Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik keek voor de verandering weer eens in mijn spambox en trof een mailtje (7 april) aan afkomstig van de curator van Otravo (Vliegtickets.nl / WTC.nl etc). Of ik bezwaar heb tegen het feit dat mijn gegevens van Vliegtickets.nl/WTC.nl in de toekomst door Tix (tbv nieuwsbrief) mogen worden gebruikt.
Voor mij nieuw en wil niet dubbel posten, maar TIX.nl wil de activiteiten van Vliegtickets.nl zoveel mogelijk doorzetten.
"Geachte mevrouw, heer,
Faillissementen
U zult misschien weten dat de rechtbank in Amsterdam op 19 en 21 december 22 het faillissement heeft uitgesproken van Otravo Topholding B.V., Otravo B.V. en Otravo Holding B.V., de exploitanten van het online reisbureau voor vliegtickets (hierna: “Vliegtickets”). De rechtbank heeft Mr D.J. van Dongen (www.devos.nl) tot curator aangesteld.
U ontvangt dit bericht omdat u een van de ontvangers bent van de nieuwsbrief van Vliegtickets.nl. In deze nieuwsbrief staat informatie over vluchtaanbiedingen en inspiratie en informatie over reisbestemmingen. U zult zich vast afvragen wat dit faillissement voor Vliegtickets en de toekomst van haar activiteiten betekent. Afgelopen weken heeft de curator hierover met verschillende partijen gesproken.
Doorstart
Het goede nieuws is dat Tix Holding B.V. (hierna: ‘Tix”) de activiteiten van Vliegtickets.nl zoveel mogelijk wil voortzetten. Tix verkoopt via Tix.nl vliegtickets en biedt hotels, autohuur, transfers en leuke tours aan. Op 1 februari 2023 is een doorstart met Tix bereikt.
Wat betekent dit voor u?
Tix heeft geen informatie en toegang tot boekingen die voor het faillissement zijn gemaakt. Zij kunnen u dan ook helaas niet helpen met vragen hierover. U kunt hiervoor direct contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij.
Tix zal ook gaan werken onder de naam “Vliegtickets”. Tix zou u graag, als relatie van Vliegtickets.nl, met behulp van haar nieuwsbrief willen gaan informeren over vliegtickets, bestemmingen en voor bijbehorende diensten zoals hotels en huurauto’s aanbiedingen willen doen.
Dit zal alleen kunnen als de curator het klantenbestand voor de nieuwbrief van Vliegtickets.nl, waarin ook uw persoonsgegevens staan opgeslagen (bestaande uit uw emailadres en eventueel ook uw naam) aan Tix zal overdragen. De curator wil uw gegevens alleen overdragen met uw medeweten.
De curator heeft met Tix afgesproken dat Tix dit bestand enkel zal gebruiken zoals Vliegtickets.nl dat deed, dus voor commerciële informatie per email over vliegtickets, bestemmingen en daaraan gerelateerde diensten."
Voor mij nieuw en wil niet dubbel posten, maar TIX.nl wil de activiteiten van Vliegtickets.nl zoveel mogelijk doorzetten.
"Geachte mevrouw, heer,
Faillissementen
U zult misschien weten dat de rechtbank in Amsterdam op 19 en 21 december 22 het faillissement heeft uitgesproken van Otravo Topholding B.V., Otravo B.V. en Otravo Holding B.V., de exploitanten van het online reisbureau voor vliegtickets (hierna: “Vliegtickets”). De rechtbank heeft Mr D.J. van Dongen (www.devos.nl) tot curator aangesteld.
U ontvangt dit bericht omdat u een van de ontvangers bent van de nieuwsbrief van Vliegtickets.nl. In deze nieuwsbrief staat informatie over vluchtaanbiedingen en inspiratie en informatie over reisbestemmingen. U zult zich vast afvragen wat dit faillissement voor Vliegtickets en de toekomst van haar activiteiten betekent. Afgelopen weken heeft de curator hierover met verschillende partijen gesproken.
Doorstart
Het goede nieuws is dat Tix Holding B.V. (hierna: ‘Tix”) de activiteiten van Vliegtickets.nl zoveel mogelijk wil voortzetten. Tix verkoopt via Tix.nl vliegtickets en biedt hotels, autohuur, transfers en leuke tours aan. Op 1 februari 2023 is een doorstart met Tix bereikt.
Wat betekent dit voor u?
Tix heeft geen informatie en toegang tot boekingen die voor het faillissement zijn gemaakt. Zij kunnen u dan ook helaas niet helpen met vragen hierover. U kunt hiervoor direct contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij.
Tix zal ook gaan werken onder de naam “Vliegtickets”. Tix zou u graag, als relatie van Vliegtickets.nl, met behulp van haar nieuwsbrief willen gaan informeren over vliegtickets, bestemmingen en voor bijbehorende diensten zoals hotels en huurauto’s aanbiedingen willen doen.
Dit zal alleen kunnen als de curator het klantenbestand voor de nieuwbrief van Vliegtickets.nl, waarin ook uw persoonsgegevens staan opgeslagen (bestaande uit uw emailadres en eventueel ook uw naam) aan Tix zal overdragen. De curator wil uw gegevens alleen overdragen met uw medeweten.
De curator heeft met Tix afgesproken dat Tix dit bestand enkel zal gebruiken zoals Vliegtickets.nl dat deed, dus voor commerciële informatie per email over vliegtickets, bestemmingen en daaraan gerelateerde diensten."
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ik zal kort uitleggen wat er aan de hand is n.a.v. het ''nachtvluchtverbod'' op SPL. Het gaat hier om vluchten die tussen 00.00 uur en vóór 06.00 uur stijgen/landen. Dat zijn de zogenaamde nachtslots. Vakantievliegers zoals Transavia, TUI, Sunweb en Corendon vliegen doorgaan naar Zuid Europese bestemmingen. Doorgaans zo'n 3-4 uur vliegen. Wil je de vluchtcapaciteit optimaal gebruiken, dan dient één toestel 2 x op een dag naar deze bestemmingen te vliegen. Dat betekent dat een toestel gemiddeld 16-18 uur per dag gebruikt wordt en áls je dit wilt bereiken dus óf voor 06.00 uur weg wilt, óf na 00.00 uur weer wil landen op SPL. Lijndienst maatschappijen kunnen soms óók 2 x vliegen, maar dan zit er een bestemming veel dichterbij tussen. Bijvoorbeeld een vluchtje naar Londen en dan een wat langere naar bijvoorbeeld Istanbul. Zo hoef je geen nachtslots te gebruiken. Het voorstel bevoordeelt dus de KLM tov andere maatschappijen. De ''Vakantievliegers'' kunnen hierdoor dus minder rendabel vliegen dat ervoor zal zorgen dat er A. er inderdaad minder mensen op vakantie kunnen en B. voor diegene die wél kunnen de vluchtprijs (fors) hoger zal gaan worden. Wellicht niet zo relevant voor tickets naar de USA en Canada, wel voor een andere vakantie/uitje....
50 euro kortingscode bij KLM/Air France met vertrek vanuit Duitsland: https://promotions.klm.com/de_en
Geldig t/m 30-04-2023
Reisperiode t/m 31-12-2023
Geldig t/m 30-04-2023
Reisperiode t/m 31-12-2023
- Astatic
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Zeker!Coyote Buttes schreef: ↑13 apr 2023, 19:57Kan ik, als Nederlander, vliegtickets boeken via de amerikaanse site van KLM (KLM.com/us)?
Voor precies dezelfde vlucht (FRA - ATL) betaal ik via de US site $693,- en de nederlandse site 981 euro.
Hetzelfde geldt als ik via airfrance (us en nl) kijk.
Ik heb eerder dit jaar via airfrance.us mijn tickets voor deze zomer gekocht van Dusseldorf naar Orlando, zonder VPN.
Scheelde mij aanzienlijk veel geld, ik ben zelfs goedkoper uit dan vorig jaar en ook nog in het hoogseizoen.
Toevallig net nog gekeken voor een later periode en het viel mij op dat Dusseldorf als vertrek echt goed goede prijzen geeft!
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Weet iemand hier of Delta Airlines ook van die bagage automaten heeft op schiphol ? Wij vliegen met Delta naar Seattle in september en leek me wel zo praktisch , scheelt weer een rij 

Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
KLM doet de afhandeling van Delta op Shl dus ja.
Shl? Laten we gewoon normale IATA airport codes gebruiken en niet zelf afkortingen gaan verzinnen. Voor Schiphol is dat dus gewoon AMS.
-
- Amerikakenner
Thanks. Ik wist het nl niet zeker of het in de KLM automaten kon 

Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij proberen in te checken bij de KLM voor onze vlucht naar Miami morgenvroeg, maar hij blijft hangen op de boodschap dat je een mailadres en telefoonnummer moet invoeren voor corona gerelateerde problemen.
Meer mensen hier last van en vooral; een oplossing?
We zijn al sinds vannacht kwart over 1 bezig. Hebben al contact gehad meg KLM en het enige wat ze zeggen is dat we maar gewoon naar de luchthaven moeten komen.
Meer mensen hier last van en vooral; een oplossing?
We zijn al sinds vannacht kwart over 1 bezig. Hebben al contact gehad meg KLM en het enige wat ze zeggen is dat we maar gewoon naar de luchthaven moeten komen.
-
- Amerikakenner
Ik blijf vragen , sorry. Tickets via KLM gekocht, vlucht wordt uitgevoerd door Delta Airlines. Ik wil 1 bagage stuk extra meenemen. Dat kan dus niet online (althans, ik kan het niet vinden). Ik kan het niet via KLM doen (want vlucht wordt uitgevoerd door Delta), bij Delta kan ik het niet toevoegen , krijg alleen een bedrag als estimate (170 euro voor 1 extra bagage stuk voor retour). Is er echt geen andere manier? Het is toch heel vreemd dat ik het ticket boek via KLM dat ik dan vervolgens niet mijn FB miles kan inzetten om bijvoorbeeld extra bagage te kopen ? Ik koop EN betaal mijn ticket aan KLM niet aan Delta. Ik heb geprobeerd te bellen met Delta , maar na een uur heb ik het maar opgegeven.
Ik heb nog niet eerder dit meegemaakt. Ik vlieg vaker met KLM maar dan wordt het ook uitgevoerd door KLM. Ik heb gevlogen met United en American Airlines.. allemaal geen gedoe. Maar blijkbaar door "uitgevoerd door" loop ik vast.
Wie heeft er een handige tip ?
Ik heb nog niet eerder dit meegemaakt. Ik vlieg vaker met KLM maar dan wordt het ook uitgevoerd door KLM. Ik heb gevlogen met United en American Airlines.. allemaal geen gedoe. Maar blijkbaar door "uitgevoerd door" loop ik vast.
Wie heeft er een handige tip ?
in de app of op klm website ?
anders even op de andere proberen
anders even op de andere proberen
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij hebben de app en de pc al geprobeerd. Ook op de telefoon, tablet of laptop gebeurd er niks.
Als je op ‘volgende’ drukt na het invoeren van de gegevens, is alles weer leeg en moet je weer opnieuw.
Als je op ‘volgende’ drukt na het invoeren van de gegevens, is alles weer leeg en moet je weer opnieuw.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Doe het tijdens het (online) inchecken; dan kan het zeker. Je voegt dan je extra bagage toe voor de heenreis (en bij inchecken voor de terugreis voor de terugreis).
De prijs voor extra bagage wordt bepaald door de uitvoerende airline, niet daar waar je het ticket hebt gekocht. Dus als je met Delta vliegt, betaal je hun tarieven voor extra bagage. Ook als je ticket KLM is. Wellicht daarom kan het niet vooraf.
Ik heb vele malen met een 2e koffer/tas terug gevlogen en altijd bijbetaald volgens tarief van de uitvoerende airline.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikakenner
@Frasi ik wil mijn bagage met mijn miles betalen, dat kon normaal als ik bijboekte via KLM maar nu kan het dus alleen maar op de luchthaven. Dat het geld kost oke.. maar 170 euro voor 1 tas ?? En dan niet met miles betalen ? Ik boek toch bij KLM, dat het door Delta wordt uitgevoerd is bijzaak. Ik begreep dat KLM eindverantwoordelijk is voor mijn boeking, hij is namelijk gedaan via KLM website en niet rechtstreeks bij Delta. En daarbij.. als het op de luchthaven moet, moet ik alsnog in de rij en dan heb ik dus helemaal geen trek in.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@ClaireVHaut Je hebt (een) 'light-ticket(s) geboekt bij KLM? Dan is het denk ik zoals @Frasi aangeeft. Je vliegt met Delta en dan gelden de bagageregels van die airline. Dat wordt ook vermeld tijdens de boeking:
En EUR 170 voor een koffer (heen en terug) is een normale prijs. Je betaalt al gauw EUR 70 - EUR 90 voor een extra koffer enkele reis tijdens het inchecken en wellicht nog wel meer als je een light ticket hebt.
Roland
Ervan uitgaande dat je light-tickets hebt.Bagagevrijstelling
Alleen 1 stuk handbagage en 1 accessoire (totaal 12 kg *) per passagier
Op deze vlucht mag u gratis handbagage meenemen.
* Dit geldt voor vluchten die worden uitgevoerd door KLM of Air France. Ga voor andere airlines naar de website van de betreffende airline om de bagageregels te bekijken
En EUR 170 voor een koffer (heen en terug) is een normale prijs. Je betaalt al gauw EUR 70 - EUR 90 voor een extra koffer enkele reis tijdens het inchecken en wellicht nog wel meer als je een light ticket hebt.
Roland
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Contacteer:
Je kan het tijdens het online inchecken opgeven en betalen. In de rij moet je toch om je bagage af te geven (= dezelfde rij ook als je nog moet betalen).ClaireVHaut schreef: ↑22 apr 2023, 16:20En daarbij.. als het op de luchthaven moet, moet ik alsnog in de rij en dan heb ik dus helemaal geen trek in.
De prijzen van Delta kan je hier vinden:
https://www.delta.com/us/en/baggage/overview
€60 voor de 1e koffer (enkele reis) voor zover ik kan zien.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikakenner
@Coyote nee ik heb een main cabin , gewoon fatsoenlijk ticket met 1 stuks ruim bagage en 1 stuks handbagage en personal item. Normaal kan je dan gewoon een extra koffer al bijboeken bij boeken of later toevoegen. In beide gevallen kon dat niet. Ik boek dit altijd achteraf bij en betaal dan met FB miles, nooit gedoe gehad. Maar nu zegt Delta gewoon tja. jammer de bammer.. Op mijn bevestiging staat zelfs een KLM logo achter de vlucht..
-
- Amerikakenner
Frasi schreef: ↑22 apr 2023, 16:57Je kan het tijdens het online inchecken opgeven en betalen. In de rij moet je toch om je bagage af te geven (= dezelfde rij ook als je nog moet betalen).ClaireVHaut schreef: ↑22 apr 2023, 16:20En daarbij.. als het op de luchthaven moet, moet ik alsnog in de rij en dan heb ik dus helemaal geen trek in.
De prijzen van Delta kan je hier vinden:
https://www.delta.com/us/en/baggage/overview
€60 voor de 1e koffer (enkele reis) voor zover ik kan zien.
Nee.. 85 euro per koffer per enkele reis (dat heb ik via mijn booking laten berekenen, daar zit een tooltje in). En ik ga niet in de rij, ik geef het af vij zo'n machine. Het gaat mij om het principe. Ik boek bij de KLM, via de KLM website, krijg een KLM bevestiging met KLM boekingsnummers. DAt zij de vlucht laten uitvoeren door Delta doet niets af aan het feit dat ik juridisch een overeenkomst heb met KLM en niet met Delta. De voorwaarden van KLM zijn namelijk geldig op mijn boeking. Ik hier zo'n hekel aan.. Dit is domweg flauw. Je kan je FB nummer invoeren bij je boeking en alles en als je wat wil wijzigen dan verwijzen ze opeens naar Delta..
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Bekend drama helaas, ik heb ook al flink wat discussie met KLM gehad over daar geboekte vluchten uitgevoerd door Delta, KLM geeft geen thuis.
Vraagje: Ik vlieg 2e week mei naar Florida met bij BA geboekte vluchten uitgevoerd door AA om BA covid vouchers op te maken. Nu heb ik alleen FB status, niet bij BA, AA of Delta. Heb al geprobeerd om status te matchen maar geen succes. Alleen status match tussen US airlines. Ook Delta accepteert geen KLM FB status, want die zou ik voor AA kunnen gebruiken. Iemand nog tips?
Vraagje: Ik vlieg 2e week mei naar Florida met bij BA geboekte vluchten uitgevoerd door AA om BA covid vouchers op te maken. Nu heb ik alleen FB status, niet bij BA, AA of Delta. Heb al geprobeerd om status te matchen maar geen succes. Alleen status match tussen US airlines. Ook Delta accepteert geen KLM FB status, want die zou ik voor AA kunnen gebruiken. Iemand nog tips?
-
- Amerika-ontdekker

Shl is de spoorverkorting voor Schiphol. Werkt bijvoorbeeld ook op de NS-app.
Bij het spoor maken sommige mensen gebruik van zelf verzonnen afkortingen voor Rotterdam (=Rtd, niet RTM), Amsterdam (=Asd, niet AMS) en Eindhoven (=Ehv, niet EIN).
Dus Shl is geen verzinsel, maar hier zitten we niet op een treinenwebsite en daarom is AMS hier inderdaad beter.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19868 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties