Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dubbele nationaliteit

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Mike
Amerikafan

dubbele nationaliteit

Bericht door Mike »

Ik had ergens op het Forum gelezen dat je een dubbele nationaliteit kon
aanvragen als je als nederlander een bepaalde tijd in amerika woont met een greencard,
ik sprak daarover met mn neef die al jaaaaaren in the states woont met een greencard (die hij pas weer moest vernieuwen)
en hij vroeg mij hoe dat precies zat???

ik kon het stukje niet meer vinden en daarom maar zo,

wie weet hier meer van

alvast bedankt, Mike
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Als je niet met een meervoudige nationaliteit bent geboren, zijn de mogelijkheden vrij beperkt. Voor jouw neef is er die mogelijkheid eigenlijk alleen wanneer hij met een Amerikaanse is getrouwd.

--john
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

ah bedankt John.

Hij is ook al jaren getrouwd met een Amerikaanse :D

dus hoe nu verder?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Nederlanders die vrijwillig een andere nationaliteit aannemen, verliezen het Nederlanderschap TENZIJ zij de nationaliteit aannemen van hun man/vrouw.

Meer informatie op de website van het ministerie van buitenlandse zaken:

http://www.minbuza.nl

Omdat ieder geval anders is zou je neef contact moeten opnemen met de Nederlandse ambassade in Washington DC (afdeling consulaire zaken) en/of het consulaat waar hij onder valt (al die adressen en contact informatie staan op de website van Buitenlandse Zaken).

Redelijk duidelijke en niet al te moeilijke procedure (al kan het even duren voordat je alle officiele papieren rond hebt), die al een aantal mensen op dit forum (waaronder ook ik) met succes gevolgd hebben.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
legssmit
Amerika-ontdekker

Bericht door legssmit »

Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Thanx Legssmit,

M'n neef heeft in Amerika jaren in het leger gezeten, maar hij mag niet stemmen. :?
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Mike schreef:dus hoe nu verder?
Het is vrij eenvoudig. Eerst moet hij een verzoek tot naturalisatie indienen, zich vervolgens laten naturaliseren, en tenslotte bij de eerstvolgende paspoortaanvrage bij het Nederlandse consulaat alle bewijsstukken overleggen. Het consulaat geeft geen nieuw paspoort zonder de verblijfsstatus te kennen, en zijn groene kaart wordt hem bij naturalisatie afgenomen.

--john
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer