wij hebben ook nog het Chiricahua National Monument op ons lijstje staan.

Dat had ik in eerste instantie ook op de planning staan. We wilden dan iets oostelijker en ook de Very Large Array bekijken maar ik ben bang dat het dan te druk wordt. We hebben het daarom geschrapt maar het kan nog alle kanten op. Bedankt voor de tip!

En die KOA in Holbrook ligt heel erg handig. Die had ik nog niet gevonden. Ik denk dat we die gaan reserveren! Nogmaals bedankt voor de tips! :thumbup:
Mariëlle
Amerikafan

Bericht door Mariëlle »

Wij overnachten in dezelfde periode, toevallig gaan wij ook naar de eclips :wink: , ook in Holbrook. De KOA is al geboekt voor 25 maart. Onze route gaat van Los Angeles naar Orlando.
Nog iemand die naar de eclips gaat kijken. Wordt nog druk daar :D Waar gaan jullie kijken?
Mariëlle
Amerikafan

Bericht door Mariëlle »

Het schijnt om een Duitser te gaan. Maar toch: als we hem vinden dan laat ik het weten :lol:
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Mariëlle schreef:
03 apr 2023, 13:33
Wat leuk! Waar gaan jullie de zonsverduistering bekijken?
Nog niet geboekt, want dat kan nog niet, maar op dit moment hebben we Pedernales Falls State Park, Texas op het programma staan voor 6 nachten en dan van daaruit Fredericksburg, Austin en San Antonio bezoeken. Misschien wat meer kilometers dan als je het en route meepakt, maar we zijn bang geen plek te krijgen anders in de drukte. We kunnen 5 maanden van tevoren boeken. We houden in het achterhoofd ook Lost Maples State Natural Area voor 7, 8 en 9 april. Mocht dat lukken, dan gaan we wijzigen en pakken we het verlies van de reserveringskosten en evt. nachten mochten we die niet terugkrijgen. Eerste doel is een aardige plek in de regio tenslotte.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mariëlle schreef:
03 apr 2023, 13:37
Het schijnt om een Duitser te gaan. Maar toch: als we hem vinden dan laat ik het weten :lol:
Je kunt beter naar zijn mijn zoeken. Daar heb je meer aan. :wink:
Groet,

Old Faithful
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Richard033 »

Als je het leuk vindt

Titan misile museum bij Tucson, staat de laatse Titan atoomraket
Walnut Canyon bij Flagstaff, wel een goede conditie voor nodig, bij toeval terecht gekomen omdat wupatki afgesloten was door bosbranden.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Sunset Crater Volcano NM. Ook bij Flagstaff.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

We zijn ook die kant uitgeweest in 2022. Bij Petrified Forrest hebben we net buiten het park overnacht aan de Zuidelijke ingang. Gratis en rustiger dan naast de spoorlijn bij de KOA :wink:
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Elendan Wij hebben Petrified Forest ook op de planning staan voor volgend jaar. Stonden jullie daar op een camping en zo ja, was die ook geschikt voor tenten?

Marianne
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

@Martin & Marianne nee geen camping bij het winkeltje aan de linkerkant (als je het park uitrijdt) is een groot gravelparkeerterrein waar je gratis mag overnachten. De winkel aan de overkant vraagt wel een fee. Op Campendium zie je de exacte locatie. Was voor ons prima zeker omdat we de volgende ochtend nog een wandeling gemaakt hebben vlakbij het visitor centrum aan de zuidkant.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij stonden wel op de KOA en hebben het overleefd. Sterker nog, we kregen een sleutelhanger met : "You survived a night of 1000 trains" :lol: We vonden het trouwens wel meevallen. Uit ons verslag:
Er rijden inderdaad een hoop treinen, maar het voordeel is dat ze niet toeteren. Het lawaai valt best mee. Als er geen trein is, is het heel stil.
En van de volgende dag:
Van de treinen hebben we geen last gehad. Of ze reden niet, dat kan natuurlijk ook. Behalve die ene die bleef toeteren. 00.53 uur was het. Overigens de enige trein die we überhaupt hebben horen toeteren. De rest rijdt rustig voorbij.
Mariëlle
Amerikafan

Bericht door Mariëlle »

Wat leuk, allemaal nieuwe tips. Sorry dat ik zo laat reageer ik heb even niet meer gekeken. :oops:

Sunset crater stond al op onze lijst, het Titan Misile museum nu ook. En die campings of parkeerplaatsen bij Petrified Park ga ik bekijken. Ik zou het wel fijn vinden om echt in de buurt te staan zodat we twee dagen (of dagdelen) naar dit park kunnen. En voor één nacht stel ik niet zo'n hoge eisen aan een camperplaats.

Bedankt weer voor de tips. Ik ga weer verder met het voorbereiden. Dat is een hobby op zich. :D
Mariëlle
Amerikafan

Bericht door Mariëlle »

Ik ben verder aan het plannen maar kom er niet altijd uit. Vooral campsites bij Saguaro NP of bij Sedona zijn lastig. Ik ben op zoek naar rustige, natuurlijke campings waar een RV op mag. Heeft er iemand tips? Bedankt alvast!
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij stonden bij Saguaro NP in Catalina SP op de camping. Wel groot, maar in de zomer heel rustig en heel mooi.
https://azstateparks.com/catalina
Uit ons verslag:
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... parks.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer