Ik zou me als eerst maar even netjes voorstellen, wij zijn Maikel en Shirley 31 en 28 jaar oud.
Aankomende zomer willen we voor ons een droomreis maken door Amerika. Dit staat al lang op ons to-do-list maar is er echter nooit van gekomen. Een huis kopen/verbouwen, corona, ect gooide roet ik het eten. Echter is dit voor beide onze eerste verre reis en onze eerste (en hopelijk niet laatste) keer Amerika!

Nu willen we het toch deze zomer gaan doen (aangezien we al aan de late kant zijn). We hebben al diverse reisverslagen gelezen en naar div reizen gekeken, zowel kant en klare als naar wens aan te passen. Eigenlijk kwamen we er vrij snel achter dat we beide precies een ander deel willen zien van Amerika. We moesten beide wat water bij de wijn doen om tot een mooi (denken wij) compromis te komen. Helaas zitten we wel aan de dure periode vast vanwege mijn vriendin haar werk, namelijk eind juli - augustus.
Wat we nu op de planning hebben qua schema is als volgt:
dag 1 Amsterdam - San Diego
dag 2/3/4 San Diego
dag 5/6/7 Los Angeles
dag 8/9/10 Las Vegas
dag 11/12 Grand Canyon
dag 13 vliegen naar Miami
dag 14/15/16/17 Miami
dag 18 terug naar Amsterdam vliegen
We willen eigenlijk alles met de auto doen, behalve het vliegen naar Miami.
Wat ons leuk lijkt om te zien:
San Diego:
- Baboa Park
- Uss Midway museum
- La Jolla Cove
- Old town
- Walvis tour?
Los Angeles:
- Hollywood / walk of fame
- China town
- Beverly hills
- Venice beach
Las Vegas:
- De strip
- Downtown
- Hooverdam
Grand Canyon:
- De Grand Canyon zelf uiteraard!
- Helicoptervlucht?
Miami:
- Everglades
- Naples
- een stukje richting Key West.
- Is dit haalbaar, of willen we teveel zien in een te korte tijd?
- Hebben jullie nog tips qua bezienswaardigheden in de steden, of liever juist ergens een dagje korter om wat anders te zien wat we niet hebben beschreven?
- Waar juist wel of juist niet overnachten? Tips qua hotels?
En dan nog een ding waar we mee zitten, we willen graag van Las Vegas naar Grand Canyon, om vervolgens terug te rijden naar Las Vegas en het vliegtuig richting Miami te pakken. Echter als ik alles bekijk is de Grand Canyon 4 uur rijden vanaf Las Vegas; is hier een andere optie om vanaf een ander (dichterbij) vliegveld te vliegen, of juist een ander gedeelte van de Grand Canyon te pakken (West)?
We zijn benieuwd naar jullie advies,
Maikel en Shirley.