Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

only in america?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Mike
Amerikafan

only in america?

Bericht door Mike »

volgens mij niet toepasselijk in nederland :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=hr23tpWX8lM
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

wow. dat lijkt bijna te makkelijk. :shock:
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Ik snap niet dat ze het zo uitgebreid laten zien, zo breng je nog meer mensen op "ideeën".
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Dat zeggen ze er ook bij, ze lieten expres niet zien hoe zo'n sleutel gevormd/gemaakt word.
Maar idd. dan nog. Ongetwijfeld weer wat mensen die het eens gaan proberen.
mopar
Amerika-ontdekker

Re: only in america?

Bericht door mopar »

Mike schreef:volgens mij niet toepasselijk in nederland :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=hr23tpWX8lM
is dat niet dat zelfde gedoe als hier met die cilindersloten??
grab life by the horns
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Tja in Nederland is het ook niet zo heel erg lastig hoor. Je kunt ook van die "lock picking" sets kopen.
- Mike
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ik weet niet zo welk televisieprogramma dat meer was, maar daar lieten ze zien hoe dit werkte enzo. Dit was een Nederlands programma.. (de Bulgaarse Methode)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

volgens mij niet toepasselijk in nederland
Jawel hoor, wordt hier in Nederland ook gebruikt, heet hier een slagsleutel. Is een gewone sleutel die op een bepaalde manier geveild is, steek hem in het slot, een klap erop (natuurlijk wel op de goede manier) en de pennetjes in het slot schieten allemaal op de 'open' stand.
Het grote probleem als dit je overkomt is de verzekering, er is nl geen braakschade en de verzekering keert dan niet uit.
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

:?
prs
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door prs »

tss, wat gaat dat makkelijk zeg... :shock: " and again, just to get the hang of it"
And this be our motto: "In God is our trust."
And the star-spangled banner forever shall wave
O'er the land of the free and the home of the brave!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Zet er een "Penslot" bij en je maakt het de gemiddelde inbreker ietsje moeilijker.

Afbeelding
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jackybeertje »

krijg de neiging al mijn sloten na te lopen. nou ja voor mij maakt betere sloten weinig uit want de deuren zitten er verkeerd om in, dus de pennen aan de buitenkant en ja haal die eruit en de deur is ook open. Nou ja de deur is er uit.
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Wij hebben een alarm systeem, wordt je tenminste nog gewaarschuwd wanneer er een malloot in je huis is :?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je ziet hoeveel geld die beroemdheden en koninklijke families uitgeven aan beveiliging, en men vindt dan toch nog mensen in die hun slaapkamer, tja, dan hou ik het maar bij onze 5-punts veiligheidssloten in combinatie met rolluiken die we ook met pinnen in de muur kunnen vastmaken. Oh ja, en we hebben ook nog 3-lagen glas, duurt ook nog een serieus tijdje vooraleer je daar doorheen bent.
Als ze bij je binnen willen zijn, dan geraken ze wel binnen. 't Is kwestie van jou huis net iets moeilijker te maken dan dat van je buren. :lol:
Heel de bekabeling voor een alarmsysteem ligt hier hoor, maar ik heb momenteel geen enkele zin om daar nog een paar duizend euro in te steken om dat verder af te werken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Indrukwekkende beveilinging overal als ik het zo hoor. En dan te denken dat ik was vergeten de garagedeur hier dicht te doen gisterenavond. Maar niemand is naar binnen gekomen, en ze hebben ook de pickup niet meegenomen die niet afgesloten op het erf stond. En ja, wij wonen ook in een relatief grote stad.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

wij laten altijd de sleutels van de auto's en de motoren in het contact...en de meeste tijd draaien we de deuren ook niet op slot, als we naar bed gaan.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tja, ik zie dat in Amerika vaker, ook bij onze vrienden. Auto's met sleutel in het contact, auto's met draaiende moter op een parkeerplaats, even snel wat halen ...

Moet je hier echt niet proberen, bij ons werd de radio uit onze bus gestolen op ons eigen afgesloten terrein! Wij hebben sinds ruim een jaar ook alarm op het hele huis, we zitten vlakbij een snelweg en als we voorlichtingen e.d. geven staat het vaak in de krant, dus is het handig uit te vinden wanneer we weg zijn.
prs
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door prs »

Veel vrienden van me in het zuiden van de US, bijvoorbeeld NC doen ook niets op slot en laten de sleutels gewoon in het contact van de auto zitten. Maar ook in NL bestaat dat nog. Mijn ouders wonen lekker rustig in het oosten. Vaak is de auto die voor het huis staat en voor iedereen zichtbaar niet op slot, hetzelfde met achterdeuren en de schuur en de garage. Heerlijk als je zo onbezorgt kunt wonen!
And this be our motto: "In God is our trust."
And the star-spangled banner forever shall wave
O'er the land of the free and the home of the brave!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Loek schreef:Indrukwekkende beveilinging overal als ik het zo hoor. En dan te denken dat ik was vergeten de garagedeur hier dicht te doen gisterenavond. Maar niemand is naar binnen gekomen, en ze hebben ook de pickup niet meegenomen die niet afgesloten op het erf stond. En ja, wij wonen ook in een relatief grote stad.
Hier gebeurt dat ook regelmatig en wij wonen in een vrij stedelijk gebied. Maar je hoort maar heel weinig over inbraken, het is schokkend als het wel gebeurt.

Daarentegen is zo'n tien jaar geleden in onze oude buurt, die naast de metro ligt, een echtpaar als het ware in hun bed vermoord. De daders hadden de achterdeuren van de huizen aan hun straat geprobeerd en die van hen open aangetroffen. Zij waren wakker geworden en hadden de daders geconfronteerd met alle gevolgen van dien. Ze werden pas bijna een week later vermist.

Een gruwelijk verhaal en sindsdien zorg ik er toch het liefst voor, dat er geen gelegenheid is. Gekken heb je overal! Maar over het algemeen liggen hier de fietsen 's nachts nog in de voortuin en hebben de kinderen regelmatig last van het vergeten van autodeuren sluiten. Dan komen we uren later terug bij een auto met wagenwijd open zijdeur, waar alles nog gewoon inzit.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ze hebben bij ons eens de achterdeur ingedrukt, slot was er wel, maar niet erg stevig. Ze hebben gelukkig de camera's en de sieraden laten liggen, alleen wat flessen wijn meegenomen.

Toen meteen stevige sloten laten maken op de deuren en ik doe die zelfs wel eens op slot als ik boven in mijn werkkamer zit te tikken.

Aan de andere kant: de deur van de garage blijft wel eens een dagje open staan en dan is er niets weg.

Aan de derde kant: toen we pas in St. Paul woonden zijn er eens een paar jongetjes (de buurman had het gezien, maar niets gedaan) het hek achterin de tuin binnengelopen en hebben toen fietsen gestolen.

Ik draai dus altijd alles op slot, niet omdat ik bang ben of bang ben dat er iets gestolen wordt, maar gewoon voor alle zekerheid. 't Is een eenvoudige handeling en je voorkomt daarmee dat mensen in de verleiding komen.

Overigens, we hadden een hond toen die inbraak was, maar die is waarschijnlijk kwispelend op de indringers afgelopen en heeft zich achter de oren laten kriebelen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer