Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

ClaireVHaut schreef:
22 apr 2023, 17:14
Ik boek dit altijd achteraf bij en betaal dan met FB miles, nooit gedoe gehad. Maar nu zegt Delta gewoon tja. jammer de bammer.. Op mijn bevestiging staat zelfs een KLM logo achter de vlucht..
Tja, balen dat het nu niet lukt. Ik heb overigens geen ervaring deze constructie aangezien ik (voor de terugweg) de 2e koffer gewoon bij het (online) inchecken opgeef en afreken.

Maar toen je boekte wist je toch dat het een Delta vlucht zou worden? Dus dat is dan een bewuste keuze. De vorige keren dat het wel lukte, had je toen via KLM wel een KLM vlucht geboekt? Dat maakt het verhaal natuurlijk wel anders.

Maar goed, blijft vervelend natuurlijk al kijk ik niet vreemd tegen deze constructie aan. Ben bang dat er niets anders op zit dan te betalen voor de extra koffer bij het (online) inchecken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

@Coyote ik wist bij boeken dat het uitgevoerd zou worden door Delta ja, ergens staat in kleine letters dat Delta de maatschappij is. Maar in alle stappen van het boeken is het op alle fronten KLM. Je bevestiging is KLM, je moet voor betalen akkoord gaan met KLM voorwaarden.. dus in alles boek je KLM . Door wie het uitgevoerd wordt is niet van belang juridisch. Ik heb dat dus gevonden dat KLM eind verantwoordelijk is en daarmee ook je aanspreekpunt. Je schaft het produkt aan bij KLM en bij problemen moet je dan dus ook bij KLM zijn en niet bij Delta, zij voeren het uit in opdracht van KLM. Ik ga dus alsnog in gesprek met KLM. 1 van de tickets is gekocht met FB Miles.. dus volledig KLM , dus dan is het compleet onlogisch dat je dan dus geen bagage kunt bij kopen met FB Miles. Ik krijg gewoon het heen en weer van dat geneuzel met KLM. We hebben al zoveel gedoe gehad met die tickets (wat overigens netjes is opgelost met KLM, wat ook niet zonder slag op stoot ging en ik heel vasthoudend moest zijn) en dan dit onnozele gedoe met bagage. Gaan doen we toch wel hoor en die 170 is geen dealbreaker maar ik kan me daar wel vreselijk aan storen, die ondoorzichtigheid en afschuif politiek.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je zou er voor kunnen kiezen je te richten en verheugen op je vakantie en het geneuzel met KLM en Delta te laten gaan, allemaal negatieve energie waar je uiteindelijk niets wijzer van wordt. Ik weet het, ongevraagd advies, maar het is een keuze om hier heel principieel in te zijn, je kunt er ook voor kiezen de situatie te nemen zoals hij is.
ClaireVHaut
Amerikakenner

@Harry ik laat zeker mijn vakantie er niet door vergallen en die 170 is geen dealbreaker
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Een met @Harry. Zo te zien wind je je erg heel erg over op en ben je heel principieel. En niet alleen op het forum, ook op FB. :wink:

Ik blijf erbij, Op het moment dat je boekt bij de ene maatschappij maar de vlucht wordt uitgevoerd door een andere maatschappij heb je met die andere maatschappij te maken vwb de bagageregels zoals ook tijdens de boeking wordt aangegeven. Immers, de 12 kg voorwaarde die geldt bij KLM voor handbagage (1 carry-on bag + 1 personal) geldt niet bij Delta. Delta hanteert niet een restrictie van 12 kg, ook niet voor jou zelfs al boek je bij KLM.

Roland

ClaireVHaut
Amerikakenner

@Coyote ik wind me er inderdaad over op ja.. En dat mag :) Dat neemt niet weg dat ik gewoon met pleizer straks in het vliegtuig stap hoor.. Maar KLM heeft de laatste tijd nogal wat grapjes uitgehaald met mij en daar ben ik niet van gecharmeerd.. En alleen maar door mijn vasthoudendheid hebben ze een issue opgelost waar ik anders gewoon honderden euro's meer kwijt was geweest omdat hun ergens een bug in hun software hebben zitten
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik zou juist blij zijn om met Delta te vliegen. Ik vind ze een stuk prettiger dan KLM :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Bekend drama helaas, ik heb ook al flink wat discussie met KLM gehad over daar geboekte vluchten uitgevoerd door Delta, KLM geeft geen thuis.
Valt me ook vaak op ja. Vluchten die KLM zelf uitvoert, verschijnen altijd zonder problemen in 'Mijn Reis' in de KLM website. Vluchten die Delta uitvoert nooit en moet ik altijd oproepen door de boekingscode in te voeren. Beetje vreemd. Heb het wel eens nagevraagd bij KLM customer support, maar uiteindelijk maar opgegeven.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

@ClaireVHaut Je had KLM gebeld, maar ik las dat 1 van de tickets met FB geboekt was. Heb je het ook via optie 2 Flying Blue geprobeerd?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
ClaireVHaut
Amerikakenner

@dejong89 Ik vind het niet erg om met Delta te vliegen, ik vind het vervelend dat het kastje - muur is.

@Coyote Uiteindelijk is het gelukt Op reward ticket kon het niet blijkbaar niet toegevoegd worden maar wel op het standaard ticket , door inzet van eindelijk de juiste persoon bij de klantenservice en FB status van mijn partner is het alsnog toegevoegd.

@Pepito we hebben zakelijk geboekt dus opgelost via BlueBizz klantenservice uiteindelijk. Gister al soort van opgelost door klantenservice en vanochtend is het definitief gemaakt.

@thebruins sterker nog.. Ik heb nu 2 boekingsreferenties.. een KLM boekingscode, die kreeg ik bij het reserveren en een Delta boekingscode. De KLM code werkt wel bij Delta maar omgekeerd niet..
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@ClaireVHaut Alvast even dit: Als je mag inchecken, kun je dat het beste met de Delta boekingscode op delta.com of in de Delta app doen en dat geldt ook voor je eventuele documenten om te controleren zoals vaccinatie. Bij KLM heeft geen zin, je wordt doorgestuurd.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@ClaireVHaut Mooi dat het toch nog gelukt is! :thumbup:

Hebben ze nu een uitzondering voor jullie gemaakt? Dan is het wel iets om rekening mee te houden als je weer boekt bij KLM maar niet KLM vliegt. :wink:

Roland

ClaireVHaut
Amerikakenner

@Coyote wat ik van het gesprek begreep (meegeluisterd) is het een uitzondering. Maar het zat dus ook in reward ticket, daar kan je sowieso geen extra's aan toevoegen, dat moet je apart doen blijkbaar. Maar bij vluchten uitgevoerd door een ander dan KLM zelf is het altijd lastig om dingen toe te voegen aldus service mevrouw. Wij hebben uiteindelijk met blue bizz contact gehad omdat het een reward ticket was.
Toompje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Toompje »

Aulani schreef:
03 apr 2023, 21:23
Toompje schreef:
03 apr 2023, 13:34

Uiteindelijk heb ik ze vandaag kunnen bellen. Ontzettend aardige dame aan een lijn gehad, ik kon dezelfde vlucht van Ams naar SLC een dag eerder nemen. Ze verbond me door naar haar collega van een internationaal team, die zou alles bevestigen. Uiteindelijk bleek deze optie volgens de callcenter agent 450 euro extra te kosten, en waren er geen andere opties zonder meerprijs. Zelfs een dag eerder vertrekken en nóg een layover was niet mogelijk...
Helaas, ik heb toch nog niks veranderd en denk er nog even over na.
Dat is het nadeel van omboeken…Maar het goede nieuws is dat de prijzen fluctueren, dus ik zou om de paar dagen blijven bellen. De kans is goed aanwezig dat over een week de prijsverschil minder is :)

Dit bleek inderdaad zo te zijn. Vandaag weer gebeld en de dame kon me nu wel helpen. Ik vlieg kosteloos een dag eerder naar SLC en heb daar ruim 24 uur te besteden. Heel fijn dat het nu toch gelukt is!

Een beetje off topic, maar ik dacht om even een auto te huren en een ritje te maken aangezien SLC me totaal niet trekt. Iemand een idee voor een mooie plek met mooie natuur om te overnachten?
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Wellicht Park City op 45 min rijden van het vliegveld.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Voor de liefhebbers , wees er snel bij.
Enkele reis Frankfurt-New York JFK
Vertrek 24 mei 2023

265€, met condor, in business class
Gevonden via google flights
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Resetovic »

Iemand enige tips wat de beste tijd kan zijn uit eigen ervaring voor een retour richting Las Vegas vanuit Amsterdam in april 2024, voor een periode van 10/12 dagen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nu al beginnen met zoeken tot je een goede prijs ziet.
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Nu is er nog niks qua datums wat ik zoek, maar tot half april al wel en dat is dan alleen KLM, qua bedrag 906 inclusief bagage, geen idee of dit prima/normaal is of dat ik juist nog even kan wachten tot dat er meer opties vrij komt....
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

KLM staat op eigen website 12 maanden vooruit boekbaar. Het CRS (Centraal Reservering Systeem) staat 11 maanden vooruit boekbaar. Daarui putten o.a. Google Flight en andere brokers. Het kán zijn dat andere airlines via hun eigen website óók al iets eerder boekbaar zijn. Je kan dus pas echt goed vergelijken als je je thuisreisdatum neemt en dan dus 1 jaar terug.
Let op: meivakantie volgend jaar vanaf denk ik ca 19 april. Sommige scholen zullen dan vakantie krijgen, andere vanaf 26 april. Vanaf die datum zullen vluchten vanaf AMS duur(der) zijn. BRU en DUS niet zo snel last van...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer